Strona 1 z 1

ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 18:47
przez Marcin_TDI
Witam chcialem wkleic nastepujacy wykresik z MAHA TTC zaraz po programie z mojego ARL
Obrazek

a dzis shamowalem go ponownie co prawda na inercji ale moze to i lepiej jak sie pozniej okaze a mialem to w ramach przyslugi pewnej i oto co wyszlo :
Obrazek

Jak zawsze mi bylo wiadomo inercja potrafila przeklamac, szczegolnie moment zazwyczaj w gore... Hamownia byla skalibrowana bardzo dobrze i co wiecej wychodzi na niej + - 1KM tak samo jak u Mastersa na LPS3000 ...

Wydaje mi sie ze troszku spadlo mocy i czulem to ostatnimi czasy. auto zanim wjechalo na rolki bylo porzadnie przedmuchane (raz do 252 km/h takze dluga skrzynia faktycznie jest) a wynik uzyskany byl z 3go hamowania wiec napewno sie przedmuchal bo bylo mnostwo sadzy...

wiec teraz jestem ciekaw co powiedza jeszcze koledzy i bardzo prosze o kazda opinie lub propozycje czemu tak jest bo autko jezdzilo lepiej i moim zdaniem oslablo...

co do hamowni naprawde pokazuje prawde bo sprawdzane bylo na seryjnych samochodach a potem te samochody u Mastersa i przysiegam ze wyszlo to samo a mam kilka osob ktore mi to potwierdza...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 19:42
przez klauspolo
Uuuuaaa spadek mocy jest dość znaczny :whoeva: Może turbawka cos juz nie domaga, a ile masz przelotu???

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 21:56
przez Orzeł
Ja tez coś takiego miałem u siebie. Pojechałem raz na hamownie jakieś 4 miesiące po zrobieniu programu i ze 189 ps i 374 nm zostało 180 ps i 355 nm. Nie wiem czym to było spowodowane :|. Wiem, ze na hamowni było jak w bani bo ponad 30 stopni.
Moja ori Trubina z ARL'a jeździ teraz u brata i pompuje prawie 200 ps, wiec była ok, silnik jak widać tez daje rade wiec nie wiem co było przyczyną spadku mocy, a od tamtej pory nic nie robiłem przy silniku co by mogło miec na to jakikolwiek wpływ (przepływka, dolot czy cokolwiek takiego). Może poprostu złe paliwo ?? Nie mam zielonego pojęcia

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:06
przez Marcin_TDI
tankuje tylko vpower diesel, przeplywke sprawdzal jakis magik i podobno dobra ale moze wlasnie to ona bo troszke kopcic zaczal albo cieplo bylo i dlatego...

Rozmawialem dzis z chyba z Patrykiem z CompSportu i powiedzial ze wykres jak najbardziej normalny jest ale ja mam takie odczucia ze fura lekko zwolnila...
Normalnie jak ustawialismy sie w stolicy na samym poczatku to za przeproszeniem asz-ty i arl-e robilem a teraz juz nie bardzo idzie...

Przypomnialo mi sie rowniez ze przy odsprzedazy auta max cos mowil ze po wyjeciu walka program zostal wgrany inny co potwierdzil Pat_TDI wiec wykres u gory ten z MAHA moze byc nieaktualny ale CS normalnie z arl robi min 190HP a nie 180 ???? :hmmm: :hmmm: wiec zaczyna mnie zastanawiac to wszystko... przelotu jest juz troszke ale silnik zdrowy jeszcze szklanki/popychacze ma nowe wiec powinno byc lepiej a tu zonk :(

CS zaprosil mnie na diagnoze ale kiedy ja mam pojechac ?? 400km w jedna str i codziennie pracuje do 16tej :zly: ;[

swoja droga niedlugo i tak mu dokladam mocy ale chcialbym wiedziec co jest przyczyna spadku mocy :nauka:

dzieki za opinie, czekam na jeszcze

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:24
przez klauspolo
Jeśli chcesz to moge podpiąc Leo pod Vaga i zobaczymy co w trawie piszczy, bedziesz teraz w weekend na zlocie Seat-Napinator???

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 31 lipca 2007, 23:58
przez Marcin_TDI
powinienem wpasc ale towarzysko raczej jezeli mi praca pozwoli... napewno bede pisal jak cos ...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 07:18
przez KoLoS
Marcin_TDI, z tego co się oriętuje to przed przyjazdem trzeba się zdeklarować. Miało nie być możliwości wjazdu z płatnością przy bramie (tylko wcześniej zapisane i opłacone autka więc pogadaj z nixem żebyś na marne nie jechał ;) )

co do wykresów, to trudno będzie powiedzieć gdzie się te 15kucy rozbiegło, może warunki pomiarów były różne i ten drugi wykres był w znacznie cieplejszy dzień?

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 08:35
przez Gato
KoLoS napisał(a):co do wykresów, to trudno będzie powiedzieć gdzie się te 15kucy rozbiegło, może warunki pomiarów były różne i ten drugi wykres był w znacznie cieplejszy dzień?

IMO za duza roznica jak na zmienne warunki, tym bardziej, ze wlasciciel czuje oslabienie pod tylkiem...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 09:21
przez Marcin_TDI
ale zobacz ze na MAHA bylo 17stC a wczoraj 21stC, nie wieze ze cisnienie atmosferyczne i takie pierdolki maja az takie znaczenie. moze jakbym pojechal znowu na MAHA do TTC to by bylo wiecej, moze inaczej skalibrowane sa te hamownie... w dodatku wczoraj przed autem byla taka dmuchawa z przodu ze leb urywalo, chyba z myjni wzieta takze IC dostawal baaaardzo duzo powietrza zimnego...

No nic dostalem zaproszenie od CS na odwiedziny i najwyzej poprosze ich zeby sprawdzili, ew lekko podciagneli... Gato musimy sie ustawic i zweryfikowac, Ty masz swiezy program...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 10:44
przez klauspolo
No trzeba najpierw ustalic przyczyne choroby, nie ma co mu dorzucać koksu skoro nie jest w pełni sprawny.

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 12:21
przez Gato
Marcin_TDI napisał(a): Gato musimy sie ustawic i zweryfikowac, Ty masz swiezy program...

Jak tylko uda mi sie dzis dotrzec - nie ma sprawy, niestety czarne chmury sie zbieraja (nade mna tylko) ;/

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 18:09
przez mm.max
Marcin leć na Maha do Mastersa może uda ci sie od ręki shamować.

Po tym jak ci w silniczku grzebali jestes pewien ze wałek jest dobrze ustawiony ??
Program na jakim dostałeś samochód jest niemal identyczny jak ten z wykresu u góry. Wiec min. 190KM musi byc.
A co z turbinką ?? W jakim jest stanie? czy nie odzywa sie dziwnymi dźwiękami lub czy nie bierze ci oleju ?

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 18:13
przez Marcin_TDI
mm.max, oleju bierze w normie, ostatnio przegapilem tylko dolewke ale takto wogole nie bierze praktycznie... turbinka normalnie pracuje i swiszczy jak u kazdego innego.
jak grzebali w silniki to nic przy walku nie bylo robione, rozrzad byl tez ok..

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 1 sierpnia 2007, 18:25
przez mm.max
Marcin_TDI napisał(a):jak grzebali w silniki to nic przy walku nie bylo robione, rozrzad byl tez ok..

No wiesz TY i ja też wiem ze podczas twoich eksperymentów wałek mógł sie przestawić :hmmm:

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 00:11
przez Marcin_TDI
sprawdze i to jak tak mowisz... dzis jeszcze logi zrobilem ze streatem i w zasadzie chyba kiepsko wyszly bo wartosci wszedzie gdzie sie dalo nie byly w normie... moze Streat wrzuci jak przerobi je troszke zeby staly sie czytelne...
zreszta to ze kiepsciej jezdzilo zaczelo sie dziac zaraz jak go kupilem... co klocki zle zalozylem czy jak :P :P

dzis baty od 20VT ;[ nic nie kopci, tylko powinien sie napedzac lepiej. ile turbo powinno ladowac ??

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 00:19
przez Streat
Marcin_TDI, logi będą jak Adic mi podeśle :whoeva:

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 07:56
przez ADIC
Streat napisał(a):Marcin_TDI, logi będą jak Adic mi podeśle :whoeva:


po spocie wysłałem do Marcina

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 08:00
przez Marcin_TDI
Streat a ja od razu Tobie wyslalem na Onet i leonclub.pl

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 11:16
przez Streat
Ciśnienie doładowania przy pełnym bucie na 3 biegu i chwila na 4:

Obrazek

Tutaj to istotne są raczej dane z MAF sensora (na VAG-COM`ie 3 grupa) bo tylko te wartości się rozjeżdżają o kilka rzędów wielkości przy pełnym bucie (zaznaczyłem na czerwono):

Obrazek

Reszta danych raczej w normie (w stosunku do wartości zadanych - specified) temperatura w dolocie nie przekracza 44 C po przejechaniu dość mocno dłuższego dystansu spada do okolic 30 C przy zewnętrznej temperaturze 15-16 C, olej ~90 C a paliwo ~73 C

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 11:21
przez Tonny S
Wg mnie wszystko OK większe odczyty z MAF na +, turbina pompuje jak trzeba.

Szukał bym mechanicznego problemu w tym co robiłeś przy aucie.

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 12:09
przez dave
Tonny S, a turbina po sofcie nie powinna odrobine wiecej pompowac?

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 12:15
przez Marcin_TDI
ale zrozumcieze ja mialem problemy juz wczesniej zaraz po zakupie. wymienilem wtedy klocki i olej no to cos nie halo. myslalem ze moze przeplywka lub ki C%^$j

w poniedzialek jade w sprawie wentylatorow ktore nie pracuja dobrze to i nich mi sprawdza wsio z walkami, rozrzadami iwszystkimi pierdolami...

Jade niedlugo do CS i moze po swojemu sprawdza... pozatym auto nie bylo hamowane po tym programie wiec moze miesci sie w granicy bledu...

pozatym zaobserwowalem cos ze jak przyspieszam z gazem wcisnietym na maxa, szczegolnie na tych nizszych biegach to tak jakby auto szlo, lekko przestalo (ulamek sekundy) i dostawalo nastepnego kopa i znowu szlo.nawet dzwiek sie lekko zmienia wtedy,moze kurwww cos faktycznie z tym walkiem... popychacze mam nowe jeszcze...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 12:24
przez Tonny S
dave napisał(a):a turbina po sofcie nie powinna odrobine wiecej pompowac?
Wszystko zależy od tunera widac ze bezpieczny soft dla turbiny ;-)

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 16:22
przez mm.max
Marcin_TDI napisał(a):ja mialem problemy juz wczesniej zaraz po zakupie

Jakoś dziwnie to podkreślasz 2 raz ....... jak należy to interpretować ??

Marcin_TDI napisał(a): z gazem wcisnietym na maxa

A spróbuj na gazie wciśniętym na 90% i zobaczysz czy masz laga

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 11:47
przez Marcin_TDI
temat troszke drazliwy ale ja tu nikogo nie obwiniam i prosze nic nie brac do Siebie...
ja nie mierzylem auta na tej samej hamowni przeciez...

wczoraj wymienilem czujnik w chlodnicy, wentylatory dzialaja ale tylko drugi bieg ale dzialaja !

dzis jeszcze filtr paliwo powinienem wymienic... bo zupelnie zapomnialem a to podstawowa rzecz...

z tego co sie dowiedzialem walka sie nie reguluje, ale pompki tak bo lubia sie rozregulowac czasem...

czy to mozliwe ze po wymianie czujnika zaczal lepiej chodzic ?? ja prawie nigdy nie naciskam gaz opor, zawsze zostaje jakas przerwa do podlogi..

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 12:14
przez ŁukaszMM-TDI
dzis sprawdzimy czy cos pomoglo ;) :peace:

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 13:04
przez Silver
Marcin_TDI napisał(a):czy to mozliwe ze po wymianie czujnika zaczal lepiej chodzic

jesli byłby to czujnik temperatury płynu chłodzącego (czarny lub zielony 4-ro pinowy) który dostarcza informację do EDC to tak :ok:

Ale jesli wymieniłes czujnik który jest odpowiedzialny za włacz/wyłacz wentylatory to jest to nie możliwe. :nonono: Może to tylko zbieg okoliczności .

i uwierz mi że wałek rozrządu sie reguluje !

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 17:42
przez PatTDI
Podstawowe pytania??

Jak jest ustawiony walek rozrzadu wzgledem walu??
Czy zostaly ustawione pompowtryskiwacze po wymianie popychaczy??
Jezeli zostaly ustawione to jak??

Jest duzo rzeczy ktore moga miec wplyw ale i tak twierdze ze dobrze wyszlo.

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 00:41
przez Marcin_TDI
Wiec jest tak :
wymienione wszystkie filtry olej paliwo i powietrze, sam olej...
wizyta w Bielsku w COMPsport bardzo pomogla przyznam sie szczerze...
okazalo sie ze kolko rozrzadu nie ustawione, pompowtryskiwacze nieustawione, nic nie ustawione. w tej chwili autko dostalo drugie zycie moim zdaniem i jakbym pojechal na hamownie to wynik napewno bylby bardzo dobry ale nie bede jechal bo czuje pod tylkiem ze auto zaczelo lepiej zamiatac...
Jeszcze jedna sprawa majaca wplyw na osiagi, 2 krzywki na walku zaczynaja sie wyostrzac takze hmmm.... trzeba usterke usunac i bedzie MALYNA (i tu mam pewien pomysl :hmmm: ) a juz jest naprawde zajebiscie, tak jak bylo wczesniej...
choc chcialem jeszcze troszke wzmocnic delikatnie program bo auto nie zna takiego zjawiska jak "kopcenie" ale niestety nie udalo sie namowic Patryka wiec zostalo to samo ale jeszcze wroce tam :tuptup: :tuptup: :tuptup: ...

Dowiedzialem sie 2 cennych rzeczy ze olej MOTUL to jest absolutna podstawa i nie ma bata !!! i to ze graty od rozrzadu musza byc ori ORI !!

Dzieki za pomoc i czas poswiecony dla Chlopakow, Patryk i Szymon wielkie dzieki, naprawde czasem warto wziac dzien wolnego i pojechac do specjalistow... browarka Wam jeszcze wisze...

silver_leon, oczywiscie miales racje z walkiem.
mm.max, jest luzik i nie mam absolutnie do nikogo pretensji, jestes spoko gosc a ja poprostu musze zmienic mechanika ;[

ciesze sie jednym slowem ze autko wrocilo do formy, na spoci mysle ze zweryfikujemy...

a MIchal_kozak to chyba wszystkie naklejki i m zabral na golfine bo moj daszek bedzie wymieniany i chcialem przekleic wlepke CS nizej a tu zonk bo nie ma juz...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 10:58
przez Kozak
Marcin_TDI napisał(a):a MIchal_kozak to chyba wszystkie naklejki i m zabral na golfine

przypomnij na zlocie to dostaniesz jedną :P :piwko:

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 11:01
przez Lucas
ja bym radzil pisac Marcin u kogo bylo to wczesniej robione wlasnie po to aby ostrzec innych gdzie nie jezdzic i zeby kazdy mogl sobie wlasne zdanie wyrobic o zakladach tym bardziej ze to juz nie 1 zaslyszany przypadek i trzeba to tepic.

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 12:38
przez Marcin_TDI
ok. pomimo ze mam delikatne znajomosci na bokserskiej 4 to nie radze tam jezdzic... moze i sie znaja ale podejscie maja nie do przyjecia... teraz bede szukal czegos lepszego...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 17:56
przez jaro4444
Marcin znamy przypadek Roztropnej... Samo to świadczy o co najmniej dziwnym podejściu do klienta panów z "4"...

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 17:59
przez Marcin_TDI
ale o tym to juz w innym temacie, wazne ze autko odetchlo i musze szybko sprawdzic jakto sie przeklada naasfalcie :)

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 09:13
przez KoLoS
no to staniesz sobie ze mną i wszystko się wyjaśni :) ale jak czujesz że jest lepiej to raczej czysta formalność ;)

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 12:54
przez klauspolo
Ciesze sie że atutko znów ci lata, najgorsze co może byc to jak nie wiadomo gdzie uciekają tak cenne przecież KM :mruga:
Po raz kolejny chłopaki z CS dają rade :piwo:

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 11:26
przez ŁukaszMM-TDI
KoLoS napisał(a):no to staniesz sobie ze mną i wszystko się wyjaśni :) ale jak czujesz że jest lepiej to raczej czysta formalność ;)



i ze mna i ze mna :) w srode zanosi sie ze bedzie ciekawie :tuptup: nie moge sie doczekac

Re: ARL+ CS by Marcin_TDI

PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 12:50
przez mm.max
KoLoS napisał(a):no to staniesz sobie ze mną i wszystko się wyjaśni ale jak czujesz że jest lepiej to raczej czysta formalność


ŁukaszMM-TDI napisał(a): ze mna i ze mna w srode zanosi sie ze bedzie ciekawie nie moge sie doczekac

Koledzy nie róbmy zbędnego OTa myślę ze temat spotów warszawskich jest na tyle luźny żeby tam sie umawiać na środę, czwartki czy dowolnie wam pasujące dni a tu mysle ze dobrze by było zabierać merytoryczny głos w dyskusji. Tak wiec :nonono: