Strona 1 z 1

Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 13:57
przez jaro4444
Załączam wykres Passata mojego ojca. Niestety auto ma swoje lata i przebieg - 255 kkm. Wyraźnie widać to wykresie mocy po programie, gdzie od ok 3200 obr spadają przyrosty mocy. Pompa wtryskowa i wtryski wołają powoli o pomoc :killer:
Poza tym wóz super zachowuje się, nie kopci, nic nie drży, chodzi fajnie akustycznie.
Co najważniejsze - dogadywanie się z Rogalem i współpraca z nim to czysta przyjemność. Zerowy foch a za to konstruktywne podejście do tematu :brawo:

Obrazek

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 14:13
przez Streat
Bardzo delikatnie..na dobrą sprawę to takie lekkie przeskalowanie oryginalnego programu :whoeva:

[ Dodano: Czw 30 Sie, 2007 ]
Jak dla mnie to trochę za mały przyrost ale może to już silnik nie domaga..

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 15:40
przez Marcin_TDI
a ja wogole wykresu nie widze i nie moge powiekszyc... ;/

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 17:34
przez jaro4444
Streat napisał(a):Jak dla mnie to trochę za mały przyrost ale może to już silnik nie domaga..


Streat, tam gdzie jest max momentu widzisz ładne podniesienie parametrów. Później niestety z g... bata nie ukręcisz (pamiętaj o przebiegu i auto ostatnio pewnie stało bo kupine było od srot handlarza ;) ). Turbina prawdopodobnie jeszcze oryginalna i robiła nam fochy ze sterowaniem łopatek, trzeba było rozruszać je porządnie i zaczęła płynnie pracować. Największym bólem jest pompa wtryskowa - nie do końca dobrze przestawia dynamiczny kąt wyprzedzenia wtrysku i niestety jej wydajność jest już słabiutka... ;[
Program jest tak napisanym by ten stary kresens się nie wysrał.
Jak pójdzie kiedyś nowsza pompa i wtyski to powinien wypluć ok 135-140 KM.

Aha hamowanie było robione a'la Rogalotti - czyli dynamiczna próba na drodze z pomiarem z koła, a nie rolki. Moim zdaniem takie hamowanie drogowe może ma i swoje wady ale idealnie odzwierciedla zachowanie się podczas jazdy.

Na tyle problemów jakie na raz spotkaliśmy w tym Passku inni by mnie pewnie pognali z tekstem "Zrób to i to i dopiero przyjedź". Rogal zabrał się do roboty i powoli eliminowaliśmy problemy. Generalnie za podejście do klienta wileka rekomendacja :ok:

Marcin dla Ciebie specjalnie :mrgreen:

Obrazek

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 07:51
przez Marcin_TDI
teraz juz widze. wykresik faktycznie jest lagodny, jak juz dojdziecie do ladu z pompa i innymi niedomaganiami to zycze owocniejszych wynikow...

nie wiem na ile jest taka mozliwosc ale czy istnieje mozliwosc wyplaszczenia juz i tak gladkiej gorki momentu lub przesuniecia go dalej ?? pytam teraz z ciekawosci ...

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 11:15
przez mammoth
jaro4444 napisał(a):Załączam wykres Passata mojego ojca. Niestety auto ma swoje lata i przebieg - 255 kkm. Wyraźnie widać to wykresie mocy po programie, gdzie od ok 3200 obr spadają przyrosty mocy. Pompa wtryskowa i wtryski wołają powoli o pomoc :killer:
Poza tym wóz super zachowuje się, nie kopci, nic nie drży, chodzi fajnie akustycznie.
Co najważniejsze - dogadywanie się z Rogalem i współpraca z nim to czysta przyjemność. Zerowy foch a za to konstruktywne podejście do tematu :brawo:

[url=http://img184.imageshack.us/img184/9867/passatb4czipsae1.jpg]Obrazek[/URL]


moj AFN swojego czasu tez mial taki przebieg i bez problemu trzymal serie, u mnie przez krotki okres wykres wygladal podobnie do twojego po tym jak mechanik nie ustawil pompy wtryskowej po wymianie rozrzadu, tez myslalem ze pompa albo wtryski sa do wymiany, wyczyscilem wtryski, ustawilem pompe i wszystko wrocilo do normy...

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 1 września 2007, 15:23
przez jaro4444
mammoth dzięki za poradę ale wszystko o czym wspominasz jest już sprawdzone. Niestety pompa jest na wykończeniu :killer:

[ Dodano: Wto 11 Wrz, 2007 ]
W związku ze słabymi wynikami padliny szykowane jest drugie podejście do staruszka. Wtryski pójdą rozwojowo 216 + jakaś zdrowsza pompa ;)

O wynikach dam znać.

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 ]
Obrazek

Wynik ostateczny. Samochód nie da się porównać absolutnie z tym co było do tej pory.
Dla Witka :ok:

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 13 października 2007, 12:29
przez grzybek
noooo

to wyleczyles chlopaka :)


Irek jak Twoj Leonidas?

nie odzywasz sie nic pewnie polecisz z grubej rury >200 ?

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 13 października 2007, 13:30
przez ułan
Jaro,
No to Passat zdrowy :ok: ładny wykres, płaski moment.
czekamy teraz na Leona :tuptup: Rogalowi się nie będzie nudziło :)

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 13 października 2007, 17:07
przez aw69
Jak dla mnie to trochę za mały przyrost ale może to już silnik nie domaga..


W 90% za brak mocy nie jest odpowiedzialny sam silnik ale system wtryskowy, oraz doładowanego powietrza, silniki tdi są pancerne i są tylko elementem wykonawczym w którym odbywa sie proces spalania mieszanki :) niema paliwa i powietrza to i niema mocy. 250 tys km. to smiech nie przebieg jesli chodzi o moce rzędu 1XX KM

Re: Pasat B4 AFN by Rogalotti

PostNapisane: 14 października 2007, 08:10
przez jaro4444
grzybek napisał(a):Irek jak Twoj Leonidas?

nie odzywasz sie nic pewnie polecisz z grubej rury >200 ?


Leon idzie na wymianę pompy na 11 i strojenie w środę i czwartek. Mierzę w bezpieczne i bezdymne ok 165-170.
Nie odzywałem się bo byłem na wczasach i mam trochę spraw osobistych i zawodowych na głowie.

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 ]
Ciąg dalszy modów Passata. Stary kibel, ale doprowadzony do idealnego stanu technicznego.
Mody:
- turbo GT1749VA,
- 216 wtryski,
- kolektor dolotowy z Sharana ASZ,
- wybity kat,
- świeża pompa AFN
- nowe popychacze zaworowe
- świeże filtry
- olej Motul 8100 X-Cess
- jednomas i sprzęgło G60
- mod lajtowy na max by MR Motors (turbo ładuje tylko tyle co AFN po modzie czyli 1.2 bara :peace: )

Obrazek

Zero dymu, bardzo dynamiczny, pięknie zbiera się od dołu i pali w trasie 5.5 l/100 km przy 120 km/h