Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.
Poniżej świetny filmik, co prawda po angielsku, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie długości sztangi 'gruszki' oraz śruby zderzaka na korpusie rdzenia. Cała zabawa tak na prawdę zaczyna się na filmie od 4.30 min
https://www.youtube.com/watch?v=gYkNMOzsk14
W ten sam sposób należy postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.
Są oczywiście inne sposoby na prawidłowe ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii, wyłączając drogi sprzęt, jak np użycie programu VAG-COM i badanie aktualnego ciśnienia doładowania przy danym obciążeniu silnika, a następnie porównanie go z wartościami wymaganymi. Jeżeli okaże się, że ciśnienie aktualne będzie wyraźnie większe od wymaganego, świadczy to o przeładowaniu turbosprężarki i konieczna jest regulacja sztangi oraz zderzaka. Wszystko to przy założeniu, że zawór zawór N75 i aktuator są sprawne, a przewody w układzie podciśnienia nie są przetarte (brak nieszczelności).
Ktoś może pochwalić się innymi metodami?