Strona 1 z 1

Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 07:49
przez chlorek
Jak wiadomo w CR, niestety po dłuższym użytkowaniu pojawiają się opiłki metalu z pompy wysokiego ciśnienia.
Czy jeśli w filtrze paliwa nie mam, to sprawdzać dalej?. Auto zaczęło mi ciężej odpalać i rano ciut nie równo pracuje ale nie falują obroty ani nie kopci. Mam tak od 30tys a auto ma najechane 145tys. Silnik CEGA 170km.

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 09:34
przez mm.max
chlorek napisał(a):Czy jeśli w filtrze paliwa nie mam, to sprawdzać dalej?.

Jeżeli w filtrze nie ma to masz spokój. Tak jak ci pisałem na PW problem dotyczy głównie 1.6 z pierwszych serii produkcyjnych choć zdarzał się sporadycznie w 2.0 - lepiej sprawdzić i ze spokojem żyć niż być zaskoczonym.

Dłuższe odpalanie - związane może być z kondycją rozrusznika i pewnie kilkoma innymi tematami (dawka wtryskowa itp) jednakże nierówna praca silnika z jednej strony może to być twoje przewrażliwienie z drugiej zaś strony trzeba by się przyjrzeć kondycji wtrysków
Softa masz zrobionego czy seria?

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 10:02
przez sleeper
chlorek napisał(a):Auto zaczęło mi ciężej odpalać i rano ciut nie równo pracuje ale nie falują obroty ani nie kopci. Mam tak od 30tys a auto ma najechane 145tys. Silnik CEGA 170km.

ja mam ten sam silnik i 230 tyś przejechane a auto nawet w zimie pali od strzała, więc raczej masz coś nie tak

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 11:17
przez mm.max
Może filmik nagrasz i wrzucisz na jakiegoś YT być może będzie słychać czy to odpalanie jest normalne

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 11:42
przez chlorek
Ax na zlocie usłyszał jakąś rolkę i mam też ten sam dźwięk co ty mm.max, . Soft seria.
Nie wiem włąśnie czy rano nie mam spadku napięcia przez altka bo świszczy podczas rozruchu. Muszę zmierzyć któregoś ranka. Narazie, jeżdże i nie przejmuję się. Temat założony aby ogólnie ludzie wiedzieli o tych opiłkach :).

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 12:15
przez mm.max
chlorek napisał(a):Temat założony aby ogólnie ludzie wiedzieli o tych opiłkach .

Więc w kwestii podsumowania problemu opiłkowania w układzie paliwowym - dla potomności.

Z doświadczeń warsztatowych - występuje najczęściej w silnikach 1.6 TDi z pierwszych serii produkcyjnych (rodzina CAYC i podobne).
Podobno część pomp CR z literkami AN na końcu nie ma tego problemu ale praktyka samochodów z przebiegami powyżej 300 tys. km (czyli komisowe 160tys.km) mówi o dużym prawdopodobieństwie wystąpienia tej przypadłości.

Diagnoza czysto amatorska lecz dość skuteczna - otwieramy puszkę filtra paliwa. Filtr paliwa wyciągamy na bok. W zacienionym miejscu lub wręcz lekko ciemnym latarką świecimy w paliwo w puszce filtra paliwa - jeżeli widzimy brokat odbijający promienie światła to mamy opiłki.
W początkowym stadium nie jest to mega szkodliwe - ale trzeba wymienić pompę, zrobić płukankę.
W fazie zaawansowanej czasami zbiornik paliwa wymaga płukanki.
Lecz jak podkreślam problem dotyczy głównie 1.6TDi w marginalnym stopniu 2.0 - o przebiegach daleko odbiegających od Polskiej Normy komisowej

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 12:38
przez chlorek
mm.max napisał(a):Podobno część pomp CR z literkami AN

To sprawdzę dzisiaj :).

Re: Opiłki metalu w paliwie...common rail

PostNapisane: 17 września 2018, 12:45
przez mm.max
chlorek napisał(a):To sprawdzę dzisiaj .

U ciebie będzie zupełnie inny nr :)