
Silnik już fabrycznie nie posiada dodatkowego podgrzewacza płynu chłodzącego który pomaga szybciej nabrać temperatury np. w silnikach ASZ, ARL w Leonie czy Golfie ale też w innych VAGach.
A więc mój pomysł wygląda następująco ...
1) sam podgrzewacz - pochodzący z silników Renaulta (czekam tylko za potwierdzeniem średnicy wylotów),

2) sterownik z termostatem który będzie sterował podgrzewaczem,

Niezbyt skomplikowany moduł zintegrowanego termostatu dzięki któremu możemy sterować odbiornikiem do 2300W.
Moduł posiada odłączany termistor wodoodporny, który dokonuje pomiaru temperatury.
Proces ustawienia temperatury jest bardzo prosty, wystarczy wcisnąć przycisk "SET" - wtedy wyświetlacz zaczyna migać i przyciskami + i - ustawiamy żądaną wartość temperatury.
Moduł posiada funkcję grzania i chłodzenia: H/C, w zależności od wybranej funkcji np. H przekaźnik będzie włączony poniżej ustawionej wartości do jej osiągnięcia + ustawiona, lub nie histereza.
Natomiast funkcja C czyli chłodzenia, przekaźnik załączy się powyżej ustawionej temperatury i będzie pracował do jej osiągnięcia.
Moduł zapamiętuje ustaloną wartość nawet po odłączeniu zasilania.
Z ważniejszych funkcji posiada również - czas opóźnienia załączenia przekaźnika w zakresie 0min do 10min co może nam się przydać.
3) Przekaźnik sterowany poziomem napięcia - trzeba będzie go ustawić na np. 13,6V aby załączał się po włączeniu silnika i ładowaniu alternatora,


Przekaźnik czasowy do zastosowania w instalacjach 12V .
Realizowana funkcja: przekaźnik zwiera styki, jeżeli napięcia sterujące przekroczy ustawiony próg.
* zakres regulacji progu : 1 ... 15V
* zakres regulacji histerezy : 0.3 ... 2V
I teraz nie wiem który z przekaźników zastosować, bo nie jestem biegły w tematach elektronicznych - nie wiem jak to ugryźć ...
- doszukałem się że należy postawić na każdą ze świec przekaźnik zwierny 12V 40A czyli np.



... lub jeden przekaźnik który ma zastosowanie w różnych autach jako przekaźnik świec żarowych
- Przekaźnik świec żarowych ERA 661138 - http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-swiec-zarowych-era-661138,0-234-661138-1145549.html

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie w celu podpowiedzi jakie przekaźniki zastosować


Co do samego montażu widzę to następująco:
- podgrzewacz złączy dwa węże które fabrycznie wchodzą do chłodnicy spalin (chłodnica zostanie usunięta),
- jako pierwszy o sterowaniu będzie decydował przekaźnik który rozpozna uruchomiony silnik, kolejno sterownik z termostatem rozpozna temperaturę cieczy i zadecyduje o dalszym działaniu:
* jeżeli < 50C sterownik załączy przekaźniki świec, a co za tym idzie świece - podgrzewacz,
* jeżeli > 50C sterownik nie załączy przekaźników świec i po prostu przejdzie w stan uśpienia,
Z góry bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem i chęć pomocy
