Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Prośba o pomoc w rozszyfrowaniu błędu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Prośba o pomoc w rozszyfrowaniu błędu

Postprzez Macek » 17 września 2014, 06:33

witam.
Panowie kupiłem sobie VCDSa i zacząłem się nim wczoraj trochę bawić, przeskanowałem moje exeo i wyskoczy łmi taki błąd:

5120 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 00 [096] - Signal too High (Rich)
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Możecie mi pomóc rozszyfrować co to za błąd. Czy ew. nie ma z Was ktoś jakiegoś manuala co do kodów błędów i rozszyfrowanie bloków pomiarowych.

Z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam Macek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Macek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 314
Dołączył(a): 14 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: śląsk
Region: śląskie
Auto: CUPRA LEON ST
Silnik: inny

Reklama

Re: Prośba o pomoc w rozszyfrowaniu błędu

Postprzez Axee » 21 września 2014, 09:08

Code: P2196

Fault Location:
Oxygen (Lambda) Sensor (O2S) 1, Bank 1/Heated Oxygen Sensor (HO2S) 1 (G39), Bank 1 - Signal Stuck Rich

Possible Cause:
Malfunction Indicator Lamp (MIL)(K83) active.
Excessive Fuel Consumption.

Vacuum leaks.
Wiring/Connector(s).
Oxygen (Lambda) sensor (O2S).
Heated Oxygen Sensor (HO2S) 1 (G39).
Fuel pressure.
Injectors.
Air intake restricted.


Possible Solutions:
Check/Replace all faulty Wiring/Connector(s).
Read Measuring Value Blocks (MVB).

Description:
The front heated oxygen sensor (or O2 sensor 1) is placed into the exhaust manifold. It detects the amount of oxygen in the exhaust gas compared to the outside air. The heated oxygen sensor 1 has a closed-end tube made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions. The heated oxygen sensor 1 signal is sent to the Engine Control Module (ECM). The Engine Control Module (ECM) adjusts the injection pulse duration to achieve the ideal air-fuel ratio. The ideal air-fuel ratio occurs near the radical change from 1V to 0V.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości