Reklama

Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez jurcio6 » 23 lipca 2017, 10:30

Witam,

Chciałbym zasięgnąć Waszej rady czy problemy z przepalaniem oleju w nowych Leon III 1.8 TSI 180KM 2017 nadal istnieją? Rozważam kupno tego auta w wersji FR, ale jak ma przepalać 0,5l oleju na 1k km, to poważnie się nad tym zastanawiam..
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Reklama

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez Ebec » 23 lipca 2017, 11:50

Mysle ze problem brania oleju przez silniki TSI zostal usuniety. Ja mam 2.0 TSI i od 15kk km nie dolalem ani grama. Mysle ze w 1.8 TSI bedzie taka sama :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ebec
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 marca 2017, 19:09
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez mirek_p11 » 23 lipca 2017, 11:55

Problem z nadmiernym spożywaniem oleju dotyczył głównie silników 2 generacji ( CDAA,CDAB).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
silnik: inny

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez jurcio6 » 23 lipca 2017, 16:53

Oczywiście takie informacje również znalazłem na necie, ale wolałem zapytać Was, koledzy - zawsze pewniejsze źródło informacji :)

A czy macie może jakąś wiedzę jeżeli chodzi o chipowanie w ASO tego silniczka na ~220KM? Taką alternatywę - FR + chip - dla droższej o ponad 30 tysięcy Cupry zaproponował mi sprzedawca w salonie :) Nie zależy mi na Bóg wie jakich osiągach - wtedy brałbym Cuprę. FR z naprawdę fajnym wyposażeniem wychodzi w ichniejszym konfiguratorze na stronie jakieś 120 tys. zł. Oczywiście do negocjacji jeszcze - taką mam nadzieję. Z resztą wydaje mi się że w Cuprze jest mniej kompromisów, natomiast kombi to auto rodzinne... Chcę więc zachować sobie komfort kombiaka (koła max 17 cali, niezbyt twarde zawieszenie itp.).
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez Niuch » 23 lipca 2017, 18:05

Chipowanie w ASO ? A gwarancja ? Ciekawa propozycja sprzedawcy, nie spotkałem się z tym.

Odnośnie brania oleju - ostatnio stuknęło mi 10k km, dolałem 300ml. Jak dla mnie to jest nic.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 166
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez jurcio6 » 23 lipca 2017, 20:30

Chipowanie w ASO ? A gwarancja ? Ciekawa propozycja sprzedawcy, nie spotkałem się z tym.

Wspominał wyłącznie o wgraniu softu. Myślę, że by w ogóle tematu nie poruszał, jeżeli wiązałoby się to z utratą gwarancji, ale kto wie. W każdym razie też mnie to zaciekawiło, więc stwierdziłem że warto o tym wspomnieć na forum :) Pewnie będę wiedział więcej w nadchodzącym tygodniu. Na pewno taki zabieg warto wykonać po "dotarciu" dotartego już silnika :D
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez peter85 » 24 lipca 2017, 07:18

Chipowanie w ASO ? A gwarancja ? Ciekawa propozycja sprzedawcy, nie spotkałem się z tym.


A ja spotkałem i to w różnych markach, plusem jest fakt, że po takim chipie zachowuje się gwarancję minusem cena która jest sporo wyższa niż zrobienie programu u tunera, znajomemu dealer Mercedesa zaproponował oryginalny chip od Brabusa który nie powoduje utraty gwarancji, cena - 10.000 zł :mrgreen:
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
silnik: BKD 2.0

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez marcin1ja1 » 24 lipca 2017, 08:11

peter85 napisał(a):
Chipowanie w ASO ? A gwarancja ? Ciekawa propozycja sprzedawcy, nie spotkałem się z tym.


A ja spotkałem i to w różnych markach, plusem jest fakt, że po takim chipie zachowuje się gwarancję minusem cena która jest sporo wyższa niż zrobienie programu u tunera, znajomemu dealer Mercedesa zaproponował oryginalny chip od Brabusa który nie powoduje utraty gwarancji, cena - 10.000 zł :mrgreen:


Cena bierze się z tego, że jest w nią wliczone ewentualne naprawy gwarancyjne spowodowane tym chipem.

Druga sprawa ASO nie założy chip'a do każdego silnika. Założą tam gdzie wiedzą, że skrzynia i sprzęgło są wystarczająco mocne, a moc silnika jest dużo poniżej maksymalnych możliwości tego silnika.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Auto: Leon III FL
silnik: CDAA 1.8

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez janek1988 » 24 lipca 2017, 23:18

27tysi przejechane. Brak zużycia oliwy, na bagnecie tyle ile było wlane, cały czas max. Wymiana co 15tysi. wlany Motul XMAX 0W40.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI w Leon III ST 2017 - problem z olejem?

Postprzez jurcio6 » 26 lipca 2017, 11:09

marcin1ja1 napisał(a):
peter85 napisał(a):
Chipowanie w ASO ? A gwarancja ? Ciekawa propozycja sprzedawcy, nie spotkałem się z tym.


A ja spotkałem i to w różnych markach, plusem jest fakt, że po takim chipie zachowuje się gwarancję minusem cena która jest sporo wyższa niż zrobienie programu u tunera, znajomemu dealer Mercedesa zaproponował oryginalny chip od Brabusa który nie powoduje utraty gwarancji, cena - 10.000 zł :mrgreen:


Cena bierze się z tego, że jest w nią wliczone ewentualne naprawy gwarancyjne spowodowane tym chipem.

Druga sprawa ASO nie założy chip'a do każdego silnika. Założą tam gdzie wiedzą, że skrzynia i sprzęgło są wystarczająco mocne, a moc silnika jest dużo poniżej maksymalnych możliwości tego silnika.

No i tu dochodzimy do sedna sprawy w przypadku 1.8 TSI i skrzyni DSG, o które chciałem zapytać :) W internecie krążą informacje, że ten silnik ma tylko 250 Nm (tyle samo co 1.4 TSI...) z powodu właśnie zastosowanej skrzyni DSG, która to nie powinna przyjmować większych obciążeń. Czy tak faktycznie jest? Jest jakieś ryzyko z chipem na 220+ KM ?

Druga sprawa - czy ma ktoś może kontakt do osoby z Seata, która jest w stanie zrobić fajną cenę na to auto? Jak na razie salon zszedł mi tylko ze 120 000zł z konfiguratora do 112 000zł. Liczę na uzyskanie ceny w granicach 100 000zł. I te 4 miechy oczekiwania... ehh
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez Ebec » 27 lipca 2017, 07:40

Co do DSG i 250 Nm, to dzwine ze montuja DSG w Cuprze 300 :-D chyba ze inny model skrzyni idzie do 1.8 albo DSG7 ktora moze tylko tyle zniesie...
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ebec
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 marca 2017, 19:09
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez Niuch » 27 lipca 2017, 08:18

Cupra ma dq250, skrzynię 6b. z mokrym sprzęgłem, która przenosi do 400Nm. 1.8 przez to, że ma dq200, 7b. z suchym sprzęgłem, zostało wykastrowane do 250Nm, właśnie przez limit skrzyni. Chociaż wykresy i tak pokazują, że 1.8 ma ponad 250Nm.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 166
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez jurcio6 » 11 sierpnia 2017, 17:42

Czyli ryzyko jakieś tam jest... pewnie szybsze zużycie skrzyni. Bardzo ciekawe więc jak tak naprawdę jest z gwarancją przy chipie fabrycznym - muszę dopytać dokładnie w salonie.

-- 11 sierpnia 2017, 17:42 --

Ok, to już wszystko jasne - nie ma czegoś takiego jak chip w salonie z gwarancją... wszystko odbywa się na zasadzie "robisz na własne ryzyko, ale w serwisie tej modyfikacji nie wykryją".
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez marpit » 31 sierpnia 2017, 07:47

Odnośnie brania oleju to nie sugeruj się dwoma wpisami na forum bo w dziale 5f masz sporo informacji i osób które dolewają.
Pozostaje jeszcze kwestia brania tak jak napisałeś na 1kkm i np na 15 kkm. Jeżeli ktoś dolewa regularnie co 8 kkm 0.3 l tzn że bieże te 0.5 l na zmianę 15 kkm Każdy TSI coś musi wziąć w obciążeniu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 382
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
silnik: benzyna 1.4

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez maciek89 » 3 września 2017, 18:05

Jak ktoś ma 125 KM i sobie pyrka pomału to pewnie nie zauważy ubytku przy interwale 15k. Jak ktoś ma Cuprę i często przyciska to inaczej to wygląda. Moja Cupra pije coraz więcej oleju- teraz jest to już ok. litra na 4000 km, a styl jazdy się nie zmienił. Za rok to chyba będę musiał dolewać litr na 1000 km. :D Ale w instrukcji z tego, co pamiętam jest dopuszczane max 0,5l/1000 km
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez jurcio6 » 3 września 2017, 18:52

No tak, to jest niestety jasne że te TSI lubią sobie chlapnąć. Kwestia ilości, bo jeżeli ma żłopać 0,5L na 1k km, to słabo to widzę. Jeżeli jest to jednak powiedzmy 0,5L na 10k km (czyli w moim przypadku rok jazdy), to jestem w stanie to przeboleć :)

Tak naprawdę chodzi o to czy poprawili te sławetne tłoki i cienkie uszczelniacze, czy nadal trzeba wymieniać połowę silnika, aby problemu się pozbyć :)

Nogi lekkiej nie mam, ale na pewno jestem daleki od pałowania spod świateł - w 80% żona i dziecko na pokładzie, więc odpada wygłupianie się :)
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Auto: BMW E91 320i
silnik: benzyna 2.0

Re: Pobór oleju w 5F - problem rozwiązany?

Postprzez maciek89 » 3 września 2017, 19:14

Wadliwie były pierścienie i tak- poprawili. To już nie to kosmiczne zużycie co kiedyś. Po prostu jak auto ciśniesz no to wyżyłowana turbobenzyna Ci zawsze oleju trochę spali, tak było i jest niezależnie, czy to TSI, czy coś innego. U mnie wyskakuje komunikat po seriach pałowania i intensywnych sesjach po autostradzie. :) Po co kisić te konie pod maską, fajnie jest je czasem wykorzystać jak są warunki. Jak za to, co silnik oferuje i przy tym rozsądnie pali można to przeboleć, choć ostatnio coś mi szybciej ubyło ale oby to chwilowa niedyspozycja. :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość