Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez RafRoo » 18 grudnia 2009, 17:30

Panowie,
W takie duże mrozy -10 i więcej :( (tu więcej znaczy mniej, czyli zimniej wwwrrrr.... ;-) ) postanowiłem ze zasłonie sobie około 3/4 chłodnicy. Do tego celu użyłem (złożonego na dwa) wdzięcznego ekranu z folii aluminiowej położonej na styropianie - używany w domostwie jako ekran przy kaloryferach. Co wy na to ?? Ja ze swojej strony będę obserwował zachowanie się temp. silnika, a w razie czego (nadmierne używanie turbo :D) ta odsłonięta 1/4 powinna zadziałać. Oczywiście mówię tu o takich siarczystych mrozach jakie są teraz. Myślę, że jak temp zbliży się do 0 to tę "zasłonkę" zdejmę dla bezpieczeństwa silnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Reklama

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez kornat » 18 grudnia 2009, 17:45

RafRoo napisał(a):ekranu z folii aluminiowej położonej na styropianie - używany w domostwie jako ekran przy kaloryferach.

Ja to używałem w fabii benzyniaku nic się z tym nie działo.
Myślałem że zrobię to w toledo ale nie miałem jak włożyć. Jak masz włożone to daj fotkę albo opisz jak to włożyłeś :)
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez RafRoo » 18 grudnia 2009, 18:05

w Leonie i Toledo 1M przy zwykłym zderzaku włożyłem przez tą podłużną dziurę z przodu na dole w zderzaku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez kornat » 18 grudnia 2009, 18:09

Tylko żeby można ją było później wyjąć :P
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez untaztood » 19 grudnia 2009, 13:22

A jaki jest cel zasłaniania chłodnicy gdy ta "niefunkcjonuje" przy zamknietym termostacie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez RafRoo » 19 grudnia 2009, 13:55

To fakt że jak termostat jest OK, to chłodnica nie powinna "działać" w takich warunkach, ale:
1. Nie syfią się chłodnice żrącą solą, czy chlorkiem czy czm tam oni teraz sypią ( o ile wogóle sypią ;-));
2. Prócz lecących syfów zawsze zatrzyma się chodź trochę pędzącego - chłodzącego powietrza lecącego przez chłodnice do komory silnika;
DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi!
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez pawel_ns » 19 grudnia 2009, 14:04

to moze calkowicie przestanmy jezdzic... troche sniegu i mrozu a ludzie zachowuja sie jakby jakis kataklizm przyszedl
MÓJ POJAZD
Leon ==>> Signo 1.9 TDI+... H&R-40 ... TS look
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pawel_ns
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 25 października 2008, 16:30
Lokalizacja: blisko Tatr
Auto: Leonard

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez Sammael » 19 grudnia 2009, 14:12

termostat otwiera się częściowo wraz ze wzrostem temperatury chłodziwa.
Jeśli się otworzy częściowo a jedziecie po takim wypiździaju jak teraz -20 stopni to logicznym jest że zaraz się zamknie bo się chłodziwo za bardzo wychłodzi, znowu nagrzeje, uchyli, chłodnica wystawiona na pęd powietrza+mróz znowu wychłodzi i przez 20km jedziecie z temp. wody 70 stopni.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez papaleo » 19 grudnia 2009, 16:21

A jak sprawa ma się ARL-a, chodzi mi o intercooler tam nie ma termostatu :nauka:
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez Sammael » 19 grudnia 2009, 16:24

co ma IC do rozgrzewania się silnika?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez RafRoo » 19 grudnia 2009, 18:16

Sammael napisał(a):co ma IC do rozgrzewania się silnika?


He... He.... no właśnie, IC w ARL'u do termostatu może i nic nie ma, ale za to do zasłonięcia chłodnicy może coś mieć ;p. Przecież w ARL'u są trzy chłodnice w jednym rzędzie, zasłaniając chłodnicę wody automatycznie zasłania się IC, a to już grzech, zło wrodzone i zwykła głupota po prosut... więc opcja zasłaniania chłodnic w ARL'u zdecydowanie ODPADA !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez papaleo » 20 grudnia 2009, 09:46

Sammael napisał(a):co ma IC do rozgrzewania się silnika?


Mysle że ma bardzo dużo ale to moje zdanie moge się mylić.
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Zasłanianie chłodnicy przy dużych mrozach w naszych DIESLACH

Postprzez Sammael » 20 grudnia 2009, 11:07

papaleo napisał(a):
Sammael napisał(a):co ma IC do rozgrzewania się silnika?


Mysle że ma bardzo dużo ale to moje zdanie moge się mylić.


To napisz co - może o czymś nie wiem.

RafRoo napisał(a):zasłaniając chłodnicę wody automatycznie zasłania się IC,

a jeździsz swoją ośką po śniegu na pełnym gwizdku, tak, że potrzebujesz każdego konia?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość