Strona 1 z 2

Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 16:43
przez Lucas
No to i ja sie pochwale jako ze docelowo auto jest juz zrobione ale moze zaczne od poczatku...

Gdy przyszedlem na swiat bylem jeszcze maly i nie wiedzialem ze beda takie fajne samochody jak Lełony no ale zbiegiem lat.. dobra przejde dalej :)

Kupilem samochod od prospecta pojechalem do vtg go zmierzyc wyszlo to

Obrazek

Potem zrobilem rozrzad na bokserskiej panowie zrobili to tak profesjonalnie ze wpadlo cos do turbiny i ja rozjebalo po przejechaniu 300 km bylem wtedy w krakowie :) no i fura zostala tam
dostalem turbine hybryde mialo byc super pieknie lecz tak nie jest...
Turbina nie trzyma i nie dmucha jak powinna na tym samym programie co byl wyzej wyszlo 190 km i bylo tak ze dawalo sie gazu i wzkanik doaldowania latal od 1 bara do 0.5 pojechalem do mastersa wgrac seryjny program zeby cos sie nie popsulo w koncu przejezdzilem na nim cala zime.
Pojechalem zrobic wydech bo tamtej juz ledwo dyszal :) no i z bardzo pesymistycznym anstawieniem do VTG (bylem przekonany ze uslsyze wymien turbine i wtedy cos zdzialamy)
jednak panowie posiedzieli przy autku i wydusili z niego to
Obrazek

Nie chcialem sie rozpisywac i wdawac w wieksze szczegoly bo troche przejsc z autkiem mialem ale wielkie podziekowania za pomoc MASTERSA pelen profesjonalizm no i VTG ktore ku mojemu zaskoczeniu zrobilo wiecej niz sie spodziewalem na tej turbinie co prawda km nie ma duzo ale moment miazdzy i robi swoje )

Takze dotarlem do "konca" tego co chcialem od tej furki ktora sluzy mi do jezdzenia w trasy wozenia po 8 osob na imprezy no i spotykania sie w milym gronie z klubowiczami i stawania czasami na kresce:) Furka nie jest wybebeszona ma wszystko lacznie z kolem zapasowym itd a juz nie jeden sie zdzwil... ale chyba ja najbardziej :)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 17:12
przez KoLoS
Lucas napisał(a):VTG ktore ku mojemu zaskoczeniu zrobilo wiecej niz sie spodziewalem na tej turbinie co prawda km nie ma duzo ale moment miazdzy i robi swoje

Zwróć jednak uwage też na to że na nowej turbinie śmoc masz dużo wcześniej do dyspozycji niż na starej i to pewnie też ma bardzo pozytywny wypływ na dynamike auta :twisted:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 17:17
przez Lucas
zgadza sie jednak konie koniom nie sa rowne :D
cos sie obrazki popsuly? WTF?
Obrazek

Obrazek

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 17:19
przez Streat
Lucas, "czasem" to staniesz na kresce ale ostro rzadko trzeba Cię normalnie zmuszać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak poważniej to leon fruwa a nie jeździ i takie Rki wciąga aż miło :-D Dzikie ibizki też nie dają rady :mrgreen:
Bardzo fajnie samochód się zbiera no i można normalnie grilla zrobić na jego kolektorze po małym ściganku :wink: :brawo: :brawo:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 17:29
przez Lucas
Streat napisał(a):Lucas, "czasem" to staniesz na kresce ale ostro rzadko trzeba Cię normalnie zmuszać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak poważniej to leon fruwa a nie jeździ i takie Rki wciąga aż miło :-D Dzikie ibizki też nie dają rady :mrgreen:
Bardzo fajnie samochód się zbiera no i można normalnie grilla zrobić na jego kolektorze po małym ściganku :wink: :brawo: :brawo:



Bo to fun fajnie jest sie scignac zobaczyc i porownac sie z innymi furkammi o roznej mocy i masie - ja zawsze chetnie :)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 17:51
przez Marcin_TDI
eee no Panie super wykresik super :brawo: :brawo: :brawo:

musze sie kiedys jeszcze z Toba przejechac zobaczyc jaka roznica...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 18:16
przez michalm
Mialem okazje sie przejechac jako pasazer tym Leonkiem i musze powiedziec, ze wrazenie piorunujace. Przy kazdej zmianie biegu kregoslup prostuje sie na oparciu fotela :mrgreen:
Wiadomo, ze jeszcze mu duzo brakuje do takiego potwora jakim jest 1,6 ze stozkiem :wink: ale jakos daje rade :wink:

A tak na powaznie to super autko tylko pozazdroscic, zamiata jak nalezy :wink:
Lucas duze :brawo: :-)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 19:43
przez KoLoS
Lucas napisał(a):zgadza sie jednak konie koniom nie sa rowne


zgadza się, te z tunigów są dużo lepsze ;) Skoro te Twoje 205 daje rade 225 to chyba mówi samo za siebie :twisted:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 20:01
przez funcarver
Lucas, gratki ladny wynik

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 20:49
przez Orzeł
Lucas, gratki :) bardzp sympatyczne cyferki. jak jest u Ciebie ze spalaniem?? :mrgreen:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 22:46
przez Lucas
no wlasnie wrocilem z nocenj eskapady non stop but pokazywalo 16.1

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 23:25
przez Kozak
Lucas napisał(a):non stop but pokazywalo 16.1

kup sobie mocnego diesla , bo ta cyfra by mi spać nie pozwalała
brawo za moda z którego jesteś zadowolony . :brawo:
:brawo: :brawo:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 26 marca 2007, 23:42
przez Marcin_TDI
michał kozak napisał(a):kup sobie mocnego diesla , bo ta cyfra by mi spać nie pozwalała

oj Michal Michal mi przy bucie 14 pali, prawie 16 mialem chyba raz :))
mowa o sredniej oczywiscie i takiej ktora pokazuje komputer

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 27 marca 2007, 07:33
przez gajdar
Marcin_TDI, konie za darmoszke nie zapitalaja :mrgreen:
Zawsze diesel bedzie duzo bardziej ekonomiczny(sprawnosc silnika itp) ale przy wysilonej maszynce(>200)nie uwierze w 6-7 literkow.No chyba ze na trasce ( a to i 1.8t potrafi) 8)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 27 marca 2007, 07:47
przez prospect
Lukas ciesze sie ze w koncu moje ex autko jest w dobrym stanie :) Dobrze ze zmieniles wydech bo wiesz jak On byl wykonany o czym zreszta ci mowilem :)
Ten leon zawsze byl bardzo szybki:)
Co do wymiany turbiny no na pewno koledzy z konkurencyjnej firmy musieli cos popsuc(ladnie mowiac)
Jak bedziesz kiedys w Krakowie tyrknij spotkamy sie pogadamy,numer mam ten sam.Jak mozesz przeslij mi smsa ze swoim bo mam nowy tel i wszystkie numery poszly sie je... :)

Pozdro i jeszcze raz gratki!!1.8T to silnik do ktorego trzeba miec bardzo duzo cierpliwosci

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 27 marca 2007, 08:00
przez Bartek K
swietne osiagi - ogrom frajdy - brawo Lukas :brawo:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 28 marca 2007, 21:16
przez Fawor
Ja powiem szczerze, że przebieg momentu na nowej turbinie w ogole mi sie nie podoba. MOzna wiedziec co to jest za hybryda?
Najwazniejsze jednak, ze właścicielowi się zadowolony - to jest najważniejsze :-)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 29 marca 2007, 09:21
przez usher
Lucas gratuluje moda :brawo:

Co do spalania to norma :wink: :mrgreen:

Widze jednak ze przy benzynce nie ma jednego slusznego tunera tak jak w dieslu ( wiadomo gdzie nalezy sie udac :wink: ) i do kazdego sa tam jakies zastrzezenia :|

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 30 marca 2007, 23:36
przez Artur20vt
no chlopaki ale wiedza w temacie 1.8t to sie zbytnio nie popisujecie;)) no offence oczywiście, ale jedynie Fawor widzi, ze cos jest nie tak z charakterystyka mocy/momentu....

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 30 marca 2007, 23:54
przez Streat
Artur20vt, to popatrz w smietniku bo tam trochę dyskusji na temat programu i topicu wyleciało :wink:

Lucas pisał że ma problem z turbawka i póki co tak musi być do póki turbo nie padnie...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 31 marca 2007, 22:45
przez Artur20vt
szukalem w smietniku i nic nie znalazlem..... moge tylko dodac, ze ten przebieg z pewnoscia pomoze turbo odleciec....... ale zdrowy dla korb tez nie jest...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 09:01
przez Lucas
nie jestem przekonany czy z tym da sie cos zrobic na tej turbnie...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 09:22
przez prospect
Artur pokaz mi ladny wykres 1.8T najlepiej z obciazeniowki??.Ja i tak wychodze z zalozenia ze nikt w Polsce nie potrafi dobrze modyfikowac silnika 1.8T

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 11:14
przez Artur20vt
widac nie trafiles tam gdzie to potrafia;)

Co do turbiny to jej "slabosc" moze sie objawiac w nie trzymaniu cisnienia gora, ale nie w przepompowaniu dolem, bo moim zdaniem tak to wyglada z wykresu.. Ile pompuje w peaku, przy 4tys obr i przy 6 tys obr??


Art

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 18:16
przez usher
Artur pokaz mi ladny wykres 1.8T najlepiej z obciazeniowki??.Ja i tak wychodze z zalozenia ze nikt w Polsce nie potrafi dobrze modyfikowac silnika 1.8T


Artur20vt napisał(a):widac nie trafiles tam gdzie to potrafia;)

Czyli gdzie ? Sorki za OT :wink:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 13:20
przez Lucas
Artur20vt napisał(a):widac nie trafiles tam gdzie to potrafia;)

Co do turbiny to jej "slabosc" moze sie objawiac w nie trzymaniu cisnienia gora, ale nie w przepompowaniu dolem, bo moim zdaniem tak to wyglada z wykresu.. Ile pompuje w peaku, przy 4tys obr i przy 6 tys obr??


Art


dokaldnie nie wiem wiem ze z dolu potrafi ladowac 1.5 bara wiec przy 4 tys pewnie to bedzie kolo 1.2 potem juz trzyma 1 bar

jak bylem u mastersa to co by nie robil programowo turbina nie trzymala po przekroczeniu 5 tys doladowanie spadalo do 0.5 czy dawalo mu sie zeby pompowal 0.8 , 1 bar czy 1.5 zawsze spadalo do 0.5 i tak przy przyspieszaniu czasami nie zawsze , bywalo ze przy np od 3 tys do 4 tys ladowanie latalo od 1 bara do 0.5 z predkoscia jak by ktos reka machal.

Dlatego kazalem wgrac seryjny program i pcozekac az vtg sie przeprowadzi zeby do nich pojechac ale i tak nawet na seryjnym programie bywalo ze na drodze latala mi wskazowka jak wciskalem np do konca gaz przy 4 tys obrotow tego objawu nie bylo jak ze startu ostro ruszalem i kazdy bieg do 6 tys ciagnalem
zamieszcze wykres z mastersa na tej wlasnie turbinie z seryjnym programem
Obrazek

Dlatego wnioski nasuwaja mi sie takie TUBINA JEST DO "WYWALENIA" i albo mozna sobie na niej spokojnie brykac na seryjnym programie bo wtedy ladowanie oscyluje w granicach 0.5 bara i bedzie w maire ok.. albo miec to co mam teraz "frajde" ale liczyc sie z tym ze niedlugo bedzie ja trzeba zastapic?
Chyba ze ktos widzi co by tu mozna zrobic zeby bylo "ok" bo chyba samym programem sie tu nie zadziala za wiele? Dzieki za opinie

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 07:39
przez Artur20vt
0,5bara gora moze faktycznie oznaczac koniec turbiny.... albo po prostu jej slaba kondycje....

Na twoim miejscu, zmienialbym turbine na hybryde i jechal do Poniedzialka, zeby wyczarowal te 220-230KM, o ile poprawiles wydech.... szczegolnie DP

Przy 3bar FPR wtryskiwacze powinny pracowac na DC w okoicach 0,9x a wiec jeszcze znosnie..... pompa tez da rade bo ktos w seacie pomyslal i nie zrobili tego bledu co w GTi..

Art

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 10:46
przez PatTDI
to ze cisnienie doladowania spada do 0,5 bara na wysokich obrotach to nie wina turbosprezarki. jest to ograniczenie programowe bo wlsanie w tym momencie przymyka sie przepustnica. Ten samochod jak byl jeszcze Prospecta byl juz u Andrzeja i cisnienie spadalo tak samo.

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 19:46
przez Lucas
hmm to dziwne bo jak jezdzilem na starym turbo z programem "od prospecta" nigdy nie mialem takiego problemu to sie zaczelo dziac jak wymienilem turbine a bedac u mastersa robil co mogl z programem i caly czas spadalo dopiero wizyta w vtg i podkrecenie westgate + program spowodowalo "poprawe" i teraz wskazowka nie lata jak opentana a wykres wyglada jak wyglada... podskocze jeszcze na hamownie do mastersa i wtedy = sie wykres z vtg i wykres od mastersa.

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 23:50
przez Artur20vt
z tego co kojarze to w efekcie koncowym przepustnica zostala wymieniona - wiec moze w tym tkwil problem.......

Podobny sytuacje z przymykaniem przepustnicy mial moj kolega na k04, ale Andrzej jakos sie z tym uporal

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 07:34
przez PatTDI
tak jak juz mowilem to jest problem w sofcie a nie w mechanice. A program "od prospecta" pisalem ja i z tego co widze udalo sie zrobic wiecej mocy i ladniejszy przebieg momentu na mniejszym doladowaniu hmmm. :-)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 08:40
przez Lucas
ja przepustnice tez wymienialem :)
no zgadza sie to co bylo mi wystarczalo i bylo bezpieczne teraz jest bardzo szybko ale przebieg tego momentu zabije ten samochod...
no nic jak cos sie zmieni bede pisal dzieki za informacje

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 11:04
przez prospect
Leon na programie P.Poniedzialka był szybki ale niestety byl zle zrobiony i powodowal roznego rodzaju uszkodzenia w samochodzie.Patryk wgral program na 210KM i samochod jechal naprawde przyjemnie i co najwazniejsze plynnie!!

Zycze powodzenia i jak bedziesz cos wiedzial daj cynk.Pozdrawiam

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 20:22
przez PAWEL20VT4
Z tym " przymykaniem" przepustnicy to jest problem powarzający sie przy mocnych 1,8 T dltego popularna jest przeróbka na przepustnice mechaniczną. Ja teraz też mam mechaniczną ale z powodu zastąpienia ECU przez SA.

Paweł

Ja na seryjnym dole miałem ok 310-330 KM i wytrzymało :), wiec 1,8 T jest mocny, chociaż jedną korbę w poprzednim silniku wygieło :)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 21:53
przez Artur20vt
to ja musialem miec szczegolne szczescie, ze nie mialem problemow z przymykaniem przepustnicy i tegp typu pierdolami.
Problemy jakie byly dotyczyly padajacych cewek i sondy - po wymianie auto smigalo super.
Nowy wlasciciel mojego auta po przesiadce z audi S3 MTM stweirdzil ze roznica miedzy autami jest kolosalna - oczywiscie na korzysc Leona i to przy ustawieniu 1,2-1,3bara a mozna spokojnie napompowac 1,5:)

Dziwi mnie troche fakt, ze Andrzej nie mogl sie uporac z ta przepustnica - bo nigdy przy k03s to sie nie zdarzalo..

Wyjasnij mi natomiast Porspect, co tam bylo zle w tym programie - pytam z ciekawosci, bo wlasciwie wszyscy znani tunerzy w PL wiedza ze ME 7,5 najlepiej ma ogarniete wlasnie Poniedzialek..

pzdr

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 09:55
przez prospect
Nie chce znowu zaczynac dyskusji o firmie Unitronic.Kiedys ci napisalem ze jak sie spotkamy przy browarku bedziemy mogli porozmawiac :)

Nie chce nikomu robic antyreklamy bo bledy popelnia kazdy nawet AP
Moge wkleic wykres od Pana Poniedzialka ale po co ??Chyba nikt nie chce tego ogladac.Na pw chetnie.
Wypuszczajac moj samochod z Unitronic P.Poniedzialek stwierdzil ze cos go boli :) ale co nikt nie potrafil wystawic dobrej diagnozy :)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 10:54
przez usher
prospect napisał(a):Nie chce znowu zaczynac dyskusji o firmie Unitronic.Kiedys ci napisalem ze jak sie spotkamy przy browarku bedziemy mogli porozmawiac Uśmiech...

prospect, mam nadzieje ze przybedziesz na najblizszego Slaskiego spota to bedzie okazja pogadac, bo strasznie mnie ten temat nurtuje :wink:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 20:48
przez Lucas
ja tez mam duzo zebranej wiedzy i samochodu bym tam nie oddal.No ale to juz kazdego indywidualna sprawa gdzie swoja fure zawozi i jakei informacje zebral o tym czy innym tunerze ja psotanowilem ze nie bede juz jezdzil od jednego do drugiego tylko zostaje przy vtg i tam robie all

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 21:52
przez PAWEL20VT4
Lucas napisał(a): ja psotanowilem ze nie bede juz jezdzil od jednego do drugiego tylko zostaje przy vtg i tam robie all


I słuszna decyzja ja też zostałem przy jednym tunerze już miałem dosyć zganiania na innych jak coś walnie.

Paweł

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 22:47
przez Artur20vt
to fakt - zwalanie winy jednego na drugiego - jest klopotliwe. Dlatego ciesze sie ze wszystko robilem u Andrzeja i nie bylo potrzeby zwalania czegos na kogo innego....

co do tego browarka prospect to spoko - tyle tylko ze troche nam sie kluby pozmienialy i bedzie chyba mniej okazji :wink:

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 09:07
przez Kawas
jakie tam turbo siedzi? k04-01? takie jak w moim "byłym" leonku?
jesli tak to u mnie na starym sofcie od VTG + wydech + fmic było 230 koni i 360Nm (przy 4500rpm- wiec nie za nisko) i powiem wam że naprawde fajnie to latało!
Artur zawsze mnie zastanawiało czy masz jakiś bonusik za reklame AP? Nie obraź się tak tylko pytam 8)

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 09:50
przez Lucas
kawas ja mam JAKAS hybryde :) a masz moze wykresik ze starego softu chetnie bym looknal

ale ja jestem przekonany ze to turbina i nie sadze aby to byla wina samego programu bo przeciez grzesiek wie co robi masters to samo i ciezko bylo cokowiek namodzic powyzej 200

a jesli chodzi o tunerow to mysle ze nie ma co tu dyskutowac bo to jak z gustami... duzo zalezy od samego auta ale fakt faktem z tego co slyszalem od wielu ludzi ktorzy nie mieli powodu dopierdalac komus tylko wyrazali wlasne obiektywne zdanie do Andrzeja bym fury nie dal chodz nie mowie ze nie jest dobry albo ze by nie zrobil mi najlepiej fury ze wszystkich tu bardziej juz chyba chodzi o kwestie zaufania i wyrobione moje zdanie przez zaslyszane opinie.

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 10:54
przez Kawas
wykresu nie mam, na początku były jaja ze źle założonym mbc i miałem taki pik w połowie wykresu. Po korekcji montażu było już gładko.
Niestety wykresu nie mam - sprzedałem z autem 8)
auto było hamowane na maha w jetronik

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 21:29
przez Artur20vt
tak 300zł od auta, a po przekroczeniu 100aut w ciagu roku dodatkowy bonus w postaci wakacji na Bermudach..... z reszta to juz standard we wszystkich "domach tuningu".
Wlasnie jestem na etapie negocjacji z Markiem - jak podniesie stawkę to w przyszłym roku byc moze bede namawial na jego programy....

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 22:37
przez PiotrekS
ja osobiscie gdybym drugi raz mial robic wirusik w Unitronicu, na pewno tez bym sie zdecydowal, jestem zadowolony z programu AP, ma skomplikowana czlowiek osobowosc ale zna sie na tym co robi i to najwazniejsze

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 07:01
przez prospect
Dlatego bezsensu jest zaczynasz znowu dyskusje ktora do niczego nie doprowadzi :) Jedni sa zadowoleni drudzy mniej jak w kazdej firmie kazdej branzy.pozdro

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 10:30
przez Lucas
bylem w vtg grzesiek powiedzial ze jest to ksiazkowy przebieg wykresu turbina nie wyrabia wiec moment spada wieksza turbina bylo by lepiej jest dobrze i zapewnil mnie ze sie nic z fura nie stanie takze...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 18:10
przez mammoth
czytając ten temat to sie zgubilem... jaka turbina ostatecznie u Ciebie siedzi w aucie?

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 11:13
przez Lucas
hybryda k03s na k04...

Re: Lełon 1.8 T by VTG

PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 17:50
przez mammoth
to cos pokroju K04-01 czy wieksze?