Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[VW] Golf V 2.0 BKD

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

[VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez Ojciec » 1 lipca 2011, 10:35

Jechałem ze znajomym, prędkość ok 170 nagle gwałtowne hamowanie do 0. Po zatrzymaniu silnik wyłączony (paliwa w baku było rezerwa + ok 50-70km). Golf odpalił ale długo było trzeba kręcić. Pojechaliśmy....... Później kumpel zadzwonił i mówił że jak dodaje gazu stojąc na luzie albo rozpędzi auto i puści gaz (toczy się na biegu) słyszy dźwięk tak jak by karetka gdzieś w oddali jechał. Jak obroty spadną do 800 to jest spokój. Kolega mówi że dźwięk jest słyszalny już przy ok 1200-1400 obrotów. Aha co ważne auto nie straciło na mocy .

Czy objawy mogą wskazywać na turbo? a może jakiś węże z podciśnienia się rozszczelniły przy tym hamowaniu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez PeterSC » 1 lipca 2011, 11:09

Ojciec napisał(a):dźwięk tak jak by karetka gdzieś w oddali jechał
jak czytam to mi sie kojarzy tylko ze slowami Kozaka, ktory tak wspominal o turbo. :)
I tak mam klekota, a ON objedzie wszystko!

Medalikarz mądra głowa, niech nam żyje Częstochowa, czy za dyche czy za piątkę kupisz chamie tu pamiątkę, bo pamiątka z Częstochowy to karabin maszynowy!
Zobacz Profil
PeterSC
Sport
Sport
 
Posty: 469
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 10:34
Lokalizacja: SC
Auto: Leon jedenpe BKD

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez belzi » 1 lipca 2011, 13:00

IMO pogiely sie lopatki wirnika w turbo, przy 170 troche pompowalo, bylo rozgrzane, jak nagle stanelo bez smarowania, to mogly sie pogiac (uszczerbic) lopatki
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez Ojciec » 1 lipca 2011, 13:02

Jutro auto ma trafić do jakiegoś serwisu powiedzcie mi jak najlepiej zdiagnozować tą awarię? Da się to jakoś sprytnie zrobić bez wyciągania turbiny?

Aha no i jeszcze jedno pytanie jeśli okaże się że to turbo to możecie polecić jakiś dobry warsztat w okolicy Katowic który dobrze i szybko regeneruje turbiny?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez sebik » 1 lipca 2011, 13:48

Ojciec, podobne wycie turbo występuje u mnie. Turbina wyje jak karetka przy rozpędzaniu się wirników. Podjechałem od razu do MR Motors, gdzie została dokładnie sprawdzona turbina - pompuje idelanie, nie ma luzów ani nie ma żadnych nieszczelności w dolocie. Od tego czasu minęło 1,5 roku, przejechałem ok. 40 tyś km i turbo jest w idealnym stanie (pomijając "karetkę").

Daj znać czy regeneracja pomoże rozwiązać problem!
Skoda Octavia TDI+ DSG by R-Performance
Czarne jest, niepozorne z zewnątrz, ale siła drzemie wewnątrz :)
Zobacz Profil
sebik
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 15 marca 2008, 19:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia
Silnik: BMM 2.0

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez Ojciec » 1 lipca 2011, 16:07

Jutro z rana auto jedzie do mechanika sprawdzać szczelność układu. Jeśli to będzie ok to auto jedzie do kogoś od turbin i tam będzie sprawdzone doładowanie i pompowanie. Jeśli wszystko będzie ok najprawdopodobniej turbo zostanie nie ruszane bo i po co...Natomiast jeśli okaże się że turbo coś jest nie tego to pewnie regeneracja...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez PeterSC » 1 lipca 2011, 18:49

Ojciec, jak regeneracja to Turbo-Tec, sam robilem u nich, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrow na regeneracje.
Zobacz Profil
PeterSC
Sport
Sport
 
Posty: 469
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 10:34
Lokalizacja: SC
Auto: Leon jedenpe BKD

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez belzi » 1 lipca 2011, 19:25

zeby sprawdzic luz na wirniku, wystarczy sciagnac wylot od strony cieplej lub dolot do turbo od strony zimnej
wycie to najczesciej uszczerbione lopatki
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez Ojciec » 1 lipca 2011, 19:42

czy z takimi uszczerbionymi łopatkami można jeździć? grozi to czymś prócz wycia?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez LoozaQ » 1 lipca 2011, 19:46

Uszczerbione łopatki będą powodować zmianę wyważenia wirników, większe wycie i w końcu turbo może się wykończyć.... Są uszczerbienia to lepiej regenerować...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez sebik » 7 lipca 2011, 17:38

Ojciec, udało się coś ustalić z turbiną?
Skoda Octavia TDI+ DSG by R-Performance
Czarne jest, niepozorne z zewnątrz, ale siła drzemie wewnątrz :)
Zobacz Profil
sebik
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 15 marca 2008, 19:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia
Silnik: BMM 2.0

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

Postprzez Ojciec » 7 lipca 2011, 20:29

Auto w poniedziałek trafiło do mechanika, który stwierdził że dolot ok, turbina nie jest przeładowywana. Po tej diagnozie turbo zostało wyjęte i we wtorek trafiło do Turbo-Tec w środę popołudniu zostało odebrane po regeneracji. W między czasie wyczyszczono dolot, egr. Dziś miało zostać zamontowane a golf miał wyjechać z serwisu. Z tego co wiem to znajomy jest w trasie i dopiero jutro odbierzemy auto i zobaczymy jak to teraz jedzie i jaki odgłos wydaje ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości