Strona 1 z 6

DPF - stan na dziś

PostNapisane: 21 stycznia 2010, 22:28
przez Cindel
Szanowni,
możecie mnie proszę oświecić jak na dziś wygląda sytuacja z DPF-em. Właśnie sprzedałem mojego 1M z virusem i szukam 2.0 FR. Opinie jakie do ktej pory słyszałem o filtrze cząsteczek delikatnie mnie skołowały i sam nie wiem co o tym myśleć. Kupować czy nie ? Są częste problemy czy nie? Kolega ma ten sam silnik w Audi i zemści na czym świat stoi. Ciągle mu się zapala kontrolna od filtra, auto zamula, jeźdxi do serwisu coś tam mu czyszczą ten filtr itp... Jak się orientowałem u Seata u mechanika powiedzieli mi że nie ma problemu jak się jeździ na trasach, w mieście jest dużo gorzej, twierdzili że przynajmniej 15 km trzeba przejechać jednostajną prędkością i wtedy problemów z filtrem nie będzie. Już widziałem że tunerzy wyłączają programowo - czy ktoś jeździ z wyłączonym ? Jak to się sprawuje?
Doradźcie.
dziękówka z góry

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 21 stycznia 2010, 22:36
przez wgi
Cindel, szukaj - temat wiele razy poruszany na forum.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 21 stycznia 2010, 22:41
przez celinskip
Co prawda nie fr a zwykle 2.o tdi po stosunku, cos kolo 48k na zegarze i ani jednego problemu z filtrem. Jezdze głownie po miescie. Tyle w temacie.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 00:49
przez Orełek
Ja u siebie problemów nie miałem. Zresztą, jeśli będziesz robił program, to jedź do Rogala - przy okazji wyłączy ci filtr programowo. Potem tylko zamiana na rurkę i po temacie.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 01:05
przez noktoto
Ja u siebie najmniejszych nawet problemów nie miałem i to pomimo codziennej jazdy w korkach. Niemniej faktycznie są przypadki, że DPF daje ludziom nieźle w kość (głównie w dieslach PSA ;) ). Obecnie jednak, jak Orełek napisał, nie ma problemu z jego wywaleniem.

Tu jest ciekawa ankieta na ten temat:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=146732

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 03:20
przez olus
40 tys km przez ten czas kontrolka zapalila mi sie max 5 razy. a jezdze w zasadzie tylko po miescie + jakis wyjazd na wakacje

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 07:14
przez AdamTower
Jak już kiedyś pisałem, również nie mam żadnych problemów z DPF. Auto po programie, jazda głównie w mieście. Przebieg 73kkm i ani razu kontrolka się nie zapaliła.
Ale jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy od razu go wywalam i zapominam o temacie.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 09:41
przez gajdar
Cindel, podstawa to olej !.Po drugie nie wchodzić kompowi w drogę jeśli chce filtr przepalić ,po trzecie modlitwa ;]
Jestem podobnego zdania co AdamTower,
AdamTower napisał(a):jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy od razu go wywalam i zapominam o temacie.


a co do
Orełek napisał(a):przy okazji wyłączy ci filtr programowo. Potem tylko zamiana na rurkę i po temacie

to radzę postudiować ETKE , zeby nie było zdziwka ze DPF jest na twardo związany z katem , bardzo blisko turbo i mocno wkomponowany w komorę silnika , bo może nie być "tak prosto"
Nawiasem mówiąc moja Altea 2.0TDI BMM DPF jeszcze nie świeciła kontrolką ,ale raz zauważyłem że obroty są ciut wyższe i na kompie spalanie na postoju było zamiast 0.6l/h ok 0.8-0.9 więc mu nie przeszkadzałem przez pare minut.Wprawdzie mam diesla od niedawna ,ale staram sie go zrozumieć :peace:

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 10:57
przez sat666
U mnie poltora roku i ~22kkm glownie jazda po miescie, i narazie nie widzialem kontrolki od DPF. Tankuje tylko ON bez dodatkow. Nie gasze auta przy dziwnej pracy silnika i spalaniu ~0.8-0.9 (po paru chwilach schodzi do 0.6, jak wyzej).

Duzo informacji w temacie DPF jest na seatcupra.net, wydaje sie ze polowa uzytkownikow Mk2 ma FR TDI (druga ma Cupre :mruga: ).

Np. instrukcja wywalenia:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=247015

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:01
przez Cindel
drążąc temat dziś dowiedziałem się tak na wszelki wypadek ile kosztuje wymiana filtra na nowy: 4-7 tyś. trochę sporo :( . Przy okazji dowiedziałem się też, że jest podobno w książce serwisowej instrukcja samodzielnego manualnego czyszczenia filtra gdy kontrolka się zapali. Może ktoś już z niej korzystał ?

Podobno po kilku takich ręcznych czyszczeniach jeżeli systuacja dalej się powtarza to serwis > ostateczna reanimacja z mechanikiem (wkręcanie silnika na określone obroty w określonych odstępach czasu itp....) > jeżeli znów się powtórzy to już wymiana na nowy....

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:17
przez sat666
Cindel napisał(a):drążąc temat dziś dowiedziałem się tak na wszelki wypadek ile kosztuje wymiana filtra na nowy: 4-7 tyś. trochę sporo :( . Przy okazji dowiedziałem się też, że jest podobno w książce serwisowej instrukcja samodzielnego manualnego czyszczenia filtra gdy kontrolka się zapali. Może ktoś już z niej korzystał ?


Co nalezy zrobic po zapaleniu kontrolki DPF masz w instrukcji, dalej procedura awaryjna w serwisie, sporo bylo o tym np. w temacie:
viewtopic.php?t=14122

Wymiana na nowy ma sens w przypadku naprawy gwarancyjnej. Pozniej za calkowite usuniecie DPF zaplacisz 1/2 (a moze 1/3) ceny nowego, przy okazji robiac chiptuning.

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:18
przez Orełek
gajdar napisał(a):
Orełek napisał(a):przy okazji wyłączy ci filtr programowo. Potem tylko zamiana na rurkę i po temacie

to radzę postudiować ETKE , zeby nie było zdziwka ze DPF jest na twardo związany z katem , bardzo blisko turbo i mocno wkomponowany w komorę silnika , bo może nie być "tak prosto"


No tak zupełnie prosto nie jest, bo trzeba zdemontować downpipe. DPF jest zaraz za turbiną i trzeba by dorobić odpowiednią rurę (przy okazji - DPF jest katalizatorem - innego w BMN nie ma). Ja u siebie DPFa nie mam i żadnych problemów z tym związanych (zresztą z DPFem też nie było) dlatego mogę na 100% polecić Rogala, bo jak widać ma to opanowane. Co do rury, to myślę, że el-tec, gdy robił mój wydech zrobił sobie przy okazji wzorzec takowej rury żeby na przyszłość klientów nie trzymać długo na podnośniku.
Ogólnie: wyjęcie DPFa nie jest mechanicznie tak prostą czynnością jak wycięcie katalizatora w 1,9 ale nie jest też czymś wielce skomplikowanym.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:20
przez noktoto
Orełek napisał(a):No tak zupełnie prosto nie jest, bo trzeba zdemontować downpipe. DPF jest zaraz za turbiną i trzeba by dorobić odpowiednią rurę. Ja u siebie DPFa nie mam i żadnych problemów z tym związanych (zresztą z DPFem też nie było) dlatego mogę na 100% polecić Rogala, bo jak widać ma to opanowane. Co do rury, to myślę, że el-tec, gdy robił mój wydech zrobił sobie przy okazji wzorzec takowej rury żeby na przyszłość klientów nie trzymać długo na podnośniku.

Wydaje mi się, że na jakimś forum widziałem już gotowce takiej rury.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:26
przez Orełek
Powiem ci nawet gdzie widziałeś - na wspomnianym już tutaj forum seatcupra.net. Robią takie rury Anglicy i sprzedają za 600 funtów. Ale one służą do oszukania komputera, żeby nie wykrył braku DPFa - mają porobione gniazda na 3 czujniki (jak ori DPF) i komp widzi je jako całkowicie wyczyszczony DPF, więc nie trzeba nic dłubać w sofcie. Taka rura była zresztą bazą pod mój wydech, gdy jeszcze nie było wiadomo, czy uda się odpowiednio program przerobić. Nadal mam te 3 czujniki ale nie są one wykorzystywane do procedury oczyszczania filtra (nie wiem czy w ogóle są jeszcze do czegoś oprócz pilnowania EGR potrzebne) - zostały, bo rura już była zrobiona. Z tego co mi Witek mówił, wyciął z programu wszystko co się tyczy filtra.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:32
przez gajdar
Orełek, no własnie z tego co mi wiadomo są to czujniki ciśnieniowe i temp.spalin,a gdyby chcieć wykorzystać np ten ostatni to taka english-rura z czujnikami nie byłaby złym pomysłem :ok: :yes:

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:34
przez Orełek
Skontaktuj się z Rogalem, to ci powie co i jak. Na pewno da się taniej niż za 600 funtów.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 23 stycznia 2010, 09:34
przez Cindel
sat666 - dzięki za linka - naprawdę świetnie opisane co i jak, nie wiem jak go mogłem nie znaleść wcześniej.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, generalnie jestem spkojniejszy. Konkluizja na koniec: nie ma tragedii z tymi filtrami ;) . Czekam jak pojawi się fajny leon do sprzedaży i biorę :yes: .

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 25 marca 2010, 20:47
przez mlody bbm
i dzis problem z DPF dopadl i mnie, przebieg 55 555 km i peszek, leonowi zaswiecil sie kranik ale nie moglem wyskoczyc i go przegonic a przy nastepnym odpaleniu palila sie juz kontrolka silnika, pozniej procedura na trase ale zaczela migac kontrolka swiec i leon jedzie jak sportowy maluch :( podzwonilem i Aligotor powiedzial ze trzeba go z vaga odpalic a w salonie VW u nas beda miec czas dopiero w sobote... poprostu kiszka na maxxa, chyba wytne to ustrojstwo :(

czy jezeli juz mi sie wlaczyl ten tryb awaryjny to myslicie ze mozna sie tak przemieszczac? czy lepiej laweta czy na hol czy cos? sam nie wiem co robic...

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 25 marca 2010, 22:24
przez sat666
mlody bbm napisał(a):czy jezeli juz mi sie wlaczyl ten tryb awaryjny to myslicie ze mozna sie tak przemieszczac? czy lepiej laweta czy na hol czy cos? sam nie wiem co robic...


forum.tdi-tuning.pl - usuwanie dpf

Poczytaj ten temat.

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 03:41
przez Helm
Po ok 7 miesiącach znó mnie dopadły problemy z DPFem. Przebieg 80k. Problemy jak kolega wyżej. Serwisowe wypalanie dpfa pomogło na jeden dzień. Chyba trzeba będzie się pokusić o wycięcie go i korekte softu :)

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 10:51
przez mlody bbm
tak sie zastanawiam od czego jest to uzaleznione, tzn leonem jezdze od ponad roku i dopiero pierwszy raz zapalil mi sie ten kranik, nie wiem czy moze przez to ze paliwo bylo lipne, czy moze dlatego ze dolalem oleju do silnika (jakiegos havoline 504/507) i jest go zaduzo, musi byc jakas przyczyna, czy moze dlatego ze sie cieplej zrobilo, juz sam nie wiem... <bezradny>
Helm ale to co CI sie teraz dzieje z autem? nie jedzie czy caly czas probuje go wypalac?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 13:39
przez Helm
Podniesione obroty do 1000, średnio co drugi dzień DPF chce się wypalać po czym zapala się check enginge bądź kontrolka świec żarowych. Jak dłużej na takim stanie pojezdze to tryb awaryjny się włącza. Wkurzyłem się, wycinam za miesiąc dziada.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 13:41
przez mm.max
A co na to VAG panowie ? Sprawdzał ktoś VAGiem co sie dzieje ze takie jaja z waszymi DPFami są?
Dla przypomnienia powiem także że jeżeli występują jakieś błedy w sterowniku silnika nie wynikające bezpośrednio z działania/nie działania DPFu - procedura wypalania może byc zakłócona.
Rozumiem, że koledzy tankują zwykłe paliwo, używają oleju z normą 507.00 i ogólnie nic nie odbiega od normy w eksploatacji waszych samochodów?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 14:55
przez mlody bbm
ja jutro jade do serwisu VW na wypalanie serwisowe i jak podlacza to zobaczymy co mi powiedza jakie tam bledy sa... tankuje zawsze zwykly ON, zawsze na tej samej stacji (statoil) wiec wydaje mi sie ze to nie wina paliwa, mysle nad tym olejem bo dolewke robulem jakims HAvolinem (texaco) na opakowaniu jest napisane 504/507 vw wiec nie wiem co to jest za problem <sciana>

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 14:57
przez Helm
mm.max napisał(a):Rozumiem, że koledzy tankują zwykłe paliwo, używają oleju z normą 507.00 i ogólnie nic nie odbiega od normy w eksploatacji waszych samochodów?


Olej Motul 504/507 wymieniany co 8000km, paliwo Shell Diesel Extra i wszystko na czas wymieniane. VAS nie dał rady. Dzisiaj sprawdze w warsztacie czy jakieś błędy się pojawiły i w pon pojade do Rogala. Jeśli nie będzie pomysłu w czym jest problem to DPF out.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 18:33
przez noktoto
Helm napisał(a):Olej Motul 504/507 wymieniany co 8000km, paliwo Shell Diesel Extra i wszystko na czas wymieniane.

Kurcze, wymieniam olej co 15000 km (też Motul 504/507), leje zwykły ON z Orlenu, prawie codziennie stoję w korkach i przez przeszło 70000 km lampki DPF nie widziałem (odpalania samochodu nie licząc).

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 26 marca 2010, 18:56
przez Helm
Już wiem o co chodzi. Padł czujnik różnicowy ciśnienia, ten sam co był wymieniany 10 miesięcy temu. Dobrze, że teraz to wyszło bo mam na niego gwarancje ;)

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 marca 2010, 11:29
przez Kimsi_3
powiem tak: jako osoba nie znajaca się na tego typu autach kupiłam pierwszego leona FR w swoim życiu. przez pół roku wyklinałam to auto ile się da. już nawet się smiałam,że zawine je o pierwsze lepsze drzewo. ale... wszystko to przez: DPF i zamarzające drzwi w zimie.
długo walczyłam z DPFem... oj długo. wydałam w..... pieniędzy. a od jakichś 2 miesięcy zrozumiałam na czym to wszystko polega i jakie błędy popełniałam. po pierwsze olej MOtula, po drugie zwykle paliwo, zadnego shell v-power czy bp ultimate, nastepnie kiedy zaczyna Ci smierdzieć spalinami i auto troszke traci moc i masz obroty okolo 0.9 to znaczy,że zaraz zapali się kontrolka i polecam jechac na jakąś prostą. do tej pory tez ciagle bylam w serwisie, wymienili mi ntyle rzeczy,ze glowa mala... a problem nadal byl. raz w tygodniu zapalala mi sie kontrolka, nie moglam przepalic DPFu i nagle awaria komputera i koniec jazdy i tydz u mechanika.
ale znalazlam dobrego elektryka, ktory znalaazl przyczyne ciaglego zapalania się kontrolki. padł czujnik.
i na dzien dzisiejszy - jeżdze duzo na krótkich trasach i jak i długich. przez pol roku zrobilam 40 tys km. i od 3 miesiecy kontrolka zapalaila mi sie tylko raz, a przepalanie trawalo niecale 2 min.
jesli chcesz zakupić FRkę to wiedz,że napewno będziesz miał z tym związane jakies problemy. tak jak koledzy napisali, nie bedziesz mogl odrazu gasic auta czy robic krotkich tras. lepiej kup zwyklego i zmien mu oprogramowanie by podniesc moc.
bo ja już wiem,że nigdy nie kupie auta z DPFem!!! :no: ;]

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 marca 2010, 11:45
przez noktoto
Kimsi_3 napisał(a):bo ja już wiem,że nigdy nie kupie auta z DPFem!!!

Z takimi deklaracjami bym uważał, niedługo każdy diesel będzie miał DPF ;) Co ciekawe nie słyszałem jeszcze o problemach z DPF w nowych TDI CR, podobno w tych silnikach ten cały patent jest bardziej dopracowany.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 marca 2010, 12:05
przez Kimsi_3
noktoto powiem Ci,że naprawde nie zakupie juz zadnego diesla z DPF. chyba,że dopracują lepiej ten patent. bo to nie ma sensu. na co komu auto, którym nie mozna jeździź krótkich tras, na które trzeba ciagle uważać?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 marca 2010, 12:05
przez mlody bbm
po wizycie w serwisie VW problem ustapil. Okazalo sie ze pad ten czujnik od cisnienia i to powodowalo złe wskazania DPFu. Panowie uporali sie z tmy dosc szybko, wymienili i teraz znow auto zaczelo jechac :D takze narazie problem z glowy, mam nadzieje ze bedzie OK

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 marca 2010, 17:23
przez Helm
Jeśli miałby ktoś problem, że DPFa nie da sie wypalić wtedy prawdopodobnie padł czujnik temperatury spalin (EGT) za turbiną. Jak coś moge nr. katalogowymi poratować :)

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 28 marca 2010, 22:40
przez mlody bbm
u mnie byl jakis Kontroli Spalin nr 076906051A, ale to chyba to samo :peace:

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 29 marca 2010, 07:45
przez mm.max
Racją jest DPF często nie daje sie wypalić z przyczyn innych błedów jakie są rejestrowane przez sterownik silnika m.in uszkodzenia czujników lub innych elementów wykonawczych współpracujących z wypalaniem DPFa.

Poza tym korki i jazda miejska nie wpływają na DPF tak negatywnie jak mogłoby to się wydawać.
W silnikach PD wałek rozrządu w krzywkach napędzających pompowtryskiwacze jest zmieniony w taki sposób iz w momencie hamowania silnikiem (co często następuje w jeździe miejskiej) następuje wtrysk uzupełniający który pozytywnie wpływa na regenerację filtra.

Dziwna praca silnika lub zapalenie sie kontrolek (np. świec żarowych) powinno zmusić właściciela do tego aby przyjrzeć się nawet na własną rękę poprawności funkcjonowania wszystkich czujników jakie są odpowiedzialne za regenerację filtra

Ja sprawdzam zapełnienie filtra regularnie i podczas jazdy miejskiej w zimie na odcinkach 5-6km nie zanotowałem wyższych wartości niż 5-10% zapełnienia filtra. W przypadku gdy jeździłem poza miastem wartość stale utrzymuje sie w okolicach zera

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 29 marca 2010, 11:18
przez celinskip
Kolego jak sie sprawdza zapełnienie filtra?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 29 marca 2010, 12:02
przez Miro
celinskip napisał(a):Kolego jak sie sprawdza zapełnienie filtra?
Podłączasz Vaga,potem wchodzisz w silnik [01]=>bloki pomiarowe[08] i na kanale 75 pozycja 3 jest %zapełnienia.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 4 kwietnia 2010, 09:26
przez mlody bbm
czy przez wypalanie DPF moze zmniejszyc sie poziom oleju silnikowego ? bo po procedurze serwisowej w/w wypalania (zrobilem 800km) ubylo mi troche oleju tj jakies 0,5l...

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 11:01
przez AdamTower
mlody bbm napisał(a):czy przez wypalanie DPF moze zmniejszyc sie poziom oleju silnikowego ? bo po procedurze serwisowej w/w wypalania (zrobilem 800km) ubylo mi troche oleju tj jakies 0,5l...

Niekoniecznie. U mnie nie zauważyłem ubytków. Gdzies czytałem, że nawet w niektórych autach (chyba była mowa o Mazdzie) oleju przybywa, bo paliwo niespalone dostaje się do oleju podczas procedury czyszczenia DPF. Niech mnie ktoś poprawi jesli sie myle.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 18 maja 2010, 20:51
przez Eryk1
A czy wszystkie 105 konne maja Dpf?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 18 maja 2010, 22:04
przez olus
nie

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 czerwca 2010, 08:33
przez sat666
Trasa 200km po drodze krajowej, jazda w srednim tempie (90-140 co jakis czas wyprzedzanie, spalanie 7-7.5).
Po 180km zapala sie zolta kontrolka dpf, spadek mocy itd., po 10km przy 2.5k rpm (3, 4 -bieg) gasnie - wszystko wraca do normy. Aktualny stan zapelnienia dpf 1%, brak bledow. Przebieg 25kkm, kontrolka sama zapalila sie pierwszy raz.

Ma ktos podejrzenia dlaczego auto w takich warunkach nie moglo wypalic filtra w "normalnej" procedurze?

Auto 80% miasto, 20% autostrada - trasa wczoraj to wlasciwie wyjatek. Mam w planie zrobic 10kkm po autostradach w ciagu najblizszego miesiaca i mam nadzieje, ze nie bede tej kontrolki ogladal czesciej.

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 czerwca 2010, 09:16
przez olus
moze czujnik ktorys pada

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 czerwca 2010, 09:42
przez gajdar
sat666, też myśl podobnie jak olus, że czujnik zaczyna padać.Bo ponad 90 % problemów z DPF bieże się z niedomagania w/w czujnika różnicy ciśnienia .Nr. ETKA dla czujnika to 07Z 906 051 B lub 03G 906 051 A

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 czerwca 2010, 14:13
przez Patrox
Prosze sprawdzić nie tylko czujnik róznicy ciśnień ale wężyki które idą do niego. One sa z gumy i parcieją. Jak jest nieszczelność to czujnik wariuje.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 27 czerwca 2010, 20:32
przez sat666
Patrox napisał(a):Prosze sprawdzić nie tylko czujnik róznicy ciśnień ale wężyki które idą do niego. One sa z gumy i parcieją. Jak jest nieszczelność to czujnik wariuje.


Dzieki wszystkim za sugestie. Mam jeszcze nadzieje, ze to jakas przypadkowa sprawa. Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.

Pozdrawiam,
s

[ Dodano: 12 Wrzesień 2010, 13:51 ]
Aktualizacja.

Przejechalem pare tysiecy kilometrow po autostradach i pare set z VAGiem kontrolujac zapelnianie sie DPF. Wnioski mam nastepujace:

- Procedura wypalania DPF najlepiej idzie przy spokojnej jezdzie w okolicach 1500rpm (zgodnie z instrukcja). Jezdzac non stop 3-4k rpm robia sie problemy z wypalaniem, stad najprawdopodobniej zapalajaca sie kontrolka u mnie (m.in. na autostradzie).

- Wypalanie DPF bez procedury zachodzi tylko przy dluzszej szybkiej jezdzie (blisko v-max). Wtedy odpowiednio podnosi sie temperatura spalin i filtr oczyszcza sie dosyc szybko.

Auto powinno pokazywac % zapelnienie filtra na wyswietlaczu, inaczej trudno zrozumiec jak i kiedy to ekologiczne gowno dziala...

pozdrawiam,
s

[ Dodano: 2 Grudzień 2010, 14:47 ]
gajdar napisał(a):sat666, też myśl podobnie jak olus, że czujnik zaczyna padać.Bo ponad 90 % problemów z DPF bieże się z niedomagania w/w czujnika różnicy ciśnienia .Nr. ETKA dla czujnika to 07Z 906 051 B lub 03G 906 051 A


Diagnoza trafiona, po kilku dziwnych kontrolkach DPF w koncu blad silnika 001139 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450): sygnał za wysoki P0473 - 006 - Zwarcie z plusem - MIL zapalona.

Wymiana G450, jest juz jakas kolejna wersja (koszt 150). Goscie wymienili i twierdza, ze teraz juz bedzie wszystko OK bo zapelnienie DPF tylko 20%. A 20% bylo juz tydzien temu kiedy sam sprawdzalem (tydzien czekalem na czujnik, jezdzac autem po 20km dziennie).

Pytanie czy po wymianie nie powinno sie wypalic DPF do 0 i wykalibrowac czujnik?

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 2 grudnia 2010, 16:59
przez colin23
podbijam. Padło pytanie.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:48
przez Andre
umnie byl wymieniany i nic niekalibrowali i wszystko smiga juz ze 2-3 lata bez awarii.

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 3 grudnia 2010, 09:45
przez sat666
Andre napisał(a):umnie byl wymieniany i nic niekalibrowali i wszystko smiga juz ze 2-3 lata bez awarii.


OK, dzieki za potwierdzenie.

pozdrawiam,
s

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 10 grudnia 2010, 20:03
przez Eryk1
Jak rozpoznac 105 konnego diesla bez dpf?

Re: DPF - stan na dziś

PostNapisane: 10 grudnia 2010, 20:16
przez sat666
Eryk1 napisał(a):Jak rozpoznac 105 konnego diesla bez dpf?


Sprawdzic odpowiedzi na to samo pytanie zadane w innym poscie.

s