Strona 1 z 1
czyszczenie dpf

Napisane:
24 grudnia 2018, 20:16
przez bzykofm
Witam.
Czy ktoś już czyścił DPF?
Kojarzy może ktoś ten warsztat?
http://pralniadpf.pl/
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
24 grudnia 2018, 22:48
przez tatian
A co zapchał się?
A może ktoś podpowie jak sprawdzić jego stan przy okazji.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
24 grudnia 2018, 23:29
przez bzykofm
Jeszcze nie i dlatego chcę coś zrobić zanim się zapcha.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 08:55
przez tatian
Najpierw to bym sprawdził jego stan, ale sam nie wiem jak

Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 09:26
przez wesol
Nic się nie robi jak jest dobrze. Poza tym DPF to nie koszula ze wypierzesz i będzie jak nowa. To tak nie działa. Zaczniesz grzebać to tylko problemy będą.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 16:43
przez ksl
Wyciac wpizdu. Problemow tylko robi , mocy zabiera, a ekologii za duzo w sobie nie niesie..
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 18:24
przez wesol
Mocy nic nie zabiera nie gadaj jak nie sprawdzałeś. A jak zaczną za wycięte DPF wlepiać kary to co oddasz koledze pieniądze za ponowny montaż ustrojstwa?
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 19:22
przez bzykofm
No tego się właśnie obawiam. Moc u mnie nie jest na pierwszym miejscu, puki co te mizerne (niecałe) 145 KM wystarcza. Jak byłem jakieś 2 lata temu na chipie to filtr miał zapełnione 60 (nie pamiętam czy jednostek czy procent). Jeszcze jakiś rok temu bym Cię
ksl w 100% poparł, ale teraz pewne rzeczy się zmieniły a ja serio chcę jeździć szaraczkiem do samego końca. Mojego lub jego
Dlatego szukam kogoś, kto wyczyści go możliwie najlepiej albo podsunie inne wyjście (oprócz wycięcia).
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 21:06
przez wesol
Puki co to poprostu sprawdzaj parametry silnika. Nie może być tak że jeździsz a coś jest skuepszczone czy to choćby rurki od czujnika ciśnienia na DPF czy to że turbo już powoli puszcza soki itp. tak to zabijesz każdy DPF nawet jak nowy założysz prosto z fabryki. Zapełnienie jest w gramach ale mimo że wg producenta 68 gram go kwalifikuje go do wymiany to tysiące ludzi śmiga z zapełnieniem ponad 100. To też tylko zapełnienie z wyliczeń komputera.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 22:05
przez bzykofm
Dzięki. Trochę mnie uspokoiłeś. To na razie nic nie tykam. Ostatnio turbina i wtryski sprawdzane w wakacje. Wszystko idealnie

Re: czyszczenie dpf

Napisane:
25 grudnia 2018, 22:46
przez ksl
wesol napisał(a):Mocy nic nie zabiera nie gadaj jak nie sprawdzałeś. A jak zaczną za wycięte DPF wlepiać kary to co oddasz koledze pieniądze za ponowny montaż ustrojstwa?
To wytlumacz czrmu sie go wycina w pierwszej kolejnosci zeby „miec” moc?

Re: czyszczenie dpf

Napisane:
26 grudnia 2018, 07:59
przez wesol
Wycina się go jeśli idziesz w gruba moc. Poprostu przy modyfikacjach na dużą moc taki DPF ulegnie stopieniu. Przy samych chiptuningu chyba 95% aut nie będzie problemem DPF przy podnoszeniu mocy. No chyba że jesteś aż tak dociekliwy i te 2-3 konie ci tak ważą w tej sprawie.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
8 stycznia 2019, 16:35
przez barti340
Ja swojego wyciąłem przed świętami i potwierdzam odzyskanie mocy, zapchanie 75g regeneracja co 150km. Męczące się turbo od temperatury w procesie spalania. Auto było mułowate strach ruszać dynamiczniej. Teraz brak problemów. Nic nie dymi nic nie kopci.
Mam w drugim aucie skoda octavia 2012 1.6 cayc tam nic się nie dzieje z DPF i nie ruszam. I tak jak niektórzy mówią, póki nic się nie dzieje nie ruszaj. Co do prania (czyszczenia dpf wodą) to faktycznie czyści się on ponad 90% ale po tym o wiele łatwiej się go zapycha ponownie (wkład w filtrze traci swoje właściwości).
EDIT: Jeśli nic się nie dzieje z DPF to profilaktycznie polecam dolać środek do DPF Liqui moly do DPF, u mnie trochę pomogło na kilka tysięcy km i wydłużyło wypalanie dpf. Polecam też dobre oleje niskopopiołowe.
Re: czyszczenie dpf

Napisane:
18 stycznia 2019, 09:07
przez Misza215
Jest kilka opcji regeneracji DPF, pasywne, aktywne i wymuszone. Pasywna działa bez ingerencji ECU, auto podczas ekspolatacji gdy spalin osiągają około 400 stopni Celsjusza zachodzi szereg reakcji termochemicznych, dzięki którym sadza osadzona w DPF zostaje wypalona. Aktywna jest inicjowana przez ECU, czyli zostają wywołane odpowiednie warunki do regeneracji filtra. Wymuszona działa tak, że filtr DPF zostaje wyjęty z auta i zainstalowany w odpowiedniej maszynie, jest metoda czyszczenia wodą, jest to woda z różnymi chemikaliami i dzięki temu sposobowi filtr zostaje przywrócony do fabrycznych osiągów.