Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 29 czerwca 2012, 07:58

Na portalu Auto Bild, pojawił sie artykuł o problemach ze wszystkimi odmianami silnika 1.4 TSI
jest tez dyskusja, może ktoś przetlumaczy sensownie (mozna tez uzyc googletranslatora)

Obrazek

http://www.autobild.de/artikel/vw-1.4-t ... 92135.html

podobny tekst ukazal sie w "Auto Świat"

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami
rrybicki, wydanie:AŚ 26/11, 01.12.2011

Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI – nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel!

Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.
Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.


Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.

Za najbardziej kłopotliwą uchodzi odmiana o mocy 160 KM. O ile charakterystyczne piszczenie pojawiające się przy mniej więcej 2,5-3 tys. obrotów na minutę (psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka.
Zaczyna się od nierównej pracy na wolnych obrotach, potem zapala się lampka awarii silnika, czemu towarzyszy wyraźny spadek mocy. Pomiar kompresji wykazuje w takim przypadku znaczne obniżenie ciśnienia (czasem nawet w dwóch cylindrach!). Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.
Znamy przypadki pęknięcia tłoka w autach, których licznik pokazywał ledwie 10 tys. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża.
Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian – z kompresorem)
i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo paliwa – średnio niewiele ponad 8 l/100 km.
Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI
- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł
- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł
- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO
- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł
PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Reklama

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez mepha » 29 czerwca 2012, 09:21

Niestety era prostych konstrukcyjnie silników benzynowych w raz downsizingiem odejdzie w zapomnienie. A najgorsze jest to ze producentnie poczuwa się do odpowiedzalnosci za niedopracowane konstrukcje. Bo były przypadki gdzie ludzie mało jeździli, skończyła się gwarancja i po 40 tys km trzeba było łańcuch wymieniać na własny koszt.
Zobacz Profil
mepha
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 08:28
Lokalizacja: Lubelskie
Auto: Leon FR

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 29 czerwca 2012, 10:30

jeszcze cos :

http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-rozwi ... w-rozrzadu

Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów.

https://www.facebook.com/pages/Volkswag ... 2334663478
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez lasotek » 23 września 2012, 11:44

Kolego rozmawiałem ostatnio z tunerem i robił sirocco z tym silnikiem i jak stwierdził jest to konstrukcja z plasteliny. Lekka zmiana ciśnienia doładowania i modlił się żeby nie musieć wymieniać na nowy. Te nowe konstrukcje są ciekawe bo mała pojemność a moc ciekawa :-) ale niestety ich wykonanie i wytrzymałość budzi kontrowersje. Rozrząd pada podobno również w silnikach 1.8 i 2.0 więc tym bym się nie kierował. chociaż już tu na forum chyba wyczytałem że są już nowsze konstrukcje z poprawionymi wadliwymi elementami ale trzeba sprawdzić jakie to kody silników.
Patrzę w lustro codziennie rano, jestem coraz przystojniejszy- ale dzisiaj to już przesadziłem!!
Był Leon 1M 1.8 APG, Jest Octavia 1.8T+ AUM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lasotek
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 17:32
Lokalizacja: Wieruszów
Auto: Octavia 1U
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez leszekpb » 25 września 2012, 08:32

Szkoda, ze jest taka awaryjność tych silników. Nie ukrywam, że sam zasanawiałem się na takim motorem w kolejnym aucie, gdyż moje przebiegi nie są zbyt imponujące i diesel nie jest uzasadniony (teraz jest ASV), ale jak czytam takie rzeczy to mi się odechciewa. W dieslach leci zmienna geometria, dwumasy itd, w benzyniakach lecą rozrządy. Szkoda, bo kupienie wolnossaka nie wchodzi u mnie w grę a tu co nie wybierzesz z mocniejszych jednostek to każda ma jakąś bolączkę, której naprawa jest nietania...
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Radekrk » 25 września 2012, 15:04

Ja bym tak nie skreślał tego silnika bo ile ludzi tyle opinii, moim zdanie jak się dba i jeździ z głową to każdy samochód będzie bezawaryjny. Mam leona z tym silnikiem od roku i jestem bardzo zadowolony i nie patrzyłem co piszą bo na każdy silnik coś się w internecie znajdzie negatywnego, weźmy pod uwagę to że jak ktoś nie ma problemu z autem to nie siedzi necie i nie wypisuje na każdym forum jak mu się super jeździ tylko wtedy jak ma problem. Tak poza tematem kupiłem żonie 3,5 roku temu 10 letnie Twingo, jakie ja opinie usłyszałem o znajomych jakie to gu..no kupiłem, jakie awaryjne tylko siąść i zapłakać i po tych 3,5 roku wymieniłem olej, żarówki, świece akumulator i amortyzator klapy bagażnika i mogę sobie ich gadanie w bajki włożyć a samochód nie ma lekko bo mieszkam przy drodze gruntowej i po opadach jest naprawdę nie wesoło.
Zobacz Profil
Radekrk
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2 sierpnia 2007, 20:13
Lokalizacja: sdvdvdfv
Auto: Leon

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 25 września 2012, 17:26

Radekrk napisał(a):moim zdanie jak się dba i jeździ z głową to każdy samochód będzie bezawaryjny.


taa, a wszyscy ci co maja 2.0tdi to nie dbaja o auta i je zazynaja, dlatego glowice pekaja, turbiny padaja, wtryski , dwumasy itd
gdyby bylo tak jak piszesz, to by producent nie oglaszal zadnych akcji serwisowych, a oglasza i nie moze sobie z tymi problemami poradzic, wielka kolejna kupa im wyszla i tyle
jak rpoducent oglasza akcje serwisowa to musi to byc i jest wielki problem, nie tak latwo pogodzic sie z wymiana jakiejsc czesci w nastu tysiacach aut itd

nie zycze ci, ale jak ci cos padnie, to ciekawe co wtedy powiesz... dbalem, a mi padlo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Radekrk » 26 września 2012, 08:26

wydaje mi się że jednak nie wszystkie 2.0 tdi się popsuły i są tacy którzy są zadowoleni z tego silnika. nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka bo ktoś inny ma problem, POZDRAWIAM i życzę zdrówka
Zobacz Profil
Radekrk
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2 sierpnia 2007, 20:13
Lokalizacja: sdvdvdfv
Auto: Leon

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 26 września 2012, 13:15

Radekrk napisał(a):wydaje mi się że jednak nie wszystkie 2.0 tdi się popsuły i są tacy którzy są zadowoleni z tego silnika.


wiesz ze dzwonia, ale znowu nie wiesz w ktorym kosciele

oczywiscie ze sa zadowoleni, ale posiadacze jednostek 8V, ktore sa niczym innym, jak rozwierconym starym 1.9, posiadajacym ten sam walek, to same turbo, wtryski itd
jednostki 2.0tdi 16V (montowane poprzecznie (1p,a3 8p, octavia itd) BKD/AZV czy 170ps BMN/BUY )) wszystkie ciarpia na te same problemy, w przypadku pekniecia glowicy pytanie tylko kiedy, niezaleznie od przebiegu, mocy itd
w przypadku jednostek 170ps na piezowtryskach padniecie wtryskiwacza/y tez jest tylko kwestia czasu, niezaleznie od mocy i przebiegu
zupelnie niezaleznie czy ktos daba to ma
wszystkie swoje informacje opieram na faktach i doswiadczeniu z tymiz jednostkami, a nie na tym co wyczytalem w auto-swiecie czy na forach

wracajac do tsi, jesli masz 1.4 to radze sprawdzic po vin czy podlega jakiejs akcji serwisowej, mozna wtedy zapobiec i uniknac kosztow, a cos drogiego zostanie wymienione w aso bezplatnie, nie ma znaczenia czy auto sporwadzone,powypadkowe itd
na konkretny VIN jest akcja i tyle, musza sie wywiazac

pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 28 października 2012, 08:39

Czy sprawdzić można w ASO po VIN czy gdzieś w sieci?
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez rob555 » 28 października 2012, 09:36

Niestety te 1.4tsi sa awaryjne i to niezaleznie czy ktos dba przesadnie i myje auto 3x dziennie :) czy po prostu traktuje jak rzecz uzytkowa...

Rozrzady na lancuchu sa klopotliwe od wielu lat w koncernie VW (stare 1.2benz) i do dzis nie moga sobie z tym poradzic!!!
To dla mnie po prostu porazajace jak mozna powielac znany problem przez tyle lat !!!

Co ciekawe czy ktos wie jak sie sprawuja male turbodoladowanie benz silniki forda czy opla? Bo z moich informacji o wiele lepiej niz TSI....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Silnik 1.4 TSI

Postprzez Muka » 1 lutego 2013, 17:47

Witam mam zamiar kupic sobie Leona z silnikiem 1.4 tsi nie chce kupować w ciemno i dlatego czytałem trochę o aucie jak i o silniku.
Wyczytałem miedzy innymi cos takiego:

Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI

- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł

- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł

- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO

- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł

wyczytałem gdzieś ze podobno od polowy 2010 roku albo od początku 2011 poprawiono usterki. Dlatego chciałbym dowiedzieć sie czy to prawda ????
Zobacz Profil
Muka
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 lutego 2013, 16:43
Lokalizacja: Poznan
Auto: Peugeot 205

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez havran » 1 lutego 2013, 20:13

kuzyn pracujący w serwisie Skody, będąc na szkoleniu o silnikach 1.4 TSI usłyszał,
że te silniki maksymalnie do 100k km przebiegu wytrzymują,
sam producent o tym wie, więc nie może byc zaciekawy ten silnik
... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
havran
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 14:57
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: VW Passat B5 FL
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 1 lutego 2013, 20:46

Coś źle usłyszał. VW GOLF 1.4 TSI ( radiowóz ) więc lekko nie ma. 160 kkm i śmiga jak dziki.
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez srebrnyas » 19 grudnia 2013, 21:52

Sam jeżdżę Leonem 1.4 TSI 125 KM i nie powiem ale rozważałem dość długo zakup tego auta. Oto co znalazłem:
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... 21,nPack,3
W artykule mowa o awaryjnych silnikach o mocy 140 - 180 KM. Zatem posiadacze 122-125 KM mogą spać w miarę spokojnie.
Zobacz Profil
srebrnyas
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 14 października 2013, 21:35
Auto: Leon 1P
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 19 grudnia 2013, 22:18

niestety, ale te slabsze wersje tez sa narazone na awarie
najwiekszym problemem jest napinacz (i prowadnice )
w cywilizowanych krajach byly akcje serwisowe wymiany tychze, u nas oczywiscie nie
jesli auto jest sprowadzone, warto sprawdzic w historii serwisowej co mialo wymieniane.

a jesli nie mialo wymienionych, to wymienic, taktowac to jako normalny pakiet startowy ( z olejami, filtrami) przy sprowadzeniu auta
zeby potem nie bylo za pozno
w przypadku Audi czy VW jesli auto jest serwisowane w ASO to nawet po gwarancji mozna liczyc na "dobrą wolę" producenta
Udzial wlasny producenta to wtedy do 70% na czesci i nawet 100% robocizna

nie wiem jak jest w Seacie, obawiam sie ze przy tych zawirowaniach z importerami bardzo roznie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 20 grudnia 2013, 10:11

W 1.2 TSI też coś nie halo. Ostatnio podczas pobytu mojego LEO w serwisie okazało się że Panom przy przestawianiu auta zaświecił się check i ni cholery nie wiedzieli dlaczego. Wywalało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Okazało się że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Heh auto ma dopiero 35kkm.
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez SebastianW » 20 grudnia 2013, 11:30

Mam propozycję, piszcie z którego roku są silniki o których piszecie bo na przykład od 2010 z tego co wiem nie ma już łańcucha, chyba, że mowa o napinaczu paska :D
5F FR 1.4 TSI 140KM
Golf VII Alltrack 1.8TSI DSG 180KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SebastianW
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 19 listopada 2009, 22:35
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 5F FR CHPA
Silnik: benzyna 1.4

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 20 grudnia 2013, 11:33

U mnie wszytko masz w podpisie. Wóz jest z 2011
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez srebrnyas » 20 grudnia 2013, 21:50

Mam 1.4 TSI MR 2010 ale w moim jest łańcuch (silnik CAXC). Auto od I właściciela. Przebieg - niecałe 90 tysi. Każdy przegląd wbity w książkę. Salon Polska.
Co z tym fantem?
Zobacz Profil
srebrnyas
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 14 października 2013, 21:35
Auto: Leon 1P
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez jacek79 » 5 stycznia 2014, 11:27

Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.
Zobacz Profil
jacek79
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 grudnia 2013, 18:26
Auto: LEON
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 6 stycznia 2014, 17:47

jacek79 napisał(a):Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.



To znaczy jaki? Możesz się rozwinąć w tym temacie?
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez rodzyn889 » 6 stycznia 2014, 20:03

jacek79 napisał(a):Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.

chyba zapomniałeś dopisać że w momencie gdy nie jest winny łańcuch to ksozt napinacza hydraulicznego tj ponad 1600zł za element.

BTW: Koncern od 2013r odchodzi już od silników benzyn na łańcuchu, spójrzcie przynajmniej na 2.0 TSI kod silnika 8888, jest już na pasku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez jacek79 » 7 stycznia 2014, 20:52

rodzyn889 napisał(a):
jacek79 napisał(a):Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.

chyba zapomniałeś dopisać że w momencie gdy nie jest winny łańcuch to ksozt napinacza hydraulicznego tj ponad 1600zł za element.

BTW: Koncern od 2013r odchodzi już od silników benzyn na łańcuchu, spójrzcie przynajmniej na 2.0 TSI kod silnika 8888, jest już na pasku.

Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata
Zobacz Profil
jacek79
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 grudnia 2013, 18:26
Auto: LEON
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez srebrnyas » 7 stycznia 2014, 22:00

Interesuje mnie pewna sprawa - czym różnią się technicznie 1.4 CAXA od 1.4 CAXC. Czy w CAXC zostały zastosowane jakieś zmiany na plus w porównaniu do CAXA? Który sprawia mniej problemów?
Zobacz Profil
srebrnyas
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 14 października 2013, 21:35
Auto: Leon 1P
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 8 stycznia 2014, 09:19

CAXA to nowy silnik, montowany od lipca 2012,

CAXC to stare TFSI, wkladany od 2007roku

roznia sie wszystkim, od kolektora z glowica po turbo ze zmienna geometria itd
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez rodzyn889 » 8 stycznia 2014, 10:30

jacek79 napisał(a):Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata
u nas opór tego jest ;/ 3 miesiecznie to mało ;/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez Cristobal » 8 stycznia 2014, 13:50

Czy może ktoś napisać czym objawia się usterka i jaki rozrząd jest w 1.2 TSI 105KM?
SEAT LEON '11 1.2 TSI COPA BLACK PHANTOM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cristobal
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 1 listopada 2011, 09:40
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT Leon 1P
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez srebrnyas » 8 stycznia 2014, 23:04

Ciekaw jestem czy faktycznie jest prawdą, że 1.4 TSI były modernizowane od początku produkcji, czy to tylko marketingowa papka wciskana ludziom aby kupowali te autka. Znajomek prowadzący prywatny serwis (specjalizacja VAG) twierdzi, że tak było ale konkretami nie dysponuje :-D

Podał mi dość prosty sposób jak sprawdzić luz na łańcuchu. Wkręcić auto na ok. 2500 obrotów (na luzie) i noga z gazu. Jeśli są luzy słychać będzie pracę łańcucha... w moim aucie nic nie słychać poza normalną pracą silnika pomimo przejechanych blisko 90 tysi.
Zobacz Profil
srebrnyas
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 14 października 2013, 21:35
Auto: Leon 1P
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez jacek79 » 9 stycznia 2014, 19:28

CAXA to nowy silnik, montowany od lipca 2012,

CAXC to stare TFSI, wkladany od 2007roku

roznia sie wszystkim, od kolektora z glowica po turbo ze zmienna geometria itd


:-D to ciekwawe to skad sie wzial CAXA w skodzie w 2009 roku ??

-- 9 stycznia 2014, 19:28 --

rodzyn889 napisał(a):
jacek79 napisał(a):Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata
u nas opór tego jest ;/ 3 miesiecznie to mało ;/

Opór CAXA i CAXC ??
Zobacz Profil
jacek79
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 grudnia 2013, 18:26
Auto: LEON
Silnik: CDLA 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez miroA3 » 9 stycznia 2014, 19:37

jacek79 napisał(a):to ciekwawe to skad sie wzial CAXA w skodzie w 2009 roku ??


masz racje, sugerowalem sie seatem ( bo na takim forum jestesmy ) wczoraj patrzac w etke i CAXA w seacie jest dopiero od 07/12
gdzie w VW juz od 2006 (EOS), nie jest to wiec nowa konstrukcja, moj blad
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez grzeskuu » 27 czerwca 2016, 13:04

mam okazje kupic ibize cupre wlasnie z tym silnikiem - 1.4 tsi. Moc 180 koni, dsg, przebieg 113 tys. Co myslicie ? czy ktos mial okazje jezdzic na tym silniku lub zna kogos kto mial awarie itp ?
rocznik 2010.
czyta sie w internecie duzo opini negatywnych na temat tego silnika. z gory dzieki za info
Zobacz Profil
grzeskuu
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 maja 2014, 21:42
Auto: Leon II FR 200 KM
Silnik: BMN 2.0

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

Postprzez bzykofm » 27 czerwca 2016, 14:17

To jeden z najbardziej awaryjnych silników, kompresor + turbo. Bardzo szybko wycofany. Przy tym przebiegu może być już zajechany. Dodatkowo DSG. Cupry raczej nikt nie kupuje na niedzielne przejażdżki.

https://www.youtube.com/watch?v=fReuo5jDdaU

zerknij sobie
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9


Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem