Strona 1 z 1

Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 13 sierpnia 2018, 09:25
przez alehandro
Hej,

Ostatnio pojawił się problem w dieslu.
Pacjent
CKFC
2013r
141k przebiegu

Problem:
Auto poszarpuje w trakcie jazdy pomiedzy 1,5k, a 2k obrotów przez ok 1km jazdy (+/-2min po odpaleniu).

Kiedy:
Po dłuższym postoju (minkilkanaście godzin).
Najczęściej rano.
Tylko 1,5k a 2k obrotów.
Na kazdym biegu (ze względu na spokojny rozruch z mojej strony jest to 1-3 bieg - prędkości do 80 km/h).

Co sie nie dzieje:
Nie ma poszarpywania poniżej 1,5k ani powyżej 2k.
Nie ma problemów z odpalaniem (może z raz czy dwa potrzebował więcej razy zakręcić rozrusznikiem, ale nic szczególnego).
Nie ma szarpania budą na biegu jałowym.
Nie ma żadnego dymka z wydechu.
Nie ma falowania obrotów.
Nie wyswietla sie żaden błąd.
Nie ma żadnych dodatkowych niespodzianek w trakcie jazdy.

Umawiam sie na rozrząd więc pójdą też filtry. Może któryś "trzyma". Sprawdzimy też świece żarowe choć czy miały by wpływ na jazdę? Raczej na odpalenie i pracę już na biegu jałowym.

Problem pojawił sie w miedzyczasie zrobienia czipsa (wystepował przed nim) gdzie u Mirka sprawdzone były wtryski i turbo i wszystko gra.

Jak macie jakieś pomysły dajcie znać.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 13:05
przez mm.max
Z tego co opisujesz to chyba bym się czepiał wydajności pompy wysokiego ciśnienia lub czujnika ciśnienia na szynie common rail....
Czy jak ostro "butujesz" to także potrafi przerywać? Czy wtedy jest OK?
A ta naprawdę jest to jedna z usterek którą będzie można skutecznie zdiagnozować i naprawić dopiero jak coś konkretnie się wysypie ... współczuje :(

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 15:04
przez mczelny2401
Mój CKFC poszarpuje tylko podczas wypalania filtra DPF. U mnie troszkę mniejszy nalot bo 100 tys km. Daj znać ile zapłaciłeś za rozrząd ale z tego co wiem to przez pompę wody tanio nie będzie :wink:

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 18 sierpnia 2018, 10:50
przez mm.max
Pompa wody do ckfc kosztuje od ok 800zl do blisko 1600zl wiec wcale nie fajnie.
W tych silnikach czesto i gesto padają napinacze wiec ja bym pompy nie wymienil przy takiej wcześniejszej wymianie rozrządu chyba że leje lub lozysko wyje.
W poprzednim moim tdi właśnie CKFC łożysko w pompie wyło wiec wyboru nie było.
Sam jestem tuz przed wymiana prewencyjna rozrządu i taki sposob zastosuje. A sam pasek i napinacze kosztują naprawdę przyzwoicie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 18 sierpnia 2018, 12:47
przez mczelny2401
Z tego co ja wiem to właśnie najwcześniej pada pompa wody więc jak dla mnie robić rozrząd bez pompy wody to głupota a zwłaszcza przy przebiegu 140 tys km

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 18 sierpnia 2018, 13:04
przez mm.max
Nie popadajmy w paranoje. Flotowki robia po 210 do pierwszej wymiany a odestek padających napinaczy w okolicy 120-150 jest zastraszający w stosunku do jednostkowych przypadków związanych z pompami (sprawdzone z praktyki) poza ty watek dotycz szarpania a nie rozrządu więc lekko zbaczamy.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 18 sierpnia 2018, 13:16
przez mczelny2401
Tak ale samochody flotowe latają na gwarancji a my mamy samochody z 2013r więc za wszystko musimy płacić z własnej kieszeni :wink:

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 18 sierpnia 2018, 23:30
przez alehandro
Hej
mm.max napisał(a):Czy jak ostro "butujesz" to także potrafi przerywać? Czy wtedy jest OK?

nic złego nie dzieje się przy dynamicznej jeździe. Objaw też jest niewyczuwalny gdy przyśpieszam dynamiczniej (ale nadal bez pałowania).
Temat szybko sie stabilizuje i jesli auto długo nie stoi to nie ma szansy by wrocił.

Po 1km czy 1-2 minutach temat całkowicie znika bez znaczenia czy turlam się wolno czy jade autostradą.

mm.max napisał(a):Z tego co opisujesz to chyba bym się czepiał wydajności pompy wysokiego ciśnienia lub czujnika ciśnienia na szynie common rail....

Na vcds jestem w stanie to podejrzeć?

mczelny2401 napisał(a):Daj znać ile zapłaciłeś za rozrząd ale z tego co wiem to przez pompę wody tanio nie będzie

Spoko. umawiam się na początku wrzesnia. pewnie 1,5-2k może odparować :shock:

Raczej pójdzie u mnie komplet z pompą. Auto zostanie ze mna pewnie jeszcze 2-4 lata więc i tak bym ją wymieniał przez co chyba nie ma co się zastanawiać i rozbierać tematu za rok czy dwa ponownie.

Zastanawiam sie czy któraś ze świec nie szwankuje ew. otwarcie turbo się nie przycina. Tylko teorie.
Czasem w trakcie porannego przyspieszania jest słyszalne jakby delikatne klekotanie i o dziwo nieco inne niż zazwyczaj w klekocie VW :-P

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 21 sierpnia 2018, 08:35
przez mm.max
Ciśnienie na railu podejrzysz można sprawdzić czy są jakieś wahania ciśnienia...
DPF wypala ci się z normalną regularnością czy lekko częściej?

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 21 sierpnia 2018, 12:16
przez alehandro
Musze ktoregos ranka zapiac i sprawdzic bo mocno to irytuje.

Robie wiekszosc tras wiec rzadko zauwazam ze wypalanie ma miejsce. Raz na 3 tygodnie?
Porownywalismy z kolega mczelny2401 i wyglada to w porzadku.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 21 sierpnia 2018, 14:00
przez mczelny2401
Dokładnie u mnie przepał filtra co 200 km (śmigam głównie po miejscu) i żadnych niepokojących objawów czy pogorszenia pracy silnika nie widzę. Też mam z rana to klekotanie niczym Opel Vectra DTI :wink:

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 08:15
przez mm.max
alehandro, szczerze współczuje takiej usterki z uwagi na jej okresowe występowanie ... musisz wybrać się do jakiś mądrych głów ogarniają TDi i zostawić samochód na trochę.
A zaglądałeś do kolektora dolotowego i przepustnicy ? Nie ma tam jakiegoś nagaru lub innego fuckupu ? Może EGR się przycina i daje za dużo spalin ... wszystko to wróżenie z fusów bez błedów w ECU i bez stałej usterki.

Mój poprzedni samochód miał CKFC i bardzo sobie chwaliłem go za aksamitną, cichą pracę (zwłaszcze w stosunku do nowych klekoczących TDi) oraz 100proc bezawaryjność więc tym bardziej walcz o to aby doprowadzić go do stanu idealnego i koniecznie napisz co było powodem takich problemów

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 12:35
przez alehandro
mm.max napisał(a):A zaglądałeś do kolektora dolotowego i przepustnicy ? Nie ma tam jakiegoś nagaru lub innego fuckupu ? Może EGR się przycina i daje za dużo spalin ... wszystko to wróżenie z fusów bez błedów w ECU i bez stałej usterki.


Będę chciał żeby przy rozrządzie wpieli go i rano sie przejechali,a jak dadzą radę to również do EGR'a i przepustnicy.

Tak jak mówisz. Silnik zdecydowanie jest na + jak dla mnie. Pracuje bardzo dobrze, nie bierze grama oleju, spalanie jak na 180 kunia jest ok i po rozmowie, a i Mirek z VagTune potwierdził, że narazie nie trafil tego auta z jakąś usterką. Tym bardziej temat mnie irytuje.

Możecie mi przypomnieć o co chodziło z opilkami w pompie?

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 12:43
przez mm.max
Opiłki w paliwie (od pompy) dotykają głównie 1.6TDi choć przy 2.0 zdarzają się ale nie wydaje mi się ze przy tym silniku.
Diagnoza taka na szybko - to filtra paliwa (o ile jest wkład filtra) demontujemy i w oleju napędowym w pojemniku filtra paliwa wypatrujemy opiłków najlepiej w ciemnym miejscu świecąc latarką - opiłki wtedy jak brokat odbijają światło.
Jak masz opiłki to przekichany temat z pieroelektrycznymi wtryskami + cały układ do płukania .... wg mojej praktyki z opiłkami mają problem samochody z ok. 300 tys. (realnych) km - sam miałem kilka 1.6TDi dobijałem do 200tkm i zero problemów.

CKFC jest dość trwały ale tak jak pisałem wcześniej - sypią się napinacze rozrządu - we flotach często widzę raporty o remontach kapitalnych silników w octaviach itp z przebiegami 130-160 tys. km

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 19:24
przez alehandro
mm.max napisał(a):CKFC jest dość trwały ale tak jak pisałem wcześniej - sypią się napinacze rozrządu - we flotach często widzę raporty o remontach kapitalnych silników w octaviach itp z przebiegami 130-160 tys. km


Tym bardziej nie ogarniam tego interwału na rozrząd 220k...

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 12:06
przez KrutkiWwa
alehandro po pompe wody jedz do serwisu, koszt 1050 ale jak oddajesz swoją stara oryginalna to zwracają Ci 500 i pompa wychodzi 550 + rolki pasek napinacz, zamkniesz się w 1k

a u mnie z tym rwaniem to powiem tak, jak szarpie to wywala błąd P2100, ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka świec żarowych, bład P0544 (G235). po wykasowaniu i jeździe znów wywaliło spiralke a do tego check- błąd P0544, notabene podczas gdy mruga spirala auto jedzie normalnie, nie przerywa. P0544 wychodzi że jest to czujnik temp spalin na kolektorze bądź przed turbiną, w każdym bądź razie gdzieś tam wchodzi obok turbo, czujnika jeszcze nie diagnozowałem, czy to to, ha go wie. sam już zgłupiałem.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 25 sierpnia 2018, 21:06
przez alehandro
KrutkiWwa napisał(a):zwracają Ci 500

Tu mnie zaskoczyłeś taką promocją z recyclingu :shock: Serio?

KrutkiWwa napisał(a): jak szarpie to wywala błąd

No kurka u mnie nic nie wywala. Może tak było by prościej :evil:

Postaram się zgłębić temat i dam znać co sie zadziało.
Jak macie inne pomysły dajcie znać.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 13:42
przez KrutkiWwa
serio serio, przynajmniej ja tak miałem, szukałem w intercarsie i kosztował ok 800-850, podjechałem więc do serwisu seata (Bemowo ul. Wrocławska, Warszawa) i gość mi mówi że kosztuje 1050zl oryg, 200 stówy różnicy firma krzak/oryginał, mówie biore, a on do mnie, że jeśli po wymianie oddam im stary i będą na nim znaki vw/oooo to zwrócą mi 500. dlatego podjedź spytaj, mi gość powiedział, że mają taką politykę aby na rynek nie szły podróbki bądź regenerowane, choć można zadać sobie pytanie czy właśnie seat ich nie regeneruje, kto wie..

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 20:20
przez tatian
Kup ori części na www.motoplatforma.com będziesz miał jeszcze taniej. Kupowałem cały ori zestaw, za pompę też dostałem zwrot, a w ASO nawet słowem nie pisnęli o zwrocie za starą pompę i byli jeszcze mocno zdziwieni. Oczywiście zapłaciłem o wiele taniej niż w ASO.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 16:05
przez alehandro
No musze przyznać że koszt ori pompy wody mnie zaskoczył. Rzekł bym wręcz skonsternował...
Ciężko uwierzyc przy innych cenach.

https://motoplatforma.com/p16358,pompa- ... da-vw.html

Macie może nr pompy?
Dzwonilem do WazCaru i pompa u nich z czujnikiem 850.

na motoplatformie 390 i Pan twierdzi, ze to ta....

coś mi tu nie stroi.

Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 16:51
przez mm.max
alehandro napisał(a):No musze przyznać że koszt ori pompy wody mnie zaskoczył. Rzekł bym wręcz skonsternował...
Ciężko uwierzyc przy innych cenach.

https://motoplatforma.com/p16358,pompa- ... da-vw.html

Macie może nr pompy?
Dzwonilem do WazCaru i pompa u nich z czujnikiem 850.

na motoplatformie 390 i Pan twierdzi, ze to ta....

coś mi tu nie stroi.

Jak wymienialem rozrzad w moim bylym CFKC to pierwsza pompa jako zamiennik tez miala kosztowac ok 400pln. Pozniej sie okazalo ze miejsce pod zawor/czujnik jest ale nie ten ktory jest w samochodzie. Katalogi firm zewnetrznych tu cos klamia. Kolejna pompa za ok 800pln okazala sie ta wlasciwa.
Co ciekawe pompa tzw zamiennik HEPU byla ori pompa vw ze zeszlifowanymi logo vag z ori numerami.
Tak wiec jezeli kupujesz na wlasna reke zalatw sobie mozliwosc wymiany/zwrotu jak pojdzie cos nie tak przy rozbieraniu.

Fajna jest ta cena w ASO o ktorej pisza koledzy przy zwrocie starej. Niestety rok temu jak ja robilem wymiane nawet nie chcieli o tym slyszec i wstepny kosztorys przekraczal 2kpln.

Sprawdzilem teraz dopiero link.
Tam wystepuje ten sam blad co z profiauto z ktorej sam kupowalem
Pompa wg zamiennika Heppu 669 i 669m to sa zupelnie inne pompy a tu wg tego katalogu sa zamienne. Dopoki nie porownasz pompy w rece nr beda ci sie zgadzaly a roznia sie prowadzeniem dodatkowego kanalu wodnego sterowanego przez ten elektrozawor



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 18:16
przez tatian
Ja kupowałem tę ori pompę z motoplatformy i do VW pasowała. Identyczną pompę w ASO VW proponowali tylko w zupełnie innej cenie i to przy zwrocie starej, za którą kasy nie zwracali. Wszystko zamontowane zostało w ASO VW, starą pompę zwróciłem do motoplatformy i kaucję w wysokości 200 zł otrzymałem. Gość ciągnie ori części, ale nie z Poznania od Kulczyka tylko z Mlady Boleslav, wszak to jest Czech mieszkający w polskim Cieszynie i ma tam bliżej niż do Poznania. W zasadzie brałem od niego cały ori zestaw poza dwiema rolkami. Jednej akurat nie miał, trzeba by czekać, a rolkę napinającą musiałem kupić w ASO, bo dofinansowywali mi zarówno rolkę jak i wymianę rozrządu w związku z wadliwą rolką.
BTW. przy zakupie przez net masz możliwość zwrotu towaru także jakby co odeślesz, ale wg mnie będzie wszystko ok, tylko podaj mu VIN to on wszystko ustali.
BTW 2. gdybyś potrzebował została mi ori bańka koncentratu G13 - 1,5 l. Kupiłem 3 bańki do wymiany, 2 wystarczyły.

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 20:17
przez mm.max
Rozmawialem dzis z kolega w Skodzie. Faktycznie vag poszedl chyba po rozum do glowy jak macie fajne rabaty w swoich salonach bez problemu pompe wody kupicie do 500pln wiec na motoplatformie moga miec to samo zrodlo tak jak kolega pisze. Niecaly rok temu cena byla chora z wielkimi upustami rabatami itp w okolicy 1400pln oscylowala za cos co powinno kosztowac 300-400zl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 20:23
przez alehandro
Padło na pompe hepu i rozrząd SKF.

Chciałem skorzystać z motoplatformy ale ze względu na mozliwą pomyłkę z pompą zdecydowałem sie na zaprzyjaźniony sklep w Łodzi żeby mieć mozliwośc sprawnej podmiany jesli nie trafię z modelem.

Wcześniej miałem Contitechy. Używaliście wcześniej powyższych?

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 20:31
przez tatian
Nie wiem co Wy z tymi pompami jak pompa jest tylko jedna :)

Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 20:48
przez mm.max
alehandro napisał(a):Padło na pompe hepu i rozrząd SKF.

Chciałem skorzystać z motoplatformy ale ze względu na mozliwą pomyłkę z pompą zdecydowałem sie na zaprzyjaźniony sklep w Łodzi żeby mieć mozliwośc sprawnej podmiany jesli nie trafię z modelem.

Wcześniej miałem Contitechy. Używaliście wcześniej powyższych?

Uwazaj z HEPU mowie ci ze maja katalogi zrąbane. W pudelku bedziesz mial oryginal
Jak dostaniesz pompe bez zaworu i kabelka a jedynie z miejscem na zawor to dosc prawdopodobne ze dali ci zla

Ja uzywalem contitech wlasnie w CKFC i bylo ok, nawet ciszej sie zrobilo ... ale to raczej zludzenie.

Wg mnie potrzebujesz pompy HEPU P669 jak dadza ci P669M to bedziesz mial podobna akcje jak u mnie :( oby nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 21:35
przez mczelny2401
W intercarsie Hepu P699 1200 zł bez rabatu a ta z literką M 500 zł :roll: to za czujnik cenią 700 zł bo już nie kumam skąd ta róznica w cenie

-- 29 sierpnia 2018, 22:33 --

Już chyba rozumię róznice ta droższa ma inny wirnik i jest sterowana komputerem a ta tańsza ma klasyczny sztywny wirnik a przynajmniej tak mi się wydaje :wink:

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 22:14
przez alehandro
No temat jest nieźle zakrecony dlatego zeby ograniczyc mozliwosc dania d..y biore ze sklepy stacjonarnego. W najgorszym wypadku bedzie szybka podmiana.
Cena w sklepie " u znajomego" 830 zico + rozrząd wiec pewnie w okolicach 1300 zamkne sie z gratami.

Az prawie zatesknilem za swoim starym prostackim bkd...

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 07:05
przez mczelny2401
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... ieczy.html

1379 zł to wychodzi z intercarsu bez żadnego rabatu do tego trzeba doliczyć płyn chłodniczy plus wymiana :roll:

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 09:11
przez mm.max
alehandro, daj znać czy po wymianie rozrządu coś się poprawiło z tym szarpaniem...

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 10:01
przez alehandro
mm.max napisał(a):alehandro, daj znać czy po wymianie rozrządu coś się poprawiło z tym szarpaniem...


Dzisiaj rano chciałem nagrac filmik właśnie mechanikowi żeby wytłumaczyc o co chodzi...... jak sie mozna domysleć oczywiście dzisiaj wszystko ok :evil:
Jak mój stary golf II - sam sie naprawia. :-D

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 10:23
przez mm.max
Może trzeba mocniej go potraktować i przepalić tam gdzie trzeba to i się naprawi ;)

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 3 grudnia 2018, 13:54
przez alehandro
Wyszło po rabatach na rozrządzie SKF i pompie HEPU oraz z 5l płynu g13 1180zico.
Pójdzie od razu na oleju Ravenol i filtrach Mann i Knecht. Zobaczymy.
Jutro prowadzę na wymianę. Dziś chciałem znowu nagrac i znowu auto igła....

-- 2 września 2018, 11:02 --

Auto poszlo na wymiane rozrzadu, filtrow i olejow. Do sprawdzenia swiece, przepustnica, egr.

Obrazek

-- 3 grudnia 2018, 14:54 --

Rozrząd wymieniony. Przejechane kilka tysięcy km.

Zaraz po wymianie sytuacjia powtórzyła się 3-4 razy. W chwili obecnej problem nie istnieje. Wiązki i czujniki całe. EGR ok.
Auto sie samo naprawiło :|

Poszarpywanie po odpaleniu 2013 r 2 0TDI CKFC

PostNapisane: 31 stycznia 2019, 18:01
przez Timothyswami
W sumie nie glupie, tylko czy to by sie wtedy czesciej podczas jazdy nie robilo? Bo to tylko chwile po odpaleniu jak sie ruszy sie zalacza a pozniej mozna przejechac i 1000km i juz to sie nie wlaczy...

Re: Poszarpywanie po odpaleniu, 2013 r., 2.0TDI, CKFC

PostNapisane: 1 lutego 2019, 11:14
przez alehandro
Czekam na cieplejsze dni. Jesli temat wróci obstawiam czujnik temp.