Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1,9 tdi vs 2,0tdi

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez damcar » 14 listopada 2010, 10:19

witam


na początek sprawdziłem szukajką i nie znalazłem podobnego tematu:
czy w leonach motor 2.0 tdi jest także tak samo awaryjny jak w passacie? pytam bo sam miałem dylemat przy zakupie paska i zdecydowałem sie na 1,9 którego zawirusowałem na 140ps/340Nm i jakos daje rady. Koledzy mają dwa paski 2 litrowe i masakra co chwile coś pada. Prosze o uwagi bo chce w najbliższym czasie nabyć Leona w dieselku.

pozdrawiam Damian
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Reklama

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez pkonrad » 14 listopada 2010, 11:26

damcar napisał(a):czy w leonach motor 2.0 tdi jest także tak samo awaryjny jak w passacie?

damcar, w Leonach 1P były montowane przynajmniej 2 wersje silnika 2.0 TDI 140PS, BMM i BKD. Ta pierwsza jest 8-zaworowa i ogólnie uchodzi za mniej awaryjną. BKD jest 16-zaworowy i ta jednostka napędowa ma kilka znanych bolączek.
Ja sam jeździłem Golfem V 2.0 TDI BKD softowanym na 170km i 395nm. Samochód był totalnie bezawaryjny. Tylko lałem i jeździłem. Z tego co wiem to osoba która go odemnie kupiła również jest bardzo zadowolona. Z samochodem kompletnie nic się nie dzieje. Golf był wyprodukowany w 2005 roku a piersza rejestracja w marcku 2006. Wedłg mnie najbardziej należy wystrzegać się silników 2.0 TDI 140PS BKD z początków jego produkcji. Tam najczęściej występowały róże problemy.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez taktiken » 14 listopada 2010, 12:07

Z tego co pamietam BKDA mialy problemy z awaryjnoscia. BKDB i pozniejsze byly juz OK.
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez noktoto » 14 listopada 2010, 12:27

damcar, temat na forum był już kilka razy poruszany. Warto dodać, że w przypadku Leona modele z silnikiem 1.9 TDI są dużo gorzej wyposażone od tych z 2.0 TDI. Na twoim miejscu za BMM bym się rozglądał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez damcar » 14 listopada 2010, 13:37

dziękuję za sugestie czyli rozumiem że prócz BKD jest OK więc pomyśle nad tą alternatywą. (powtarzam w passatach tragedia, a mówię o modelach 06-07 rok a przykładowo A4 czy A6 2.0tdi są o niebo lepsze) Co do wyposażenia znalazłem na mobile niejednego 1.9 z navi na ksenonach climatronic itd więc nie można marginalizować że 2.0 jest bardziej "wypasiony" tak mi się bynajmniej wydaje (nie pisze o wersji FR bo to inna liga). BWM jest ok ale moja żonka chce Leona i kropka.
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez noktoto » 14 listopada 2010, 13:45

Miałem na myśli silnik 2.0 TDI o symbolu BMM o którym pkonrad wspomniał ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez damcar » 14 listopada 2010, 13:52

Haha dobrze zrozumiałem ..... czy możesz mi napisać w jakich latach BMM był wkładany? Czy nieszczęsny PDF przy tym motorze już montowali?

pozdrawiam Damian
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez szymek_1989 » 14 listopada 2010, 15:59

BKD produkowane od 2006r. są mniej awaryjne. BMM z leona i BMP z Passata z tego co wiem to te same silniki tylko różnią się symbolami.
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez noktoto » 14 listopada 2010, 16:09

Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie w jakich latach ten silnik był montowany. DPF niestety jest, ale np. ja jakoś na ten patent nie narzekam, dużo tu od stylu jazdy i rodzaju pokonywanych tras zależy. Z resztą w razie ewentualnych problemów DPF chyba łatwiej wywalić niż głowicę wymieniać. Pogadaj z kolegą AdamTower, on ma właśnie Leona z BMM (do zobaczenia w dziale "Show us your car").
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez damcar » 14 listopada 2010, 17:37

dziękuję za wszelkie sugestie.

pozdrawiam Damian
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez czaro10 » 22 listopada 2011, 00:34

Dodam, ze w BKD padaja glowice bez zgledu czy to jest wczesna wersja czy pozniejsza. Kazda pada. To samo BMN, ktory ma glowice z nowego BKD. Teoretycznie najmniej awaryjny jest BMM.
Jeden z ostatnich przypadkow wlasciciela A3 z 2007 BKD - przy ori przebiegu 70tys polecaniala glowica.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez vw2008 » 22 listopada 2011, 21:37

Jeśli chodzi o 1.9 TDI 105KM to do tej pory miałem do czynienia z BJB i BLS [po chipie] i teraz 2.0 TDI BMM , różnica na + to na pewno 6 biegowa skrzynia biegów, no i wiadomo więcej mocy :) ... obecnie ma 55 tys [czyli prawie nic :-P ] ale z tego co wiem np. od aligatora to ten silnik jest praktycznie bez awaryjny ale ma jedna mala wadę ... więcej mocy niż chipem się chyba z niego nie wyciągnie :-|

Co do awaryjności to w 2,0 TDI 170 BMN, BMR [Passat B6] , BRD [a4] były problemy z wtryskami... mój Passek na szczęście nie ma tego problemu ale od qmpla A4 miała... 2 krotne czyszczenie wtrysków nie pomogło

Pozdro
By Dynosoft:
2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm :)
Był:
1.9 TDI 8v BLS 105 @ 140 KM/320 Nm

www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228
Zobacz Profil
vw2008
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31 lipca 2009, 07:56
Lokalizacja: Polska
Auto: Passat BMR+Caddy BMM

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez czaro10 » 22 listopada 2011, 21:44

vw2008 napisał(a):.... 2.0 TDI BMM , różnica na + to na pewno 6 biegowa skrzynia biegów, no i wiadomo więcej mocy :) ... obecnie ma 55 tys [czyli prawie nic :-P ] ale z tego co wiem np. od aligatora to ten silnik jest praktycznie bez awaryjny ale ma jedna mala wadę ... więcej mocy niż chipem się chyba z niego nie wyciągnie :-|
Pozdro


Moj ma juz ponad 200 tys. Dziala idealnie, wtyrski maja minimalna korekte, ktora nawet nie zbliza sie do polowy granicy (ale fakt ze kupilem auto po przebiegu autostradowym).
Co do chipowania, faktycznie nie da sie za duzo wyciagnac. Wiecej daja BKD. U mnie udalo sie zrobic bezpiecznie 170KM w MR Motors.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez vw2008 » 22 listopada 2011, 23:57

czaro10 napisał(a):Moj ma juz ponad 200 tys. Dziala idealnie, wtyrski maja minimalna korekte, ktora nawet nie zbliza sie do polowy granicy (ale fakt ze kupilem auto po przebiegu autostradowym).

No to dobrze wiedzieć :) , mam nadzieje ze mój tez bez problemu dobije do 200 tys :-)
czaro10 napisał(a):Co do chipowania, faktycznie nie da sie za duzo wyciagnac. Wiecej daja BKD. U mnie udalo sie zrobic bezpiecznie 170KM w MR Motors.

No z BKD idzie nawet ponad 200KM zrobić na innych podzespołach przykładem może być Octavia Piramidy [230/450] , ja w BMM miałem na serii 160/370 , na początku aligator myślał ze już jest po sofcie ale okazało się ze to dobry prezent od fabryki :mrgreen: , może dlatego ze to chyba jedne z ostatnich sztuk 2.0 TDI BMM [12.2009] :mrgreen: , ogólnie polecam ten silnik

Pozdro
By Dynosoft:
2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm :)
Był:
1.9 TDI 8v BLS 105 @ 140 KM/320 Nm

www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228
Zobacz Profil
vw2008
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31 lipca 2009, 07:56
Lokalizacja: Polska
Auto: Passat BMR+Caddy BMM

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez rob555 » 23 listopada 2011, 00:59

Jak juz mialbym osobiscie kupowac to BMM tak jak przedmowcy pisali. Przynajmniej glowica 8V co znacznie zmiejsza ryzyko jej awarii.
Wazne by mialo maly przebieg...jak cos zapraszam do siebie na przetrzepanie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez czaro10 » 23 listopada 2011, 18:56

vw2008 napisał(a): ...ja w BMM miałem na serii 160/370 , na początku aligator myślał ze już jest po sofcie ale okazało się ze to dobry prezent od fabryki :mrgreen: , może dlatego ze to chyba jedne z ostatnich sztuk 2.0 TDI BMM [12.2009] :mrgreen: , ogólnie polecam ten silnik

U mnie tez fabryka byla laskawa i wyszlo 150,2KM/360Nm. Teraz dalej z DPF 169,2KM/400Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czaro10
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Audi A3 8P Sportback
Silnik: BMM 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez rumianko » 23 listopada 2011, 21:55

rob555 napisał(a):Jak juz mialbym osobiscie kupowac to BMM tak jak przedmowcy pisali. Przynajmniej glowica 8V co znacznie zmiejsza ryzyko jej awarii.
Wazne by mialo maly przebieg...jak cos zapraszam do siebie na przetrzepanie :)


jednego BMM miałem z pękniętym tłokiem, 2 był z wałkiem wytartym tak ze nie był w stanie utrzymać biegu jałowego :-(

tez teraz stoję przed kupnem auta i sam nie wiem co kupić?
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Sammael » 23 listopada 2011, 22:15

rumianko napisał(a):sam nie wiem co kupić?

proste. benzyne. :) :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez grabarz18 » 24 listopada 2011, 11:44

Sammael napisał(a):proste. benzyne.

Dokładnie, mimo, że sam jestem posiadaczem diesla, to teraz bym się poważnie zastanowił nad Pb. Przy obecnych, a tym bardziej przewidywanych wkrótce cenach ON, nie ma sensu kupowanie diesla jak nie robi się mega przebiegów, a i tak przy obecnej "bezawaryjności" diesli średnio widzę jak to się nadal komuś opłaca nimi jeździć...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez chlorek » 24 listopada 2011, 15:33

to zależy ile się jeździ, jak ktoś robi 40-50tys to się opłaca, po za tym przy mocy 150-180km na benzynie wychodzi dwa razy więcej spalania, przynajmniej na mojej nodze:), jeździłem subaru 2.0 317km i palił mi 30L, PASSAT 150km - 14-15L, ARL LEON - 7-9L - chodzi o cykl w mieście.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Klikoś » 24 listopada 2011, 15:41

florek napisał(a):jeździłem subaru 2.0 317km i palił mi 30L, PASSAT 150km - 14-15L


Masakra, czyżbyś znał operował pedałem gazu w kodzie binarnym? :hahaha: Czasy kiedy opłaca się jeździć dieslem mijają, no chyba, że ktoś naprawdę robi duże przebiegi i to głównie w trasie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez grabarz18 » 24 listopada 2011, 15:48

florek napisał(a):jak ktoś robi 40-50tys

Tylko ile osób kupujących diesle robi takie przebiegi?
florek napisał(a):jeździłem subaru 2.0 317km

Masakra, pomijam to, że takie Subaru nie nadaje się do jazdy na co dzień dla przeciętnego Kowalskiego.
florek napisał(a):PASSAT 150km - 14-15L

Dziwne... koleżanka ma Leona 1.8 TSI i pali jej jakieś 11-12L a jej styl jazdy nie należy do ekonomicznych...

Klikoś napisał(a):Czasy kiedy opłaca się jeździć dieslem mijają, no chyba, że ktoś naprawdę robi duże przebiegi i to głównie w trasie.

Dokładnie, jak ktoś nie tłucze km niczym przedstawiciel handlowy to nie widzę już za bardzo sensu kupna diesla... zwłaszcza, że nowe diesle już nie są takie "niezniszczalne" jak stare TDI, a jak w nich się coś popsuje to wyskakujemy z grubej kasy i w tym momencie całą oszczędność szlag trafia. Dodam tylko, że ja jeżdżę na co dzień (jeszcze) dieslem...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Sammael » 24 listopada 2011, 15:58

Ja już nie będę pisał ile mi pali bo i tak nikt nie wierzy.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez konstant » 24 listopada 2011, 16:03

Ekhm, temat tyczy sie 1.9TDI vs 2.0TDI a nie PB vs ON.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Klikoś » 24 listopada 2011, 16:10

Mnie pali średnio 11,2 z ostatnich kilku kkm, przy czym raczej nie oszczędzam, ale znam różne pozycje gazu. :D
grabarz18 napisał(a):
florek napisał(a):PASSAT 150km - 14-15L

Dziwne... koleżanka ma Leona 1.8 TSI i pali jej jakieś 11-12L a jej styl jazdy nie należy do ekonomicznych...

Dziwne to delikatnie powiedziane, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie że prawie niemożliwe. No chyba, że krótkie odcinki i przepustnica nonstop otwarta na maksa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Sammael » 24 listopada 2011, 16:15

konstant napisał(a):Ekhm, temat tyczy sie 1.9TDI vs 2.0TDI a nie PB vs ON.

Mam takie swoje powiedzenie. "Z owoców morza to ja najbardziej lubię schabowe". Podobnie z dieslami, w ciężkich czasach DPFów i podwyżek cen ON, dla ludzi którzy nie robią przebiegów jak firmówki.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez chlorek » 25 listopada 2011, 09:09

ja takie przebiegi trzaskam ale to nie ten temat. Jeśli kolega będzie robił 15-20tys rocznie to pewnie że benzyna. Jeśli ktoś mi da Pasata to udowodnię że 15L to pikuś. Co do Subaru to nikomu nie polecam, koszty masakra - no chyba że w garażu i do kościoła albo na jakieś spalarnie skoczyć to okey.

Kolego ja polecam 1.9tdi, mniej awaryjny jest.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Lesoto » 25 listopada 2011, 10:17

Na forum OCP rozpisują się o wadliwych korbowodach w BXE... Więc, IMHO, bez różnicy czy 2.0 czy 1.9 - wszystko może się zepsuć :mrgreen:
Dwulitrówką fajniej się jeździ, no i skrzynię 6kę ma, co jest nie bez znaczenia w trasie ;)
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez chlorek » 25 listopada 2011, 10:39

6-biegówka fajna sprawa, osobiście polecam.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez vw2008 » 25 listopada 2011, 11:13

Ja tak samo polecam 6 biegowa skrzynie :) , miałem 3 x 1.9 TDI 105 [1 BJB i 2 BLS] i teraz 2.0 TDI BMM [wszystko w Caddym] i 6 naprawdę dużo daje co do spalania :mrgreen:

Pozdro
By Dynosoft:
2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm :)
Był:
1.9 TDI 8v BLS 105 @ 140 KM/320 Nm

www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228
Zobacz Profil
vw2008
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 31 lipca 2009, 07:56
Lokalizacja: Polska
Auto: Passat BMR+Caddy BMM

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez marcus415 » 26 listopada 2011, 12:37

Sammael napisał(a):Mam takie swoje powiedzenie. "Z owoców morza to ja najbardziej lubię schabowe". Podobnie z dieslami, w ciężkich czasach DPFów i podwyżek cen ON, dla ludzi którzy nie robią przebiegów jak firmówki.

W naszym pieknym kraju jest tak, ze jak wzrasta popyt na jakis produkt( w tym przypadku paliwo ON) to wraz z nim wzrasta cena(akcyza). Wiec IMO jak znow zacznie sie moda na PB, to tylko czekac jak i to paliwo poszybuje w gore.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Sammael » 26 listopada 2011, 12:45

marcus415 napisał(a):
Sammael napisał(a):Mam takie swoje powiedzenie. "Z owoców morza to ja najbardziej lubię schabowe". Podobnie z dieslami, w ciężkich czasach DPFów i podwyżek cen ON, dla ludzi którzy nie robią przebiegów jak firmówki.

W naszym pieknym kraju jest tak, ze jak wzrasta popyt na jakis produkt( w tym przypadku paliwo ON) to wraz z nim wzrasta cena(akcyza). Wiec IMO jak znow zacznie sie moda na PB, to tylko czekac jak i to paliwo poszybuje w gore.

marcus415, ale cena ON nie szybuje z powodu popytu tylko akcyzy UE, która co roku będzie wyższa, do 2018, bo tak to sobie wymyślili.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez GangstaMarc » 26 listopada 2011, 13:29

:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Sammael » 26 listopada 2011, 13:33

GangstaMarc napisał(a):http://www.tvn24.pl/12692,1725586,0,1,przez-diesla-podrozeje-benzyna,wiadomosc.html

:|

ta, czytałem już - to jest Polska własnie. Tylko nie jest to wynikiem popytu na diesla czy benzyne a krzywymi zmowami.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez marcus415 » 26 listopada 2011, 16:51

Sammael napisał(a):
marcus415 napisał(a):
Sammael napisał(a):Mam takie swoje powiedzenie. "Z owoców morza to ja najbardziej lubię schabowe". Podobnie z dieslami, w ciężkich czasach DPFów i podwyżek cen ON, dla ludzi którzy nie robią przebiegów jak firmówki.

W naszym pieknym kraju jest tak, ze jak wzrasta popyt na jakis produkt( w tym przypadku paliwo ON) to wraz z nim wzrasta cena(akcyza). Wiec IMO jak znow zacznie sie moda na PB, to tylko czekac jak i to paliwo poszybuje w gore.

marcus415, ale cena ON nie szybuje z powodu popytu tylko akcyzy UE, która co roku będzie wyższa, do 2018, bo tak to sobie wymyślili.

"Obecne opodatkowanie akcyzą paliw i porównanie z minimum europejskim

Benzyna Olej napędowy
Stawka wynikająca z Dyrektywy Energetycznej (EUR) 359 302[3]
Kurs EUR z 2010 r.[4] 3,937
Minimum na 2011 r. 1413,383 1188,974
Rzeczywiste stawki 1565 1048
Opłata paliwowa[5] 95,19 239,84
Suma 1660,19 1287,84
Tyle rząd mógł obniżyć stawki akcyzy 246,807 98,866



Z powyższych kalkulacji wynika więc, że stawki akcyzy na paliwa, w chwili obecnej są wyższe niż wymagane minimum. Innymi słowy, gdyby Ministerstwo Finansów przejawiło taką wolę, paliwo mogłoby być tańsze o:

ok. 25 gr na litrze benzyny

ok. 10 gr na litrze oleju napędowego."
BTW je*ie mnie to :mrgreen:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez jędrek » 26 listopada 2011, 16:54

Ja robię rocznie jakieś 40-45 tys i zastanawiam się jednak nad kupnem Pb ostatnie tankowanie na BP i ga ły mi wyszły ON droższe od Pb
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Lesoto » 26 listopada 2011, 16:58

jędrek napisał(a):ON droższe od Pb

Gonimy Europę :mrgreen:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez mepha » 27 listopada 2011, 12:51

marcink79 napisał(a):Gonimy Europę :mrgreen:
szkoda że nie w zarobkach :mrgreen: Zarabiając 1300euro można sobie kupić np 200L ON za 300euro na miesiać. A w Polsce zarabiając 1300zł to 200L ON będzie kosztować nie całe 1200zł :-D Trochę dziwne bo to taki przelicznik jak by zarabiać 1300zł i ON było po 1,5zł za litr.
Zobacz Profil
mepha
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 08:28
Lokalizacja: Lubelskie
Auto: Leon FR

Re: 1,9 tdi vs 2,0tdi

Postprzez Omega » 27 grudnia 2011, 20:41

mepha napisał(a):
marcink79 napisał(a):Gonimy Europę :mrgreen:
szkoda że nie w zarobkach :mrgreen: Zarabiając 1300euro można sobie kupić np 200L ON za 300euro na miesiać. A w Polsce zarabiając 1300zł to 200L ON będzie kosztować nie całe 1200zł :-D Trochę dziwne bo to taki przelicznik jak by zarabiać 1300zł i ON było po 1,5zł za litr.

Hehe cyferki takie same prawie w całej europie tylko te końcówki inne z zł na € :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości