Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon ASV 216+ASZ

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 1 września 2015, 20:09

Witam,

Wrzucam wykres + lista modyfikacji. Program bez szaleństw, szklaneczka dymu przy ~2000rpm ;) Wątpliwe wydają się być ciśnienia na wtryskach.
- Bosch 216
- turbo ASZ
- puszka filtra, dolot do turbo ASZ
- kolektor ASZ
- bez kata
- program własny.

Wszyscy zjeżdzający narzekali że mało wychodzi na tej hamowni, jeden gość z podobnym setupem miał 400nm i 145km.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez przebor » 3 września 2015, 07:36

co własny to własny, w najmniejszym szczególe można dopracować, gratulacje :)

Czemu jest różnica w przedziale 2000-2400 pomiędzy testami. To na innym biegu było?

Mapę nastawnika w końcu ruszałeś, czy jest zostawiona z ASV?
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 3 września 2015, 17:15

Różnica prawdopodobnie wynika z innego biegu - zauważyłem że na biegach do czwórki boost leci w miarę płynnie (jakby N75 nie zdążył wyłapać pewnych wartości w mapie, coś jak anomalny stosunek MAF/MAP/dawki), a np. na piątym biegu gdzieśtam przy 2 tys zaworek N75 jakby zdążył i dosyć zbija ciśnienie.
Mapa nastawnika ruszona w ostatniej kolumnie, ale przy obrotach ok. 3500 do końca, mam już max napięcie (akurat nie na tym wykresie, ale max mogę 4,7v, później mam tryb awaryjny, a tu na wykresie było z 4,6xx).

Musiałbym chyba młoteczkiem puknąć i przesunąć obudowę pompy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez przebor » 3 września 2015, 18:40

Widziałem filmik z wyścigu. Nie znam się na tym, ale chyba nieźle Ci poszło jak na 40KM różnicy?

To nie jest tak, że ECU bierze wartość bezpośrednio z mapy N75. Jest wbudowany algorytm PID który nieustannie bada różnicę między ciśnieniem żądanym a faktycznym i dynamicznie dostosowuje wartość N75. Mapa N75 jest tylko takim punktem startowym. Jeśli zmieniłeś turbo na ASZ to możesz kiedyś podmienić również mapy algorytmu PID ze sterownika ASZ (to są 4 mapy jednowymiarowe nazywane P I D oraz DT1). Nie wiem jaki będzie wpływ, może np. szybciej będzie osiągał zadane ciśnienie albo mniej przeładowywał.

Dzięki za info o mapie nastawnika. Przy wyniku ponad 340Nm to faktyczna dawka paliwa to pewnie jakieś 56-57mg. Wtryski pewnie mogłyby więcej, ale pompa 10 już więcej nie da rady.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 3 września 2015, 20:36

przebor napisał(a):Przy wyniku ponad 340Nm to faktyczna dawka paliwa to pewnie jakieś 56-57mg


Nie ma czegoś takiego,jak dawka 56-57mg.Kumasz widzę co i jak,a nie wiesz,że jedynie,wyłącznie wartość napięcia decyduje o ilości lanego paliwa.Wartość dawki to jedynie cyfra,która bez odpowiednika w napięciu o niczym kompletnie nie świadczy.
Równie dobrze te 4.6v można zrobić dla dawki 50mg,albo też 48mg.Decyduje o tym jedynie fantazja konstruktora softu.Dla mnie liczy się jedynie uzyskana przy poszczególnych rpm wartość napięcia .
Przykładowo dla 2000rpm napięcie 3.5v,może to być przy dawce 45mg,ale równie dobrze przypisane dawce 48mg.I taka adekwatnie dla całego zakresu obrotów.

Co ci da to,że w mapie zamiast 51mg wklepiesz przykładowo 57mg,albo nawet jak niektórzy 60mg,skoro nastawnik i tak dalej,jak do 4.7v nie pójdzie.Czy to będzie 51mg/4.7v,czy 60mg/4.7v to paliwa niestety będzie zawsze tyle samo.Zmieni się jedynie wartość dawki w mapie/mapach,wychylenie palca rsw będzie jednak stałe dla obu tych dawek.Więc jaki to ma sens?
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 3 września 2015, 20:49

sagon, ja myślę że Przebor wie konkretnie o co chodzi, tylko kwestia zrozumienia postu ;)
W skrócie - komp wyznacza dawkę wyrażaną w mg/r i daje na pompę odpowiednie napięcie wg mapy napięcia nastawnika. A tam można wpisać cokolwiek, gdziekolwiek i ta "wyznaczona dawka" może być całkiem inna niż rzeczywista.
Ja np. nie zmieniałem wartości kolumn ponad 51mg, tylko gdzie chciałem wpisałem jako dawkę 51mg (w driver wish, torque limiter etc), a w rzeczywistości manipulowałem napięciem przy wpisanej dawce "51mg".

Wkleiłem mapę z ASZ oczywiście i turbo leciało do 1.7b ciśnienia :D Zmieniłem nieco ostatnią kolumnę (coś koło 8-10%) i wg wskaźnika leci idealnie po tym co zadałem (przynajmniej po 2200rpm, bo np. przed 2000 czuć muła - za mało podlane, za niskie napięcie). Gdyby nie wskaźnik na desce to prawdopodobnie byłoby po turbo.

Co do mapy N75 i boosta - tak myślałem, że N75 to tylko wzór, bo po co dwie mapy które sterują tym samym, a są zupełnie inne ?

Co do 1/4, poszło nieźle, ale: Launch Control nie wysterowany do tych opon i tego ciśnienia - na 1 biegu nie zrywał trakcji :D Po puszczeniu sprzęgła zdychał do obrotów ja wiem... 1500 ? Może i mniej. Zmiana biegów bardzo dobrze mi poszła itd, ale jak obydwoje mieliśmy zapięte biegi, to golfik gnał :) Więc raczej to kwestia zawziętości kierowcy, niż tych 40km różnicy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez przebor » 4 września 2015, 08:16

sagon, pisząc "faktyczna dawka paliwa to pewnie jakieś 56-57mg" miałem na myśli że rzeczywista, prawdziwa dawka paliwa jak została wtryśnięta do komory cylindra (w chwili kiedy uzyskano max Nm) to jakieś 56-57mg. Tak szacuję patrząc po liczbie Nm. Wiem o tym, że to co widać w logach nie musi mieć żadnego związku z rzeczywistą dawką właśnie z tych powodów które podałeś. Maras np. ma teraz w logach 51mg przy pełnym gazie (tak się domyślam), mimo że faktyczna dawka jest napewno nieco większa, bo nieuzyskałby na hamowni 340Nm (z 51 mg).

Natomiast korzystając z tego że się włączyłeś do tematu, czy mógłbyś napisać jak to właściwie jest z tym napięciem nastawnika? Czym to napięcie tak naprawdę steruje? Napisałeś, że "wychylenie palca rsw". Czy możesz to jakoś rozwinąć? Masz może jakieś materiały gdzie jest opisane jak taka pompa działa? I dlaczego przy różnych obrotach to samo napięcie (czyli pewnie to samo "wychylenie palca rsw") da inną dawkę paliwa (bo jest inne ciśnienie w pompie?).
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 6 września 2015, 15:10

przebor, skąd wiesz,że dawka wynosi akurat 56-57mg?
Przecież nie ma fizycznej możliwości,ażeby to w jakikolwiek sposób zmierzyć.Nie zwracaj uwagi na cyfry z map paliwowych z loga 008,bo te kompletnie niczego nie mówią.To są tylko cyfry,które bez,jak pisałem odpowiednika w napięciu,o niczym nie świadczą.
Mnie się wydaje,że po pierwsze primo niuton jest wysoki,bo to inercja vtechu.Po drugie nawet gdyby taki był,to tylko dlatego,że od samego dołu dowalono wysokie napięcie.

przebor napisał(a):Maras np. ma teraz w logach 51mg przy pełnym gazie (tak się domyślam), mimo że faktyczna dawka jest napewno nieco większa, bo nieuzyskałby na hamowni 340Nm (z 51 mg).


A już myślałem,że orientujesz się w tych klockach.Powiedz,jakie max napięcie ma Maras,a ja ci udowodnię,że takie samo napięcie,czyli identyczną ilość paliwa wleję przy 46mg.Uzyskam z całą pewnością taką samą moc,niutona przy dużo mniejszej dawce,czyli 46mg,ale przy tym samym napięciu,jakie Maras uzyskał przy 51mg.
Bo to wyłącznie napięcie,czyli wychylenia palca/przysłonięcie przelewowych na tłoku,decyduje o tych "miligramach".
Jeżeli chcesz wiedzieć,ile i kto ma wlane,to zwracaj uwagę wyłącznie na log dynamiczny 001.Nie ma kompletnie sensu logować 008,bo to zwyczajna strata czasu.A ty ciągle skupiasz się na tym,co jest w ósemce.
Te 340 niuta,to wyłącznie błąd pomiaru hamowni inercyjnej,inercje niestety taj już mają,że zawyżają niutony.

Co do napięcia,palca rsw,jego wychylenia,to wyłącznie ustawienie tego palca/ośki/pierścienia dozatora dawki,decyduje o ilości wlanych "miligramów".
Nastawniki mają to do siebie,że mają różne kalibracje,czyli ustawienia fabryczne.Jeden przy 51mg będzie łapał 4.4v,drugi 4.48,inny jeszcze 4.50,albo 4.55,lub 4.60v.
Nie jest wcale powiedziane,że te,który przy 51mg złapie 4.60v wleje więcej aniżeli ten,który przy tej samej dawce zrobi tylko 4.4v.
Ale to są już niuanse związane z fabrycznymi kalibracjami.Finalnie liczy się bowiem tylko i wyłącznie położenie palcarsw/pierścienia w momencie,kiedy nastawnik ma już dość i dalej "nie pójdzie".
Dlatego wartość/cyfra 51,to tylko liczba,którą inżynierowie vaga ustali sobie,jako maxa w mapach paliwowych.W celu "rozszyfrowania ilości paliwa"bez odpowiednika w postaci wartości napięcia jest bezużyteczna.

Np taki GruchaARL(tuner),szczycił się tym,że jako jeden z nielicznych potrafi zdjąć limiter dawki i ustawić go na wartości 60mg,za co pobierał pewnie dodatkowe profity.
Pytanie,co to da,skoro nastawnik jak stał na przykładowo 4.5v/51mg,tak stał będzie na 4.5v przy 60mg,a nawet i 70mg.Zmienił tylko nic nie znaczącą pod względem ilości wlanego paliwa cyfrę.Zwyczajne mydlenie oczu.
Dopóki nie zmieni się fizycznego wychylenia palca,to nawet i dawka w wartości 100mg nie da konia mocy więcej.
Ja też na początku skupiałem się wyłącznie na wartości dawki,okazało się to być poważnym błędem.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 6 września 2015, 20:24

sagon, Wy się po prostu nie rozumiecie nawzajem, ale myślicie o tym samym.
Zadane mam 51mg/r. Równie dobrze mógłbym mieć zadane 30mg/r. Jeżeli przy danych obrotach, napięcie dla 51mg byłoby identyczne jak dla 30mg, to uzyskałbym ten sam wynik. Obydwoje o tym wiecie.

Sagon, mógłbym zrobić hammermoda, tj klepnąć trochę górną część obudowy pompy i to dałoby coś więcej paliwa przy tym danym napięciu?

Dodam i przypomnę, że w pierwszym poście pisałem: jeden gość z podobnym setupem miał 400nm i 145km.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 12 września 2015, 18:10

Zwiększenie dawki nastawnikiem teoretycznie powinno zwiększyć moc,jednakże pod warunkiem,że wychylenie palca rsw przy max napięciu nie przysłoni całkowicie przelewów w tłokroździelaczu.Sprawdź w 001 na biegu jałowym,jaką masz dawkę paliwa,im mniejsza wartość,tym większa dawka.Taki max to okolice 2mg/suw,minimum z kolei to 9mg/suw.
Drugi warunek,to zdrowy tłok,który więcej wtłoczy,niż przepuści.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez kingsoft » 16 września 2015, 19:53

Sagon ty nigdy niczego się nie nauczysz, kolega Przebor bardzo dobrze - jak dziecku Ci napisał. Jak ty nie wiesz jak sprawdzić dokładną dawkę paliwa to sorry, może na żadnym forum już się więcej nie wypowiadaj.
To że nieumiejący prawidłowo modyfikować oprogramowanie stoją przed ścianą widząc tylko 51mg dla sterownika 012 czy 018 (dla przykładu oczywiście) to nie znaczy że nie da się skalibrować prawidłowo sterownik do 100mg/suw (dla przykładu) i dostosować softu do mechaniki wg jej specyfikacji - i nawet dla każdej pompy jaką uda się zaadoptować.
A ty będziesz zmieniał napięcie za 20lat tak samo, zastanów jak zachowa się turbo dla dawki 30, 40,50 ,60 ,70 mg jak ty zawsze będziesz zmieniał napięcie a nie dawkę paliwa, komputer nigdy nie będzie mądry po twoich modach ty go oszukujesz robiąc z niego głupiego.
Wystarczy, że pomyślał byś chwile jak mądrzejsi od Ciebie z fabryki Boscha skonstruowali ten sterownik i jego oprogramowanie i wziął z nich przykład. Sotty za OT ale farmazony SAGONa trzeba szybko ogarniać bo ludzie pogłupieją ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 20 września 2015, 21:19

Ja już kiedyś prosiłem was o log 001 takiego pierwszego lepszego zrobionego na przykładowo 60mg vpka.
Do dzisiaj poza wymądrzaniem się niczego nie widziałem i idę o zakład,że nie zobaczę.Dopóki nie zmienisz fizycznego ustawienia paca rsw,to możesz sobie ustawić nawet taką dawkę,jak w arlu.
Dziwne,że jakoś pomimo tych wszystkich mg nie potrafisz wycisnąć z jakiegokolwiek vp więcej,niż każdy inny.Masz pompę 11/230tki i nie możesz zrobić z tego więcej,jak 200 koni.Gdzie się zatem podziewają twoje miligramy?
Na 216tkach robisz to samo,co pierwszy lepszy domorosły tuner amator.Gdzie są zatem te twoje miligramy :mrgreen: ??

Dla Ciebie liczy się tylko to,co zrobisz w mapie,ustawisz mistrzu powiedzmy 60mg i co z tego?Jakie przy tej dawce uzyskasz napięcie?Będzie wyższe,niż było przy 51mg?

POKAŻ MI LOGA 001,GDZIE PRZY 60/70/100MG NAPIĘCIE BĘDZIE WYŻSZE,NIŻ BYŁO PRZY 51MG PRZY TYM SAMYM STARTOWYM.

Póki co,to Ty wypisujesz farmazony,myląc vp z pdkiem.
Jakie Ty masz pojęcie o pompach,ile takich zmodyfikowałeś,w ilu walczyłeś z nastawnikami,napięciami,ustawieniami?Znasz wartości katalogowe wydatków pomp przy poszczególnych napięciach?
Wiesz,że testując pompy na stole probierczym nie ustawia się dawki,tylko dane,wymagane dla pewnych rpm NAPIĘCIE?
To napięcie,tylko i wyłącznie miks voltarzu i amperarzu decyduje o tej dawce paliwa.Fizycznie nie jest ona do zmierzenia nigdzie indziej,jak tylko na specjalistycznym stanowisku testowym.
Klepnąć w sofcie 60mg,to nie sztuka :chat: ,drugi raz napiszę,pokaż mi inżynierze loga,w którym po Twoich magicznych zabiegach uda się zrobić wyższe,niż wcześniej napięcie.Czekam,bez tego nie zaczynaj dyskusji.

Dla twojej informcji,nastawnik to urządzenie napięciowe,nie dawkowe.To,ile wlejesz paliwa zależy tylko i wyłącznie od wartości napięcia zwrotnego,panie mądry,od napięcia,a nie durnej wartości 60mg,czy 70mg.

Ja mam tak zmodyfikowany nastawnik,że wleje więcej przy 46mg/4.25v,niż każdy twój vp zrobiony na 60mg i 4.6v.A przy 4.48 wlewa tyle,ile ty byś chciał mieć wlane przy 60mg.
Ale niby ktoś taki,jak ja mógłby coś takiego zrobić.Gdyby ilość wlanego paliwa zależała o wartości dawki,to nie byłoby jej więcej przy 4.25v,a niżeli było przy 4.4v.
Nie ucz mnie zasady działa nastawników indukcyjnych,bo jak takowe rozpracowywałem,to Ty szukałeś sposobu na sztuczne/iluzoryczne zwiększanie dawki w sofcie,czyli na mydlenie oczu.

kingsoft napisał(a):To że nieumiejący prawidłowo modyfikować oprogramowanie stoją przed ścianą widząc tylko 51mg dla sterownika 012 czy 018


Ręce opadają.Wiesz jakie jest max wychylenie palca rsw dla nastawnika hdk 196(taki afn)?Inżynierowie boscha kalibrują każdy jeden nastawnik tak,że ten złapie tylko tyle,ile ma ustawione w fabrycznej kalibracji i basta,przy fabrycznym startowym jest to 4.48v i finito.
Choćbyś w mapie ustawił i 70mg,to bez ingerencji w nastawnik nie zrobisz i tak wyższego napięcia,niż powiedzmy 4.5v/51mg.

Na sam koniec powiedz mi,jak sprawdzić dokładną dawkę paliwa w vp?
Powiem tylko tyle,jeden nastawnik z vp łapie max 4.4v,drugi 4.44v,inny z kolei 4.48,są takie,które łapią 4.5,a nawet 4.6v.
W jaki sposób ktoś taki,jak Ty jest w stanie zmierzyć dokładną dawkę paliwa,bez montowania pompy na stole probierczym?Mam rozumieć,że wyrocznią jest owa wartość w jednej z map paliwowych,tak?
Jeżeli tak,to jesteś kochany w bardzo ciemnej d..i,ale poczekajmy,może pokażesz takiego loga,który potwierdzi Twoją bajeczkę.

Podam Ci dane katalogowe/testowe dla pompy 0 460 404 977,czyli 10tki ala golf 4

2050rpm/1000suwów/3890mv min 49.50mg,a max 51.90mg.Tyle ma walć ta pompa przy napięciu 3890mv.Żebyś wiedział,owo 3890 to nie jest odpowiednik tego samego napięcie w sofcie,ale to już info poza tematem.

Teraz taki sam przykład dla pompy od afna,czyli 0 460 404 969
2050rpm/1000suwów/3890mv min 48.20,a max 51.20mg.Jak widzisz są pewne różnice w wartościach dawki przy tym samym napięciu testowym.

Więc zrozum,że wartość 51mg/60mg/100mg nic bez odpowiedniego,wyższego napięcia,nie znaczą.Możesz sobie zmieniać owe cyferki do bólu,jak nie zwiększysz napięcia,to szkoda tylko Twojego czasu.

Teraz taka 0 460 414 987,czyli owa 107j.W sofcie max dla tej pompy,to też 51mg,nieprawdaż?Więc dlaczego podczas testów na specjalistycznym stanowisku wlewa ponad 60mg,dodam tylko,że przy max napięciu zwrotnym ze sterownika msa/edc.
Teraz patrz
2000rpm/3790mv/1000 suwów min 58.80mg,a max 63mg.Dla napięcia 3790mv wlewa maksymalnie aż 63mg.Gdzie zatem owe 51mg,które w sofcie stanowi tę barierę,dla wielu nie do przejścia.
Ustawisz w ograniczniku momentu 51mg,a wleje fizycznie 63mg,ustawisz powiedzmy 60mg,też wleje 63mg,zwiększysz w mapie do 70mg i nie wleje więcej,jak 63mg.Wiesz dlaczego?Bo napięcie,czyli w efekcie położenie pierścienia dozatora dawki vs otwory przelewowe w tłoroździelaczu, będzie przy każdej z tych Twoich mega dawek identyczne.Staniesz na pewnym napięciu i dalej go nie ruszysz,bez względu na dawkę.
Jedynie zwiększając wartość napięcia startowego wymusisz nieco wyższe napięcie maksymalne,zawsze wyższe o wartość podbitego startowego.Dlatego piszę,proszę o logi z wyższym napięciem przy np.60mg przy tym samym startowym,jakie było przy 51mg,przed cudownym zwiększeniem dawki w sofcie.

Mam rozumieć,że ty wyciągnąłbyś z takiej 107j nie 63mg,ale pewnie ze 100mg.Jeżeli nie zmusisz pompy do wygenerowania większego,jak 3790mv(napięcie testowe,nie mylić z napięciem zwrotnym ze sterownika)to możesz sobie ustawiać te 100mg.

kingsoft napisał(a):A ty będziesz zmieniał napięcie za 20lat tak samo, zastanów jak zachowa się turbo dla dawki 30, 40,50 ,60 ,70 mg jak ty zawsze będziesz zmieniał napięcie a nie dawkę paliwa, komputer nigdy nie będzie mądry po twoich modach ty go oszukujesz robiąc z niego głupiego.


Bo ja w przeciwieństwie do Ciebie grzebę w pompach i nastawnikach,tym samym wiem,że Twoje wyliczenie dawki bez odpowiednika w napięciu,to pic na wodę.
Jak zachowa się turbo przy 2000rpm dla dawki 45mg i napięciu 3.3v,a jak dla dawki 48mg i napięciu 3.3v-identycznie.
Jak będzie wstawała przy dawce 45mg i 3.3v/2000,a jak dla dawki 45mg i 3.5v/2000?-odpowiedz sobie sam.
Ile dmuchnie przy wyższym napięciu dla 2000rpm,a ile przy niższym?
Zrobisz dawkę 57mg/2000 i przykładowo 3.7v i dmuchnie tak samo,jak dla dawki 51mg/3.7v,bo pierścień dozatora dawki stanie w położeniu,jakie wyniknie z napięcia 3.7v.Dawka dla nastawnika nic nie znaczy,on pracuje na napięciu,miksie amperów i voltów.
Mapa napięcia,to suma owej dawki i napięcia,jakie jest każdej dawce przypisane.Zrobisz przy 2000 49mg/3.5v,ale równie dobrze zrobisz te 3.5v/2000 przy dawce 46mg.I cóż z tego,że dawka będzie większa,skoro napięcie identyczne.Za ch..a nie wlejesz więcej.
Sterownik ma w zadzie to,jaką mu zadasz dawkę,on w ułamku sekundy wyliczy na jej podstawie napięcie,które przekaże do nastawnika,a ten zrobi swoje,czyli wygeneruje i odeśle jako zwrotne do ecu,żeby ten mógł je odczytać.
Kiedyś,kiedyś łudziliśmy się,że nastawnik zrobi takie napięcie,jakie sobie ustawimy,byłe by nie większe,jak 5v.Okazuje się,że ta franca staje na 4.48v i nie drgnie nawet o mv.Bez względu na wartości dawek,4.48v i ściana,czy to 51mg,czy 60mg.

Czeka z utęsknieniem na tego loga 001,którego nigdy nie zobaczę.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez kingsoft » 24 września 2015, 20:38

Sagon proszę Cię, nie trać czasu na uczenie mnie jak się robi softa w MAS czy EDC15 na VP, ja nie robię dużych mocy z VP i nigdy nie będę robił. Wolę nowsze PD czy obecnie CR które pojawiły się już dość dawno.
Rozumiem temat wydajności pomp wtryskowych, nawet patrząc na samą mapę w sofcie dobrze to widać co inżynier miał na myśli ;)
Napisze Ci już bo jak sam tego nie potrafisz zrozumieć co od kilku lat próbowałem Cie delikatnie naprowadzić. Jak dochodzę do limitu danej pompy to, żeby zwiększyć ilość paliwa oczywistym jest że potrzebujesz pompę, która może więcej podać paliwa, ale cały czas zachowuje proporcję, aby wiedzieć dokładnie jaka jest dawka w mg/suw, bo w sofcie nie chce się bawić napięciem tylko dawką bo po niej wiem jaką będę miał konkretnie moc, a po napięciu to sam widzisz inżynierowie Boscha kalibrują poszczególne pompy dlatego właśnie żeby 1mg = 1mg paliwa bo wydajności poszczególnych pomp są różne.
Wystarczy łatwo obliczyć jaka moc można uzyskać przy danej efektywności jednostki napędowej względem ilości paliwa wyrażonej w mg/suw, i o to wielka filozofia. W łatwy sposób możesz również podpiać AFR mierząc równolegle wartość z MAF i masz dawkę paliwa wyrażoną w mg/suw, sprawdź to z ECU i potestuj.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 27 września 2015, 12:25

Czyli jest dokładnie tak,jak myślałem.Są wielkie mądrości,mnóstwo teorii,jeszcze więcej wyliczeń,wymądrzania się,mafy afry itp,istny doktorat :brawo: .
Brakuje tylko tego najważniejszego,czyli malutkiego,ale jakże istotnego z punktu widzenia twojej durnej teorii LOGA GRUPY 001 :rotfl: .
Nie pokażesz takiego,bo nie masz pojęcia zwiększyć napięcia przy zwiększeniu dawki +51mg,bo klepiąc paluszkiem w klawiaturkę niestety nie osiągniesz tego,co tak usilnie wszystkim wciskasz.Tyle ode mnie wielki panie tjunerze,który nie ma cojones,żeby pokazać dowód na słuszność swojej teorii.
Wciskaj ten kit tym,którzy liczą wyłącznie miligramy,tym którzy ślepo wierzą w to,że jak im zrobisz 60mg,to z automatu wykrzeszą minimum 10 koni więcej :D.
Albo uderz do mnie,to cię nauczę wyciskać z nastawników więcej przy 4.5v,niż ty zrobisz,robiąc pod siebie w roztargnieniu,przy 70ciu mg.

Co z miligramami z pompy 107j,przecież wlewa ponad 60mg/4.5v.Mam zrozumieć,że ty magiku,czarnoksiężniku,zaklinaczu zmusisz ją do tego,żeby wlała 70mg przy stałym i niestety niezmiennym wychyleniu pierścienia :D.
W tym jednym przypadku możesz sobie pozwolić na ustawienie owych 60mg,ale co z tego,skoro napięcia nie zwiększysz?

Póki co,to jak dotychczas nie zaskoczyłeś nawet jednym ponad przeciętnym wynikiem uzyskanym z vp na rzekomo większej dawce.
Pozdrawiam i dalszych tak owocnych sukcesów w krzesaniu mocy na dawkach rzędu 51+ :papa:
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez kingsoft » 27 września 2015, 18:14

Sagon dziękuje za tyle komplementów :oops: :oops: :oops: :oops:
Ty mi zawsze humor poprawisz.
Ty nie podważałeś moich teorii tylko tych co stworzyli ten model. Ja nie mam na ten temat teorii tylko wykorzystuje ich system ich wiedze.
Ty zawsze chcesz być mądrzejszy od sztabu inżynierów w tym przypadku panów z Boscha, daj Ci Boże.
Żeby użyć większych dawek to trzeba wiedzieć ile, po co i kiedy, a Ty tego twoim systemem nie zrobisz.
Wystarczy, że wjadą większe wtryski i kalibracja pompy i to co w ECU jest rozjechane całkowicie. Potrzeba obliczeń testów, żeby właśnie te mg się zgadzały. Ale trwaj w tym w co wierzysz, nikt Ci tego nie zabroni. Nie zgadzam się z Tobą bo wiem, że nie masz racji.
O cojones to dojebałeś jak dzik o sosnę, taka wielka tajemnica wiary z tymi dawkami??? Przecież wiesz np. ile paliwa potrzeba, żeby mieć 190hp przy 4000rpm? Ja ustawiłem 64-65mg wiesz jakie napięcie było? Albo na odwrót jakbym zadał pytanie było by Ci łatwiej? Tyle min paliwa potrzeba żeby uzyskać prawdziwe 190hp w 1.9VP.
Ze swojej strony kończę te wypociny dla Sagona...
Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kingsoft
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 07:44
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: MR 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 4 października 2015, 17:02

.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 4 października 2015, 17:21

kingsoft napisał(a):Ze swojej strony kończę te wypociny dla Sagona...


Najprostszy sposób ucięcia niewygodnej dyskusji przez każdego tjunera :brawo: Nie ma jak napisać pierdolamento,po czym zaznaczyć,że ucina się dalszą dyskusję.
Kompletny brak merytoryki popartej jednym malutkim logiem 001,za to bardzo dużo wypocin rodem z pracy magisterskiej absolwenta politechniki.
Wnioski nasuwają się same.
Zadam Ci pytanie,Panie doktorancie.Co wprawia w ruch palec rsw,tym samym ośkę nastawnika i w konsekwencji pierścień dozatora usytuowany na tłokoroździelaczu,Twoje wyimaginowane miligramy,czy milivolty :mrgreen: ?

kingsoft napisał(a):Ja ustawiłem 64-65mg wiesz jakie napięcie było?


Gdzie wykres i log 001??????
Podejrzewam,że +-4.5v,loga nigdy nie pokażesz,bo boisz się kompromitacji :ok: .Co do 190 koni,to obecnie na 11 by home i 216 przy 4.5v robią to z paluszkiem w ...,nawet przy 70ciu mg,jeżeli chodzi o ścisłość.
Ja się pytałem,gdzie te Twoje magiczne wyniki uzyskiwane dzięki tym 65mg,pokaż chociaż jeden taki wynik... marzenia ściętej głowy.
Widać na forach jakie krzeszesz wyniki z vp,byle domowy tunerzyna zrobi to samo przy 51mg.

kingsoft napisał(a):Wystarczy, że wjadą większe wtryski i kalibracja pompy i to co w ECU jest rozjechane całkowicie. Potrzeba obliczeń testów, żeby właśnie te mg się zgadzały.


Człowieku,pokaż mi loga 001 i przestać pier.. o tych miligramach,bo robisz się nudny.Ty na 11/230 walisz max napięciem nastawnika,żeby zrobić powyżej 190 koni,podniecając się tym,że uda Ci się przy 4.5v zrobić 64mg.
Mam rozumieć,że dla 11/230 zrobisz te +-195 koni przy niższym,niż max napięcie,bo przecież Ty wszystko obliczasz.

kingsoft napisał(a):Żeby użyć większych dawek to trzeba wiedzieć ile, po co i kiedy, a Ty tego twoim systemem nie zrobisz.


Zrobię,bo mój system polega na ingerencji w mechanikę,a nie w bezsensowne klepanie w klawiaturę.
Tu masz prosty przykład wydatku paliwowego pompy 10tki z takim systemem,na fali de 110wtryski 230tki,ze słabiutką pompką paliwową,napięcie nie wyższe,jak 4.5v,dawkę możesz sobie wpisać jaką tylko chcesz.
Nie sugeruj się opisem,bo w korpus 107j został wepchnięty tłok z 10tki,głowiczka z numerem chyba 042,łatwo można to sprawdzić.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/bPA~qXfugzSJbz0srnnLc2QhrIKG94

Wiesz,gdybyś umiał sprawdzić wydatek paliwowy pompy po pewnych modach,płacąc za test na eps 815,mając dane katalogowe takowej pompy wiedziałbyś,że z każdej pompy można wycisnąć coś więcej,niż fabrycznie miligramy i to przy seryjnym max napięciu.
Obecnie można zrobić 10tkę o wydatku paliwowym 11tki :-D,tylko trzeba wiedzieć ile,po co i kiedy.
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 4 października 2015, 21:52

sagon, popraw link do foto.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez mlynek » 4 października 2015, 23:16

Wczesniej jak czytałem to działał.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 13 października 2015, 19:13

Raz jeszcze dla kolegi,który jako jedyny tuner w tym kraju spuszcza się nad czymś,co kompletnie nic nie daje.
Tu jest prosty przykład tego,co można zrobić przy max 4.5v na 10tce,głowiczka 049 :D,powtarzam,korpus,nastawnik z 11tki 107j,głowiczka z 10tki.Po dziś dzień,ten wybitny tuner nie wrzucił żadnego loga i wykresu.Pi..i tylko w kółko jedno i to samo,jak na jarany ziołem,a dowodów nima.
Jaki to problem wrzucić logi,w jednym 51mg/4.5v,w drugim 64mg i powiedzmy 5.0v,Bo tylko wtedy te większe miligramy mają sens.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/i2vfQ8ilfixwH2xWHwMlSlrNtWqFcl
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez Maras2003 » 13 października 2015, 19:22

Podajesz link z parametrem USUŃ. Nie dziw sie że ktośtam kliknie "tak, skasuj!" :mrgreen:

Poprawny link: http://www.fotosik.pl/zdjecie/052db325cc6ac899
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Leon ASV 216+ASZ

Postprzez sagon » 13 października 2015, 21:26

Tym razem powinno być lepiej.Dodam tylko,że gdyby łopatkowa w tym kiblu 107j była lepsza,sam tłokoroździelacz 10tka też nie był mega zdrowy,to wynik na pewno byłby jeszcze lepszy.
Głównie chodziło o sprawdzenie pewnych modów pompy stąd takie,a nie inne zestawienie,czyli 11tka,ale z głowicą 049 z pompy 107d.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/f8213428b012e503
Było 185@377 jest chwilowo 219/444
Zobacz Profil
sagon
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 października 2011, 19:43
Lokalizacja: świętorzyskie
Auto: golf tdi
Silnik: TDI pompa VP


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości