Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DPF - stan na dziś

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Alzak » 27 października 2013, 17:59

A czemu nie zostal programowo filtr wylaczony ?

Na moje to tylko szukanie probkemow wycinanie filtra bez programowego zalatwienia sprawy samochod caly czas bedzie wchodzil w tryb awaryjny bo dla ECU "cos" jest nie tak z odczytami jakie pobiera z czujnikow kolo DPFa ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Reklama

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Piotrek_tdi » 27 października 2013, 18:40

Dlaczego nie wyłączony od razu w programie po usunięciu ? Spalanie będziesz miał duże,poza tym auto będzie cały czas widziało DPF'a i przeprowadzało procedure jego wypalania.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 27 października 2013, 18:45

skoczylo bo zalewa Ci dodatkowe paliwo jak chce wypalic DPF

ogarnij to programowo albo czekaj na coraz wieksze koszty ktore w koncu wygeneruje Ci auto
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez 83Dario » 10 listopada 2013, 16:41

od kwietnia zeszłego roku zrobione 30tyś i DPF tylko raz się zapalił zimą jak jeżdżone było tylko po mieście przez dłuższy czas przebieg 169tys i rośnie brak problemów nawet pięknie moc trzyma :-)
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez ktry » 10 listopada 2013, 22:51

Ja w swoim Golfie mam już ponad 200 tys.Auto jest z 2010 roku,także nie wiem co to jest dpf.Zero problemów z tym cudem techniki. Silnik to wprawdzie 1,6 TDI 105 Km,już na komonrailu.Nie wiem jak faszysta przedemną jeżdził,ale ja dosyc dużo po mieście śmigam. Ponad 20 tys. zrobiłem,zero ubytku oleju i płynu. Jak to ktoś na forum Golfa 6 powiedział zdrowych zębów się nie usuwa,więc jak będzie bolał to go wyrwę.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Maicroft » 2 grudnia 2013, 18:34

Moje CAYC katowane od samego poczatku jest w 80% po miescie. Auto ma 31kkm, dwa razy byl wymieniany olej. Nigdy nie trzeba bylo dolewac oleju, raz przed ubiegla zima dolane ciut plynu(bez znaczenia w zasadzie). Auto jezdzi na trasach 3-5km z dwoma, trzema postojami. Dziennie od 10-70km w taki sposob - nie jest to taxi 8)

Z DPFem do pierwszej zimy nie bylo zadnych problemow. Pod koniec zimy (5000km przebiegu), zaczela pojawiac sie kontrolka, oznaczalo to, ze system sam nie byl w stanie poradzic sobie z wypalaniem. Wystraczylo przejechac 5km z predkoscia powyzej 60km/h z obrotami ponad 2500 i lampka gasla. Wypalanie objawia sie podbiciem wolnych obrotow do 1000 zamiast normalnych 700, oraz basowym pomrukiem, czasami ekspresowym zagrzaniem silnika 1km zamiast 7km (zima) oraz dzialajacymi wentylatorami po zgaszeniu auta. Minusem jest potem spalanie po 10l/100km z jazdy miejskiej

Podczas drugiej zimy lampka zapalila sie tez raz, albo dwa. Co do samego wypalania, wypalic potrafi sie nawet stojac w korku, trwa to zdecydowanie dluzej , ale tez sie zrobi.

Latem zero problemow, bardzo rzadko jak zaczyna sie procedura decyduje sie na zrobienie dodatkowych 4km po obwodnicy. Zwyczajowo przyjezdzam do domu, gasze i niech sie dopali nastepnym razem. Samo wypalanie szacuje ze nastepuje co 200-300km w takich warunkach.

Na forum OCP jest Octavia CAYC z przebiegiem 310kkm na dzis. Z DPFem problemow nie bylo do przebiegu +/- 200kkm. Przy chyba 220kkm wylecial calkowicie. Przez ten czas potrafil regenerowac sie co chwile, swiezo wymieniony olej rozwadnial sie od paliwa w sposob taki, ze sterownik zadal jego wymiany po kilku kkm. Problemem w tamtym aucie w wykastrowaniu DPFa byl jeszcze fakt, ze do tego czasu nikt nie mial opanowanych checksum do CAY. W tej chwili to juz zaden problem. Po wywaleniu filtra wlasciciel mowi tez o spadku zuzycia paliwa
Zobacz Profil
Maicroft
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 20 października 2005, 19:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Octavia
Silnik: CDLD 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez zukiero » 30 grudnia 2013, 11:40

Witam

2k km temu wypalałem DPF. Teraz znowu zapaliła się kontrolka. Po 50km podczas ostrej jazdy na trasie załączył się tryb awaryjny (pełna choinka z mrygającymi świecami żarowymi i kontrolką silnika + dpf i auto kręci się do 3k obrotów/min).

Auto ma 102 000 km przebiegu.

W Seacie powiedzieli, że mogę go wrzucić w jakieś chemikalia i nikt nigdy na to nie narzekał, żaden klient po tym nie wracał z tą samą usterką. Koszt 1000 zł.

Jeden z obcykanych warsztatów, które mają obcykanego siemensa usuwa DPFy, koszt 1700 zł.


Czy ktoś może coś w tej kwestii poradzić? Którą opcję wybrać?


Pozdrawiam
Zobacz Profil
zukiero
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 28 grudnia 2012, 20:08
Auto: Leon FR

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 30 grudnia 2013, 12:06

opcje nr 2

tylko w Twoim przypadku jest jakos droga :/
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Piotrek_tdi » 30 grudnia 2013, 20:10

Wywal tą ekologię i będziesz miał spokój - R Performance ogarnia wywalanie DPF'a z nowym dp i kawałkiem wydechu + zmiana programowa a nie emulowanie syngału.Napisz,zapytaj i wytnij ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Marcin_1p » 20 lutego 2014, 14:39

Witam
Ostatnio w poradniku Auto świat czytałem o,,magicznym,, sprey-u firmy Wurth do czyszczenia filtra DPF, który aplikuje się bezpośrednio do filtra.
Wg. autorów pomimo ich wcześniejszego sceptyzmu, zaskoczył ich na duży plus. Tym bardziej, że za puszkę trzeba zapłacić tylko około 100 zł.
Używał ktoś tego lub może spotkał się z kimś kto korzystał? Faktycznie takie cudo?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Tomuss » 21 lutego 2014, 23:34

Pieniądze wyrzucone w błoto, prędzej czy później i tak będziesz musiał go wyrzucić, no chyba ze sprzedaż auto :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Leon2014 » 21 lutego 2014, 23:41

Dokładnie jak Dpf jest zasyfiony ponad 175ml to już można się szykować do wymiany i żadne specyfiki nie pomogą, dziś sprawdzałem u kolegi w Passacie z silnikiem 2,0 Cr CBAB i u niego już jest zapełnienie popiołem 219ml ,więc nawet nie próbowałem wypalać go VCDSem bo by to nic nie dało a i auto można puścić z dymem.
Zobacz Profil
Leon2014
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 grudnia 2013, 16:16
Lokalizacja: Denmark
Auto: Leon 2.0 CR DSG
Silnik: diesel inny

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez bielu » 22 lutego 2014, 07:03

a ktoś się orientuje gdzie w WWA można by zrzucić cały wydech z DPF i zostawić w ramach jakiegoś rozliczenia i zrobić przelot? ktoś robił taka akcję albo może polecić takie miejsce? wiadomo jak z dopłata?
Zobacz Profil
bielu
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 17 czerwca 2012, 18:19
Auto: vRS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez untaztood » 24 lutego 2014, 11:15

Jak sprawdzacie VCDSem stopień zapełnienia w "ml" ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Marcin_1p » 24 lutego 2014, 16:32

Leon2014 napisał(a):Dokładnie jak Dpf jest zasyfiony ponad 175ml to już można się szykować do wymiany i żadne specyfiki nie pomogą, dziś sprawdzałem u kolegi w Passacie z silnikiem 2,0 Cr CBAB i u niego już jest zapełnienie popiołem 219ml ,więc nawet nie próbowałem wypalać go VCDSem bo by to nic nie dało a i auto można puścić z dymem

A ja dalej o tym magicznym środku :-D
W testowanym aucie poziom zapełnienia wynosił 189 a po użyciu tego środka spadł do 23.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Leon2014 » 24 lutego 2014, 16:47

untaztood napisał(a):Jak sprawdzacie VCDSem stopień zapełnienia w "ml" ?


Zapełnienie popiołem jest w ml czyli to co pozostaje po wypaleniu sadzy, sadzę sprawdza się w %, tu masz procedurę do silnika CR i PD http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation

-- 24 lutego 2014, 16:47 --

Marcin_1p napisał(a):
Leon2014 napisał(a):Dokładnie jak Dpf jest zasyfiony ponad 175ml to już można się szykować do wymiany i żadne specyfiki nie pomogą, dziś sprawdzałem u kolegi w Passacie z silnikiem 2,0 Cr CBAB i u niego już jest zapełnienie popiołem 219ml ,więc nawet nie próbowałem wypalać go VCDSem bo by to nic nie dało a i auto można puścić z dymem

A ja dalej o tym magicznym środku :-D
W testowanym aucie poziom zapełnienia wynosił 189 a po użyciu tego środka spadł do 23.


Nie widziałem jak to jest po użyciu tego preparatu więc nie będę się zbytnio wypowiadał, jeżeli DPF jest zapełniony popiołem ponad normę to bez sensu jest go wypalać na siłę bo możemy stopić (ja to tak nazywam) sitka które się znajdują w środku i w tedy możemy się już pożegnać z naszym DPFem, jedyne co to tak jak kolega pisze wymoczyć go w jakichś chemikaliach które rozpuszczą ten popiół, nic więcej nie pozostaje. A najrozsądniejszą opcją jest kupno silnika na PB.
Zobacz Profil
Leon2014
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 grudnia 2013, 16:16
Lokalizacja: Denmark
Auto: Leon 2.0 CR DSG
Silnik: diesel inny

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 24 lutego 2014, 17:45

mozesz go wypalic nawet do zera

...ale jedno musisz zrozumiec - DPF jak i wiekszosc innych czesci poprostu sie zuzywa i nastapił jego koniec

mozesz go wypalac serwisowo , moczyc w chemii albo innym moczu swistaka ale uwierz mi wszystko bedzie TYMCZASOWE !

jego coraz szybsze zapełnianie bedzie jak powracająca RDZA w Mercedesie i unieruchomi Ci auto w najmniej oczekiwanym momencie!

przerobilem ten temat z kazdej strony a i tak finalnie go wywaliłem i byl to jeden z najlepszych modów jakie zrobiłem w aucie !

pzdr
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Andre » 10 kwietnia 2014, 11:41

jako ze jeżdżę głównie w mieście w korkach to wczoraj zdecydowałem się na usuniecie dpfa.... przebieg 116tys , wypalanie włączało się co 200km w jeździe miejskiej , teraz auto odżyło zdecydowanie czuć różnice :-)
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Marcin_1p » 10 kwietnia 2014, 14:54

Dużego bąka puszcza po wycięciu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Andre » 11 kwietnia 2014, 19:15

jeszcze nie wiem musze kogos poprosic zeby sprawdzil :-)
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Tomuss » 12 kwietnia 2014, 11:05

Ja mam auto po programie i prawie w ogóle nie kopci. Jedyny minus jest taki, że bardzo śmierdzi aż szczypie spalinami :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 22 grudnia 2014, 14:11

Witam Panów Forumowiczy z wynalazkiem o nazwie DPF !!!

Nie pisze bo coś się dzieję złego ale chciałem dopytać. Zauważyłem /parę razy/, że DPF dopala się mnie co 300-400 km. Oczywiście większość jazdy po mieście choć 'traski" takie po ok 100 km też się w miesiącu 2-3 razy zdarzają.
Czy to jest normalne?
A dlatego zauważyłem, że temp do sławetnych 90 st na blacie uzyskiwałem po kilku minutach jazdy od startu ze stojanki. Czyli włączał się gdy temp.płynu przypuszczam była w okolicach 50 st i zazwyczaj trwa to około 5-10 min.
Faktem jest, że wtedy silnik inaczej pracuję i cały nagrzany układ wydechowy powoduję nawet inną pracę turbawki /takie pogwizdywanie/ a końcówka rury wydechowej nie daje się bezpiecznie dotknąć /taka jest gorąca/. :|
I nawet na postoju przy pracy motoru na wolnych obrotach nadal się dopala a przynajmniej tak mnie się wydaję.

Poniżej skan z VCDS-a dla mojego DPF-u i czujników. Proszę o ewentualną interpretację.

http://vaglog.pl/log_194487.html

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 22 grudnia 2014, 19:36

-arti-, pewnie ze normalne

potem bedzie coraz czesciej i czesciej mimo tras i to bardzo szybko nastąpi....

zbliza sie kres tego cuda w Twoim aucie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 23 grudnia 2014, 08:28

grzybek napisał(a):-arti-, pewnie ze normalne

potem bedzie coraz czesciej i czesciej mimo tras i to bardzo szybko nastąpi....

zbliza sie kres tego cuda w Twoim aucie


No to mnie przed Świętami Pocieszyłeś. :wink:

Ale dopóki jeździ no to... jeździmy. Zapełnienie 47% to podobno jeszcze nie dużo. Miarą graniczną jest podobno 60% a te 47 mam już od dłuższego czasu przy zalewaniu dobrego paliwa oraz po wiosennej zmianie szajsowatego olej w silniku /czytaj Mobil/ na Valvoline dla Dpf.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez czapel12 » 23 grudnia 2014, 18:49

wywal to świństwo. Ja to właśnie wywaliłem i jestem mega zadowolony ( przy okazji mały chip :D)
Teraz żałuje że tak długo czekałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 24 grudnia 2014, 10:24

czapel12 napisał(a):wywal to świństwo. Ja to właśnie wywaliłem i jestem mega zadowolony ( przy okazji mały chip :D)
Teraz żałuje że tak długo czekałem.


Pytanie może nie do końca w temacie - ale szacunkowy koszt wywalenia -ile? :cry: Bez Chip-Tuningu.

Wyciągali rury z z pod auta? Sanki zrzucali?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Tomuss » 24 grudnia 2014, 14:40

W Gdańsku cena takiego zabiegu około 1000zł na gotowo. Nie trzeba wyrzucać sanek. Wyciągasz samego dpfa, jedynie przeszkadza prawa pół oś.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez czapel12 » 24 grudnia 2014, 21:25

mnie to kosztowało 800 zł. z chipem. Troszkę po znajomości ale fachowo zrobione.
Tak jak wspomniał kolega samego dpf trzeba wyciągnąć. Mam tak zrobione że kat został i cicho jak gdyby nigdy nic.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez grzybek » 27 grudnia 2014, 15:43

koszty wywalenia jak zauwazylem sa rozne - pytaj u tunerów bo fajnie to wychodzi razem z programem jesli chcesz

i najwazniejsze: DPFa zabieraj ze sobą - nie zostawiaj go

sprzedasz spokojnie za połowe ceny ktora zaplacisz za wywalenie !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez untaztood » 29 grudnia 2014, 06:47

Sprawdzałem kilka razy stan zapchania i w większości przypadków jest to 0 - 2%. Czy to możliwe?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 29 grudnia 2014, 12:50

untaztood napisał(a):Sprawdzałem kilka razy stan zapchania i w większości przypadków jest to 0 - 2%. Czy to możliwe?


Może przypadkowo akurat sprawdzałeś po niedawnym wypaleniu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez czapel12 » 29 grudnia 2014, 18:05

możliwe... U mnie zapchał się tylko dlatego że uszczelki pompek poszły się je... i olej poszedł do paliwa a co za tym idzie potem w dpf.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 14 lutego 2015, 07:41

Tomuss napisał(a):W Gdańsku cena takiego zabiegu około 1000zł na gotowo. Nie trzeba wyrzucać sanek. Wyciągasz samego dpfa, jedynie przeszkadza prawa pół oś.


Witaj. Jak się domyślam to DPF-a już nie masz! Czy w puchę coś u Ciebie /lub u innych kolegów/ coś było wsadzane? Bo podobno pusta puszka rezonuje dość mocno i to słychać w pracy silnika i podobno nie jest to zdrowe na dalszą eksploatację Turbinki? - tak słyszałem.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc proszę Kolegów o wszelakie sugestie i opinie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez czapel12 » 14 lutego 2015, 19:16

To podobno prawda dlatego np u mnie nie został wywalony cały środek.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 14 lutego 2015, 23:52

Cze,
mam fr od 4 msc (pierwszy diesel i pierwszy seat), w 4tys km dpf zapalil sie raz w pierwszym miesiacu użytkowania. Potrzebowałem ok 40+ km żeby wypalic. Stwierdziłem że jazda po mieście jak emeryt spowodowała zapalenie się kontrolki, teraz jezdze spokojnie ale nie muląc. Od tamtej pory nie zapaliła mi się kontrolka, ale systematycznie słyszę że DPF się załącza (basowe mruczenie i odczuwalne mniej mocy) popracuje na jałowym aż basowe mruczenie znika i wtedy spokojnie gasze silnik, zawsze staram się 1 min w trosce o turbine. Paliwo leje zwykle na shell bez żadnych dodatków i nie ma problemów większych oprócz opisanego wczesniej. Planuję Chip i usunąc DPF, wstawic wolny przelotowy wydech, a jak portfel pozwoli to pozniej zmiane turbiny na większą hybrydowa? Jest sens takiej operacji? macie jakies filmy jak pracują wydechy, jak kopci, lub jak się zbiera po programie na 200-220?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 15 lutego 2015, 09:43

czapel12 napisał(a):To podobno prawda dlatego np u mnie nie został wywalony cały środek.


No właśnie....też chodzi mnie po głowie przewiercenie /np.otwornicą/ a raczej przy robocie z Dpf-em umówienie się z załogą wykonującą operację na taką właśnie czynność. Po otwarciu puszki /tłumika/ od dołu nie powinno być z tym problemu i otwór o średnicy 55-60 mm powinien w zupełności wystarczyć.
Chyba, że zaproponują wsadzenie w puchę czegoś w rodzaju strumienicy czy rury z otworami aby zwolnić trochę gazy /spaliny/ wylotowe. Katalizatora raczej wstawiać nie ma po co a no i wtedy koszty idą w górę i to dość znacznie.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 26 marca 2015, 11:07

Panowie, potrzebuje fachowej NIE subiektywnej waszej opinii. Zrobiłem CHIP w mastersie jakis miesiac temu, po wyjechaniu bajka, różnica odczuwalna. Z upływem czasu zaczyna brakowac mocy, kwestia tego że się przyzwyczailem na pewno, ale moja jazda to w 90% miejska, od skyrzyżowania do skrzyżowania. Załączanie wypalanie DPF'u włącza mi się za każdym razem, zaczyna mnie to drażnic. W mastersie powiedzieli że Leon ma wysoką temperature spalania, powiedzieli że przyczyną mogą byc niedawno wymieniane serwisowo pompowtryski, ale poczytałem że może EGR? Rozmawiając z wlascicielem w mastersie, mówił że mają wejśc przepisy w przyszłym roku o emisji spalin, i że wszyscy co wycinali będą spowrotem wstawiac, ciekawe ile w tym prawdy. Powiem że męczy mnie ten dpf i spadek mocy, a przy okazji chciałem wyciągnąc ładny dzwięk. Podobno stan zapylenia mam 40g a 60g to max (mogę się mylic) gosc powiedział że bywały gorsze przypadki. Leon ma 140k km i głownie jazda miejska, co robic?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 26 marca 2015, 11:07

Panowie, potrzebuje fachowej NIE subiektywnej waszej opinii. Zrobiłem CHIP w mastersie jakis miesiac temu, po wyjechaniu bajka, różnica odczuwalna. Z upływem czasu zaczyna brakowac mocy, kwestia tego że się przyzwyczailem na pewno, ale moja jazda to w 90% miejska, od skyrzyżowania do skrzyżowania. Załączanie wypalanie DPF'u włącza mi się za każdym razem, zaczyna mnie to drażnic. W mastersie powiedzieli że Leon ma wysoką temperature spalania, powiedzieli że przyczyną mogą byc niedawno wymieniane serwisowo pompowtryski, ale poczytałem że może EGR? Rozmawiając z wlascicielem w mastersie, mówił że mają wejśc przepisy w przyszłym roku o emisji spalin, i że wszyscy co wycinali będą spowrotem wstawiac, ciekawe ile w tym prawdy. Powiem że męczy mnie ten dpf i spadek mocy, a przy okazji chciałem wyciągnąc ładny dzwięk. Podobno stan zapylenia mam 40g a 60g to max (mogę się mylic) gosc powiedział że bywały gorsze przypadki. Leon ma 140k km i głownie jazda miejska, co robic?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 26 marca 2015, 12:24

KOKOdk napisał(a):Załączanie wypalanie DPF'u włącza mi się za każdym razem, zaczyna mnie to drażnic


Za każdym razem to znaczy......... kiedy? Za każdym razem jak odpalisz auto i jedziesz? Czy pokazuje się słynny kranik od filtra?

KOKOdk napisał(a):Rozmawiając z wlascicielem w mastersie, mówił że mają wejśc przepisy w przyszłym roku o emisji spalin, i że wszyscy co wycinali będą spowrotem wstawiac,


A na jakiej podstawie na przeglądzie ,,rocznym,, fachowiec stwierdzi, że masz auto z DPF - masz to wykazane w dowodzie rejestracyjnym?...
Sprawny rozgrzany Diesel nie będzie generował chmury za sobą więc prawdopodobnie na przeglądzie przy załóżmy mierzeniu ,,spalin,, powinien je przejść bez problemu. Ponadto żyjemy w Polsce i jak spojrzysz na wraki jeżdżące po drogach i stwarzających realne zagrożenie to......

KOKOdk napisał(a): Powiem że męczy mnie ten dpf i spadek mocy, a przy okazji chciałem wyciągnąc ładny dzwięk. Podobno stan zapylenia mam 40g a 60g to max (mogę się mylic) gosc powiedział że bywały gorsze przypadki. Leon ma 140k km i głownie jazda miejska, co robic?


Zrób i pokaż jakieś logi grup 3,4,10,11,13,18,23 - to wtedy możemy dalej rozmawiać o ewentualnych nieprawidłowościach...... tyczy się to także zaworu EGR......

DPF zapchany w 40% to jeszcze nie tak dużo. Przy założeniu przybywania zapylenia 1% co jakieś 2-3 tyś. kilometrów to jeszcze spokojnie możesz jeździć. Są przypadki nie odosobnione, że przypchane filtry w dużo większym stopniu /procentowo/ pracują bezproblemowo.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 26 marca 2015, 12:45

kontrolka mi sie nie zapala, ale po 15-20km slysze basowy podzwiek z rury, spadek mocy i obroty ok 1k.

wydaje mi sie ze chodzilo o emisje spalin, poza tym tak jak mowisz nie takie trupy kopcace jezdza i przechodza kontrole, zawsze mozna do zaprzyjaznionej stacji kontroli pojechac.

niby niewiele 40% ale podobno >50% trzeba to robic serwisowo, a bardzo przemawia do mnie dzwiek bez dpf z wolnym przelotem lub dobrym wydechem, wtedy program mozna byloby podciagnac z obecnego 202M 411NM

co do logow poczytam jak to ogarnac i dam znac, niepokoi mnie wysoka temp spalania, czy dpf nie bedzie bardziej sie zasyfial niz normalnie?

dz. za rzeczowa odp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 26 marca 2015, 12:45

kontrolka mi sie nie zapala, ale po 15-20km slysze basowy podzwiek z rury, spadek mocy i obroty ok 1k.

wydaje mi sie ze chodzilo o emisje spalin, poza tym tak jak mowisz nie takie trupy kopcace jezdza i przechodza kontrole, zawsze mozna do zaprzyjaznionej stacji kontroli pojechac.

niby niewiele 40% ale podobno >50% trzeba to robic serwisowo, a bardzo przemawia do mnie dzwiek bez dpf z wolnym przelotem lub dobrym wydechem, wtedy program mozna byloby podciagnac z obecnego 202M 411NM

co do logow poczytam jak to ogarnac i dam znac, niepokoi mnie wysoka temp spalania, czy dpf nie bedzie bardziej sie zasyfial niz normalnie?

dz. za rzeczowa odp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Pelikson » 26 marca 2015, 12:58

-arti- napisał(a):
KOKOdk napisał(a):
KOKOdk napisał(a):Rozmawiając z wlascicielem w mastersie, mówił że mają wejśc przepisy w przyszłym roku o emisji spalin, i że wszyscy co wycinali będą spowrotem wstawiac,


A na jakiej podstawie na przeglądzie ,,rocznym,, fachowiec stwierdzi, że masz auto z DPF - masz to wykazane w dowodzie rejestracyjnym?...
Sprawny rozgrzany Diesel nie będzie generował chmury za sobą więc prawdopodobnie na przeglądzie przy załóżmy mierzeniu ,,spalin,, powinien je przejść bez problemu. Ponadto żyjemy w Polsce i jak spojrzysz na wraki jeżdżące po drogach i stwarzających realne zagrożenie to......


Pozdrawiam.


Mylisz się kolego, wystarczy podpiąć analizator spalin do rury i nawet nie musisz dodawać gazu, odrazu wywali na ekranie takie wartości, że gościowi włosy dęba staną. Kumpel pojechał Mercem C klasą 3.0 v6 cdi ( wycięty dpf ) na przegląd i chłop na stacji się za głowę złapał. Ma miec euro 4 bodajże a wyniki jakby ten samochód był z lat 90... Wszedł do kanału i powiedział, że już wie czemu.

Po prostu bierze z tabeli wartości dla danej emisji spalin jakie ma dany samochód spełniać i ma sie w tym zmieścić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Tom-Tdi » 26 marca 2015, 14:15

To nie benzyna - emisji spalin w dieslu nie mierzy się na wolnych obrotach... Trzeba go zakręcić i to porządnie.
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 26 marca 2015, 18:02

Pelikson napisał(a):Mylisz się kolego, wystarczy podpiąć analizator spalin do rury i nawet nie musisz dodawać gazu, odrazu wywali na ekranie takie wartości, że gościowi włosy dęba staną. Kumpel pojechał Mercem C klasą 3.0 v6 cdi ( wycięty dpf ) na przegląd i chłop na stacji się za głowę złapał. Ma miec euro 4 bodajże a wyniki jakby ten samochód był z lat 90... Wszedł do kanału i powiedział, że już wie czemu.


No a ja z własnego doświadczenia znam sytuację zupełnie odwrotne. Tak jak pisałem kwestia stanu technicznego zarówno samego silnika jak i osprzętu oraz ile na szafie w rzeczywistości jest a raczej było kiedyś.....a jest aktualnie - nawet kwestia wydawałoby się bez znaczenia - czyli odpowiedniej jakości olej już zrobi swoje. No ale jest to temat rzeka i nie wdawajmy się w polemikę bo za bardzo odbiegniemy od głównego nurtu Tematu - czyli DPF - stan na dzisiaj :wink:

KOKOdk napisał(a):niby niewiele 40% ale podobno >50% trzeba to robic serwisowo, a bardzo przemawia do mnie dzwiek bez dpf z wolnym przelotem lub dobrym wydechem, wtedy program mozna byloby podciagnac z obecnego 202M 411NM


No to jak nie chcesz dalej posiadać filtra to gnaj :-P do ogarniętego Tunera, który go wytnie mechanicznie i problem rozwiąże programowo.

Ale jedna uwaga. Tunera znajdź naprawdę solidnego, który pobawi się twoimi mapami anie zastosuje tzw. ,,gotowca,, bo później z Motorownią może być nie tak jakbyś się spodziewał. A swoją drogą czy jesteś pewien, że ten co podnosił moc zrobił wszystko jak należy. Może być tak, że motor został tak zestrojony, że teraz wali Ci w rurę bardzo dużo sadzy i zawala filtr szybciutko.

Logi i jeszcze raz logi aby można coś bardziej dokładniej powiedzieć...podpowiedzieć....

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Marcin_1p » 26 marca 2015, 20:22

-arti- napisał(a):Tunera znajdź naprawdę solidnego, który pobawi się twoimi mapami anie zastosuje tzw. ,,gotowca,, bo później z Motorownią może być nie tak jakbyś się spodziewał. A swoją drogą czy jesteś pewien, że ten co podnosił moc zrobił wszystko jak należy.

Myślę,że masters raczej żadnego babola by nie odstawił...

KOKOdk, zrobiłem tym autem około 25kkm i powiem Ci, że DPF średnio wypalał mi się co 300km
aż nie chce mi się wierzyć, że w ciągu ostatnich 4tysi tak się przypchał...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 26 marca 2015, 22:26

KOKOdk, zrobiłem tym autem około 25kkm i powiem Ci, że DPF średnio wypalał mi się co 300km
aż nie chce mi się wierzyć, że w ciągu ostatnich 4tysi tak się przypchał...


kontrolka mi sie zapalila raz, ale dosc czesto slysze proces wypalania, jezdze głównie po mieście tak jak wspominałem, moze przesadzilem ze co 15-30km, zrobilem juz 10kkm. Z tego co pamietam to robiłes 50/50 miasto-trasa wiec te problemy beda mniejsze. Zanim podejme decyzje to jeszcze kilka razy sie z tym przespie. Filmiki na YT z FR'ka bez dpfu przemawiaja do mnie zeby cos z tym zrobic, ale poki co zostawiam jak jest.

Masters zrobil program jak nalezy jak znajde wydruk z hamowni to wrzuce, wszystko jest rowno jak nalezy. Niepokoi mnie tylko wysoka temp. spalania, jak ogarne z tymi logami to sprawdze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez -arti- » 27 marca 2015, 08:45

KOKOdk napisał(a):Masters zrobil program jak nalezy jak znajde wydruk z hamowni to wrzuce, wszystko jest rowno jak nalezy. Niepokoi mnie tylko wysoka temp. spalania, jak ogarne z tymi logami to sprawdze


Wysoka temperatura spalania?...uściślij.

Bo jeżeli chodzi o wypalanie filtra to masz ok 750 st. na nim w trakcie trwania procesu. Ja jak wyłapie moment po wypalaniu to nawet do końcówki ciężko się dotknąć. Tak to działa i już.

Co do częstotliwości wypalania to u mnie równo co 355-360 km i to się nazywa podobno ,,wypalanie prewencyjne,,. Na pewno nie za zdrowe to jest dla osprzętu ale tak jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez KOKOdk » 27 marca 2015, 10:40

-arti- napisał(a):
KOKOdk napisał(a):Masters zrobil program jak nalezy jak znajde wydruk z hamowni to wrzuce, wszystko jest rowno jak nalezy. Niepokoi mnie tylko wysoka temp. spalania, jak ogarne z tymi logami to sprawdze


Wysoka temperatura spalania?...uściślij.

Bo jeżeli chodzi o wypalanie filtra to masz ok 750 st. na nim w trakcie trwania procesu. Ja jak wyłapie moment po wypalaniu to nawet do końcówki ciężko się dotknąć. Tak to działa i już.
.

no to jak mnie pamięc nie myli, na hamowni powiedział że mam coś lekko ponad 900 do 950 st. może proces wypalania był włączony, powiem jeszcze że w serii na hamowni wyplul mi 190KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KOKOdk
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 3 stycznia 2015, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LEON FR 2.0 tdi
Silnik: BMN 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez Pelikson » 27 marca 2015, 16:00

-arti- napisał(a):
Pelikson napisał(a):Mylisz się kolego, wystarczy podpiąć analizator spalin do rury i nawet nie musisz dodawać gazu, odrazu wywali na ekranie takie wartości, że gościowi włosy dęba staną. Kumpel pojechał Mercem C klasą 3.0 v6 cdi ( wycięty dpf ) na przegląd i chłop na stacji się za głowę złapał. Ma miec euro 4 bodajże a wyniki jakby ten samochód był z lat 90... Wszedł do kanału i powiedział, że już wie czemu.


No a ja z własnego doświadczenia znam sytuację zupełnie odwrotne. Tak jak pisałem kwestia stanu technicznego zarówno samego silnika jak i osprzętu oraz ile na szafie w rzeczywistości jest a raczej było kiedyś.....a jest aktualnie - nawet kwestia wydawałoby się bez znaczenia - czyli odpowiedniej jakości olej już zrobi swoje. No ale jest to temat rzeka i nie wdawajmy się w polemikę bo za bardzo odbiegniemy od głównego nurtu Tematu - czyli DPF - stan na dzisiaj :wink:

[/quote="-arti-"]

Wiadome, musi być odpowiedni olej do danego silnika z daną normą do DPF bo inaczej moment go zaklei. Silnik akurat ma zdrowiutki , od nowości posiada to auto i przy pomiarze miał 150kkm. Dodam, że auto nie puszcza żadnego dyma ani nic w tym stylu.
Jeśli masz znajomego diagnostę to możesz i nie mieć dpf, katów itd. bo pewnie nigdy Ci nie podepnie analizatora spalin. On niestety w trasie ogarnął się, że nie ma przeglądu i zatrzymał się na pierwszej lepszej stacji i tam już gość prześwietlał mu wszystko.

Żeby nie było nie jestem przeciwnikiem wycinania DPF, uważam że to jest niepotrzebne ustrojstwo tworzące tylko problemy. Sam w 3.0 v6 cdi miałem wycięty + chip :)

Koniec offtopa :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: DPF - stan na dziś

Postprzez erw0 » 18 maja 2015, 22:23

obawiam się że Masters może mieć RACJE ,ponieważ w raz ze zniesieniem opłaty recyklingowej prawdo-podobnie ma być wprowadzona opłata AU
Abgasuntersuchung "kontrola spalin" według konkretnego modelu auta który dostał homologacje i spełnia odpowiednią normę spalin jak go fabryka stworzyła i będziemy robili kontrole spalin według której będziemy uiszczać opłaty.
Czym bardziej "śmierdzimy" tym więcej będziemy płacić i w cale mnie to nie zaskoczy jak tak będzie patrząc na to wszystko w jakim kierunku to zmierza i teraz CI wszyscy co pozbyli się DPF mogą mieć problemy.
Miejmy nadzieję że to tylko plotka bo chętnie bym się pozbył tego cholerstwa bo u mnie już sadzy 69 i wymaga już manualnej ingerencji.
Zobacz Profil
erw0
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 17 marca 2008, 20:55
Lokalizacja: SŁUPSK
Auto: REMIK

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość