Ogólnie nie jest możliwe,fizycznie rzecz jasna,żeby różnica temperatur była aż tak duża.No chyba,że się czujnik wsadzi w ... .
Wytłumacz zatem,dlaczego na drugim wykresie temperatura w dolocie jest niższa od temperatury otoczenia?
W dolocie co najwyżej może być tyle,ile ma otoczenia,ale to w skrajnych przypadkach,w większości przypadków jest zawsze niższa,chociażby tak,jak na drugim pomiarze.
Mój przedmówca niejako naświetlił to o czym pisałem.Skoro ciśnienia i temperatury są praktycznie takie same w obu przypadkach,to jakim cudem raz moc po korekcji jest wyższa o około 4 konie,drugim razem niższa o mniej więcej 4 konie??
Te 10 mbar różnicy w atm'ie nie mogło aż tak wpłynąć na te różnice.
TuneFORCE napisał(a):p.s widzisz jaka moc wyszła po korekcie, a jaka przed korektą? 4KM!!!
Na pierwszym wykresie z racji zawyżonej temperatury doliczyło aż 4 konie,w drugim przy już dobrym odczycie zaniżyło 3.6 konia.
A więc,gdybyś wsadził czujnik w dolot,a nie w ...,to na pierwszym pomiarze powinno być nie 169.6,lecz około 162 konie,wyliczając z bazowej 165.7,a to już nie cztery,lecz prawie drugie tyle więcej.Prawie drugie tyle,bo trzeba brać poprawkę na nieco inne wartości atm.
Maha to dobry sprzęt,ale w odpowiedzialnych rękach(niczego ci nie zarzucam),z czasem się nauczysz prawidłowej obsługi stacji diagnostycznej.Bo tylko tutaj tkwił problem.
Najciekawsze jest to,że nikt,
kompletnie nikt nie zwraca uwagi na tak istotne szczegóły.Wszyscy patrzą tylko na kreski.A jak mówią,"DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH".
IroN_87 napisał(a):Temperatura prawie identyczna więc w pierwszym pomiarze auto mogło mieć bliżej 160KM niż 170KM
Gdyby temperatura w dolocie była taka,jak za drugim razem,to jak pisałem,nie byłoby prawie 170 koni,lecz niewiele ponad 160 koni,a to już przyznasz znaczna odchyłka kolego
TuneFORCE.Niby nic,taka niewinnie wyglądająca cyferka/cyferki
36,a zupełnie zmienia postać rzeczy.
Pozdrawiam i bez urazy

.
-- 15 gru 2014, o 12:03 --
W kwestii pomiaru na tejże hamowni i w nawiązaniu do powyższego postu cytat z waszej strony internetowej.
http://tuneforce.pl/104_Hamownia.htmlUWAGA! Użytkownik/operator hamowni MAHA zdaje się tylko na aparaturę pomiarową i nie ma możliwości ingerencji w kalibrację i nie może zmieniać żadnych ustawień, które miałby wpływ na uzyskany wynik, w związku z czym każdy pomiar jest w 100% wiarygodny i niepodważalny czego nie można powiedzieć o wielu innych wyników zmierzonych na hamowniach "zabawkach".
Dlatego, jeśli chcesz mieć dobrze zmierzone auto, a nie tylko ładnie wyglądające kolorowe krzywe na wykresie to przyjedź na naszą hamownię 4x4 w Poznaniu.
Nie jest do końca tak różowo.Pozdrawiam.