Strona 1 z 1
Biodiesel

Napisane:
14 listopada 2007, 17:18
przez PAWELM
Czy ktoś jeździł na biodieslu ,jest coś takiego na stacjach Orlenu (przynajmniej na Śląsku) ?
Czy w ogóle można cos takiego tankować do Seata (na gwarancji )
Re: Biodiesel

Napisane:
14 listopada 2007, 17:26
przez Dariuspolo
...o ile mi wiadomo cala grupa VAG wycofala w 2000r homologacje na biodiesla.
Zerkni do instrukcji obslugi auta tam pisze do jakiego paliwa przystosowany jest twoj samochod.
Uzywanie tego paliwa w VP TDI wiazalo sie z rozszczelnieniem pompy wtryskowej,
jakie efekty sa w PD TDI niewiem.
Re: Biodiesel

Napisane:
15 listopada 2007, 08:05
przez Tonny S
Do silników PD nie wolno tankowac biodiesla

Re: Biodiesel

Napisane:
15 listopada 2007, 09:23
przez mm.max
TDi VP nawet na oleju jadalnym pojedzie

czego nie polecamy oczywiście
Jeżeli chodzi o biodiesla to zależy od zawartości biokomponentów jeżeli jest to do 20% tdi da sobie z tym radę, z tym że temp krzepnięcia takiego paliwa jest dużo wyższa (mniejsza odporność na mróz).
A co do TDi PD to tak jak
TonnyS napisał - użycie bio może spowodować duuużo złego dla układu paliwowego
Re: Biodiesel

Napisane:
15 listopada 2007, 10:26
przez Dariuspolo
mm.max napisał(a):Jeżeli chodzi o biodiesla to zależy od zawartości biokomponentów jeżeli jest to do 20% tdi da sobie z tym radę,
...naturalnie ze da rade tylko jak dlugo, z jakiegos powodu koncern wycofal swoje przyzwolenie dla tego rodzaju paliwa (nie zapominajmy o fakcie ze samochody z homologacja na biodiesla mialy uszczelki pompy z innego materialu niz pozostale bez homologacji- doplata przy zakupie nowego auta ok 200euro lub marek wtedy)
Re: Biodiesel

Napisane:
15 listopada 2007, 22:03
przez PAWELM
Dzięki za info , gapa ze mnie sprawdziłem na klapie wlewu paliwa i stoi jak byk że biodiesla niet .
Re: Biodiesel

Napisane:
16 listopada 2007, 08:57
przez mm.max
Dariuspolo, tylko patrząc na jakość paliwa na niektórych stacjach czasami dobry biodiesel mniej wyrządzi szkód niż kombinowane paliwo na firmowej stacji..... Ale to juz inne rozważania.
Re: Biodiesel

Napisane:
16 listopada 2007, 10:01
przez Dariuspolo
mm.max napisał(a):Dariuspolo, tylko patrząc na jakość paliwa na niektórych stacjach czasami dobry biodiesel mniej wyrządzi szkód niż kombinowane paliwo na firmowej stacji..... Ale to juz inne rozważania.
...tu sie z toba zgodze, sa nawet ludzie ktorzy twierdza ze dobra gnojowa jest lepsza
od niepewnego diesla.
Re: Biodiesel

Napisane:
17 listopada 2007, 00:24
przez lec
najlepiej miec znajomego tirowca - powie gdzie dobry olej z frytek zalac. Wiadomo ze wieli z nich tak jezdzi..... oczywiscie nie tymi wypasiony ciagnikami.
A ogolnie, biodiesel = nie
Re: Biodiesel

Napisane:
17 listopada 2007, 20:45
przez przemek69
Panowie biodiesel jest OK. zasadniczo dla wszystkich silników wysokoprężnych zasilanych ON. Piszę zasadniczo gdyż nie badałem tematu silników grupy VAG zasilanych przez pompowtryskiwacze, natomiast co do pozostałych to bez obaw (dotyczy to zarówno tych z bezpośrednim wtryskiem jak i starszych z pośrednim). Oczywiście nie zalecam lania czystego oleju rzepakowego z kilku względów tj. np. brak dodatków uszlachetniających co wiąże sie z korozją wtryskiwaczy oraz przy niskich temperaturach. Iną sprawą jest nielegalność (brak opłaconego podatku akcyzowego) w przypadku zasilania pojazdu olejem jadalnym np. rzepakowym. (informację tę podaję ze względu na wykonywany zawód

). Mój kolega swojego czasu zrobił na oleju po frytkach ponad 500tys.km. auto(osobwe znanej marki niemieckiej), zanim poszło na szrot miało zrobione łącznie 680tys.km. Jednocześnie informuję szanownych kolegów iż, nie zamierzam polemizować z "fachowcami" gdyż ja tylko zrobiłem dyplom na Politechnice Krakowskiej z tematyki zasilania paliwami alternatywnymi silników spalinowch a w szczgólności paliwami "roślinnymi" silników wysokoprężnych i wiedzę swoją czerpię zarówno z badań które prowadziłem jak i z literatury fachowej ( wyników badań a nie artykułów prasowych). W związku z powyższym twierdę że, opowiadanie i straszenie kierowców negatywnymi skutkami uzytkowania ich samochodów na biodieslach to jedna wielka ściema zwłaszcza gdy udział komponentów roślinnych w takim paliwie wynosi około 5%.
pozdrawiam was serdecznie
zwolennik LPG oraz paliw pochodzenia roślinnego.
Re: Biodiesel

Napisane:
17 listopada 2007, 23:06
przez lec
przemek69, to dlaczego na klapce od wlewu wiekszosc z nas ma zakas wlewania biopaliwa ?
Re: Biodiesel

Napisane:
18 listopada 2007, 08:55
przez Dariuspolo
przemek69, za przeproszeniem, ale pier...isz.
sam poprzednim autem (VP TDI typ:ALE) przejechalem ok 50kkm na oleju roslinnym
(mieszanka 50:50 + podgrzewacz na rdzeniu Audi A8) i nie bylo absolutnie zadnych problemow czy to z polimeryzacja oleju silnikowego czy to z koncowkami wtryskiwaczy lub pierscieniami( za wyjatkiem zapachu plackow).
Natomiast na wszystkich niemieckich forach internetowych mnoza sie wypowiedzi ludzi
majacych nagle problemy z szczelnoscia pomp wtryskowych po przejechaniu x km na biodieslu (jezeli jest ci znany proces produkcji biodiesla to wiesz jakich chemikali uzywa sie do polepszenia jego viskosytycznosci), poza tym pozostaje
problem utraty gwarancji u aut wyprodukowanych po roku 2000 (myslisz ze producenci wszystkich zachodnich marek samochodowych dla zabawy wycofali przyzwolenie dla biodiesla pomimo duzego nacisku ze strony rzadu niemieckiego na ekologie).
Dlatego Biodiesel to dlamnie zlo, olej rzepakowy po odpowiednim przystosowaniu auta i odpowiednim profilu jazdy jest do zaakceptowania( pomimo utraty gwarancji producenta)
piszac o oleju rzepakowym man na mysli czysty olej rzepakowy a nie olej sojowy lub rzepakowy po "wypalaniu frytek".
Urzywanie w/w paliw alternatywnych na wlasna odpowiedzialnos moim skromnym zdaniem rzepak nie nadaje sie do pojazdow ktore czest maja zimne starty i robia krotkie trasy( srednia RPM jest zbyt niska i paliwo niedopala sie w cylindrach po czym zostaje splokane przez olej silnikowy i dochodzi do polimeryzacji)
Re: Biodiesel

Napisane:
18 listopada 2007, 12:49
przez soad7
A ja mam pytanie z innej beczki:
Na stacji Orlen mamy dwa rodzaje ON:
1. ON Biodiesel
2: ON Verva
Z tego co tu wyczytałem tego pierwszego nie powinniśmy lać do naszych diesli z VP czy PD
Natomiast na BP są:
1. Diesel
2. Diesel Ultimate
Więc wnioskuje ze żadne z nich nie sa biodieslami, więc skąd prawie taka sama cena?
Moje pytanie jest następujące: Na jakich stacjach tankować jakie paliwo, a na jakich nie?
Re: Biodiesel

Napisane:
18 listopada 2007, 23:44
przez bono
przemek69, to czemu Ford jako nieliczny producent zabezpieczył się na wypadek stosowania biopaliwa przez uzytkownikow

W ksiazce gwarancyjnej jest wyrazna informacja, ze Ford nie odpowiada za naprawy lub wymiany wynikle bezposrednio ze stosowania biopaliw z zawartoscia biokomponentu przekraczajaca 5 proc. Wowczas z gwarancji wylaczone sa: silnik, układ zasilania, wydech oraz katalizator. Samochody produkowane na rynek Ameryki Poludniowej, zwlaszcza Brazylii maja przekonstruowany uklad zasilania, aby mogly byc zasilane biopaliwem. Prosze cie nie pisz glupot. Do zwyklych aut to paliwo jest nie wskazane. Ja nie zatankuje do swojego auta biodiesel'a , bo nie mam zamiaru potem bulic za wtryskiwacze, czy pompe wtryskowa. W nowoczesnych silnikach diesel'a dobre paliwo to podstawa

Re: Biodiesel

Napisane:
19 listopada 2007, 08:42
przez Dariuspolo
soad7,
1. ON Biodiesel to wedlug Polskiej Normy ON z domieszka 5%RME (czyli Biodiesla),
w Niemieckiej ropie tez to jest jednak do 2% max( na tyle tez zezwalaja producenci aut- jak sprawa wyglada z gwarancja w Polsce niewiem).
O ile pamietam w Polsce jest przepis ze trzeba domieszkiwac 5% w wszystkich ON,
takze ten z BP tez to pewnie ma.
Ale w temacie powyzej chodzi o czysty RME czyli Biodiesel (nie mylic z rzepakiem lub ON+5%RME)
Re: Biodiesel

Napisane:
19 listopada 2007, 09:18
przez red8
soad7 napisał(a):A ja mam pytanie z innej beczki:
Na stacji Orlen mamy dwa rodzaje ON:
1. ON Biodiesel
2: ON Verva
Z tego co tu wyczytałem tego pierwszego nie powinniśmy lać do naszych diesli z VP czy PD
Natomiast na BP są:
1. Diesel
2. Diesel Ultimate
Więc wnioskuje ze żadne z nich nie sa biodieslami, więc skąd prawie taka sama cena?
Moje pytanie jest następujące: Na jakich stacjach tankować jakie paliwo, a na jakich nie?
u mnie na Orlenie jest ekodiesel a nie biodiesiel, to chyba roznica...
Re: Biodiesel

Napisane:
19 listopada 2007, 16:58
przez soad7
Dariuspolo, czyli mam rozumieć ze ON Biodiesel na stacjach np Orlen mozna ze spokojem lać do baków, chociaż do PD leje ta droższą, ale do VP zdarza mi sie lac zwykła ON.
Mała poprawka, jest ecodiesel, to mam rozumieć ze można takie coś lać.
Re: Biodiesel

Napisane:
20 listopada 2007, 06:48
przez Dariuspolo
soad7 tak, mozesz to lac.
Re: Biodiesel

Napisane:
21 listopada 2007, 20:17
przez Struś
jak sie jezdzi na BIO to miejsza jest moc silmika wiencej pali ale nie niszczy silnika.kiedys natym jezdzilem /TIREM/
Re: Biodiesel

Napisane:
21 listopada 2007, 20:21
przez nixu
Struś napisał(a):jak sie jezdzi na BIO to miejsza jest moc silmika wiencej pali ale nie niszczy silnika.kiedys natym jezdzilem /TIREM/
Moj bracik Volviakiem lata na tym i silnik jest cichszy i lepiej pracuje, pali tyle samo.
Re: Biodiesel

Napisane:
21 listopada 2007, 20:31
przez Streat
Struś, zwracano Ci już uwagę (kilkakrotnie!) żebyś dopełnił formalności związanych z REGULAMINEM ! -
viewtopic.php?t=1739
Nie zrobiłeś tego i dostajesz w końcu ostrzeżenie.
jak sie jezdzi na BIO to miejsza jest moc silmika wiencej pali ale nie niszczy silnika.kiedys natym jezdzilem /TIREM/
Taką wypowiedź przydałoby się poprzeć jakimiś faktami
O ile mniejsza moc ? Z tym niszczeniem silnika to póki co twierdzisz że producenci są w błędzie tak? Jest to ich tylko wymysłem że nie dają homologacji na bio-paliwo ?
troszkę o paliwach

Napisane:
23 listopada 2007, 19:44
przez qxp
forumowicz Dariuspolo powinien uważać co pisze zaczynając zdanie i krytykując pana po Politechnice Krakowskiej.
Zacytuję:
"W związku z powyższym twierdzę że, opowiadanie i straszenie kierowców negatywnymi skutkami użytkowania ich samochodów na biodieslach to jedna wielka ściema zwłaszcza gdy udział komponentów roślinnych w takim paliwie wynosi około 5%"
Pełna zgoda, jeżeli w naszym ustawodawstwie istnieje dopuszczalna zawartość 5% biokomponentów to producenci (LOTOS, ORLEN) nie muszą nawet o tym informować. Skoro to jest zabronione to czemu wszyscy wielcy w Polsce (Shell, BP, Statoil) łykają to paliwo z 5% zawartością biokomponentów i sprzedają je wam jako super-hiper bez dodatkowego opisu.... ? pomyślał, czy przegapił kolega ten wątek w dyskusji
Powtarzam: do 5% nie ma konieczności informowania.
więcej pokory i wiedzy o obowiązujących standardach. natomiast w Polsce dla silników diesla największym zagrożeniem jest pakowanie opału lub olejów przerobionych do diesla niż to co ma 5%.
refiner
Re: Biodiesel

Napisane:
23 listopada 2007, 22:32
przez Dariuspolo
qxp, przepraszam kolege ale opisuje skutki stosowania paliwa ktore w Uni Europejskiej nazywa sie Biodieslem lub RME, nie interesuja mnie mieszanki kiszone specjalnie na Polski rynek (ani przepisy czy dostawca paliwa musi o czymkolwiek informowac odbiorce)
Moje zdanie na ten temat nie odbiega daleko od koncernu produkujacego nasze auta a takze jego podwykonawcow( np. Bosch-a ktory nigdy nie wydal przyzwolenia dla Biodiesla, pomimo przyzwolenia i naciskow ze strony VW).
biodiesel c.d.

Napisane:
24 listopada 2007, 18:36
przez qxp
i to jest sedno tematu,
u nas jeszcze nie ma takich mieszanek (dotyczy takiej zawartości biokomponentów), które na stacjach w Niemczech oznaczone są jako bio-coś tam.
W sferze podatkowej w Europie promuje się zawartość biokomponentów w podstawowych paliwach (emisja CO2, wsparcie rolnictwa etc.), ale na obecnym etapie taka zawartość biokomponentów pakowana do paliw w Polsce , czy na "Zachodzie" nie powoduje zakłóceń w pracy silników.
Producenci różnych aut nie krzyczą o te 5%, które jest dopuszczalne i którym głośno sie nie mówi. Pozostałe paliwa - bio ... wymagają jeszcze większych rygorów składowania niż obecne i dlatego są punktowane przez niektóre koncerny samochodowe. ale czystość i jakość składowania to temat omawiany wielokrotnie
pozdrawiam
Re: Biodiesel

Napisane:
24 listopada 2007, 18:45
przez Dariuspolo
qxp, tu sie z kolega zgadzam.
Re: Biodiesel

Napisane:
17 stycznia 2008, 10:50
przez Cheeroki
skoro juz kolega odgrzał kotleta to ja postawie pytanie na ktore nie ma jednoznacznej odpowiedzi: Z tego co piszecie wynika ze biodiesel na Orlenie itp jest tym samym co np ON na pozostałych markowych stacjach tzn ze można go lać do silnika PD (arl)z czystym sumieniem ze mu się nie szkodzi?
Re: Biodiesel

Napisane:
17 stycznia 2008, 21:38
przez Dariuspolo
Cheeroki, to proste w instrukcji obslugi twojego auta przy sprawach zwiazanych z paliwem pisze jaka norme musi spelniac odpowiednie paliwo dla twojego pojazdu.
Zapytaj na stacji paliw jaka norme spelnia ich paliwo i wszystko bedzie jasne.
Re: Biodiesel

Napisane:
18 stycznia 2008, 09:24
przez Cheeroki
gdybym chciał sie opierać na instrukcji albo zdaniu wykwalfikowanej obsługi stacji to bym nie pytał na forum, a chyba bo to jest zeby poznac opinie doświadczonych ludzi tym bardziej ze to co mammy na stacjach mocno rozmiją sie z tym co powinno być a instrukcja napewno tego nie uwzglednia. w takim razie mozna zamknąc temat bo przeciez jest instrukcja i obsługa stacji
Re: Biodiesel

Napisane:
18 stycznia 2008, 09:43
przez Aligator
Ja robię dużo programów do ameryki a tam bardzo dużo ludzi jeździ na 20% lub nawet 100% biodieselu i jakichś większych problemów nie odnotowują. Jak auto jeździ na 100% biodieselu to robi się minimalnie inaczej program ale przy 2 lub 5% uważam że nie ma jakiegokolwiek problemu. W USA jeździ się na 20 i 100% biedieselu już od wielu lat a PDeki są od 2004 roku więc już trochę czasu minęło i gdyby miało się coś popsuć to by się popsuło

Re: Biodiesel

Napisane:
18 stycznia 2008, 11:00
przez Cheeroki

i o to chodziło a podpis mnie przekonuje do tego co mówisz.(chociaż PD są od 01r;)) thx
Re: Biodiesel

Napisane:
19 stycznia 2008, 17:59
przez Aligator
Cheeroki napisał(a):(chociaż PD są od 01r;)) thx
Chodziło mi o PD w USA, tam weszły w 2004 i to od razu jako EDC16 nawet w budzie Golfa 4

Re: Biodiesel

Napisane:
22 września 2008, 08:57
przez js83
Wypowiem się na ten temat nieco z innej beczki. Mianowicie, te 5 % to jest obecnie. Bodajże w 2012 roku będzie około 10% zawartości biokomponentów w każdym paliwie i nie będzie o tym żadnej oficjalnej informacji na stacjach paliw. Rekomenduje zapoznanie się z Narodowym Celem Wskaźnikowym. I tutaj proszę nie wierzyć w to, że np w Niemczech będzie inaczej, bo NCW jest to przepis unijny i zbieżny w każdym kraju. Możliwe, że w 2020 roku będzie to już nawet 20% - tego nie wiemy. Za nieprzestrzeganie przepisu dodawania biokomponentów grożą kary albo dla producentów paliw albo dla dystrybutorów.
Obecnie mamy mieszanki B 20 i B 100 - jesli chodzi o biopaliwa, gdzie liczba oznacza % udział biokomponentu w paliwie ogółem. Bioester to 100% ester rzepakowy.
Reasumując, tak czy siak lejemy biopaliwa do naszych aut o określonym udziale % czy nam się to podoba czy nie. faktem jest, że ten % udział rośnie z roku na rok.
Re: Biodiesel

Napisane:
14 lutego 2012, 10:23
przez bono
odgrzewam kotleta

Taki artykuł pojawił się na onecie
Raport: niektóre biopaliwa bardziej szkodliwe dla klimatu niż paliwa konwencjonalne
Korzyści dla środowiska wynikające z produkcji biopaliw głównie z oleju rzepakowego, palmowego i sojowego są wątpliwe, a wyniki przeprowadzonych badań przez USA i UE nie pokrywają się ze sobą.
Biodiesel miał zmniejszyć import i zużycie ropy, przynosić korzyści dla środowiska; zaś na produkcji roślin energetycznych zyskać mieli rolnicy. Lecz ujawnione w poniedziałkowym wydaniu "Frankfurter Allgemeine Zeitung" szczegóły z raportu Unii Europejskiej, o wartościach emisji z niektórych biopaliw oraz dewastacji środowiska wskutek uprawy roślin energetycznych, wywołały niepokój.
Z raportu wynika, że emisja gazów cieplarnianych z oleju palmowego, sojowego i rzepakowego, ale i słonecznikowego jest wyższa niż w przypadku paliw kopalnych; najniższa natomiast z oleju z trzciny cukrowej, buraków cukrowych, kukurydzy oraz słomy z pszenicy.
W raporcie, który będzie opublikowany w kwietniu, po raz pierwszy zostanie przedstawiony bilans pośrednich szkód produkcji biopaliw dla środowiska. Te pośrednie szkody powstają wskutek wylesiania terenów podmokłych w Azji Południowo-Wschodniej pod uprawę roślin energetycznych. W Malezji na przykład, niszczenie bagienno-torfowych lasów tropikalnych w celu produkcji oleju palmowego będzie miało długofalowo dramatyczne konsekwencje dla klimatu na naszej planecie.
Gwóźdź do trumny przemysłu biopaliw?
Dane z raportu mają być, według zapowiedzi Komisji Europejskiej, opublikowane wiosną razem z wnioskami ustawodawczymi dotyczącymi biopaliw. UE planuje zredukowanie emisji gazów cieplarnianych do 2020 roku o 21 proc. poprzez stosowanie biopaliw. Niszczenie lasów tropikalnych jest w prawie unijnym już obecnie zabronione.
Przemysł biopaliw zareagował na ujawnione informacje z niepublikowanego jeszcze raportu ostrzeżeniem przed przedwczesnym wyciąganiem wniosków. Szef organizacji zrzeszającej producentów biopaliw - VDB Elmar Baumann zapewniał, że nie będą pozyskiwane nowe tereny pod uprawę roślin energetycznych. Planuje się jedynie zwiększanie plonów na dostępnych polach uprawnych. Baumann zaznaczył, że w Niemczech kryteria ochrony środowiska są bardzo surowe.
Raport ws. produkcji biopaliw skrytykował szef organizacji producentów paliwa bioetanolowego. Dietrich Klein wskazał lapidarnie, że przeprowadzone badania bazują na „złych założeniach”.
Dpa/FAZ/Barbara Cöllen
red. odp. Iwona D. Metznerźródło :
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/deuts ... omosc.htmlWniosek taki, że w zależności kto płaci taki ma raport.
Jedyne co ja bym chciał to aby żaden idiota nie zmusił mnie do lania bioszajsu.
Re: Biodiesel

Napisane:
1 kwietnia 2012, 18:00
przez kurna1802
morał tej bajki jest krótki i wszystkim znany, nie lać biopaliwa, bo silnik będzie rozje**ny
