Strona 1 z 1

Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 3 listopada 2015, 14:08
przez SebastianW
Nie mogę nigdzie znaleźć tematu także zakładam.

Póki co auto ma 2 lata, przejechane 40kkm do tej pory nie miałem żadnej przygody z silnikiem. Wygląda na to, że silnik jest faktycznie poprawiony bo słyszałem historie dotyczące starszych wersji 1.4 TSI o awariach nawet po 20kkm.

Jakie są Wasze opinie?
Jak myślicie ile taki silniczek może jeszcze pojeździć bez większych awarii?

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 3 listopada 2015, 14:17
przez paulek
Bez pałowania i ze standardową wymianą oleju (nie longlife) to długo :-)

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 3 listopada 2015, 16:14
przez rossi
na allegro są juz wystawione Octavie III z tym silnikiem z przelotami ponad 200tys kilometrów wiec silnik chyba poprawiony :-)

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 08:35
przez andrzejm
Ja w moim mam prawie 35k przebiegu, raczej "ciężka nogę", olej w trybie long life i zero problemów.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 20:02
przez wsowa
35k to trochę mało żeby oceniać trwałość. Pamietajmy ze nasze 1.4 to są inne 1.4 niz były przed 2012 rokiem. Mam nadzieje ze VW poprawił problemy które sie tam pojawiły i nasze silniki bedą dużo trwalsze. Czemu w sumie dowodzą wspomniane wyżej Octavie.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 20:38
przez SauronRzeznik
A propos zamówionych Leonów na 2016 rok, 1.4 150KM jest na liście trefnych silników: https://www.volkswagen-media-services.c ... r_2016.pdf

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 20:59
przez Rychu
Trefnych czy takich w których jest oprogramowanie do manipulowania osiągami podczas testów, bo to różnica. A z tego co widzę w PDF to to drugie.
A dokument to jakie ma pochodzenie? I jak udowodnisz jego prawdziwość?

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:09
przez pinkibass
Rychu, trochę wiary w ludzi :)

To jest oficjalna lista aut z niepoprawnymi deklaracjami CO2 wg samego producenta.
http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/11/CO2.html

Wklejałem to juz do watku http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=52825

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:21
przez boban
Ja mam ST to się nie łapię??? Tak przynajmniej wynika z tego pdf-u :-D

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:30
przez Rychu
No bo mi się określenie, że mam trefny silnik nie podoba!! :-P Co najwyzej moze wiecej CO2 produkowac :-P

-- 16 listopada 2015, 22:30 --

PS. Osiągnąłem ostatnio chyba max spalania na tym silniczku jak do tej pory - 6,9l/100km 100% miasto.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:39
przez pinkibass
Faktycznie, mocne określenie :)
Szczególnie, że w sumie w sprawie tego CO2 w benzyniakach nie widziałem nigdzie info o co tak naprawdę chodzi - czy tylko lewe deklaracje producenta czy tez jakieś fałszujące oprogramowanie.

Wracając do tematu, to chyba można uznać, że 1.4 faktycznie są już poprawione.
Jak wiadomo poprzednie wersje już przy 20-30kkm potrafiły się sypać, teraz z tego co słyszałem nie ma takich problemów.
Co nie znaczy, że jest super, bo jak można wywnioskować po wpisach, jest sporo problemów z np. skrzyniami biegów :)

Myślę, że powoli można wysuwać jakieś wnioski co braku spektakularnych wpadek, bo pewnie sporo 3-letnich np. flotowych aut ma już nalatane po 100kkm i więcej.
No ale jeszcze raczej nie co do trwałości, no bo to chyba za małe przebiegi (a częste są opinie, że 150kkm to tylko cudem dadzą radę przejeździć) i za mała próbka statystyczna :)

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:41
przez wsowa
Rychu napisał(a):PS. Osiągnąłem ostatnio chyba max spalania na tym silniczku jak do tej pory - 6,9l/100km 100% miasto.
Wow! Niezły wynik. Moja Fabia I 1.9 TDI 101KM tyle pali na mieście. Rozumiem, że raczej spokojna jazda

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:46
przez boban
wsowa napisał(a):
Rychu napisał(a):PS. Osiągnąłem ostatnio chyba max spalania na tym silniczku jak do tej pory - 6,9l/100km 100% miasto.
Wow! Niezły wynik. Moja Fabia I 1.9 TDI 101KM tyle pali na mieście. Rozumiem, że raczej spokojna jazda


Ja w sumie podobnie pierwszy bak 7,5l/100km, teraz pokazuje 7,2l/100km - samo miasto + dwa razy krótko autostrada po 200km/h :D . I dziwne jest to że na skrzyni sportowej (DSG) częściej włącza się tryb ECO ( dwucylindrowy ) ??

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 21:50
przez wsowa
boban napisał(a):I dziwne jest to że na skrzyni sportowej (DSG) częściej włącza się tryb ECO ( dwucylindrowy )

Niższy bieg = mniejsze zapotrzebowanie na moment obrotowy, a to jest główny warunek do aktywacji ACT. Tak bym strzelał, że o to chodzi.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 22:00
przez boban
wsowa napisał(a):
boban napisał(a):I dziwne jest to że na skrzyni sportowej (DSG) częściej włącza się tryb ECO ( dwucylindrowy )

Niższy bieg = mniejsze zapotrzebowanie na moment obrotowy, a to jest główny warunek do aktywacji ACT. Tak bym strzelał, że o to chodzi.


Też tak myślę właśnie...trzeci bak cały machnę na sporcie i zobaczymy jak będzie....jak na razie jestem mile zaskoczony tym silnikiem i jego połączeniem z DSG..oby tak dalej

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 16 listopada 2015, 23:37
przez Pik
Ciekawe że w Leonach oprócz 1,4 także 1,8 TFSI załapał się na listę "oszukujących", ale tylko z DSG.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 17 listopada 2015, 14:26
przez tommy80
A tam niesławny....80 tys km.przelatane i auto chodzi jak zyleta.Prawie 20 tys. km na lpg.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 17 listopada 2015, 19:54
przez Rychu
wsowa napisał(a):Rozumiem, że raczej spokojna jazda


No nie szaleję po mieście, ale maniakiem eco drivingu też nie jestem. Mam po drodze do pracy dwa dłuższe odcinki z ograniczeniem 70km/h gdzie nie ma świateł i jeden dłuższy 50km/h, też bez świateł plus jeden dłuższy odcinek gdzie faktycznie jadąc 45km/h potrafię złapać długą zieloną falę. Myślę, że to ma wpływ na zużycie paliwa.
Nie wiem czy zauważyliście, że dopisałem tam "max" przy spalaniu - zazwyczaj mam trochę mniej. Aczkolwiek na obecnym baku mam 100% miasto i chyba z racji temperatur na zewnątrz znowu idę na rekord. Zobaczymy jak zimą będzie.

Wracając do tematu, to mój ojciec ma golfa 7 2012 rok z 1.4 TSI ktory byl demo i pewnie ma już z ~55 tysi przejechane (+/- 5 tysi) i jeszcze nic w silniczku nie musiał robić.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 12:43
przez grzeskuu
witam,

mam okazje kupic ibize cupre wlasnie z tym silnikiem - 1.4 tsi. Moc 180 koni, dsg, przebieg 113 tys. Co myslicie ? czy ktos mial okazje jezdzic na tym silniku lub zna kogos kto mial awarie itp ?

czyta sie w internecie duzo opini negatywnych na temat tego silnika. z gory dzieki za info

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 13:34
przez Vampire1984
Tyle ze to nie ten watek i nie ten samochod:)
Tamte 1.4/180 to pewnie na lancuchu jeszze a o tych z lancuchem mozesz latwo znalezc info

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 14:22
przez maciek89
To jednostka z kompresorem i turbo, należy się od niej trzymać z daleka, poza nietrwałym rozrządem dochodzą jeszcze delikatne tłoki. Szczególnie w takim aucie jak Cupra przebieg 113 tys to początek końca tego silnika jak i skrzyni DSG-7, szczególnie jeśli auto było jeszcze podkręcane.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 17:54
przez Cro0lick
Swoją drogą ciekawe czemu producent nie zmienia oznaczenia silnika po takich negatywnych opiniach. Wystarczy chwilę poszukać i okazuje się, że 1.4TSI 125/150 produkowane teraz to zupełnie coś innego niż te pierwsze 160/170/180 z Golfa/Tourana itp. Skoro silnik poprawili (nie piszę że to najlepszy silnik na świecie, ale jest na pewno lepiej) to czemu nie oderwali się od złych opinii ciągnących się za 1.4TSI..? Podobnie było z 2.0TDI PD. No tutaj chociaż dopisują czasem CR i wiadomo, że CR znacznie mniej awaryjne od PD. Ale mogli zmienić na 1.98TDI, albo 1.39TSI (trochę żart, a trochę nie).

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 29 czerwca 2016, 17:12
przez Pik
1.4 wypada z oferty i będzie zastąpiony nowym 1.5 TSI.

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 30 czerwca 2016, 08:26
przez wsowa
3x500? Czy 4x375?

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 30 czerwca 2016, 09:40
przez Pik

Re: Niesławne 1.4 TSI - Mity i Legendy

PostNapisane: 30 czerwca 2016, 11:49
przez maciek89
Ja myślę, że to będzie 2-cylindrówka, a rasowy dźwięk R4 poleci z głośników