Strona 1 z 1

Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 12 marca 2016, 09:43
przez Jarol
Model Auta : Seat Leon
Rodzaj Silnika : 1,9 TDI ARL
Modyfikacje silnika : brak
Moc seryjna : 150km/320Nm
Chiptuning : 189Km/409Nm by JAROL


Obrazek

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 12 marca 2016, 14:42
przez lukaszlsw
Fajnie że trafiają sie jeszcze takie nastoletnie klekoty które generują zdrowa serie;) FrogRacing, to dawne CTR?

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 13:28
przez sagon
Na pomiary z dynometu zawsze bierze się duużą poprawkę.
Przełożenie główne 3.077,przełożenie (chyba 5tki) też 3.077 :-D .

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 14:02
przez Jarol
sagon napisał(a):Przełożenie główne 3.077,przełożenie (chyba 5tki) też 3.077 :-D .


Pomiar robiony na 4 biegu.

-- 13 mar 2016, o 15:01 --

lukaszlsw napisał(a):Fajnie że trafiają sie jeszcze takie nastoletnie klekoty które generują zdrowa serie;) FrogRacing, to dawne CTR?


Silnik i jego osprzęt w 100% sprawny więc trzyma moc seryjną.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 19:18
przez kobzyr
sagon napisał(a):Przełożenie główne 3.077,przełożenie (chyba 5tki) też 3.077 :-D .
to akurat prawdą nie jest bo 6tki skrzynie mają dwa przełożenia główne (np. FMH ma 3,238 gang 1-4 i 2,615 gang 5-6). Ale też się zgodzę z tobą że jest tutaj niskie total gear ratio i że ma to wpływ na... ale nie będę tłumaczył czemu, bo nie prowadzę tutaj byyyznesu. Pozdro

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 19:40
przez sagon
Co do ciśnienia atm zapożyczanego z ecu sterownika(980 mbar),to powiem Ci,że ów sterownik odczytuje dużo niższe ciśnienie,niż faktyczne.
Porównywaliśmy odczyty auta zapiętego na rolkach hamowni DP2L-IG i muszę z przykrością stwierdzić,że odczyt z vaga,tylko w tym przypadku,był zaniżony o 15mbar.Vag pokazał 984,a czujnik na hamowni 999.
A jak wiemy,zaniżone atm,to zawyżony wynik,stąd pewnie biorą się tak zdrowe serie :wink: .

Kolego kobzyr wiem,że skrzynie 6g mają dwa przełożenia,przykładowo ERF 68:21/3.238 i 68:26/2.615.Mnie zastanawia nie tyle to,że jest ono takie jakie jest(na 100% z palca wyssane) co fakt,że zarówno przełożenie główne,jak i przełożenie czwórki jest takie same.

A jak słusznie zauważyłeś ma to wpływ na ... i to duży .Podobnie zaniżanie ciśnienia atm.Choć z drugiej strony,co my tam możemy wiedzieć,nie.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 21:02
przez kobzyr
sagon napisał(a):Kolego kobzyr wiem,że skrzynie 6g mają dwa przełożenia,przykładowo ERF 68:21/3.238 i 68:26/2.615.Mnie zastanawia nie tyle to,że jest ono takie jakie jest(na 100% z palca wyssane) co fakt,że zarówno przełożenie główne,jak i przełożenie czwórki jest takie same.

A jak słusznie zauważyłeś ma to wpływ na ... i to duży .Podobnie zaniżanie ciśnienia atm.Choć z drugiej strony,co my tam możemy wiedzieć,nie.
aaa tak nie zrozumiałem kontekstu że oba przełożenia są takie same. Ale i tak końcem końców myślę że tool używa total ratio do wyliczeń equivalence mass czy mass inertia etc...


sagon napisał(a):Co do ciśnienia atm zapożyczanego z ecu sterownika(980 mbar),to powiem Ci,że ów sterownik odczytuje dużo niższe ciśnienie,niż faktyczne.
Porównywaliśmy odczyty auta zapiętego na rolkach hamowni DP2L-IG i muszę z przykrością stwierdzić,że odczyt z vaga,tylko w tym przypadku,był zaniżony o 15mbar.Vag pokazał 984,a czujnik na hamowni 999.
A jak wiemy,zaniżone atm,to zawyżony wynik,stąd pewnie biorą się tak zdrowe serie :wink: .
słusznie... jak to był ARL na sterowniku z KG to oczywiście że nie mógł vag pokazać 980mbar (Krok jest co 12mbar) . Jest niedokładność numeryczna wynikająca ze ecu używa słowa 2 bajtowego a na interfejs idzie 1 bajt i zaokrąglenie idzie zawsze metodą floor (w dół). Czyli jak np. atm 995 to i tak vag pokaże 984mbar. Al in all, nawet jeśli tutaj popełniono błąd w odczycie ciśnienia atm o 12mbar to w normie DIN70020 wiele się nie pomylimy..... ale wiadomo jak będą jeszcze inne błędy, to grosz do grosza a będzie kokosza. :ok: Pozdro

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 22:52
przez mlynek
kobzyr, sagon, uwielbiam czytać wasze posty i użytkowników, którzy mają jakąś tam wiedzę na temat chipsowania - powaga. Mnie to tak wciąga, że gdybym miał przeczytać ze 20 stron, to czytałbym do rana. To jak czytanie powieści detektywistycznych lub kryminałów, gdzie w końcu okazuje się jak było na prawdę :)

SZACUN DLA WAS

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 13 marca 2016, 23:47
przez Jarol
kobzyr napisał(a):
sagon napisał(a):Kolego kobzyr wiem,że skrzynie 6g mają dwa przełożenia,przykładowo ERF 68:21/3.238 i 68:26/2.615.Mnie zastanawia nie tyle to,że jest ono takie jakie jest(na 100% z palca wyssane) co fakt,że zarówno przełożenie główne,jak i przełożenie czwórki jest takie same.

A jak słusznie zauważyłeś ma to wpływ na ... i to duży .Podobnie zaniżanie ciśnienia atm.Choć z drugiej strony,co my tam możemy wiedzieć,nie.
aaa tak nie zrozumiałem kontekstu że oba przełożenia są takie same. Ale i tak końcem końców myślę że tool używa total ratio do wyliczeń equivalence mass czy mass inertia etc...


Kobzyr muszę Ci wytłumaczyć jak się kalibruje DIff i total ratio w Dynomecie.
Wygląda to tak że najpierw jedziesz z prędkością obrotową 3000 na biegu na którym wykonujesz pomiar i zapisujesz.
Poniżej masz cycta z manuala Dynomet:

Find Total Ratio - this is where you calculate the ratio for the gear you will be measuring power in. Drive in selected gear at 3000rpm (or 1000rpm for truck mode) and press Space bar, you will notice the values change after hitting space bar. If they stay at 0.00 press space bar again.

Następnie robisz to samo na biegu głównym

Find Differential - do as you did with the last operation, but while driving in direct gear (as I explained earlier, usually 4th gear or higher for 7-8speed gearboxes). While driving at 3000rpm (or 1000 for trucks) press Space bar, you will notice the values change after hitting space bar. If they stay at 0.00 press space bar again. Press Enter to save the value and exit this menu.

Oczywiście jeśli znasz wartości dla konkretnej skrzyni to możesz to wprowadzić ręcznie. Ja najczęściej nie znam dlatego wykonuję to w powyższy sposób.
Więc chyba rozumiesz że skoro hamuję auto na 4 biegu to Diff i total ratio będzie dokładnie takie samo.

Zobacz sobie wykresy innych osób które używają Dynometa to zobaczysz że Diff i total ratio jest bardzo często takie samo.
Np:
http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105

http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105

http://gregor10.pl/audi-a4-b7-2-0tdi-br ... 5km-435nm/


-- 14 mar 2016, o 00:03 --

kobzyr napisał(a):słusznie... jak to był ARL na sterowniku z KG to oczywiście że nie mógł vag pokazać 980mbar (Krok jest co 12mbar) . Jest niedokładność numeryczna wynikająca ze ecu używa słowa 2 bajtowego a na interfejs idzie 1 bajt i zaokrąglenie idzie zawsze metodą floor (w dół). Czyli jak np. atm 995 to i tak vag pokaże 984mbar. Al in all, nawet jeśli tutaj popełniono błąd w odczycie ciśnienia atm o 12mbar to w normie DIN70020 wiele się nie pomylimy..... ale wiadomo jak będą jeszcze inne błędy, to grosz do grosza a będzie kokosza. Pozdro


Z czegoś ciśnienie do Dynometa muszę wpisać.
Jak słusznie zauważyłeś przekłamania na ciśnieniu są bardzo małe wychodzi około 1% na 10mbar.
Więc przy takim pomiarze te 10mbar mniej to około 1,5 konia mocy więcej.
Ciśnienie kiedyś wpisywałem z kanału 10 teraz to robię z czujnika ciśnienia z telefonu.
Bo według mnie pomiar jest dokładniejszy.

Więc Sagon skoro nie wiesz z czego jest wpisany pomiar ciśnienia to proszę nie wypowiadaj się.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 14 marca 2016, 00:44
przez kobzyr
Jarol napisał(a):Kobzyr muszę Ci wytłumaczyć jak się kalibruje DIff i total ratio w Dynomecie.
Wygląda to tak że najpierw jedziesz z prędkością obrotową 3000 na biegu na którym wykonujesz pomiar i zapisujesz.
Poniżej masz cycta z manuala Dynomet:

Find Total Ratio - this is where you calculate the ratio for the gear you will be measuring power in. Drive in selected gear at 3000rpm (or 1000rpm for truck mode) and press Space bar, you will notice the values change after hitting space bar. If they stay at 0.00 press space bar again.

Następnie robisz to samo na biegu głównym

Find Differential - do as you did with the last operation, but while driving in direct gear (as I explained earlier, usually 4th gear or higher for 7-8speed gearboxes). While driving at 3000rpm (or 1000 for trucks) press Space bar, you will notice the values change after hitting space bar. If they stay at 0.00 press space bar again. Press Enter to save the value and exit this menu.

Oczywiście jeśli znasz wartości dla konkretnej skrzyni to możesz to wprowadzić ręcznie. Ja najczęściej nie znam dlatego wykonuję to w powyższy sposób.
Więc chyba rozumiesz że skoro hamuję auto na 4 biegu to Diff i total ratio będzie dokładnie takie samo.

Zobacz sobie wykresy innych osób które używają Dynometa to zobaczysz że Diff i total ratio jest bardzo często takie samo.
Np:
http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105

http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105


Ja rozumie jak dynomet wylicza total ratio i czemu w twoim pomiarze jest równe. Ale rozumiesz dlaczego sie tego czepiam !?

przy takim przełożeniu prawdziwa prędkość dla danych rpm sie nie bedzie zgadzać z prawdą. Proszę bardzo:

Obrazek

Czyli przy 3,077 jest 155km/h na 4000rpm co nie jest prawdą bo jest mniej, w ecu/na klimatroniku/czy najakim kolowiek acceleromaterze pokaże mniej. Więc i koni jest mniej. I zapewniam Cię ze nie jest to na pewno nie jest to < 1HP :).

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 14 marca 2016, 01:02
przez Jarol
kobzyr napisał(a):Czyli przy 3,077 jest 155km/h na 4000rpm co nie jest prawdą bo jest mniej, w ecu/na klimatroniku/czy najakim kolowiek acceleromaterze pokaże mniej. Więc i koni jest mniej. I zapewniam Cię ze nie jest to na pewno nie jest to < 1HP .


No akurat nie masz racji bo przy 4tyś obr na 4 biegu według prędkościomierza było około 165km/h.
Więc rzeczywista prędkość 155km/h jest jak najbardziej ok bo jak wiemy prędkościomierz troszkę zawyża.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest mniej jak nawet nie wiesz jaka w aucie siedziała skrzynia biegów?

kobzyr napisał(a):Krok jest co 12mbar


Tu też nie masz racji.
W tym sterownik ciśnienie atmosferyczne jest wskazywane 18 255 i faktor 980
a ciśnienie zmierzone 8 117 faktor 857

Więc policz sobie dokładnie, że krok nie jest co 12.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 14 marca 2016, 01:11
przez kobzyr
Jarol napisał(a):No akurat nie masz racji bo przy 4tyś obr na 4 biegu według prędkościomierza było około 165km/h.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest mniej jak nawet nie wiesz jaka w aucie siedziała skrzynia biegów?


Bo by musiał mieć ten leon skrzynię o której ja i chyba większość ludzi nie słyszało. FMH najprawdopodniej siedzi, jak krótsza to wiadmo....

Jarol napisał(a):Tu też nie masz racji.
W tym sterownik ciśnienie atmosferyczne jest wskazywane 18 255 i faktor 980
a ciśnienie zmierzone 8 117 faktor 714

Więc policz sobie dokładnie, że krok nie jest co 12.


no policzmy tak jak Ci pisałem wyzej krok jest 12 dla sterownika KG.
Obrazek
Obrazek
factor 833.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 14 marca 2016, 01:39
przez Jarol
Dla KG jest faktycznie tak jak piszesz
ale w aucie siedział HK.

-- 14 mar 2016, o 02:17 --

kobzyr napisał(a):Bo by musiał mieć ten leon skrzynię o której ja i chyba większość ludzi nie słyszało. FMH najprawdopodniej siedzi, jak krótsza to wiadmo....


Tu masz wyliczenie prędkości skopiowane z innego tematu dla skrzyni FMH przy 3000obr
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h

Czyli na 4 biegu przy 4000obr wychodzi w okolicach 158km/h.

Pamiętaj, że jest jeszcze dłuższa skrzynia DRW ;)

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 14 marca 2016, 01:52
przez kobzyr
tak DRW jest najdłuższa. poprostu strzelałem że pewnie FMH. Zresztą wystarczy popatrzeć na temat wyjącym 5 biegu hehe :P.

Dobra nie zaciemniam, praca jest włożona, diffa widać wyraźnie. Peace!

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 15 marca 2016, 21:50
przez sagon
Jarol napisał(a):Więc Sagon skoro nie wiesz z czego jest wpisany pomiar ciśnienia to proszę nie wypowiadaj się.


Ale ja wiem skąd zapożyczałeś owe wartości ciśnienia,sam przecież o tym pisałeś.Więc pozwoliłem sobie napisać,że odczyty z vaga są mało realne,co sprawdziłem na hamowni.
Jak widać ten nowy nabytek i jego czujnik jest tak samo dokładny,jak czujnik w sterowniku :wink: .
Teraz w kwestii owych przełożeń,główne 3.077 i czwórki 3.077.Pozwoliłem sobie obliczyć prędkość dla czwórki na tych przełożeniach dla kół 225/45/17.
Wiesz jaką prędkość wyliczył kalkulator?Kosmiczne 50.5km/4000rpm.A zapewniam,że kalkulator jest bardzo dokładny,sprawdzane wielokrotnie na wielu modelach aut.

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Ty piszesz,że licznik pokazywał coś około 165km/h/4000rpm zakładając,że to fmh i koła 225/45/17,to i tak o 14km zawyżona.Ale mniejsza z tym.Mnie zastanawia fakt,jak to się ma do tego,co wyliczył kalkulator na przełożeniach 3.077 dla czwartego biegu.
Bo nie ma opcji,żeby na takich przełożeniach wykręcić z czwórki nawet 60km/h.
Więc jak można zakładać,że pomiary są dokładne,skoro różnice w prędkościach są tak kosmiczne.

Co do pomiarów z dynometu w EDC,to już dawno udowodniłem Maciusiowi machlojki przy pomiarach tyle tylko,że Spanky udaje "mądrego inaczej",albo głuchego.

Jarol napisał(a):Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest mniej jak nawet nie wiesz jaka w aucie siedziała skrzynia biegów?


Najciekawsze jest to,że nawet Ty nie masz o tym pojęcia i wpisujesz cuda,nie wartości przełożeń,tylko dlatego,że tak Ci nakazuje instrukcja obsługi tego kalkulatora mocy,bo hamownią tego nazwać nie można,taka jest prawda.
Równie dokładne pomiary można wykonać przy pomocy kpowera.
Zakładam się,że gdybyś wklepał faktyczne wartości przełożeń,to wynik byłby taki,jaki i te przełożenia wyliczone przez dynomet,czyli z palca wyssane.
Nie zgadzałaby się prędkość,a tym bardziej obroty.Więc trudno jest zakładać,że to profesjonalny sprzęt pomiarowy.Ja na ten przykład,na wyniki z tego kalkulatora mocy biorę zawsze dużą poprawkę.
Naoglądałem się tego w wykonaniu szpeca z EDC.Pokażę Ci jeden prosty przykład,pomiar z mahy(z kombinacjami przy czujnikach temp i atm) i wynik z dynometu zawyżony o 10 koni względem mahy.

Pomiar z mahy,co tutaj śmierdzi?Podpowiem,zwróć uwagę na wartość ciśnienia atm i temperatury powietrza zasysanego :brawo: :D .

http://images78.fotosik.pl/424/8f4bbefc1c743e51.jpg

I wynik uzyskany na dynomecie.Zwróć uwagę chociażby na charakterystykę krzywych mocy.

http://images77.fotosik.pl/424/b3f22e8dddc7b528.jpg

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 15 marca 2016, 21:51
przez przebor
Gdyby kogoś interesowało jak VAG-COM przelicza sobie wartości to poniżej na przykładzie ciśnienia.
Tak naprawdę w protokole KW1281 dla każdej wartości w grupie są przesyłane 3 bajty (czyli dla grupy w sumie 12 bajtów). Jeden bajt to nr funkcji i dwa kolejne to argumenty. Z tym że jeden z argumentów jest zawsze taki sam (jest to stała zapisana we wsadzie), a tylko drugi się zmienia od 0 do 255.

Zapis 18 255 oznacza, że do konwersji wartości wyświetlanej na ekranie przez VCDS trzeba uzyć funkcji nr 18 i jednym z jej argumentów będzie zawsze wartość 255. Funkcja nr 18 to 0,04*a*b (gdzie a = 255). ECU zatem wysyła do VCDS 3 bajty 18, 255 i wartość z zakresu 0-255.

dla 0 mamy 0,04*255*0 = 0
dla 1 mamy 0,04*255*1 = 10,2
dla 255 mamy 0,04*255*255 = 2601
Zatem skok to 10,2. Maksymalna wyświetlana wartość 2601mbar

Analogicznie dla 8 120 mamy funkcję nr 8 czyli 0,1*a*b (gdzie a=120).

dla 0 mamy 0,1*120*0 = 0
dla 1 mamy 0,1*120*1 = 12
dla 255 mamy 0,1*120*255 = 3060

Zatem skok to 12. Maksymalna wyświetlana wartość 3060mbar

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 16 marca 2016, 08:23
przez Jarol
sagon napisał(a):Ale ja wiem skąd zapożyczałeś owe wartości ciśnienia,sam przecież o tym pisałeś.Więc pozwoliłem sobie napisać,że odczyty z vaga są mało realne,co sprawdziłem na hamowni.Jak widać ten nowy nabytek i jego czujnik jest tak samo dokładny,jak czujnik w sterowniku .Teraz w kwestii owych przełożeń,główne 3.077 i czwórki 3.077.Pozwoliłem sobie obliczyć prędkość dla czwórki na tych przełożeniach dla kół 225/45/17.Wiesz jaką prędkość wyliczył kalkulator?Kosmiczne 50.5km/4000rpm.A zapewniam,że kalkulator jest bardzo dokładny,sprawdzane wielokrotnie na wielu modelach aut.http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.htmlTy piszesz,że licznik pokazywał coś około 165km/h/4000rpm zakładając,że to fmh i koła 225/45/17,to i tak o 14km zawyżona.Ale mniejsza z tym.Mnie zastanawia fakt,jak to się ma do tego,co wyliczył kalkulator na przełożeniach 3.077 dla czwartego biegu.Bo nie ma opcji,żeby na takich przełożeniach wykręcić z czwórki nawet 60km/h.Więc jak można zakładać,że pomiary są dokładne,skoro różnice w prędkościach są tak kosmiczne.Co do pomiarów z dynometu w EDC,to już dawno udowodniłem Maciusiowi machlojki przy pomiarach tyle tylko,że Spanky udaje "mądrego inaczej",albo głuchego.


Sagon już raz się mądrowałeś na temat programu w sterowniku EDC15 a potem udowodniłeś, ze nie masz pojęcia o zasadzie działania tego sterownika.
Teraz robisz dokładnie to samo zanim zaczniesz wypisywać takie głupoty to się dokształć co to jest "Total ratio"
Sama nazwa na to wskazuje TOTAL więc oczywiste ze nie jest to przełożenie biegu 4.

Ale żeby ci pomóc i zęby nie musiał się męczyć i szukać to ci podpowiem wpisz sobie w kalkulatorze tam gdzie jest "Final drive" 3.077
a przełożenie dla biegu czwartego "4th gear" wpisz 1.000

Zobaczysz jaka wtedy wyjdzie prędkość.

Po drugi kobzyr już policzył dokładnie jaka będzie prędkość na 4 biegu przy 4 tys obr .
Wyliczenia się zgadzają z kalkulatorem który podałeś.

kobzyr napisał(a):Ja rozumie jak dynomet wylicza total ratio i czemu w twoim pomiarze jest równe. Ale rozumiesz dlaczego sie tego czepiam !? przy takim przełożeniu prawdziwa prędkość dla danych rpm sie nie bedzie zgadzać z prawdą. Proszę bardzo:Czyli przy 3,077 jest 155km/h na 4000rpm co nie jest prawdą bo jest mniej, w ecu/na klimatroniku/czy najakim kolowiek acceleromaterze pokaże mniej. Więc i koni jest mniej. I zapewniam Cię ze nie jest to na pewno nie jest to < 1HP .


-- 16 mar 2016, o 08:37 --

przebor napisał(a):Gdyby kogoś interesowało jak VAG-COM przelicza sobie wartości to poniżej na przykładzie ciśnienia.
Tak naprawdę w protokole KW1281 dla każdej wartości w grupie są przesyłane 3 bajty (czyli dla grupy w sumie 12 bajtów). Jeden bajt to nr funkcji i dwa kolejne to argumenty. Z tym że jeden z argumentów jest zawsze taki sam (jest to stała zapisana we wsadzie), a tylko drugi się zmienia od 0 do 255.

Zapis 18 255 oznacza, że do konwersji wartości wyświetlanej na ekranie przez VCDS trzeba uzyć funkcji nr 18 i jednym z jej argumentów będzie zawsze wartość 255. Funkcja nr 18 to 0,04*a*b (gdzie a = 255). ECU zatem wysyła do VCDS 3 bajty 18, 255 i wartość z zakresu 0-255.

dla 0 mamy 0,04*255*0 = 0
dla 1 mamy 0,04*255*1 = 10,2
dla 255 mamy 0,04*255*255 = 2601
Zatem skok to 10,2. Maksymalna wyświetlana wartość 2601mbar

Analogicznie dla 8 120 mamy funkcję nr 8 czyli 0,1*a*b (gdzie a=120).

dla 0 mamy 0,1*120*0 = 0
dla 1 mamy 0,1*120*1 = 12
dla 255 mamy 0,1*120*255 = 3060

Zatem skok to 12. Maksymalna wyświetlana wartość 3060mbar


Dokładnie zgadza się
a w sterowniku HK dla doładowania będzie to:
dla 0 mamy 0,1*117*0 = 0
dla 1 mamy 0,1*117*1 = 11,7
dla 255 mamy 0,1*120*255 = 2983,5

Czyli w tym sterowniku HK skok wyświetlanego ciśnienia atmosferycznego będzie co 10,2 a ciśnienia doładowania co 11,7

-- 16 mar 2016, o 08:49 --

sagon napisał(a):Ale ja wiem skąd zapożyczałeś owe wartości ciśnienia,sam przecież o tym pisałeś.Więc pozwoliłem sobie napisać,że odczyty z vaga są mało realne,co sprawdziłem na hamowni.Jak widać ten nowy nabytek i jego czujnik jest tak samo dokładny,jak czujnik w sterowniku .


Wartość ciśnienia podana w 10 kanale wynosiła 969mbar.
na telefonie było to dokładnie 979,70.

Nie wiem na ile pomiar ciśnienia w telefonie jest dokładny ale tak jak pisałem musze go z czegoś wpisać.
Sago a specjalnie dla ciebie nie kupie certyfikowanego barometru i nie będę go woził na każdy pomiar! :-D
bo większość ludzi nie podnieca się tak jak Ty cyferkami na wykresie i nie robi im to różnicy czy jest jeden koń więcej czy mniej.
Bardziej ważny jest przyrost mocy i momentu przed i po modyfikacji.

Re: Seat Leon 1,9TDi ARL 189km/409Nm by JAROL

PostNapisane: 16 marca 2016, 08:54
przez GTH
Co prawda to moje pierwsze posty, ale forum sledze od jakiegos czasu juz.
Moge kilka slow od siebie dodac z mojego doswiadczenia pomiarowego, korzystam z dynometa w wersji drogowej jak i na hamowni podwoziowej inercyjnej. I powiem szczerze na inne wykresy w postaci ladnych luczkow tez nie moge patrzec, wynika to raczej z krotkich czasow pomiarowych rzedu 10-15s(poprostu trzeba pojechac na wyzszym biegu i tyle, dac sie odpowiednio obciazyc autu oraz pozwolic urzadzeniu zebrac odpowiednia ilosc probek), uzycia duzego filtrowania przez co wykresy sa mocno aproksymowane i wychodzi co wychodzi. Jako przyklad pokaze ze i dynometem da sie zrobic "poprawny" pomiar i wykres. Mialem tez okazje porownywac z innymi hamowniami, ostatnio obciazenie DP z moja inercja na dynomecie, roznice w okolicy 1km 2nm u mnie mniej, obroty przy jakich wychodzily parametry <50. Zreszta hamownia nie jest do mierzenia tylko do oszacowania parametrow silnika, a swietnie nadaje sie do pokazania przyrostu jak kolega Jarol zaznaczyl.

Obrazek

Obrazek

Obrazek