Strona 1 z 1

Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 16 października 2016, 18:12
przez brumchlambrum
Witam, wykres seria - mod w Kreatorze.Zupełnie inne auto ;)

Obrazek

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 16 października 2016, 18:40
przez d87mat
Seria miała 193 konie? :roll:

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 16 października 2016, 22:36
przez brumchlambrum
Tez mi sie to dziwne wydaje wiec wrzucilem wykres, dodatkowo poproszony bylem o dowod rej. , chyba po to aby potwierdzic ze to nie 2.0 ... Szefu w Krea powiedzial ze to normalny wynik i ze takie gifty sie zdarzaja. Mysle ze to przez temp zewnetrzna tak wyszlo, hamownia "prawie" odkryta, a na zewnatrz 7 stopni akurat bylo i to chyba by sie zgadzalo, jak jest zimniej to oczywiscie lepiej autko popindala czyli i wynik wyzszy, ale specjalista nie jestem, wiec tylko tak przypuszczam ;)

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 16 października 2016, 23:03
przez d87mat
Bonusy od fabryki się zdarzają, potwierdzam na własnym przypadku. Dokładnie 182 u mnie pokazało, po programie 217KM i niecałe 300 NM, u Ciebie 300 przekroczone... 221KM i 318 NM uzyskałem dopiero po montażu downpipe.

Jestem bardzo zaskoczony, że seria miała aż 193 konie :roll: :roll: :roll:

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 20 października 2016, 10:58
przez Fawor
Koledzy, to sa te motory, które miały problem ze spalaniem oleju czy już wyleczone?

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 20 października 2016, 12:09
przez Blad
U mnie seria miała 186 / 250
Po programie na wykresie na PB95 223 km / 330 nm z wydechem 2.5 cala od kolektora do tyłu na końcowym Magnaflow

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 20 października 2016, 14:46
przez d87mat
Fawor, Po 9,5 tyś km nie zanotowałem żadnego ubytku oleju.

Blad, czyli podobne parametry ;)

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 20 października 2016, 16:54
przez Blad
Również z olejożernością problemu nie mam. Wymiana co 10000 km, Olej LM Synthol Hightech 5W40 i jak leje przy wymianie do końca zakropkowanego pola tak po 10k km może z mm zakropkowanego pola jest widoczne

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 8 października 2017, 10:31
przez brumchlambrum
Siema, minął prawie rok a autko jeździ tak samo jak jeździło, zero problemów, usterek itp . ;) Jedyna zmianą było jakoś z pół roku temu wrzucenie DP decata oraz wkładu K&N i bez żadnej korekty w programie wyszło 240 KM / 340 Nm (jak znajdę wykres po takim upływie czasu gdzieś w stercie papierów to zapodam) ;). Aktualnie przymierzam się do zmiany na suszarkę IHI z golfa VI GTI. KM wzrosną ,ale moment przez ori sprzęgło niestety zostanie na podobnym poziomie ;( zobaczymy co z tego wyjdzie ;D , pozdro.

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 8 października 2017, 21:18
przez d87mat
30 KM tylko od takich zmian? :shock: :shock: :shock:
Ciekawostka - dużo przeróbek będzie Cię czekała jeżeli chcesz włożyć turbinę od GTI VI. Mamy taką firmową i to dwie zupełne inne turbiny...

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 9 października 2017, 06:55
przez brumchlambrum
https://www.etuners.gr/skoda-octavia-1- ... ade-guide/

z powyższej strony : "IHI turbo from VW Golf 6 GTI 2.0 TSI
A very popular upgrade is the IHI turbo from the Golf 6 GTI, which is completely bolt on in place of the stock turbo."

http://overload.net.ua/forum/viewtopic. ... 8&start=30
2 zdjecie porównanie k03 BW do k03IHI link --> http://cs308316.vk.me/v308316691/789c/zCacgItlUy0.jpg


kurde to ja już sam nie wiem skoro tak mówisz..., poczytałem na ruskich forach że wkładają do Octavii IHI i jakoś im wychodzi to może nie będzie tak źle ;). Szczerze mówiąc przymierzałem turbo od octavii RS 200 czyli k03 tylko z większym wirnikiem kompresora (kupiłem za grosze i sobie zregenerowałem), i brakowało 1 cm żeby je wsadzić - haczyło o obudowę rozrządu (za duży rezonator) i dałem spokój. IHI podobno wchodzi bez problemu. Mam opcję jeszcze żeby przerobić turbo z tej Octavki tzn. obciąć rezonator, dopasowac rurę wylotową bezposrednio do IC i nie bawic sie w IHI, ale to już rzeźba dobra ;D

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 9 października 2017, 06:58
przez miroA3
turbo z golfa 6 GTI z silnikiem CCZA, to to samo turbo co w a3 8p polift ( my2009>> ) CCZA, scirro i skodzie octavi RS z silnikiem CCZA ( 200PS )
to samo turbo jest w leonie FR polift z silnik CCZB ( 211PS ), scirro CCZB itd

nie ma więc konieczności szukać tylko i wyłącznie od golfa...

poliftowy silnik 1.8 CDAA ( octavia, a3 8p , leon ) jest praktycznie taki sam jak 2.0 CCZB, tam takie turbo wchodzi p@p

ale czy wchodzi p@p do starego 1.8 np BZB ?

turbo jest wydajniejsze niż stary borgwarner, w 2.0 samym softem można zrobić nawet 280PS ( sam mam 276 z maha i nie jest to jakiś mega wyczyn ) , z małym mykiem pod 300
na co na starej k03 nie było szans , nie mówie o hybrydach, tylko właściwie seryjnych gratach

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 9 października 2017, 17:15
przez brumchlambrum
Siedziałem i siedziałem na ruskich stronach i w końcu znalazłem - Passat BZB z IHI czyli jakoś się da ;D https://www.drive2.ru/l/6946489/
https://www.drive2.ru/l/9636080/

-- 9 października 2017, 18:12 --

Wrzucam wykres, nie 340 ale 335 Nm momentu, nie pamiętałem dokładnie po takim czasie ;p

Zastanawia mnie tylko czy to nie jest wykres właściwy dla silnika gen3 bo niby ze Leon 1.8 tsi 180 KM napisane, czy to ma jakiś wpływ na ustawienia hamowni
czy jest to tekst który po prostu wpisują i rzeczywiście tyle wyszło ??

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/98f7f2b5920190e2

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 15 października 2017, 21:48
przez d87mat
Z ciekawości chyba się przejadę do tego Kreatora i niech zmierzą mojego.
Co do turbo musisz się zagłębić konkretnie, ale na własnym doświadczeniu mogę powiedzieć, że turbo z 1.8 TSI BZB jest zupełnie inne niż z Golfa 6 o oznaczeniu CCZB. Szkoda, że zdjęć nie zrobiliśmy jak mieliśmy obydwie.
I jeszcze umiejscowienie tej turbiny... Słabo z montażem/demontażem. Cierpliwość się przyda 8)

Re: Leon 2008 1.8 TSI BZB

PostNapisane: 14 kwietnia 2019, 21:57
przez brumchlambrum
Z dostępem rzeczywiście jest średnio, ale jak się zdejmie tą cholerną osłonę nad turbo i poluzuje już nakrętki od kolektora to cała reszta to w sumie pryszcz ;) Po zdemontowaniu dolotu turbinka na luzie wychodzi górą. Niestety trzeba mieć dostęp do różnego rodzaju przedłużek itp pierdół z wyposażenia mechanika, w związku z czym operacje pare razy przeprowadzałem już u znajomego majstra. Ostatnio wyjęcie mojej k03, wpasowanie k03 z O2 RS, a następnie z powrotem wstawienie mojej zajęło nam 4 h razem ze zmianą chra i kolektora wydechowego w turbince więc może nie będzie tak źle, no chyba że IHI nie wpasuje się od góry to już większa rzeźba będzie, albo jeżeli będzie jak w przypadku turbo z RSki - będzie haczyło o obudowę rozrządu i ni ch.ja nie da się kolektora przykręcić - wtedy zacznie się druciarstwo :D

Co do hamowni to może jakieś znaczenie mogło mieć na wyniki to że mam zderzaki MS Design i wtedy wloty boczne z przodu są poprowadzone dodatkowo wprost do komory silnika za radiator tak żeby wszystko przedmuchiwać ? ^^ Wrzucę jakiś filmik jak toto jeździ to można będzie obadać czy rzeczywiście tyle jest co na papierze.

-- 18 października 2017, 16:01 --

Decyzja podjęta. Postanowiłem pobawić się w druciarstwo z posiadaną przeze mnie turbinką z Octavi RSki - wycięcie tłumika hamującego przepływ i wspawanie do niej nowego wylotu - jak się uda (o ile ktoś się podejmie takich działań spawalniczych :P) to jestem sam ciekaw ile to wytrzyma i jak się będzie sprawować ^^. A pieniądze które miałem przeznaczyć na zregenerowaną IHI, no cóż.... wydałem na nowy cooler z s3 ^^

-- 14 kwietnia 2019, 22:57 --

Odświeżam po dłuuuugim czasie ;) Od pół roku jeżdżę z k04, IC z s3 , wydechem 3" i wywalonymi klapkami z dolotu. Całość wystrojona na 304 KM 390 Nm - sprzęgło seria. Auto do codziennej jazdy - dzien w dzien krótkie dystanse do pracy i raz w tygodniu przepałowanie na autostradzie w drodze do dziecka mieszkającego w innym mieście - 150 kilometrów od Wawy. Swoja drogą testując jeden jedyny raz Vmax na autobanie dowiedziałem się z autopsji, że powyżej 240 gpsowych km/h wycieraczki w Leonie zaczynają lewitować w powietrzu daleko poza szybą i żyć własnym życiem - przynajmniej u mnie :P Od czasu wystrojenia i montażu wszystkich precjozów przejechałem bez problemów około 15 000 kilometrów.

Dla potomnych : wszystkie koszty strojenia i części żeby dojść z katalogowych 160 do 300 wyniosły mnie 6 tysięcy czyli chyba nie tak drogo ? ;]

Zaznaczę jeszcze, że tak lubiany przeze mnie ze względu na przystępne ceny Kreator nie podjął się strojenia ze względu na rzekomo zepsuty samochód ( były nieskasowane przeze mnie błędy przeładowania - przy większym turbo normalna sprawa, błędy zapłonów - po sprawdzaniu kompresji które robiłem przed strojeniem tez standard, i wiele innych błędów występujących po zwykłych pracach montażowych - np. przepływka po jej odpięciu) ;) Koniec końców samochód w pełni sprawny został uznany za zepsuty więc zmieniłem tunera na takiego który rozumiał, że błędy po wykonywanych wymianach części są rzeczą normalną ;)