Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DPF - stan na dziś

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 5 sierpnia 2012, 10:38

Nie wiem co masz na mysli piszac o diagnozie DPFa... mozesz sprawdzic jego poziom zapelnienia przy uzyciu kabla o ile sie nie myle to grupa 75 i pod lambda na vag comie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Reklama

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 6 sierpnia 2012, 16:08

Z miłą chęcią bym to cholerstwo wyciągł, ale póki co chciełbym włąśnie widzieć stan zapęłnienia itp. a wiem że ktoś sprzedaje kabelki tylko nie wiem kto z forum :)
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 6 sierpnia 2012, 16:40

mr, chcesz kabelek tylko do sprawdzenia?
pare zl wydasz a podjedz do kogos i zobacz jak sprawa wyglada, podpiecie grosze kosztuje a ktos z forum nic nie wezmie zapewne...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 6 sierpnia 2012, 21:11

A co sie dzieje z filtrem ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 7 sierpnia 2012, 06:23

Zapala się kontrolka filtra plus do tego świece i moc traci... Miałem też sytuacje zapalenia samych świec.

Ponoć mam webasto silnika ale jest wyłączone wiecie jak to włączyć może to pomoże?
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Skulek » 7 sierpnia 2012, 20:25

12 tys. km, ZERO problemów z DPF ;) tylko i wyłącznie Verva ON, na hamowni wyszło 179KM@378NM
Przeszłość:
Ibiza 6K GT TDI 1.9TDI 185KM@380NM
Ibiza 6k2 Cupra 1.8T 156KM@210NM
Ibiza 6L FR 1.9TDI 164KM@400NM
Leon 1P FR 2.0 TDI 195KM@430NM
VW Golf VI GTI DSG 2.0 TSI 224KM@300NM
Teraźniejszość:
Leon 5F FR DSG 2.0 TDI 150KM@320NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skulek
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 17 maja 2009, 12:55
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 8 sierpnia 2012, 06:14

U mnie zwykły ON daje rade, może przez to że jeżdze głównie na odcinkach 10km i raz na tydzien dłuższy odcinek...

Wiecie co z tym webasto?
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez miroA3 » 8 sierpnia 2012, 07:16

mr napisał(a):Zapala się kontrolka filtra plus do tego świece i moc traci... Miałem też sytuacje zapalenia samych świec.

Ponoć mam webasto silnika ale jest wyłączone wiecie jak to włączyć może to pomoże?


filtr to DPF, ale swiece moga informowac o calkowicie innym bledzie
bledy sterownaia silnikiem i wlasnie czesto komputer przechodzi w tryb awaryjny, bez podpiecia vaga i zczytania bledow to mozna wrozyc...

jak masz webasto, to powienienes chyba miec do niego pilota i programator
chyba ze mylisz webasto z podgrzewaczem , ktory jest w kazdym 2.0tdi

nie rozumiem tez co mialo by wsplnego webasto z tymi awariami
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 9 sierpnia 2012, 06:21

Webasto ma tyle wspólnego że skoro lepiej dogrzeje silnik to szybciej wypali brudy... tak chodzi mi o webasto w 2.0 bo z tego co wiem ponoć jest rozłączone, tylko jak? Jest od tego jakiś bezpiecznik?

Nie wiecie kto może mieć kabelek? MMMax miał chyba kiedyś o ile dobrze pamiętam?
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez miroA3 » 9 sierpnia 2012, 07:27

kup sobie od nich :

http://www.e-service.info.pl/index.html

dobra cena, dobry klon.

co do webasto, nie znam oryginalu w 1p, ale w golfie 5/6 ,a3 8p itp oryginal ma antene dachowa taka jak do GPS zeby obslugiwac nadajnik/odbiornik, w komplecie masz pilota do wlaczania/wylaczania i mozliwosc programowania
vagiem/vcdem mozesz sie polaczyc z modulem webasto

tyle ze, w etce w ogole nie znalazlem info o webasto w leonie 1p ?! moze zle szukam
(oczywiscie pomijam wlozony zestaw niefabryczny, ale do niego tez jest programator i pilot , z takim modulem juz sie vagiem nie polaczy, chyba ze bylby w pelni obslugujacy CAN, nie slyszalem o takim)


ciagle nie rozumiem teorii podgrzewanie komory silnika, ktora webasto podgrzewa w zimie przy minusowych temperaturach (po wlaczeniu) a wypalanie dpf, no ale...

kup sobie kabel, zczytaj bledy, bo tak to ciagle gdybanie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mm.max » 9 sierpnia 2012, 09:23

mr napisał(a):ie wiecie kto może mieć kabelek? MMMax miał chyba kiedyś o ile dobrze pamiętam?

Ja od jakiegoś czasu nie mam kabelków.

Ten kontakt od MiroA3 jest chyba sprawdzony wiec kup i podziel się opiniami czy jest wszystko OK
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 10 sierpnia 2012, 06:12

Dzięki za odpowiedzi...

Panowie nie wiem czy ja nie umiem jeździć diselm czy poprostu z tym dpfem tak jest... poniedziałek trasa 300km wtorek jazda 10km stop 10km stop, środa to samo, czwartek rano 10km stop później 50km stop i już zaczyna silnik dziwacznie chodzić, spalanie na postoju 0.8-1l (zamiast 0.5-0.6 czyli tak jak by chciał wypalić) czekam aż spadnie do normy czyli tych dajmy 0.6 i gasze silnik bo koniec jazdy, po 20min wyjazd, 3km stop po 2h wyjazd 50km i w drodze zapala się kranik? to wyżej nad świecami, jazda już z wmiarę równą prędkością a przeważnie 60km i 3 bieg, po czasie zapalają się świece dojazd do domu i wszystko cały czas się pali... po 10min znów w droge wszystko się pali 2-gi bieg i po jakiś 3km zgasło... poprostu katorga jakiej się nie spodziwałem kupując taki samochód...

Nie wiem czy trzeba jeździć z jakimiś równymi prędkościami czy na odpowiednim biegu nic z tego nie rozumiem.
pozdrawiam.
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 10 sierpnia 2012, 07:51

mr, u mnie na zwyklym paliwie ON wypalanie co 420-450km bez zadnej kontrolki tylko buczy z wydechu na wolnych, czasem zadrży

w trasie przy predkosci praktycznie nieodczuwalne....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez pirzol » 10 sierpnia 2012, 20:50

styl jazdy moze miec znaczenie przy zapychaniu DPF,
- gdy jest zimny nigdy nie dodaje gwaltownie gazu, auto ma sie toczyc do 2k rpm (na dziadka)
- gdy jest cieply dostaje buta ale wylacznie w trasie, gdy wiem ze bede jechac dluzej niz 20km, na krotszych odcinkach jak wyzej

i nie mam problemów z DPF, dojezdzam do pracy 10-11km
_________________
Pozdrawiam
Piotr
---------------------------------
Leon II TDI 1.9 110 KM | DSG, pakiet sport
Toledo III 1.6 105 KM | Reference
+mody
(el. lusterka, el. 4x szyby, halogeny, MFSW, MP3)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pirzol
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 6 listopada 2008, 23:22
Lokalizacja: malopolska
Auto: Leon II
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 11 sierpnia 2012, 06:18

Wczoraj byłem u elektryka magika i wyszło po zczytaniu błędów:
- coś z ciśnieniem w turbo - sporadycznie
- błąd czujnik G450 sporadycznie (jak włączył sprawdzanie było że jest sprawny)

wstępnie gadał że albo czujnik G450 albo wycięcię z tym że musiałby zrobić jakąś większą diagnostyke, zapchanie filtra jak sprawdzał było na poziomie 7.66.

dzięki za odpowiedzi

-- 11 sie 2012, o 07:18 --

grzybek, u mnie też buczy, taki inny dzwięk silnika, no ale i tak później zapala się kranik...
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez miroA3 » 11 sierpnia 2012, 07:05

szkoda ze nie masz zapisane jakie byly bledy z turbo
i jakie byly bledy z G450, bo znowu gdybanie

przy czujniku G450, czyli czujniku roznicy cisnien podejrzewam blad p0473, na te dolegliwosc pomaga jego wymiana, koszt ok 180zl w aso
(nie kupuje sie uzywek)
problem z tym czujnikiem moze powodowac i czesto powoduje rowniez przechodzenie w tryb awaryjny (moze sie okazac ze wszystko to wina tego czujnika)

nie wiem jaki masz kod silnika, ale zapewne BMM albo BMN, 076 906 051A (dawniej 03G 906 051A )

na przyszlosc jak bedziesz mial bledy, to spisz dokladnie numery bledow

jeszcze cytat z blogspot :

Jeśli zapaliła Ci się kontrolka informująca o uszkodzeniu układu wydechowego, bardzo często oznacza to, że w samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych (tzw. DPF) nawalił czujnik różnicy ciśnień. Czujnik ten mierzy różnice ciśnienia przed i za filtrem DPF. Jeśli jest za wielka to znaczy, że sadze które są w środku nie wypalają się. Czujnik z reguły umieszczony jest w widocznym miescu, odchodzą od niego do cienkie przewody. A wymiana jest raczej nie sprawi trudności. Cena to około 200 zł
Numery oryginalny części to: starszy numer 03G 906 051A a od czerwca 2009 produkowany jest pod numerem 076 906 051A jak by ktoś uszkodził wtyczkę to jej numer prezentuje się tak:: 3D0973703 na trzy przewody. Czujnik montowany jest w zarówno w VW, Audi oraz Skodach.
Po wymianie należy usunąć błąd z komputera i problem z głowy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 11 sierpnia 2012, 20:01

miroA3, właśnie nie mam zapisanego dokladnego bledu... czyli przez takie małe badziewko jakim jest g450 moze wyskakiwac kranik? I przez to jest blad z dpf?

Można gdzies to dostanic indziej niz w aso?
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez TuneFORCE » 26 sierpnia 2012, 13:12

mr napisał(a):miroA3, właśnie nie mam zapisanego dokladnego bledu... czyli przez takie małe badziewko jakim jest g450 moze wyskakiwac kranik? I przez to jest blad z dpf?

Można gdzies to dostanic indziej niz w aso?


tak, czujnik różnicy ciśnień MUSI działać prawidłowo, dzięki niemu ECU wie ile sadzy jest w filtrze dzięki czemu może odpowiednio przeprowadzać regenerację filtra...
taniej możesz dostać na alledrogo...ale sorry...jak Cie nie stać na czujnik za 200zł, który wymienia się raz na 100tyś km...to zmień auto :-P
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Andre » 27 sierpnia 2012, 11:18

jak badziewko bedzie zepsute i go nie wymienisz to zapchasz filtr i wtedy masz "troszke" wiekszy problem...
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 28 sierpnia 2012, 07:48

wyskoczylo na blacie 196.000km
cos zaczął podszarpywac jakby mial sie wypalac ale nie mogl sie zalaczyc

wiec VAG w reke i pokazalo 59% popiołu (60% to juz gorna granica) :|

wlaczamy tryb serwisowy i w traske zeby go killim :bije:

3 bieg , 2800rpm , temp 800-830st podczas palenia :x

..... potrzebowal az 18km :brawo:

zadnego dymu z wydechu nie ma jak to piszą inni

.i o dziwo wypalanie serwisowe przynioslo nieoczekiwany skutek ( 0% popiołu i inne parametry ksiazkowe )

myslalem ze spadnie max do 6-8% wiec sie ciesze...

teraz tylko obserwacja jak bedzie sie zapełniał

jedyny minus to myslalem ze to gówienko wywale jak sie nie da wypalic i pozbede sie raz na zawsze ale poki nie stwarza problemow nie ma co pchac sie w koszta.....

wiec nie ma co sie bać DPFów Panowie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 28 sierpnia 2012, 15:46

Poczekasz jeszcze troche i wkoncu wywalisz i tak ten filtr i wtedy bedziesz zalowal ze nie zdecydowales sie ne ten krok wczesniej ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 28 sierpnia 2012, 20:26

Alzak, napisz jakie miales problemy , jaka zawartosc popiołu , jakie objawy..... ?
narazie wiekszosc "madrych i zaufanych" osob mowi zebym zostawil póki nie ma podstaw do wycięcia tego ekologicznego stwora....
...sam tez dochodze do tego wniosku - po co gmerac jak nic sie nie dzieje...... zobaczymy po sofcie.. :wink:
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 28 sierpnia 2012, 20:59

Moim problemem bylo zapelnianie sie filtra co tydzien ... na poczatku srednio co 70-80 mil a na koniec dochodzilo do tego ze przejechalem 40 mil i stage 2 wypalania sie zalaczalo (1 tys obrotow)

W czasie jak masz Altee ile razy musiales jechac specjalnie na przepalanie filtra ??

Jedynym minusem jest brudna klapa i zderzak od sadzy hehe no ale wkoncu nie ma filtra ktory zbieral ta sadze ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 07:33

Alzak, przez 196.000kkm dopiero pierwszy raz filtr byl wypalany serwisowo (z kontrolka) !

...przy wypalaniu zadnego dymu nic z tych rzeczy - to mit ! jest to suchy filtr ! rurka z tylu czysta bez nalotu sadzy i wlasnie to mi sie podoba !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 09:31

Ja nigdy nie doprowadzilem do takiego stanu ze musialem serwisowo wypalac zawsze jak mi sie kontrolka DPFa zapalila jechalem prosto na autostrade a skad wiesz ze wlasciciel przed toba nigdy nie wypalal ??

I tak pytanie jeszcze jedno ile musisz przejechac zeby ECU zalaczylo pierwszy stage wypalania (dodatkowy wtrysk dawki paliwa przy obrotach na poziomie 750)??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 09:36

Alzak, wiem bo wszystkie informacje sa zapisane w kompie ...

i pierwszy raz filtr zapelnil mi sie w 59% gdzie podobno przy 60% jest wlasnie kontrolka ktora wywołaliśmy sami gdyz nie chcialem miec schodow na zlocie w Kielcach i wymusilismy wypalenie...

a co +-400km DPF mial zawsze wypalanie ale bez zadnej kontrolki - dawalo sie odczuc bo lekko autem szarpało
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 09:48

grzybek napisał(a):wyskoczylo na blacie 196.000km
cos zaczął podszarpywac jakby mial sie wypalac ale nie mogl sie zalaczyc

wiec VAG w reke i pokazalo 59% popiołu (60% to juz gorna granica) :|

wlaczamy tryb serwisowy i w traske zeby go killim :bije:

3 bieg , 2800rpm , temp 800-830st podczas palenia :x

..... potrzebowal az 18km :brawo:

zadnego dymu z wydechu nie ma jak to piszą inni

.i o dziwo wypalanie serwisowe przynioslo nieoczekiwany skutek ( 0% popiołu i inne parametry ksiazkowe )

myslalem ze spadnie max do 6-8% wiec sie ciesze...

teraz tylko obserwacja jak bedzie sie zapełniał

jedyny minus to myslalem ze to gówienko wywale jak sie nie da wypalic i pozbede sie raz na zawsze ale poki nie stwarza problemow nie ma co pchac sie w koszta.....

wiec nie ma co sie bać DPFów Panowie


60% to nie jest gorna granica ...


45% DPF poziom zaladowania dodatkowy wtrysk dawki paliwa poziom obrotow na biegu jalowym 750

50% DPF poziom zaladowania 1000 obrotow na biegu jalowym do podtrzymania wysokiej temperatury spalin lacznie z dodatkowym wtryskiem dawki paliwa

55% DPF zapala sie lampka kontrolna DPFa

75% DPF lapmka kontrolna DPF zapalaona razm z kontrolami swiec tryb awaryjny - wpalanie serwisowe


95% DPF Mozliwosc wypalenia serwisowego lecz cisnienie zwrotne jest dosc duze ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 10:22

rozumiem ze mowisz o zawartosci popiołu ?

piszesz tez ze 55% zapala sie lampka.... nic takiego u mnie nie wystepowalo !

tak jak serwis Seata u nas jak tez Rogal (Witek) z R-Performance mowil ze 60% popiołu to wartosc gdzie robi sie serwisowe wypalenie w VAG (to z kontrolka)

wątpie zeby Altea i Leon mialy inaczej skonstruowany DPF
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 11:13

Ja pisze o % na sondzie grupa 75 chyba na vagu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 14:49

http://autokult.pl/2011/03/23/filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-2

tutaj przejrzyscie opisany jest suchy filtr DPF
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 29 sierpnia 2012, 17:43

W/d mnie filtr to jest zło konieczne... sam mam alte i męczę się z tym "badziewiem" już byłem umówiony na wycięcie ale magik nie mógł sobie poradzić bo jest zamontowany moduł simensa a nie jak zwykle w VW boscha i teraz czekam na innego... chodź sam nie wiem czy napewno usuwać...
żeby filtr zapalił się w tracie 200km ciągłej jazdy? To jest szok... albo po prostu nie potrafię jeździć samochodem z DPF.
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Piotrek_tdi » 29 sierpnia 2012, 18:03

To wytnij u innego tunera który ma rozpracowanego siemensa ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 18:26

grzybek napisał(a):http://autokult.pl/2011/03/23/filtry-czastek-stalych-dpffap-czesc-2

tutaj przejrzyscie opisany jest suchy filtr DPF


To co napisalem wyzej jest wziete z materialow szkoleniowych VAG ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 18:45

...ja sie nie poddaje

....jeszcze go potrzymam az zacznie płatać figle....

póki jest OK - nie ruszam
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez TuneFORCE » 29 sierpnia 2012, 19:37

grzybek napisał(a):rozumiem ze mowisz o zawartosci popiołu ?

piszesz tez ze 55% zapala sie lampka.... nic takiego u mnie nie wystepowalo !


Wartość wyrażona w procentach to ilość SADZY a nie popiołu(tak na logikę - popiół się nie wypala :-P )
Ilość popiołu jest pokazana w drugim bloku tej samej grupy...max dla PPD to 68jednostek(gram)

mr napisał(a):W/d mnie filtr to jest zło konieczne... sam mam alte i męczę się z tym "badziewiem" już byłem umówiony na wycięcie ale magik nie mógł sobie poradzić bo jest zamontowany moduł simensa a nie jak zwykle w VW boscha i teraz czekam na innego... chodź sam nie wiem czy napewno usuwać...
żeby filtr zapalił się w tracie 200km ciągłej jazdy? To jest szok... albo po prostu nie potrafię jeździć samochodem z DPF.


moja rada - zmień "magika"...bo właśnie przy takich komputerach wychodzi czy ktoś coś potrafi czy tylko jedzie na czyjejś robocie/piratach...
PPD są do zrobienia tylko trzeba przy nich trochę więcej popracować, podobnie jak przy SIDach w Fordzie czy Volvo :wink:
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 29 sierpnia 2012, 20:39

TuneFORCE, masz racje chodzilo mi o SADZE ;)

///zawsze szzybciej napisze niz pomysle
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez TuneFORCE » 29 sierpnia 2012, 20:47

grzybek napisał(a):TuneFORCE, masz racje chodzilo mi o SADZE ;)

///zawsze szzybciej napisze niz pomysle


aaa to spoko, ja już chyba przewrażliwiony chyba jestem :mrgreen:
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez mr » 3 września 2012, 06:06

Panowie doradzcie czy lepiej wycinać czy myśleć o tym G450... bo sam nie wiem co robić...

ps. tez wam ubywa plyn chlodniczy po wypalaniu? nie żeby w duzym stopni ale mimo to widze jego ubytek.
Pozdrawiam MR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mr
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 21 maja 2006, 16:48
Lokalizacja: Kujawy
Auto: Leon`ardo :)

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 3 września 2012, 07:39

mr, 11tys przejechalem i plyn chlodniczy jak i poziom oleju na jednym poziomie

to czy chcesz miec DPF (czysta rurka) czy nie chcesz musisz sobie raczej sam odpowiedziec
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 3 września 2012, 14:32

Mi nic plynu nie ubywalo przy regeneracji a w przeciagu 2 lat mialem ich moze z 80 ... jak nie wiecej olej jak to olej w turbodieslu lubi sobie cos tam spalic ale tragedi nie ma moze z 0.5l na wymiane
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Skulek » 13 września 2012, 20:15

23 tys. zrobione (119 tys. na blacie), 0 (zero) problemów z DPF.
Przeszłość:
Ibiza 6K GT TDI 1.9TDI 185KM@380NM
Ibiza 6k2 Cupra 1.8T 156KM@210NM
Ibiza 6L FR 1.9TDI 164KM@400NM
Leon 1P FR 2.0 TDI 195KM@430NM
VW Golf VI GTI DSG 2.0 TSI 224KM@300NM
Teraźniejszość:
Leon 5F FR DSG 2.0 TDI 150KM@320NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skulek
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 17 maja 2009, 12:55
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez szybki_xyz » 10 kwietnia 2013, 20:53

Posiadam auto z DPF i przebiegiem 167 tys. km i do tej pory nie mam żadnych z nim problemów. Kiedy je kupilem miało ok 155 tys. km. Codziennie robię w sumie 20 kilometrów praca - dom jakieś przejażdżki po mieście i raz na jakiś czas trasa. DPF nie ma się co bać :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szybki_xyz
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 8 kwietnia 2013, 19:59
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez zuper » 10 kwietnia 2013, 21:16

A3 8P 2.0 TDI - obecnie 141 tyś. jazda na krótkich odcinkach do 10 km dzisiaj po odczycie masy popiołu PDF zapchany w 55% :-D
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Mylith » 22 kwietnia 2013, 21:25

Mam pytanie do tych którzy DPF'a wywalili, jak został rozwiązana sprawa puszki po DPFie ? Rura wspawana do środka? Puszka wywalona i wstawiony dedykowany element?
Zobacz Profil
Mylith
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 czerwca 2012, 16:20
Auto: Leon
Silnik: BMM 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez zukiero » 4 czerwca 2013, 15:46

Witam

Powoli zaczynam nienawidzić mojego Leona FR 2.0 tdi, dziś po raz pierwszy zapalił mi się kranik.

Auto jest po regeneracji turbo, wymianie głowicy, kolektora, tłoków.

Tydzień temu SEAT w Olsztynie wymienił mi 4 pompowtryskiwacze.

Od tamtej pory przejechałem około 300km, z czego 200 na trasie. Denerwowało mnie wysokie spalanie - 9,5l w mieście- też takie macie? Nogi na ogół nie mam ciężkiej, ale PSJ nie uprawiam. Nie piłuję go na zimnym silniku, a dziś zaraz po uruchomieniu zaświecił się kranik.

W tej sytuacji radzicie gnać do salonu i próbować wypalania serwisowego? Zastanawiam się nad usunięciem tego badziewia, żeby więcej się nie męczyć.

Ciekawostka: dotychczas na biegu jałowym spalanie wynosiło u mnie 1-1,2l, po zaświeceniu się kranika - 0,7l.

Jakieś sugestie?
Zobacz Profil
zukiero
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 grudnia 2012, 20:08
Auto: Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez modzel86 » 4 czerwca 2013, 21:11

Mylith napisał(a):Mam pytanie do tych którzy DPF'a wywalili, jak został rozwiązana sprawa puszki po DPFie ? Rura wspawana do środka? Puszka wywalona i wstawiony dedykowany element?

U mnie tylko wycieli wkład i zaspawali puszkę spowrotem. No i w programie coś tam wyłączyli. Mechanik twierdził że teraz jest tak jakby wyjechał z salonu bez DPF. Nic nie wspawywali do środka. A czy wspawanie rury w środku to jakaś konieczność ?? Bo pierwsze słyszę.
Zobacz Profil
modzel86
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2 czerwca 2013, 19:02
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Marcin_1p » 5 czerwca 2013, 00:37

zukiero, ponad litr na jałowym do zdecydowanie za dużo. U mnie jest w granicy 0,6-0,7. Na klimie i w trakcie wypalania dpf 0,8-0,9. Po mieście jeżdżę codziennie i naprawdę musiałbym sie dobrze przyłożyc, żeby dojśc do ponad 9 litrów. Rzucę mały przykład... Zima, 12 km do pracy, co prawda koła 16" i przede wszystkim bez brawury na mecie 7-7,3l. Trasa 450km do zakopca zimą w jedną stronę 5,5 a krótsze do 6. Lato 18" miasto do max.8- 8,3 z klimatyzacją na krótkim odcinku, trasa 6,5-7.
I jeszcze pytanie do wszystkich. Czy w momencie rozpoczęcia procedury wypalania dpf-u macie tak, że wasz tłumik zaczyna chodzic jak sportowy?
Chodzi mi o tzw. "buczenie". Nie wiem czy to jest normalne ale z drugiej strony wiem kiedy leo chce wyjechac trochę sie pościgac...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez zukiero » 5 czerwca 2013, 15:40

Marcin_1p napisał(a):zukiero, ponad litr na jałowym do zdecydowanie za dużo. U mnie jest w granicy 0,6-0,7. Na klimie i w trakcie wypalania dpf 0,8-0,9. Po mieście jeżdżę codziennie i naprawdę musiałbym sie dobrze przyłożyc, żeby dojśc do ponad 9 litrów. Rzucę mały przykład... Zima, 12 km do pracy, co prawda koła 16" i przede wszystkim bez brawury na mecie 7-7,3l. Trasa 450km do zakopca zimą w jedną stronę 5,5 a krótsze do 6. Lato 18" miasto do max.8- 8,3 z klimatyzacją na krótkim odcinku, trasa 6,5-7.
I jeszcze pytanie do wszystkich. Czy w momencie rozpoczęcia procedury wypalania dpf-u macie tak, że wasz tłumik zaczyna chodzic jak sportowy?
Chodzi mi o tzw. "buczenie". Nie wiem czy to jest normalne ale z drugiej strony wiem kiedy leo chce wyjechac trochę sie pościgac...



Dziękuję bardzo za odpowiedź!

Procedura wypalania dpf załącza się samoistnie? Wiem, że dpf jest na 100% sprawny, bo 4 dni temu był w ASO i go sprawdzili. Wczoraj pojawiła się kontrolka kraniku, oprócz tego nic. Ale zajebiście boli mnie to spalanie, jeżdże bardzo spokojnie i poniżej 9l/100km nie zejdę. Czy możecie mi coś w tej kwestii poradzić? Co zmienić, co sprawdzić?
Zobacz Profil
zukiero
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 grudnia 2012, 20:08
Auto: Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez coyote01 » 5 czerwca 2013, 16:11

Marcin_1p napisał(a):I jeszcze pytanie do wszystkich. Czy w momencie rozpoczęcia procedury wypalania dpf-u macie tak, że wasz tłumik zaczyna chodzic jak sportowy? Chodzi mi o tzw. "buczenie". Nie wiem czy to jest normalne ale z drugiej strony wiem kiedy leo chce wyjechac trochę sie pościgac...

Tak, dźwięk tłumika robi się bardziej basowy, ale ścigać się wtedy to raczej nie ma szans, bo straszny lag na turbie się robi. Sterownik silnika późno wtedy turbo załącza.

zukiero napisał(a):Procedura wypalania dpf załącza się samoistnie? Wiem, że dpf jest na 100% sprawny, bo 4 dni temu był w ASO i go sprawdzili. Wczoraj pojawiła się kontrolka kraniku, oprócz tego nic.

Tak. Jeśli zapaliła się lampka, to podczas wcześniejszych prób wypalania nie udało mu się go wypalić i poziom zapchania osiągnął co najmniej 60%.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Majk22 » 27 października 2013, 15:56

Witam
Mam Pytanie dotyczące usunięcia filtra cząstek stałych tzw. dpf. W moim seacie leonie 2.0TDI 170km BMN z 2007r został on fizycznie usunięty. lecz bez ingerencji programu. kontrolki cały czas się palą w dodatku czasami włącza się kontrolka świec żarowych i przechodzi w stan awaryjny przy czym traci moc i co jakiś czas kopci na miało. Czy z tym da się jeździć przez jakiś czas? Są przewidywane jakieś inne problemy związane z tym? Dodam ze spalanie skoczyło dosyć sporo do góry.
Zobacz Profil
Majk22
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:20
Auto: SEAT LEON FR
Silnik: CFJA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości