Strona 1 z 1

Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 29 czerwca 2012, 07:58
przez miroA3
Na portalu Auto Bild, pojawił sie artykuł o problemach ze wszystkimi odmianami silnika 1.4 TSI
jest tez dyskusja, może ktoś przetlumaczy sensownie (mozna tez uzyc googletranslatora)

Obrazek

http://www.autobild.de/artikel/vw-1.4-t ... 92135.html

podobny tekst ukazal sie w "Auto Świat"

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami
rrybicki, wydanie:AŚ 26/11, 01.12.2011

Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI – nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel!

Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.
Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.


Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.

Za najbardziej kłopotliwą uchodzi odmiana o mocy 160 KM. O ile charakterystyczne piszczenie pojawiające się przy mniej więcej 2,5-3 tys. obrotów na minutę (psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka.
Zaczyna się od nierównej pracy na wolnych obrotach, potem zapala się lampka awarii silnika, czemu towarzyszy wyraźny spadek mocy. Pomiar kompresji wykazuje w takim przypadku znaczne obniżenie ciśnienia (czasem nawet w dwóch cylindrach!). Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.
Znamy przypadki pęknięcia tłoka w autach, których licznik pokazywał ledwie 10 tys. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża.
Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian – z kompresorem)
i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo paliwa – średnio niewiele ponad 8 l/100 km.
Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI
- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł
- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł
- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO
- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł
PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 29 czerwca 2012, 09:21
przez mepha
Niestety era prostych konstrukcyjnie silników benzynowych w raz downsizingiem odejdzie w zapomnienie. A najgorsze jest to ze producentnie poczuwa się do odpowiedzalnosci za niedopracowane konstrukcje. Bo były przypadki gdzie ludzie mało jeździli, skończyła się gwarancja i po 40 tys km trzeba było łańcuch wymieniać na własny koszt.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 29 czerwca 2012, 10:30
przez miroA3
jeszcze cos :

http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-rozwi ... w-rozrzadu

Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów.

https://www.facebook.com/pages/Volkswag ... 2334663478

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 23 września 2012, 11:44
przez lasotek
Kolego rozmawiałem ostatnio z tunerem i robił sirocco z tym silnikiem i jak stwierdził jest to konstrukcja z plasteliny. Lekka zmiana ciśnienia doładowania i modlił się żeby nie musieć wymieniać na nowy. Te nowe konstrukcje są ciekawe bo mała pojemność a moc ciekawa :-) ale niestety ich wykonanie i wytrzymałość budzi kontrowersje. Rozrząd pada podobno również w silnikach 1.8 i 2.0 więc tym bym się nie kierował. chociaż już tu na forum chyba wyczytałem że są już nowsze konstrukcje z poprawionymi wadliwymi elementami ale trzeba sprawdzić jakie to kody silników.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 25 września 2012, 08:32
przez leszekpb
Szkoda, ze jest taka awaryjność tych silników. Nie ukrywam, że sam zasanawiałem się na takim motorem w kolejnym aucie, gdyż moje przebiegi nie są zbyt imponujące i diesel nie jest uzasadniony (teraz jest ASV), ale jak czytam takie rzeczy to mi się odechciewa. W dieslach leci zmienna geometria, dwumasy itd, w benzyniakach lecą rozrządy. Szkoda, bo kupienie wolnossaka nie wchodzi u mnie w grę a tu co nie wybierzesz z mocniejszych jednostek to każda ma jakąś bolączkę, której naprawa jest nietania...

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 25 września 2012, 15:04
przez Radekrk
Ja bym tak nie skreślał tego silnika bo ile ludzi tyle opinii, moim zdanie jak się dba i jeździ z głową to każdy samochód będzie bezawaryjny. Mam leona z tym silnikiem od roku i jestem bardzo zadowolony i nie patrzyłem co piszą bo na każdy silnik coś się w internecie znajdzie negatywnego, weźmy pod uwagę to że jak ktoś nie ma problemu z autem to nie siedzi necie i nie wypisuje na każdym forum jak mu się super jeździ tylko wtedy jak ma problem. Tak poza tematem kupiłem żonie 3,5 roku temu 10 letnie Twingo, jakie ja opinie usłyszałem o znajomych jakie to gu..no kupiłem, jakie awaryjne tylko siąść i zapłakać i po tych 3,5 roku wymieniłem olej, żarówki, świece akumulator i amortyzator klapy bagażnika i mogę sobie ich gadanie w bajki włożyć a samochód nie ma lekko bo mieszkam przy drodze gruntowej i po opadach jest naprawdę nie wesoło.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 25 września 2012, 17:26
przez miroA3
Radekrk napisał(a):moim zdanie jak się dba i jeździ z głową to każdy samochód będzie bezawaryjny.


taa, a wszyscy ci co maja 2.0tdi to nie dbaja o auta i je zazynaja, dlatego glowice pekaja, turbiny padaja, wtryski , dwumasy itd
gdyby bylo tak jak piszesz, to by producent nie oglaszal zadnych akcji serwisowych, a oglasza i nie moze sobie z tymi problemami poradzic, wielka kolejna kupa im wyszla i tyle
jak rpoducent oglasza akcje serwisowa to musi to byc i jest wielki problem, nie tak latwo pogodzic sie z wymiana jakiejsc czesci w nastu tysiacach aut itd

nie zycze ci, ale jak ci cos padnie, to ciekawe co wtedy powiesz... dbalem, a mi padlo.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 26 września 2012, 08:26
przez Radekrk
wydaje mi się że jednak nie wszystkie 2.0 tdi się popsuły i są tacy którzy są zadowoleni z tego silnika. nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka bo ktoś inny ma problem, POZDRAWIAM i życzę zdrówka

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 26 września 2012, 13:15
przez miroA3
Radekrk napisał(a):wydaje mi się że jednak nie wszystkie 2.0 tdi się popsuły i są tacy którzy są zadowoleni z tego silnika.


wiesz ze dzwonia, ale znowu nie wiesz w ktorym kosciele

oczywiscie ze sa zadowoleni, ale posiadacze jednostek 8V, ktore sa niczym innym, jak rozwierconym starym 1.9, posiadajacym ten sam walek, to same turbo, wtryski itd
jednostki 2.0tdi 16V (montowane poprzecznie (1p,a3 8p, octavia itd) BKD/AZV czy 170ps BMN/BUY )) wszystkie ciarpia na te same problemy, w przypadku pekniecia glowicy pytanie tylko kiedy, niezaleznie od przebiegu, mocy itd
w przypadku jednostek 170ps na piezowtryskach padniecie wtryskiwacza/y tez jest tylko kwestia czasu, niezaleznie od mocy i przebiegu
zupelnie niezaleznie czy ktos daba to ma
wszystkie swoje informacje opieram na faktach i doswiadczeniu z tymiz jednostkami, a nie na tym co wyczytalem w auto-swiecie czy na forach

wracajac do tsi, jesli masz 1.4 to radze sprawdzic po vin czy podlega jakiejs akcji serwisowej, mozna wtedy zapobiec i uniknac kosztow, a cos drogiego zostanie wymienione w aso bezplatnie, nie ma znaczenia czy auto sporwadzone,powypadkowe itd
na konkretny VIN jest akcja i tyle, musza sie wywiazac

pozdrawiam

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 28 października 2012, 08:39
przez Cristobal
Czy sprawdzić można w ASO po VIN czy gdzieś w sieci?

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 28 października 2012, 09:36
przez rob555
Niestety te 1.4tsi sa awaryjne i to niezaleznie czy ktos dba przesadnie i myje auto 3x dziennie :) czy po prostu traktuje jak rzecz uzytkowa...

Rozrzady na lancuchu sa klopotliwe od wielu lat w koncernie VW (stare 1.2benz) i do dzis nie moga sobie z tym poradzic!!!
To dla mnie po prostu porazajace jak mozna powielac znany problem przez tyle lat !!!

Co ciekawe czy ktos wie jak sie sprawuja male turbodoladowanie benz silniki forda czy opla? Bo z moich informacji o wiele lepiej niz TSI....

Silnik 1.4 TSI

PostNapisane: 1 lutego 2013, 17:47
przez Muka
Witam mam zamiar kupic sobie Leona z silnikiem 1.4 tsi nie chce kupować w ciemno i dlatego czytałem trochę o aucie jak i o silniku.
Wyczytałem miedzy innymi cos takiego:

Najczęstsze usterki silnikaa 1.4 TSI

- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł

- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł

- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO

- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł

wyczytałem gdzieś ze podobno od polowy 2010 roku albo od początku 2011 poprawiono usterki. Dlatego chciałbym dowiedzieć sie czy to prawda ????

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 1 lutego 2013, 20:13
przez havran
kuzyn pracujący w serwisie Skody, będąc na szkoleniu o silnikach 1.4 TSI usłyszał,
że te silniki maksymalnie do 100k km przebiegu wytrzymują,
sam producent o tym wie, więc nie może byc zaciekawy ten silnik

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 1 lutego 2013, 20:46
przez Cristobal
Coś źle usłyszał. VW GOLF 1.4 TSI ( radiowóz ) więc lekko nie ma. 160 kkm i śmiga jak dziki.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 21:52
przez srebrnyas
Sam jeżdżę Leonem 1.4 TSI 125 KM i nie powiem ale rozważałem dość długo zakup tego auta. Oto co znalazłem:
http://www.magazynauto.pl/uzywane/opini ... 21,nPack,3
W artykule mowa o awaryjnych silnikach o mocy 140 - 180 KM. Zatem posiadacze 122-125 KM mogą spać w miarę spokojnie.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 22:18
przez miroA3
niestety, ale te slabsze wersje tez sa narazone na awarie
najwiekszym problemem jest napinacz (i prowadnice )
w cywilizowanych krajach byly akcje serwisowe wymiany tychze, u nas oczywiscie nie
jesli auto jest sprowadzone, warto sprawdzic w historii serwisowej co mialo wymieniane.

a jesli nie mialo wymienionych, to wymienic, taktowac to jako normalny pakiet startowy ( z olejami, filtrami) przy sprowadzeniu auta
zeby potem nie bylo za pozno
w przypadku Audi czy VW jesli auto jest serwisowane w ASO to nawet po gwarancji mozna liczyc na "dobrą wolę" producenta
Udzial wlasny producenta to wtedy do 70% na czesci i nawet 100% robocizna

nie wiem jak jest w Seacie, obawiam sie ze przy tych zawirowaniach z importerami bardzo roznie.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 20 grudnia 2013, 10:11
przez Cristobal
W 1.2 TSI też coś nie halo. Ostatnio podczas pobytu mojego LEO w serwisie okazało się że Panom przy przestawianiu auta zaświecił się check i ni cholery nie wiedzieli dlaczego. Wywalało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Okazało się że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Heh auto ma dopiero 35kkm.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 20 grudnia 2013, 11:30
przez SebastianW
Mam propozycję, piszcie z którego roku są silniki o których piszecie bo na przykład od 2010 z tego co wiem nie ma już łańcucha, chyba, że mowa o napinaczu paska :D

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 20 grudnia 2013, 11:33
przez Cristobal
U mnie wszytko masz w podpisie. Wóz jest z 2011

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 20 grudnia 2013, 21:50
przez srebrnyas
Mam 1.4 TSI MR 2010 ale w moim jest łańcuch (silnik CAXC). Auto od I właściciela. Przebieg - niecałe 90 tysi. Każdy przegląd wbity w książkę. Salon Polska.
Co z tym fantem?

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 11:27
przez jacek79
Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 17:47
przez Cristobal
jacek79 napisał(a):Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.



To znaczy jaki? Możesz się rozwinąć w tym temacie?

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 6 stycznia 2014, 20:03
przez rodzyn889
jacek79 napisał(a):Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.

chyba zapomniałeś dopisać że w momencie gdy nie jest winny łańcuch to ksozt napinacza hydraulicznego tj ponad 1600zł za element.

BTW: Koncern od 2013r odchodzi już od silników benzyn na łańcuchu, spójrzcie przynajmniej na 2.0 TSI kod silnika 8888, jest już na pasku.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:52
przez jacek79
rodzyn889 napisał(a):
jacek79 napisał(a):Witam, pracuje w ASO Skoda i jezeli chodzi o awarie 1.4 TSI to najczęstsztmi naprawami były wymiany rozrządów tj. łańcucha, napinacza (mowa oczywiście o wersjach 122KM CAXA i 125 CAXC) przy bardzo zróżnicowanych przebiegach od 50 tys km do 150 tys km. Od 2009 naprawiliśmy około 15 samochodów na dużo więcej sprzedanych. W jednym wymienialiśmy wariator. W większości były to samochody produkowane do czerwca 2010. Po tej dacie zmienił się producent rozrządu i problem ustąpił. Rozrząd taki kosztuje około 600zł + robocizna około 500zł więc porównywalnie do 1.9 TDI. Objaw kwalifikujący do wymiany jest bardzo charakterystyczny.
Sam posiadam Leona 1.4 TSI CAXC z przebiegiem 19tys. km i narazie jestem bardzo zadowolony. Nie zamieniłbym się na 1.9 z wyższym przebiegiem - bo tu też zdażały sie usterki typu pęknięty blok silnika i korba na zewnątrz (kilka samochdów 1.9 BXE) i nagminnie regeneracja turbo, wymiana dwumasy, DPF - a to drogie naprawy.
Miejcie na uwadze to, że nie ma już nowych silników które przejadą 400 tys km.

chyba zapomniałeś dopisać że w momencie gdy nie jest winny łańcuch to ksozt napinacza hydraulicznego tj ponad 1600zł za element.

BTW: Koncern od 2013r odchodzi już od silników benzyn na łańcuchu, spójrzcie przynajmniej na 2.0 TSI kod silnika 8888, jest już na pasku.

Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 7 stycznia 2014, 22:00
przez srebrnyas
Interesuje mnie pewna sprawa - czym różnią się technicznie 1.4 CAXA od 1.4 CAXC. Czy w CAXC zostały zastosowane jakieś zmiany na plus w porównaniu do CAXA? Który sprawia mniej problemów?

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 09:19
przez miroA3
CAXA to nowy silnik, montowany od lipca 2012,

CAXC to stare TFSI, wkladany od 2007roku

roznia sie wszystkim, od kolektora z glowica po turbo ze zmienna geometria itd

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 10:30
przez rodzyn889
jacek79 napisał(a):Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata
u nas opór tego jest ;/ 3 miesiecznie to mało ;/

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 13:50
przez Cristobal
Czy może ktoś napisać czym objawia się usterka i jaki rozrząd jest w 1.2 TSI 105KM?

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 8 stycznia 2014, 23:04
przez srebrnyas
Ciekaw jestem czy faktycznie jest prawdą, że 1.4 TSI były modernizowane od początku produkcji, czy to tylko marketingowa papka wciskana ludziom aby kupowali te autka. Znajomek prowadzący prywatny serwis (specjalizacja VAG) twierdzi, że tak było ale konkretami nie dysponuje :-D

Podał mi dość prosty sposób jak sprawdzić luz na łańcuchu. Wkręcić auto na ok. 2500 obrotów (na luzie) i noga z gazu. Jeśli są luzy słychać będzie pracę łańcucha... w moim aucie nic nie słychać poza normalną pracą silnika pomimo przejechanych blisko 90 tysi.

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 9 stycznia 2014, 19:28
przez jacek79
CAXA to nowy silnik, montowany od lipca 2012,

CAXC to stare TFSI, wkladany od 2007roku

roznia sie wszystkim, od kolektora z glowica po turbo ze zmienna geometria itd


:-D to ciekwawe to skad sie wzial CAXA w skodzie w 2009 roku ??

-- 9 stycznia 2014, 19:28 --

rodzyn889 napisał(a):
jacek79 napisał(a):Zgadza sie w tej chwili nawet 1900 zl - ale usterka ta nie zdazala sie tak czesto (u nas jeden przypadek) jak luzny lancuch. Oczywiscie, ze koncern odchodzi od tych rozwiazan, nowy 1.4 TSI jest na pasku- czy bedzie lepszy - zobaczymy za 2 lata
u nas opór tego jest ;/ 3 miesiecznie to mało ;/

Opór CAXA i CAXC ??

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 9 stycznia 2014, 19:37
przez miroA3
jacek79 napisał(a):to ciekwawe to skad sie wzial CAXA w skodzie w 2009 roku ??


masz racje, sugerowalem sie seatem ( bo na takim forum jestesmy ) wczoraj patrzac w etke i CAXA w seacie jest dopiero od 07/12
gdzie w VW juz od 2006 (EOS), nie jest to wiec nowa konstrukcja, moj blad

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 13:04
przez grzeskuu
mam okazje kupic ibize cupre wlasnie z tym silnikiem - 1.4 tsi. Moc 180 koni, dsg, przebieg 113 tys. Co myslicie ? czy ktos mial okazje jezdzic na tym silniku lub zna kogos kto mial awarie itp ?
rocznik 2010.
czyta sie w internecie duzo opini negatywnych na temat tego silnika. z gory dzieki za info

Re: Silniki 1.4 TSI - za i przeciw - artykuł Auto Bild

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 14:17
przez bzykofm
To jeden z najbardziej awaryjnych silników, kompresor + turbo. Bardzo szybko wycofany. Przy tym przebiegu może być już zajechany. Dodatkowo DSG. Cupry raczej nikt nie kupuje na niedzielne przejażdżki.

https://www.youtube.com/watch?v=fReuo5jDdaU

zerknij sobie