Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez mlynek » 12 stycznia 2017, 00:44

Panowie,
pytanko odnośnie auta w temacie. Ojciec zakupił takie autko i po paru perypetiach, nie chce już więcej wkładać zbyt dużej kasy, a myśli o podreperowaniu rozrządu. Nowy kompletny dobrej firmy w granicach 3000-4500 PLN. Po odpaleniu auta grzechocze mu rozrząd przez kilkanaście sekund i pewien mechanik pracujący w ASO w Bydgoszczy, proponuje mu wymianę (u siebie w garażu) tylko górnych napinaczy. Mówi, że to pomoże i że ogarnie to bez wyciągania silnika. Polepszyło się z tym hałasem po zmianie oleju, ale tylko na jakiś czas. Auto ma przejechane 270 tys. km. Chciałbym zamówić części u forumowego sprzedawcy, ale może macie doświadczenia z tym silnikiem i może by ktoś, coś podpowiedział, żebym nie popełnił jakiejś gafy z tym jego autem.

Pozdrawiam
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Reklama

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez Pjotras » 12 stycznia 2017, 19:54

Wymiana samych górnych napinaczy to jak łatanie dziurawej prezerwatywy. Niby coś poprawi ale problemu nie wyeliminuje, albo zrobić to raz, a porządnie, albo sprzedać z obniżoną ceną. Jeśli rozrząd grzechocze przez kilkanaście sekund to na 100% wszystkie 4 napinacze są do wymiany (szczególnie jeden od najdłuższego łańcucha, którego nie wymieni się od góry), a łańcuchy są mocno rozciągnięte. Zapewne jeden z napinaczy jest też pęknięty.

Wymiana górnych napinaczy zniweluje grzechotanie na pewien czas, ale w żaden sposób nie rozwiąże problemu co w krótkim czasie może spowodować przeskoczenie rozrządu i narobi bałaganu, co nie skończy się na 6-8tyś tylko 20. To tak pokrótce.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pjotras
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 3 czerwca 2011, 20:46
Lokalizacja: SD
Auto: A4 Avant
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez mlynek » 13 stycznia 2017, 20:31

Dzięki Pjotras, więc chyba raczej
Pjotras napisał(a):sprzedać z obniżoną ceną
Szkoda, bo autko naprawdę fajne. Nie jest to S-Line, ale ładnie utrzymane, czarne Quattro w sedanie, w sam raz dla mnie :) No ale nie mam 30 tys. PLN

pozdrawiam
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez Pjotras » 13 stycznia 2017, 21:28

Zróbcie jak uważacie, ale skoro już jakaś kasa została wsadzona tak jak pisałeś, to może warto dołożyć jeszcze te kilka tysięcy i mieć świetny samochód. Wtryski wymienione? jeśli tak to połowa kosztów za Wami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pjotras
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 3 czerwca 2011, 20:46
Lokalizacja: SD
Auto: A4 Avant
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez mlynek » 14 stycznia 2017, 00:54

Pjotras napisał(a):Wtryski wymienione?
Nie. A co? To kolejna bolączka? To lepiej nie wspomnę ojcu, bo się załamie :) Autko lupił okazyjnie od znajomego, u którego wcześnie kupił Fronterę B Sport z 2004 roku z przebiegiem 77 000 km. Do dziś sprawuje się OK. Myślał, że Audi też takie będzie. A podejrzewam, że gość był świadom czekających go wydatków i pogonił auto. Może lepiej byłoby zrobić swapa na jakiś 2.0TDI? :D

Audi na fotce -> http://s11.galerieallegro.pl/zdjecia/z7 ... jpg?screen
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez tatian » 14 stycznia 2017, 07:36

Przecież jak się kupuje auto z takim silnikiem to trzeba być świadomym i wydatków. U mnie w pracy trzech gości na Audi z tym silnikiem i wymieniali cały osprzęt od rozrządu. Jak chce autem trochę spokojnie pojeździć to nie widzę innego wyjścia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez wesol » 14 stycznia 2017, 08:10

Swpy beda kosztowne bo to nie tylko silnik. Skrzynia polosie dwumas itd. To tez za dobre auto by kaleczyc jakim 1.9 tdi vp.

Tez raczej mysle zeby to ogarnal jakis dobry mechanik. Nie musi byc z aso. Tu w mojej okolicy mam takiego co bierze i takie silniki i nie zedrze ze skory bo wymienia nie jak leci tylko to co trzeba. Ale chyba do Goleniowa masz daleko co.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd Audi A4 3.0 V6 TDI 233KM

Postprzez mlynek » 14 stycznia 2017, 16:52

tatian napisał(a):Przecież jak się kupuje auto z takim silnikiem to trzeba być świadomym i wydatków.
Hehe, powiedz to mojemu ojcu :p Pojeździć chyba już za bardzo nim nie chce, bo że tak powiem, auto w domu nie było za dobrze przyjęte :) Mama więcej jeździ osobówkami (ojciec TIRem), a mama klnęła to auto od początku więc... :)
wesol napisał(a):Tez raczej mysle zeby to ogarnal jakis dobry mechanik. Nie musi byc z aso
Ten mechanik tylko pracuje w ASO, a auto robiłby u siebie w garażu. Tylko że cena za usługę to pikuś w porównaniu do ceny części. Na allegro można kompletny rozrząd kupić już za 2000 PLN. Znam nastawienie ojca i wiem, że gdyby miał pojeździć to jeszcze tyle by wydał, ale myślę, że jak mu przedstawię na czym sprawa stoi, to zdecyduje się sprzedawać.
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości