chlorek napisał(a):Temat założony aby ogólnie ludzie wiedzieli o tych opiłkach .
Więc w kwestii podsumowania problemu opiłkowania w układzie paliwowym - dla potomności.
Z doświadczeń warsztatowych - występuje najczęściej w silnikach 1.6 TDi z pierwszych serii produkcyjnych (rodzina CAYC i podobne).
Podobno część pomp CR z literkami AN na końcu nie ma tego problemu ale praktyka samochodów z przebiegami powyżej 300 tys. km (czyli komisowe 160tys.km) mówi o dużym prawdopodobieństwie wystąpienia tej przypadłości.
Diagnoza czysto amatorska lecz dość skuteczna - otwieramy puszkę filtra paliwa. Filtr paliwa wyciągamy na bok. W zacienionym miejscu lub wręcz lekko ciemnym latarką świecimy w paliwo w puszce filtra paliwa - jeżeli widzimy brokat odbijający promienie światła to mamy opiłki.
W początkowym stadium nie jest to mega szkodliwe - ale trzeba wymienić pompę, zrobić płukankę.
W fazie zaawansowanej czasami zbiornik paliwa wymaga płukanki.
Lecz jak podkreślam problem dotyczy głównie 1.6TDi w marginalnym stopniu 2.0 - o przebiegach daleko odbiegających od Polskiej Normy komisowej