Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Opiłki metalu w paliwie...common rail

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderator: Moderator LC Team

Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez chlorek » 17 września 2018, 07:49

Jak wiadomo w CR, niestety po dłuższym użytkowaniu pojawiają się opiłki metalu z pompy wysokiego ciśnienia.
Czy jeśli w filtrze paliwa nie mam, to sprawdzać dalej?. Auto zaczęło mi ciężej odpalać i rano ciut nie równo pracuje ale nie falują obroty ani nie kopci. Mam tak od 30tys a auto ma najechane 145tys. Silnik CEGA 170km.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez mm.max » 17 września 2018, 09:34

chlorek napisał(a):Czy jeśli w filtrze paliwa nie mam, to sprawdzać dalej?.

Jeżeli w filtrze nie ma to masz spokój. Tak jak ci pisałem na PW problem dotyczy głównie 1.6 z pierwszych serii produkcyjnych choć zdarzał się sporadycznie w 2.0 - lepiej sprawdzić i ze spokojem żyć niż być zaskoczonym.

Dłuższe odpalanie - związane może być z kondycją rozrusznika i pewnie kilkoma innymi tematami (dawka wtryskowa itp) jednakże nierówna praca silnika z jednej strony może to być twoje przewrażliwienie z drugiej zaś strony trzeba by się przyjrzeć kondycji wtrysków
Softa masz zrobionego czy seria?
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez sleeper » 17 września 2018, 10:02

chlorek napisał(a):Auto zaczęło mi ciężej odpalać i rano ciut nie równo pracuje ale nie falują obroty ani nie kopci. Mam tak od 30tys a auto ma najechane 145tys. Silnik CEGA 170km.

ja mam ten sam silnik i 230 tyś przejechane a auto nawet w zimie pali od strzała, więc raczej masz coś nie tak
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez mm.max » 17 września 2018, 11:17

Może filmik nagrasz i wrzucisz na jakiegoś YT być może będzie słychać czy to odpalanie jest normalne
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez chlorek » 17 września 2018, 11:42

Ax na zlocie usłyszał jakąś rolkę i mam też ten sam dźwięk co ty mm.max, . Soft seria.
Nie wiem włąśnie czy rano nie mam spadku napięcia przez altka bo świszczy podczas rozruchu. Muszę zmierzyć któregoś ranka. Narazie, jeżdże i nie przejmuję się. Temat założony aby ogólnie ludzie wiedzieli o tych opiłkach :).
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez mm.max » 17 września 2018, 12:15

chlorek napisał(a):Temat założony aby ogólnie ludzie wiedzieli o tych opiłkach .

Więc w kwestii podsumowania problemu opiłkowania w układzie paliwowym - dla potomności.

Z doświadczeń warsztatowych - występuje najczęściej w silnikach 1.6 TDi z pierwszych serii produkcyjnych (rodzina CAYC i podobne).
Podobno część pomp CR z literkami AN na końcu nie ma tego problemu ale praktyka samochodów z przebiegami powyżej 300 tys. km (czyli komisowe 160tys.km) mówi o dużym prawdopodobieństwie wystąpienia tej przypadłości.

Diagnoza czysto amatorska lecz dość skuteczna - otwieramy puszkę filtra paliwa. Filtr paliwa wyciągamy na bok. W zacienionym miejscu lub wręcz lekko ciemnym latarką świecimy w paliwo w puszce filtra paliwa - jeżeli widzimy brokat odbijający promienie światła to mamy opiłki.
W początkowym stadium nie jest to mega szkodliwe - ale trzeba wymienić pompę, zrobić płukankę.
W fazie zaawansowanej czasami zbiornik paliwa wymaga płukanki.
Lecz jak podkreślam problem dotyczy głównie 1.6TDi w marginalnym stopniu 2.0 - o przebiegach daleko odbiegających od Polskiej Normy komisowej
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez chlorek » 17 września 2018, 12:38

mm.max napisał(a):Podobno część pomp CR z literkami AN

To sprawdzę dzisiaj :).
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

Postprzez mm.max » 17 września 2018, 12:45

chlorek napisał(a):To sprawdzę dzisiaj .

U ciebie będzie zupełnie inny nr :)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5


Powrót do VAG - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości