Strona 1 z 1

2.0 TDI BKD 151@354 seria

PostNapisane: 21 lipca 2014, 07:56
przez swierg
Witam,

Wrzucam wykres z wczorajszego hamowania Leona 2.0 TDI BKD 2008 katalogowo 140KM i 320Nm. Zmierzone 151KM i 354Nm. Auto w 100% seryjne, 147kkm przebiegu, myślę że dobrze utrzymane. Mierzone na 5-tym biegu. Temperaturą bym się nie przejmował, bo jak widać wynik jest skorygowany normą DIN 70020. Hamownia inercyjna V-tech - wiem, że obciążeniowa lepsza, ale załapałem się na hamowanie za free na festiwalu DUB IT! więc skorzystałem.

Obrazek

Generalnie wykres pokrywa się z rzeczywistością, tzn. w ruchu ulicznym czuję:
- najlepsze przyspieszenie przy ok 2.5k obr/min
- ok 2.2-2.3k obr/min przestawia się geometria turbo i jest to wyraźnie zauważalne przy przyspieszaniu
- powyżej 3.5k obr/min jedzie już dość słabo, a po 4k obr/min bardzo słabo.

Pomimo dwukrotnej próby dowiedzenia się jaki błąd pomiarowy ma ta hamownia, nie udało mi się tego dowiedzieć, więc zapytam na forum:
1. Jak bardzo wiarygodny może być wynik?
2. Martwi mnie trochę górka na wykresie momentu, ale dla BKD to chyba norma?

P.S. Zawczasu odpowiadam, że chip chodzi mi po głowie od dawna. Teraz po zhamowaniu , wiem że silnik raczej zdrowy, więc łatwiej będzie podjąć decyzję o sofcie.

Re: 2.0 TDI BKD 151@354 seria

PostNapisane: 8 sierpnia 2014, 21:51
przez neonmat
ja mam dokładnie ten sam silnik i wyniki mam podobne porównaj sobie

Obrazek