Strona 1 z 1

Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 15 maja 2006, 21:05
przez abdul
Obrazek

Witam. W sobote zhamowałem autko i wyszło coś takiego. Potwór to nie jest i nie bedzie ale podzielić się zawsze można.

Seria powinna mieć 100 KM przy 5800 obr./min i 140Nm przy 3500 obr./min

Byliśmy generalnie z IKSem na hamowni i każdy praktycznie miał bonusa w mocy od producenta (zwłaszcza 1.4 8V 8) ) i momnet trzymał się w normie. Ja też dostałem 4KM gratis ale moment o dziwo mam gorszy niż seria zakłada. Jedyne co robiłem z autem to dostawiłem kibel rure (ori zwęzka została) i wkład Jamexa i tym bardziej mnie te dane dziwją bo po tych modach róznica była zauważalna na + i w dodatku potwierdziło to się w pomiarach. (przynajmniej 1 sekunda w dół)

Pomożecie wysunąc mi jakieś wnioski?? :) i rady na przyszłość :>

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 15 maja 2006, 21:39
przez funcarver
abdul napisał(a): rady na przyszłość

pewnie sprzedac cordobe i kupic leo w tdiku+virus na deser :twisted:

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 16 maja 2006, 12:26
przez abdul
taaa i napaść wcześniej na bank :twisted:

PS: Hamowalismy też octavie z tym 2.0 TDI

Wyszło 155KM i 360Nm ale krzywa momentu bardzo szpiczasta co nieprzyjemnie zresztą czuć podczas jazdy. Tak poza tym klekota nigdy w życiu. Na przyszłość chciałbym Leona 1.8 T w starej budzie oczywiście.

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 16 maja 2006, 20:24
przez Grześ
abdul napisał(a):taaa i napaść wcześniej na bank

no niestety z kad ja to znam :evil:

wczesniej mialem cordobe 1,6 ale 75 koni a brat cioteczny mial sx i roznica byla duza sx to naprawde fajna furka szczeolnie wersja 3 dzwiowa :brawo: wykres tez dobry ja bym sie cieszyl ze wzgledu na prawie zerowe odejscie odejscie od normy , bonusy to niestety w tdi wystepuja

abdul napisał(a):Pomożecie wysunąc mi jakieś wnioski?? i rady na przyszłość :>

jezlei auto palnujes sprzedac to nie inwestuj bo sie nie opaci
jezeli zostaje w rodzinie to połsrodki typu (magnetyzer itp) nie dadza zadowolenia tylko duzy mod (turbo lub kompresor) pozwoli w pełnic spełnic oczekiwania wlasciciela :x , ja osobiscie chyba zostwail bym jak jest i czekal na lepsze czasy :-D

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 16 maja 2006, 20:48
przez abdul
No autko jest do mojej dyspozycji. Zakupiłem je rok temu i na tyle mi odpowieda, że ze 3-4 lata na pewno nim jeszcze pojeżdże.

Co to bonusów to tak jak pisałem te 1.4 8V które mają w seri 60KM miały 67, 68 i 69 więc bonus ponad 10% :)
1.4 16V (75KM) miał 76 na gazie i 79 na benzynce wiec przyros podobny jak u mnie.

A co do modów to nie zamierzam wkładać więcej jak 1000 pln. Jedyne co w tym momencie chodzi mi po głowie to zamiana kata na wydech przelotowy ale wciąż się waham.

PS: O co chodziło z SXem 3D?? :) SX to Coupe i z tego co wiem to tylko 2D był.
Ale faktycznie różnica jest, inny zawias, lepsze hamulce, kubełki, dodatkowe zegary itp... Nie narzekam :)

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 16 maja 2006, 21:01
przez Grześ
abdul napisał(a):Co to bonusów to tak jak pisałem te 1.4 8V które mają w seri 60KM miały 67, 68 i 69 więc bonus ponad 10%
1.4 16V (75KM) miał 76 na gazie i 79 na benzynce wiec przyros podobny jak u mnie.

o prosze a jednak sa :mrgreen:

abdul napisał(a):PS: O co chodziło z SXem 3D?? SX to Coupe i z tego co wiem to tylko 2D był.

tak zgadza sie pomylka z mojej stronny :mrgreen:

zycze udanych modow

Re: Cordoba SX 1.6 AFT

PostNapisane: 18 maja 2006, 20:08
przez Mrozio
Jesli juz chcesz wywalic kata to wstaw w jego miejsce tlumik srodkowy o podobnej pojemnosci. Jesli tego nie zrobisz to stracisz pojemnosc wydechu czyt.moment obrotowy w dolnym zakresie. Najlepszym rozwiazaniem jest kat z metalowym wkladem. Przedluzy on zycie reszcie ukladu wydechowego,gdyz zmiejszy on destrukcyjne dzialanie zjawiska kawitacji w innych elementach wydechu. Mozesz skorzystac z tych wzorow,ktore Ci przeslalem.Zdemontowac uklad i sprawdzic jego pojemnosci. Dobrym rozwiazaniem do 1000zl bylby kolektor 4-2-1. Ja jeszcze czekam na swoj mialbyc juz tydzien temu :(
Jesli potraktujemy wykres tj. ceny walut linia przewidywania to wyjdzie nam,ze w przedziale 3300-4300 powinno byc katalogowo czyli 140Nm. Moze to byc strata faktycznie na katalizatorze,ktory masz pewnie od poczatku auta.
Ja wiaze z AFT w moim golfie mk2 spore plany,czekam jeszcze na zabawki.Obiecuje - zdam relacje.