Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez rbrus » 8 stycznia 2019, 21:51

Witam,

Mam rocznego Seat Leon 1.4 TGI (Gaz ziemny). Oddalem go wczoraj na pierwszy roczny serwis (15tys km) i oddali mi go dzisiaj z 10W-40. Wydaje mi sie ze samochod orginalnie wyjezdzajac z fabryki mial wlany 5W-40 (tak domniemuje inny serwis Seata gdzie samochod zostal zakupiony). I moje pytanie jest takie, jak bardzo moze to zaszkodzic dlugofalowo mojemu samochodowi i jak bardzo powinienem byc zly i sie postawic? Dzisiaj, tyle ile sie udalo mi sie dowiedziec probujac rozmawiac z pracownikiem serwisu, to to ze wedlug niego ten olej jest tylko 'lekko gorszy w zasadzie taki sam jak 5w40' ale jest tanszy, a dla niego sie liczy to co jest na fakturze i dlatego go wlal. Dla mnie porazka, mogl chociaz zapytac skoro wlal inny niz byl.

Co doradzicie, co o tym myslicie?

Jak macie jakies linki w j. niemiecki lub j. angielskim z dobrymi testami tez bede wdzieczny, aktualnie jestem w kraju niemiecko jezycznym i tutaj auto oddalem do serwisu, a ja nic po niemiecku. Dzieki.
Zobacz Profil
rbrus
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 22 października 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 1.4 TGI ST 2018
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez servo » 8 stycznia 2019, 22:34

Jeśli olej spełnia wszystkie wymogi producenta - nic nie zrobisz. 10W w niskich temperaturach w zimie (-20C, -15C) będzie miał większą gęstość niż 5W. Po zagrzaniu lub na wiosnę/w lecie/na jesieni nie powinno być różnicy.
Sprawdź wymagania olejowe dla tego silnika (instrukcja mówi: VW 502 00) - jeśli zalany ich nie spełnia - domagaj się wymiany.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez brzooza » 8 stycznia 2019, 22:36

https://m.youtube.com/watch?v=FeZWcKVDMm8

Obejrzyj i będziesz miał odpowiedź, czy ten olej powinien znaleźć się w twoim silniku czy nie
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez bad » 8 stycznia 2019, 22:42

Powinni zalać syntetyk 5W40.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez servo » 8 stycznia 2019, 22:43

brzooza napisał(a):Obejrzyj i będziesz miał odpowiedź, czy ten olej powinien znaleźć się w twoim silniku czy nie
:)
https://youtu.be/FeZWcKVDMm8?t=397
Tam akurat 10-ka płynęła lepiej niż 5-ka :)
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez marekwar » 8 stycznia 2019, 23:18

Dla silnika 1.4 CNG wg instrukcji trzeba lać olej tylko z normy 502. Może to być 10W i nie jest to błąd o ile norma jest spełniona.
W wyszukiwarkach wytwórców olejów można znaleźć rekomendację 10W40 dla CNG. Może dla gazu jest to nawet lepiej?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez GazMajster-G1 » 9 stycznia 2019, 00:34

servo napisał(a):przez servo » 8 stycznia 2019, 22:43

brzooza napisał(a):
Obejrzyj i będziesz miał odpowiedź, czy ten olej powinien znaleźć się w twoim silniku czy nie

https://youtu.be/FeZWcKVDMm8?t=397
Tam akurat 10-ka płynęła lepiej niż 5-ka


1 wylewka poszła gdy nie był równy poziom w kubeczkach , następne wylewki pokazują prawdę .

Test 1 klasa super zobrazowane.

-- 9 stycznia 2019, 00:30 --

Najlepszy wybór może być nawet 0W-40 jak znajdziesz odpowiedniej jakości w/g API ACEA -ewentualnie normy VW - proszę pamiętać -że norma określa minimalne wymagania -więc może się przydarzyć ,że olej nie ma normy vw bo nikt tego nie sprawdził czy przechodzi , a może być o wiele lepszy niż zaleca VW.

Miałem VW T5 -2014 r. 2.0TDI 140PS - brał olej jak porąbany od nowości -przy pałowaniu nawet 1,5l na 1 tankowanie ( na gwarancji) olej VW 5W-30 Long life. Po gwarancji - zapodałem 0W-50 - przy 165.000 km. ( wynik silnik przestał brać olej ) :-D
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 9 stycznia 2019, 06:38

Zacznijmy od tego że oznaczenie 5w40 czy 10w40 to nie oznaczenie gęstości a lepkości. Poza tym olej silnikowy musi się odznaczać poza dobrymi właściwościami smarnymi jak i w zimnych warunkach tak też i dość gorących. Pamiętajmy że walki rozrządu wycierają się nie przez pierwsze 15 sekund pracy silnika tylko przy silniku gorącym. Olej ma być taż poza tym wszystkim mega odporny na spalanie. Nie może się palić nawet tam gdzie mu bucha ogień na ściankach cylindrów- no przynajmniej najbardziej jak się da odporny.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez rbrus » 9 stycznia 2019, 07:35

Orientujecie sie co powinno by zrobione w takim silniku w pierwszym przegladzie? Silnik to 1.4 TGI CPWA.

Ten magik chyba zaznaczyl ze zrobil 'LongLife Service' co jest nie prawda, bo ten silnik nie ma LongLife, nie wymienil filtrow powietrza itd (powiedzmy sa czyste bo jezdze tylko autostradami) ale cos jest podejrzane w tym wpisie.

Silnik oryginalnie, tak domniemuja mial 5w40 wlany, czy myslicie ze wlanie 10w40 moze skrocic zywotnosc motoru?
Zobacz Profil
rbrus
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 22 października 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 1.4 TGI ST 2018
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 9 stycznia 2019, 11:34

No nie ma znaczenia jaka ma lepkość. Możesz dużo lepszy olej kupić i dużo droższy bo np za 250 zł za 5 litrów i będzie to olej 10w50. To tak jak mowa że 5w40 to syntetyk a 10w40 to pół a 15w40 to mineralny.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez brzooza » 9 stycznia 2019, 12:15

Ja na taki serwis to zalalbym 0w40 i wymienił wszystkie filtry razem z tymi od gazu jeśli są i miał spokój. Do tego powtarzalnym to co 10tys km albo co rok. Co tu kminic więcej, jak dbasz tak masz tyle w temacie.
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez marekwar » 9 stycznia 2019, 13:00

Jakiś konkret. Tu jest olej rekomendowany do Twojego silnika. Oczywiście norma VW 502 tak jak w instrukcji.
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-max-0w40
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 9 stycznia 2019, 14:37

Tak tylko że olej który ma powiedzmy normę 507 to ma też normy niższe. Czy taki olej do DPF jest taki super do auta bez DPF czy jakiejś starszej benzyny? Raczej bardziej niż pewne jest to że nie jest. Zresztą są oleje tak jak pisałem co 5 L kosztuje prawie 300 zł a norm nie posiada np tych od VW. Za to co dziwne to ma normy dla BMW czy merca. Zresztą co nowszy silnik to wymaga wyższej normy- to chyba coś nie tak jest bo co taki silnik coraz gorszy coraz bardziej wymagający jest. Rozumiem jeszcze podział na olej z dpf i bez dpf.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez servo » 9 stycznia 2019, 16:59

wesol napisał(a):Tak tylko że olej który ma powiedzmy normę 507 to ma też normy niższe.
Odważny wniosek. Obawiam się, ze numer normy oznacza pewien zestaw wymagań a wyższa numeracja nie musi mieć prostego związku z lepszymi parametrami dla wszystkich silników.
wesol napisał(a):Zresztą co nowszy silnik to wymaga wyższej normy
Raczej chyba "innej" a nie "wyższej"?
o ile 502 zastąpił 500 i 5001 a sam został zastąpiony przez 502.01 to 508 wcale nie zastępuje 502.
Specyfikacje zmieniały się z biegiem czasu wraz ze zmianą osprzętu silników: pompy rotacyjne, pompowtryskiwacze, common rail. Tak samo zmieniały się wymagania wraz ze zmianą mocy generowanych przez silniki a z tym - materiałów, temperatur i sił występujących na smarowanych powierzchniach. Niebagatelne znaczenie miało również sprzedawanie coraz to "nowych" produktów i zarabianie na efekcie "nowości" - sprzedając to samo:)
Polecam rzucić okiem na to:
https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
i na to:
https://www.oilspecifications.org/artic ... lained.php
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 9 stycznia 2019, 17:08

:PPPP Kiedyś na forum masters był temat olejowy też i było mówione że wyższa norma ma normy niższe. Ja tam w takie wypowiedzi internetowe w stylu pan redaktor sobie napisał to ostrożnie podchodzę.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez marekwar » 9 stycznia 2019, 19:41

W instrukcji jest podana wyłącznie norma 502. Rozumiem, że auto jest jeszcze na gwarancji. Dla świętego spokoju trzymałbym się tego 502 aby w razie awarii uniknąć odmowy naprawy gwarancyjnej z powodu zmiany specyfikacji choćby na wyższą (niby lepszą).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez rbrus » 9 stycznia 2019, 20:15

marekwar napisał(a):W instrukcji jest podana wyłącznie norma 502. Rozumiem, że auto jest jeszcze na gwarancji. Dla świętego spokoju trzymałbym się tego 502 aby w razie awarii uniknąć odmowy naprawy gwarancyjnej z powodu zmiany specyfikacji choćby na wyższą (niby lepszą).
502 oznacza 10w40? Z tego co polecaja do tego silnika to 0w40, 5w40, 5w30.
Zobacz Profil
rbrus
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 22 października 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 1.4 TGI ST 2018
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez flito » 10 stycznia 2019, 16:08

rbrus napisał(a):502 oznacza 10w40?


nie. Rbrus, wróć do serwisu i powiedz że chcesz taki olej jak zalany fabrycznie, jak na moje to 5W40 bo jest lepszy. Sprawdź w instrukcji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
flito
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 29 sierpnia 2013, 19:44
Auto: Seat LEON
Silnik: benzyna 1.4

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 10 stycznia 2019, 16:49

Przecie ASO nie jest zobowiązane do zalewania olejem takim jak z fabryki. My mieliśmy w oplu podpisaną umowę z castrolem. W fordzie mieliśmy mobila. Spełnia normy to oco chodzi.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez GazMajster-G1 » 11 stycznia 2019, 01:35

wesol napisał(a):Przecie ASO nie jest zobowiązane do zalewania olejem takim jak z fabryki. My mieliśmy w oplu podpisaną umowę z castrolem. W fordzie mieliśmy mobila. Spełnia normy to oco chodzi.


O nic przecie nie chodzi , jedni żrą smalec , a inni żrą ostrygi -to śliskie i o to śliskie -to różnicy nie ma .
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez wesol » 11 stycznia 2019, 06:37

A jakby brakło oleju to wszystkie aso pozamykać trzeba? To tak jak z DPF. Wszyscy modlą się bo jak zajechał pod dom to jeszcze się niby wypalał więc odczekał jeszcze 10 minut i koniec wypalania. Trzeba rozumieć jak to działa. DPF nie będzie się wypalał prawidłowo mimo że procedury przebiegają w ecm jak np wężyk od czujnika ciśnienia będzie albo zamarznięty albo lekko pęknięty. Ktoś będzie myślał że jest okej bo przecie wypala się a w rzeczywistości jest za każdym razem dobijany.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez marcin7x5 » 11 stycznia 2019, 20:34

Kolega arek81 widzę że zaczyna reklamować wszystko na wszystkich forach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 10W-40 wlane zamiast 5W-40/5W-30/0W-40

Postprzez GazMajster-G1 » 11 stycznia 2019, 23:53

Musi być niedobry ten olej skoro go nie pije :-D
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny


Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość