Strona 1 z 1

CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 19:04
przez Morano
Witam , dzisiaj zhamowałem swoją 290. Mało ich jeszcze ale już się pojawiają ale wykresów tych aut jak na lekarstwo. Jak by ktoś chciał porównać ze swoją serią to śmiało :-) Na razie czekam ale nie długo będzie program delikatny :wink:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9d8d4d47f7979dc8

aha , niebieski wykres to oryginalny filtr powietrza z ASO. Natomiast czerwony wykres to wkładka powietrza Pipercross. Jak widać moc i moment ten sam ale przebieg momentu chwilami na korzyść pipercrossa. Ale minimalnie.

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 20:00
przez mstokowy
Fajny bonus, czyli jednak nie tylko lepiej brzmią niż 280 ale są i ciut mocniejsze :)

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 20:11
przez Morano
a tutaj też 290 i wynik bardzo podobny ( pomimo , iż w ST jest inny wydech niż w 5d).

https://www.youtube.com/watch?v=wjtEGe77HPM

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 20:38
przez bart014
Thanks Morano! No właśnie byłem ciekaw jak to jest w 290-kach.
Ciekawe z czego wynika ten spadek w zakresie 6.6-6.8 krpm... u mnie trzyma praktycznie płasko do samego końca... :-/
Ciekawe też czy ten pipercross lekko opóźnia maksymalny osiąg czy to tylko kwestia statystyki... (max hp masz o ok. 140 rpm później niż przy filtrze ori).
U mnie moc maksymalna wyszła przy 960 hPa i T otoczenia 21.6 (T powietrza zasysanego 20,1) na poziomie 302 km (no w Bielsku siłą rzeczy będzie niżej niż na hamowni w Wawie o Gdańsku nie wspominając ;-) ). W każdym razie moc znormalizowana wyszła mi 312.7 km, tj. Przy ciśnieniu 1013 hPa a na wykresie u Ciebie jest 1007 hPa. No nie jestem przekonany czy coś przy mocy nagmerali w tym modelu...
Jutro postaram się zeskanować swój pomiar i wrzucę do swojego wątku żebyś widział o czym mówię.

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 21:12
przez Morano
bart014 napisał(a):Ciekawe z czego wynika ten spadek w zakresie 6.6-6.8 krpm...

jak to z czego ? Przecież tam już spadek osiągów jest w Turbo ( to nie Honda wolnossąca ).
Sądzę , że po programie będzie około 360 KM i 460 Nm. Wtedy będzie na chwilę spokój :mrgreen:
Ogólnie to liczyłem na min. 310 KM ale , że prawie 400 Niutów wyskoczy to się nie spodziewałem. Mirek w swojej R7 miał chyba podobnie ( 317 KM a moment to nie wiem).

-- 5 maja 2016, 22:12 --

bart014 napisał(a):No nie jestem przekonany czy coś przy mocy nagmerali w tym modelu...


nagmerali czy nie , najważniejsze , że 3 ( trójka ) z przodu jest :mrgreen: :-P :-D
nawiasem mówiąc po mnie hamowała się 535 d BMW , i wypluła w serii 294 KM . Paru kucyków zabrakło kolesiowi do magicznej trójki a 15 min wcześniej widział mój wynik na hamowni :D trochę mu wara zwisała , nie mówię już o tym , że z wydechu to leciało mu jak z gejzera na czarno :-P

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:20
przez bart014
Hehehe! Dobre! Już nie trzeba się nawet ścigać po ulicach żeby komuś szczena opadła... jeszcze pewnie nowa beemka za 250 tysi... :-)

-- 5 maja 2016, 23:20 --

No i te 20 niutów w gratisie jednak masz ;-)

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:25
przez Morano
nie , to akurat tzw Orzeł był ( E 60) i na blacie 230 tyś km nabite ( ile naprawdę - niewiadomo ) . Fajna fura ( sam kiedyś takiej szukałem ale dobrze , że diesel to u mnie tylko w wózku widłowym pracuje :mrgreen: )
A propo de facto ( jak Wiesław Wszywka by powiedział ) jakie to zdziwienie było jak benzynę hamowałem dzisiaj a gapowicze wzdychali , że nawet nie puści dymka przy pałowaniu na rolkach :D Ja im na to , że benzyna to benzyna i nic jej nie zastąpi .

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:27
przez Jarol
bart014 napisał(a):Hehehe! Dobre! Już nie trzeba się nawet ścigać po ulicach żeby komuś szczena opadła... jeszcze pewnie nowa beemka za 250 tysi... :-)


Za nową to by grama dymu nie było.
Skoro kopciła to już musiała po jakiś modyfikacjach być.

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:31
przez Morano
a więc tak to było: przyjechał koleś 535d i jak jechał to musiał przeciwmgielne z tyłu włączać , bo oprócz chmury czadu nic nie było widać. Ponoć miał zakoksowany program na maxa i podlewało mu paliwem. Wgrali mu serię i od razu było lepiej. Ale z gadki wywnioskowałem , że już turbiny tam się kończą ( Bi turbo) i aby remap zrobić to trzeba by było najpierw auto do porządku doprowadzić . Ach te diesle z małym przebiegiem od Niemca okazyjnie kupowane ... :?

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:51
przez bart014
Hehehe... jak by nie było koleś musi trochę bardziej pokombinować... ;-)

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 6 maja 2016, 03:48
przez EDITH
Fajnie wyszło. Ile sobie cenią za hamowanie. ?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 6 maja 2016, 05:23
przez Morano
naprawdę rozsądne i umiarkowane ceny mają .

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 6 maja 2016, 10:44
przez Daniel1980
Bardzo zdrowa seria Morano :-D , chyba Ci kamien z serca spadl :-P
Ciekaw jestem ile wyjdzie moj w poniedzialek u Mirka. Czuje ze bedziemy sie czesciej sptykac na trasie w tych okolicach :mrgreen:

Re: CUPRA 290 ' MY 16 - manual

PostNapisane: 6 maja 2016, 11:08
przez Morano
no spoko , tylko ta trasa na Oborniki to teraz udręka. Roboty drogowe , korki i nie ma gdzie przycisnąć te 314 rumaków :-P
Dzisiaj rozmawiałem z Mirkiem i na razie do mojej Cupry nie da rady się podłączyć . Ale ponoć to kwestia 2 miesięcy.