Strona 1 z 1

no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 21:06
przez koski
Witam!

Niesiony ciekawoscia, co tak naprawde siedzi pod maska mojego Leonika, pojechalem dzis na hamownie MAHA w Gliwicach, musze powiedziec, ze kupujac w moim imieniu ten samochod (dla mnie innymi slowy) ;) - brat zhamowal go oczywiscie na hamowni MTM w Bielsku, i od wtedy cieszylem sie bardzo widzac wykresik z maxem 185KM .... Przy AUQ to wiecej niz seria,wiec rogalik byl duzy ;)

Niestety ostatnio od kumpla, ktory tez w MTM ie sie zhamowywal dowiedzialem sie,ze maja rozkalibrowany sprzet (chyba) poniewaz wykazal mu 25KM wiecej niz mial w rzeczywistosci... blady strach padl na mnie, poniewaz gdzyby to okazalo sie prawda, to mialbym 'tylko' ok 160KM,co jest spora roznica ..... nie zastanawiajac sie dlugo,postanowilem sie zbadac gdzie indziej. Wybor padl na hamownie obciazeniowa MAHA w Gliwicach, o ktorej z wywiadu wiem duzo dobrego (nie, to nie reklama) ;) Po wczorajszym umowieniu pojawilem sie tam dzis, troche spozniony, po troche kreta droga sie jedzie z Czewy do Gliwic ;)

W sumie nie wiedzialem czego oczekiwac zarowno jesli chodzi o hamownie, jak i o pomiar mocy... czego sie na pewno nie spodziewalem, to bardzo milej i urodziwej pani,ktora podjela mnie w holu w celu ... spisania danych do rachunku (no tak, niestety) ;)

Potem wjechalem na hamownie i przygladalem sie jak 'zakuwaja' moje biedne leoniatko w lancuchy (w sumie w tasmy). Kiedy juz byl zwiazany nalezycie, MC popodlaczal co tam mial do podlaczenia, wyprosil mnie z hamowni (niestety) i rozpoczal sie test.


Powiem szczeze, takiego HUKU to dawno nie slyszalem, ostatnio chyba na lotnisku - wycie silnika polaczone z dmuchawa dmuchajaca powietrze na chlodnice.

W lekkim szoku, po 1 tescie podszedlem do komputera i zaczalem studiowac wykresy....

No i niestety, okazalo sie ze kumpel mial racje, tylko ze w moim przypadku roznica wyniosla 16KM zamiast 185 bylo 169 - tez niezle, ale wiadomo to juz NIE 185 :(

MC powtorzyl probe jeszcze 2 razy, przy 3 razie nawet bylem w srodku samochody w czasie proby) ;) ale niestety nie wyszlo nic innego.

Wykresik przedstawiam ponizej, w sumie link do wykresiku.

Pozdrawiam!

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 21:20
przez Streat
Przepraszam a gdzie ten link bo nie widze :?: :roll:

A moca to chyba nie masz sie co przejmwoac 1.8T podobno nigdy nie trzymaja serii.
Spojrz tutaj ile mial w serii:
viewtopic.php?t=4070&start=0

No a teraz znowu sie zrobilo ciepelko i wiadomo ze im cieplej tym mniej konikow pod maska siedzi :wink:

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 21:32
przez Orzeł
koski, zawsze przy sprzedaży możesz pokazać wykres z MTM'u :mrgreen:, mam taki sam problem jak Streat, nie moge doszukać sie wykresu z MAHA

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 21:47
przez koski
cholerka, wcilo link - teraz powinien juz byc - sorki :)

http://img154.imageshack.us/img154/5830/wykreskg1.jpg


ew. troche mniejszy rozmiar :

http://img157.imageshack.us/img157/8833/wykresnn2.jpg


co o tym myslicie?

PS. Nie za gorace powietrze troche?

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 22:55
przez Streat
IMHO przy 33 stopniach otoczenia to chyba calkiem niezly wynik :wink:

Czytajac ktoregos Twojego wczesniejszego posta myslalem ze cos Ci auto "przymulilo" ze cos jest nie tak ale Ty chyba hamowales autko tylko dlatego ze uslyszales zla opinie o wczesniejszej hamownii tak :?:

Generalnie jest bardzo cieplo i troche konikow moze sobie zniknac prz takiej temperaturze - z powodu 10 koni przy silniku slabo trzymajacym serie chyba nie ma co dramatyzowac :roll:

BTW Wstap do klubu bedziesz mial znizki i zrobisz sobie 200 KM niewielkim kosztem :wink:

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 23:46
przez koski
Streat napisał(a):IMHO przy 33 stopniach otoczenia to chyba calkiem niezly wynik :wink:

Czytajac ktoregos Twojego wczesniejszego posta myslalem ze cos Ci auto "przymulilo" ze cos jest nie tak ale Ty chyba hamowales autko tylko dlatego ze uslyszales zla opinie o wczesniejszej hamownii tak :?:


przymulenie bylo w IRL po tym jak mi zle silnik przykrecili... a teraz ta hamownia byla dla sprawdzenia czy wszystko jest ok z Leonkiem. Taki doroczny check-up ;)
Przy okazji dowiedzialem sie ze tamta hamownia jest 'be' :-/

aha, w sumie zapytam, bo jestem laikiem - jaki wplyw ma temperatura na koniki w samochodach z turbo?

dzieki za odp.

pozdrowki!

OT.

moj kot zjadl wlasnie 4 ćmę w przeciagu 2h! :)
moze powinienem go nazwac 'predator' ;)

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 17 sierpnia 2006, 23:59
przez PAWEL20VT4
Jeżeli masz seryjny IC to , to powietze mocno się grzeje i ma bardzo dużywpływ na moc, ponieważ im cieplejsze powietrze zasysane to mniej wchodzi go do cylindrów i jest mniej mocy. Wstaw sobie kratkę w nadkole to w cieplejsze dni powinno być lepiej.
Wykres nie jest zły, a przynajmniej masz pewność że pomiar jest OK. Ja też byłem pod wrażeniem tej hamowni, chociaż Pani nie było :-(


Paweł

Re: no to w koncu ja tez sie zhamilem ;)

PostNapisane: 18 sierpnia 2006, 11:07
przez Grześ
tak jak pisze PAWEL20VT4, seryjny cooler jet mały schowany z boku zderzaka kierownica powietrza zasłonieta prze halogen poprostu szrot w obecne lato puchnie lepiej niz drozdze w piecu :evil:
Dla ciekawostki napisze ze unitronic robil mały test i sam natrysk wody na intercooler dał 10km w te lato spadek mocy moze byc wiec naprawde oszałamiajacy i auta nie smigaja jak powinny :evil:

ja temat powoli ogarniam wiec oto link na przyszłosc do dobrego sklepu z coolerami
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5117i drugi jak to jest z montazem
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 8466#78466

PS mysle ze gdyby nie te temperatury to 5 koni wiecej maz bankowo :mrgreen: , zato momentu maz troszke ponad norme i to sie chwali :-D