Strona 1 z 1

1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 26 listopada 2013, 22:44
przez AKa
Jako że w temacie o 1.4 zaczął tworzyć się bajzel- pomyślałem o stworzeniu wątku o stricte 1.8 TSI CJSA.

Więc wracając do offtopu z w.w tematu:

Carloss napisał(a):AKa, ciężko jest raczej przy skrzyni DSG szczególnie w Warszawie wykorzystać pełen potencjał tego silnika, jazda raczej taka jak sytuacja pozwala a jak jest każdy wie. Autem jeździ moja żona a DSG przy spokojnej jeździe zmienia biegi przy niskich obrotach i nie wiem czy tu nie tkwi problem.


To jest kwestia-zagadka. DSG jako skrzynia adaptacyjna będzie dostosowywać się do stylu jazdy kierowcy- ale powiem tyle- zmieniając biegi w granicach 2.5-3.5krpm z palcem w... nosie, mieszczę się w granicych które napisałem w poprzednim temacie. Po okazyjnym pociągnięciu pod czerwone- nadal mieszczę się w 10l/100. Zobaczymy jak to będzie w zimę. :-)

daniel28 napisał(a):AKA - takie małe pytanko nie bałeś się zakupu tego naszego wynalazku 1.8 tsi trochę w nim namieszali a doładowanie 1.3 bar nic dobrego nie wróży :-D kolega uturbił bmw e 93 320 ,58000 km, 1.3 bar kute tłoki , korbowody ,natrysk na denko tłoka itp i długo się nie nacieszył szuka dawcy organów :-D raczej eksplatacja na 80 %. Myslę ze nasz zestaw jest roche z gorszych podzespołów

-- 26 listopada 2013, 17:54 --

aka jedyne co dobrego dla nas zrobili to ograniczyli moment do 250 tyle co w 1.4 i moc do 180 bo bez problemu 1.3 bar wydmucha 300 kucyków


Stara zasada rzecze "mniej wiesz-lepiej śpisz"- nie wiedziałem, nie myślałem- nadal nie myślę. Ale silniki 1.8/2.0 EA888 3gen mają potężny potencjał- O3 RS MTM robi z 220 na ~300KM w stage 1. Ważne, żeby doturlał się do końca gwarancji- a nawet jeżeli się wykopie po niej- na ebayu już są silniki- 12kzł- a do momentu końca gwarancji powinny zacząć robić się tańsze.
Co nie zmienia faktu, że box MTMu z CJSA robi 220/230KM- co jest wartością pokazującą rzeczywisty potencjał tego silnika i rezerwę tego, co można z niego wykrzesać- i gdyby nie zaporowa cena i konieczność poganiania całego kraju- istniała by szansa na zdecydowanie się na ten wynalazek.
A tak- kieszeń pali w sprawie V-techu- może i są wujowi- ale na próbę... Dlaczego nie? Ktoś pierwszy być musi. :wink:

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 27 listopada 2013, 14:00
przez Konrad20vt
AKa napisał(a):KA - takie małe pytanko nie bałeś się zakupu tego naszego wynalazku 1.8 tsi trochę w nim namieszali a doładowanie 1.3 bar nic dobrego nie wróży :-D kolega uturbił bmw e 93 320 ,58000 km, 1.3 bar kute tłoki , korbowody ,natrysk na denko tłoka itp i długo się nie nacieszył szuka dawcy organów :-D raczej eksplatacja na 80 %. Myslę ze nasz zestaw jest roche z gorszych podzespołów

-- 26 listopada 2013, 17:54 --

aka jedyne co dobrego dla nas zrobili to ograniczyli moment do 250 tyle co w 1.4 i moc do 180 bo bez problemu 1.3 bar wydmucha 300 kucyków


Chłopie, to nie bmw uturbione, tylko seryjny seat 1.8. Ja w swoim 1.8T turbo łąduje 1.3b na seryjnyj sprężace i co? Nic sie z nią nie dzieje, tym bardziej u kolegi to nowy silnik a nie jakieś modzone/uturbiane bmw. Ps Silnik jest bardzo fajny, chciałbym aby ktoś go porównał z tym najmocniejszym 2.0 TDI ciekawe czy tamten sie czymś rózni od starego BMN?

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 01:14
przez daniel28
Aka -małe pytanie .Irytuje mnie jedna rzecz. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 czasem 3 przy puszczaniu sprzęgła ,sam koniec wysprzęglania słychać dziwny dźwięk , metaliczne stuknięcie nie wiem jak to określić ,najczęściej podczas łagodnej zmiany żadko przy dynamicznej . Czy może zauważyłeś coś takiego u siebie .

-- 28 listopada 2013, 01:14 --

Konrad 20vt miałem okazje przetestować 1.8 tsi kontra 2.0 tdi 184 .Jak dla mnie w 1.8 mniej czuć te koniki ,2.0 tdi zdecydowanie lepiej gniecie po fotelach, plus za cr jest cichutko ,płynniej ,ale za krótko .1.8 zaczyna żyć już od 1500 obr ,przy 5000 zaczyna fajne mruczeć i tak do 6100 i zmiana biegu :-D tego mi brakowało i to było kluczowe przy wyborze 1.8 . W zestawieniu z moim poprzednim 1P 2.0 TDI BMM 140 wirus 187 390 Nm oba wypadają cieniutko

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 15:34
przez AKa
daniel28, takie jakby stuknięcie? Zauważyłem ale uważam, że jest to normalne- w A4 B8 jest takie stuknięcie, w Yeti jest również. W moim poprzednim aucie- Mitsubishi Lancerze 1.5- też było stuknięcie, w byłym aucie pracownika- renault kangoo- też było stuknięcie. Więc... Jakoś póki co się tym nie przejmuję. :wink:

A co do TDI a TSI- w przypadku 143/170- z racji mniejszego zakresu obrotów i inaczej zestopniowanej skrzyni- subiektywnie bardziej szarpią szyją, ale tylko przez krótką chwilę- jednak i tak falliczność momentu obrotowego w porównaniu do 1.9TDI na pompowtryskach jest znacząco zredukowana.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 18:43
przez daniel28
AKA a to mnie pocieszyłeś uznam że ten typ tak ma :-D i nie musze tego słuchać przecież mam sond system subufer zagłuszy i po problemie :-D

-- 28 listopada 2013, 17:11 --

Odnśnie tdi pd faktycznie to tylko subiektywne odczucie dużej mocy ,bo w gruncie rzeczy moje 1P 187 390 Nm zamiatał kolega avensisem 2.0 150 benzyna .Dziwne ale może przez to ze miałem 200 kg dodatkowego wygłuszenia :-D :-D

-- 28 listopada 2013, 18:43 --

AKA a jak u nas z rozrządem jest pasek czy łańcuch bo nie mogę dojść do ładu

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 21:05
przez Carloss
Odnośnie rozrządu to jest łańcuch , ja go bynajmniej słyszę u siebie :-D

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 23:18
przez daniel28
byłem przekonany ze pasek ,oby był lepszy niż w poprzednich generacjach :-D

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 28 listopada 2013, 23:58
przez AKa
Etka rzecze łańcuch. :-)

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 7 grudnia 2013, 19:29
przez daniel28
Znalazłem na czeskim forum oktawie z cjsa ktoś już przelatał 70 000 :-) i sie nie skarżył więc śmiało można zażynać nasze frki:-)

-- 7 grudnia 2013, 19:29 --

Małe kłopoty .Czy macie tak u siebie czy ja tak tylko trafiłem .Mianowicie : Zaraz po odpalenie na zimnym silniku słychać grzechotanie doś głośne po wciśnieci sprzęgła ustaje .Hałas zagłusza prace silnika ,po przejechaniu paru kilometrów i ponownym odpaleniu nie ma tego problemu .przebieg 2000 km

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 11:40
przez AKa
daniel28, miałem tak przez ~4kkm- powód nieznany. Teraz ustąpiło, ciągle kontroluję stan oleju- w ciągu 7kkm eksploatacji ubyło niezauważalnie. :-)

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 01:31
przez daniel28
stella + , a to w sumie jeszcze 2000 kkm i przestanie :-D :-D odnośnie oleju to mam nawyk po poprzednim ,sprawdzam raz w tygodniu ,wtedy dolewałem 1l ,1,5 na tydzień wię już mnie chyba nic nie zaskoczy nawet 1.8 tsi który lubi olej jak misio miód :-D

-- 11 grudnia 2013, 23:37 --

Odnośnie oleju,wymienialiście go po 2000 km ,czy nie ma potrzeby .Pan z serwisu zapraszał mnie po 2000 km na odchudzenie portfela :-D
I czy mogę mieć wtedy swój który spełnia okresl norme ,jeżeli tak to jaki polecacie

-- 12 grudnia 2013, 01:31 --


Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 14:01
przez AKa
Białystok mnie zapraszał, Olsztyn powiedział żeby patrzeć na wskazania kompa i przyjechać gdy zostanie 5-10kkm do wymiany.

A ja jeżdżę dalej- dziś prawdopodobnie pyknie równo 7kkm. :wink:

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 01:55
przez daniel28
Małe pytanko czy w wersji fr adaptacyjne zawieszenie dcc jest w standardzie czy było opcja . Jak sprawdzić czy je mam ,według listy dodatków na stronie producenta jest taka opcja Pakiet

Dynamiczny- adaptacyjne zawieszenie (DCC) + progresywne
wspomaganie układu kierowniczego (dostępny jedynie z silnikami 1.8 TSI
180KM (skrzynia manualna i automatyczne) oraz 2.0 TDI CR 184 KM

-- 13 grudnia 2013, 01:55 --

moja wersja auta to max dodatkowego wyposażenia jakie było dostępne .Więc wychodzi na to ze jest to zawieszenie ale ja go nie czuje :-D .Przyglądając sie amortyzatorom wyglądają na normalne ,żadnych kabelków czyjników itp . W menu w profilu indywidualnym też nie ma żadnej opcji odnośnie pracy zawieszenia

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 10:03
przez noktoto
daniel28, tą opcje dopiero co dodali do oferty, więc na bank masz zwykłe zawieszenie i zwykły układ kierowniczy.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:19
przez pkonrad
noktoto, w konfiguratorze na stronie chyba jeszcze nie ma tej opcji dostępnej.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:26
przez noktoto
W cennikach już jest, niecałe 3 tyś. kosztuje i tak jak daniel28 napisał dostępna jest tylko w FR 1.8 TSI i 2.0 TDI 184.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:41
przez pkonrad
Jechałem Golfem VII GTi Performance z takim zawieszeniem i jest to naprawdę super sprawa, także jak ktoś teraz będzie zamawiał nowego Leona 5F FR, to warto sobie dokupić taki zawias.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 14:07
przez daniel28
pkonrad więc wychodzi na to że nie mam ,bo skoro mówisz że to super sprawa to wątpliwa żebym tego nie dostrzegł .A czy w golfie jest opcja wyboru pracy zawieszenia czy raczej jest to z automatu w zależności od stylu jazdy

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 14:29
przez marcellllus
Dzwoniłem przed chwilą do seata i to prawda że w nowych konfiguracjach można już zamawiać DCC w kwocie 2942zl.
Z tego co zauważyłem np w scirocco czy golfie opcja DCC jest sterowana przyciskiem z konsoli głównej.

a tutaj po angielsku ale trochę dokładniejsze info

http://www.youtube.com/watch?v=a7XNYFnI-eI

"For the FR, SEAT also offers the latest generation of the DCC adaptive chassis control with three different modes that can be selected via the SEAT Drive Profile. In the "Sport" mode, the SEAT Leon ST is even more agile, while the set-up in "Comfort" mode is considerably more relaxed. The DCC system adaptively regulates the damper valves and thus the damping characteristics. The DCC also uses input signals from the wheel travel and acceleration sensors, as well as information from the vehicle CAN bus. This ensures that the correct damping force is calculated and adaptively applied in accordance with every driving situation. For the first time, the new-generation DCC can now vary the rebound and compression damping fully independently of one another during dynamic lateral manoeuvres, too - a major benefit in optimizing handling characteristics.

Alongside DCC, the optional Dynamic Pack for the Leon ST FR includes progressive steering. It reduces the steering effort during low-speed manoeuvres, while increasing handling dynamics with more direct steering characteristics on winding roads. Thanks to this steering, the driver is able to use smaller steering movements to achieve the desired cornering radii; this means that, on tight bends and hairpins, he has to adjust his grip less frequently. Steering lock is 2.1 turns (380°) with the progressive steering; with the standard steering, it is 2.75 (500°). Conventional steering systems apply a constant steering ratio. The new progressive steering operates with a progressive ratio. This noticeably reduces steering effort when parking or manoeuvring. Due to the more direct set-up, the driver will notice improved dynamics on winding country roads and when turning corners.

The main technical differences between the progressive and the standard steering are variable gearing on the steering rack and a more powerful electric motor.

The SEAT Drive Profile allows the driver to choose a driving style: normal, sport, eco or individual. Depending on the settings, the interior ambient lighting changes and the led lines in the door panels switch between white colour (normal, eco and individual) and red colour (sport).

In the Leon ST FR with the 1.8 TSI (180 PS) and 2.0 TDI (184 PS) it also influences the engine sound, which is modulated via a sound actuator."

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 23:40
przez daniel28
A to szkoda że dopiero teraz bo napewno był by to największy atut tego auta. Jak chce to jade sztywnym 350 z a jak chce mega komfort to jade laguną :-)

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 14 grudnia 2013, 11:30
przez pkonrad
daniel28 napisał(a):A czy w golfie jest opcja wyboru pracy zawieszenia czy raczej jest to z automatu w zależności od stylu jazdy

Masz do wyboru 5 trybów pracy: COMFORT, NORMAL, SPORT, ECO i INDIVIDUAL.
Obrazek
W opcji Sport amortyzatory twardnieją i ich skok jest ograniczony, układ kierowniczy również staje się twardszy co sprawia, że jest bardziej precyzyjny. W opcji Comfort samochód jest o wiele bardziej komfortowy, ale i tak do laguny to mu raczej jeszcze brakuje ;) Innych trybów nie testowałem, przejechałem kawałek na Sport i Comfort no i różnica pomiędzy jednym a drugim trybem jest ogromna.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 17 grudnia 2013, 00:14
przez daniel28
Coś pięknego :-D więc zostało wymienić zawias na eibach pro kit bo jak narazie zawieszenie fr nie jest ani komfortowe ani sportowe ,strach łamać sie w zakrętach .Może felga 18 /40 coś poprawi .Już w zwykłym 1P było sztywniej ze springami pro kit było idealnie

-- 14 grudnia 2013, 18:07 --

Jak wam się wydaje czy 1.8 tsi objedzie już leciwe ale nadal szybkie e36 328 ,e46 328 .
1.8 tsi e46 328
180 km 193 km
250 mn 1500 -3900 obr 280 mn przy 5300 obr
4000 -6200 obr
7,5 s 7.0 s
1297 kg 1395kg

według danych jest to oczywiste ale nie tylko nm i km jest wyznacznikiem jeszcze liczy sie zakres obrotów w jakim sie to wszystko dostaje i 1.8 jest na plus i zapewne współczynnik oporu powietrza również .Mieliście okazje przetestować

-- 17 grudnia 2013, 00:02 --

Zmieżyłem swoje siły z e 36 328 tsi pozamiatał bmw , ze startu zero szans , od 100 do 200 również tyle że bardziej trzymał sie na ogonie :-)czekamy na dobry program bo kolega jest do objechania w e46 330i :-)

-- 17 grudnia 2013, 00:14 --

A tak apropo czy docieraliście swoje tsi ja niestety nie jestem cierpliwy i jak tylko wyjechałem z salonu poszła odcinka :-) i tak cały czas :-) podobno już nie trzeba docierać nowych aut i uważam że jak ma coś sie popsuć to niech to będzie na gwarancji ,odnośnie oleju po 2500 km ubyło ale jeszcze nie dolewam bo nie wiem jaki :-)

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 16:07
przez szczepan
A instrukcja mówi wyraźnie, że trzeba ale kto by to czytał skoro wie lepiej.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 21:39
przez SebastianW
daniel28 napisał(a):A tak apropo czy docieraliście swoje tsi ja niestety nie jestem cierpliwy i jak tylko wyjechałem z salonu poszła odcinka i tak cały czas podobno już nie trzeba docierać nowych aut i uważam że jak ma coś sie popsuć to niech to będzie na gwarancji ,odnośnie oleju po 2500 km ubyło ale jeszcze nie dolewam bo nie wiem jaki


Ja swoim póki co mam 800km najechane i uprawiam tak zwany Eco Driving aka PSJ, chociaż czasem nie wytrzymuję i czasem ale bardzo rzadko na 3 czy 4 biegu w trybie sport wcisnę z 1,5 rpm gaz do deski, co prawda do 3k rpm ale obciążenia w silniku pewnie są bo to i duża dawka paliwa i turbo mocno dmucha. Mam nadzieję, że nic złego z tego nie wyjdzie chociaż pewnie i tak większość usterek wynikających z nieprawidłowego docierania ujawnia sie po gwarancji :D

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 23:38
przez daniel28
Więc zobaczym czy było warto oszczędzać auto na początku :-)narazie mam przykład ze nie warto
Kolega z ojcem zakupili dwie oktawie 1.8 tsi 2010 nowe. Jego ojciec uprawiał psj a kolega ostra jazda
Ojciec po 46 000 km wymienił silnik awaria rozrząd, Kłopoty z turbo ,Kłopoty z nagarem ,za to kolega przelatał 130 km sprzeda w dobrym stanie i był bardzo zadowolony :-) więc postanowiłem jeździć tak jak lubie

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 08:38
przez Carloss
Ja nigdy żadnego ze swoich aut nie docierałem, a przerobiłem już kilkanaście sztuk , i nigdy z którymkolwiek z aut nie miałem jakiegokolwiek problemu z silnikiem ze względu na "złe"docieranie. Zresztą jak można dotrzeć silnik na oleju syntetycznym ,który to jest obecnie zalewany fabrycznie, to jest nie możliwe, od docierania rodem z PRL-u są wyłącznie specjalne oleje , którymi auta były zalewane w fabryce i które to trzeba było obowiązkowo zlać po 2 kkm 8)

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 17 sierpnia 2014, 00:17
przez KAI
A czym się różni CJSA od CJSB?

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 19 lutego 2015, 11:50
przez old_school_baby
czy CJSA to jedyny kod tego silnika? mam taki na wlepce ale zawsze mi sie wydawalo ze kody sa 3 znakowe

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 4 marca 2015, 12:10
przez Bart2001
Z racji tego że planuję wymianę oleju co 15 tys. km mam pytanie - jaki olej wybrać? Czy stosować o specyfikacji dla wydłużonych przebiegów czy też lepszym wyborem będzie zalecany dla wymiany co 15 tys. km (chyba 502.). Interesuje mnie co będzie lepszym wyborem dla silnika, nie patrząc na koszty. Ewentualnie jaki olej polecacie?

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 4 marca 2015, 14:39
przez Pelikson
Ja u siebie używam Motul Specific 504/507 5w30 , póki co po prawie 5 tyś km zrobionych od wymiany i zero ubytków. Dużo osób go poleca. Jest to olej longlife ale i tak wymieniam w swoim co 10-12 tys km.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 4 marca 2015, 15:23
przez KAI
Ja też mam longlife ale i tak wymieniam co 15 tys. km.
Na przegląd 30k km czeka już Millers.

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 6 lipca 2016, 13:25
przez MachineHead
Pisałem w wątku o 1.4 vs 1.8, ale może napiszę też tutaj:
Ostatnio znalazłem tu http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -yet/page4 problemy z wyciekającym olejem. Ludzie piszą, że ASO wymienia im "RMS" (główna uszczelka z tyłu silnika?), co często nie pomaga bo niby powinni wymienić zawór PCV. Ktoś z Was miał takie problemy?

Re: 1.8TSI CJSA- dyskusja ogólna.

PostNapisane: 25 grudnia 2016, 23:40
przez kondziow
Pytanie do posiadających zestaw CJSA + DQ200. Czy Wam też skrzynia tak obcina moment na 1szym biegu? Uznałem docieranie za zakończone i poupalalem pierwszy raz auto korzystając z dodatnich temperatur. Na 1 płynnie bez szarpania auto kreci się do odcięcia, wbija się 2ka i dopiero czuć kopa + widać że ESP sobie pomiga (czego na 1ce nie ma). 2ka wydaje się dużo dynamiczniejsza od 1ki - i to niezależnie czy ustawię tryb sport, czy manualnie operuję biegami.