Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez duszypaw » 13 listopada 2018, 20:49

Mam do was gorącą prośbę.
Niedawno zamówiłem Leonika 1.5 TSI wersję 130KM. Dużo szukałem o tym silniku w internecie i nie udało mi się znaleźć jakiś negatywnych opinii. To chyba dobrze :)
Niestety 1.4 TSI 125KM już nie jest produkowany i nowy Leon nie jest już dostępny z tym silnikiem.
Ktoś może używa taki i mógłby się podzielić swoją opinią.
Zobacz Profil
duszypaw
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 listopada 2018, 20:28
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST Full Led
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez brzooza » 17 listopada 2018, 12:58

Wydaje mi się, ze jak przeczytasz np ten wątek
https://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=54&t=58183
To będziesz wiedział czy warto czy nie.

1,5 130 hp to niemalże ten sam silnik co 1,4, dodany jest filtr cząsteczek, chyba turbo ze zmienna geometria (na pewno wersja 150hp ma) wydaje mi się ze dalej to będzie wersja bez dwumasy z podobna skrzynia (mq200). Po prostu zastępca 1,4 125hp i tyle.
Jest kilka testów na yt aut z tym silnikiem.
Wg mnie warto bo w sumie nic innego nie ma, albo załapać się na wyprzedaż 2018r z 1,4 bez filtra. (Osobiście wolałbym właśnie te opcje)
Ogólnie silnik to tez ea211 czyli ten sam z wydłużonym skokiem cylindra i trochę innym osprzętem
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez piorun » 20 listopada 2018, 15:13

Z tego co się orientowałem to wersje 1.4 bez GPF dostępne są już jedynie jako auta zarejestrowane aczkolwiek bez przebiegu, często nawet jeszcze zafoliowane. Jako nówki zostały już jedynie 1.5 z GPF. Co do róźnic to nawet w salonach mają o tym niewielką wiedzę.
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez duszypaw » 20 listopada 2018, 15:39

Wiem że 1.5 TSI niezależnie od wersji ma już dwumasę oraz GPF.
Gdzieś w internecie wyczytałem (nie pamiętam już gdzie) że każdy silnik 1.5 TSI ma też ACT w standardzie.
Natomiast w salonie nie potrafili mi tego potwierdzić. Wiem ze Golf z silnikiem 1.5 TSI 130KM jest z ACT.
Niby silnik jest już na rynku ponad rok (SKODA oraz VW).
Zobacz Profil
duszypaw
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 listopada 2018, 20:28
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST Full Led
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez marpar » 23 listopada 2018, 13:01

Tak, ten silnik jest z ACT. Jest pare recenzji na necie tego silnika w Golfie. Polecam sie zaznajomić :)
BTW ja wzialem auto z placu z 1.4 zarejestrowane w sierpniu. - i nie narzekam a raczej jestem zachwycony!
Zobacz Profil
marpar
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3 stycznia 2018, 00:13
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez piorun » 24 listopada 2018, 16:38

Ja z kolei otrzymałem w ASO informację, iż seatowskie silniki 1.5 TSI w wersji 130KM nie posiadają ACT...

No cóż, w takim razie pozostanie jedynie sprawdzić to na własnej skórze
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez miroA3 » 24 listopada 2018, 19:09

piorun napisał(a):w ASO informację, iż seatowskie silniki 1.5 TSI w wersji 130KM nie posiadają ACT...


gdyby seat wsadzal inne kodowo silniki, to mogloby byc roznie, ale..

jedynymi poki co są DADA 150PS i DACA 130PS
czy to golf, czy to seat, czy tez skoda, wsadzane sa jedne i te same silniki, o tym samym oznaczeniu kodowym
( jedynie audi nie babra sie ta slabsza jednostka, w a3 tylko DADA )

z opisu 1.5TSI za auto motor sport :

https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydar ... fa,32457,1

Volkswagen rozszerza ofertę silników oferowanych do modeli Golf i Golf Variant. W cenniku pojawiła się nowa benzynowa jednostka 1.5 TSI o mocy 130 KM.

Nowy silnik 1.5 TSI….. to turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera. Motor jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa.
Dzięki wysokiemu stopniu sprężania nowa jednostka napędowa ma większą wydajność i zauważalnie niższe zapotrzebowanie na paliwo. W przypadku Golfa – w zależności od wyposażenia – oznacza to średnie zużycie paliwa na poziomie od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.
Czterocylindrowy silnik charakteryzuje się większą kulturą i cichszą pracą, niż stosowane dotychczas jednostki TSI. Ma poza tym wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych, co poprawia elastyczność i przydaje się podczas ekonomicznej jazdy na wysokich biegach.
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji kierowcy już od 1 400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4 000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji, ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.
Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania, silnik jest całkowicie wyłączony.
Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna "żeglować", a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.
W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1 400 do 3 200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.



więc..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez Cielmus » 25 listopada 2018, 07:18

Za tydzień zawita u mnie leoś z 1.5 tsi na pokładzie o mocy 130 koni tak, że będę mógł coś napisać....
Był:
Seat Leon 1.6 Bp+LPG 2000r.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002r.
Seat Leon 1.9 TDI 2010r.
Jest:
Set Leon 5F 1.5 TSI 2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cielmus
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16 października 2007, 21:32
Lokalizacja: LKR/LOP
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez piorun » 30 listopada 2018, 12:07

Potwierdzone, 1.5 TSI 130KM posiada system ACT. Podczas spokojnej jazdy potrafi wyswietlic komunikat "Tryb dwucylindrowy"
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez dragonflymr » 30 listopada 2018, 13:11

piorun napisał(a):Potwierdzone, 1.5 TSI 130KM posiada system ACT. Podczas spokojnej jazdy potrafi wyswietlic komunikat "Tryb dwucylindrowy"

Ciekawe jak to się przekłada na spalanie? Czy jak jedzie na dwóch cylindra i da się w palnik to jest jakaś zwłoka czy gładko przełącza się na wszystkie cylindry?
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI 130KM - prośba o opinie.

Postprzez sdss » 30 listopada 2018, 13:52

Gładko. Gorzej dsg.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Cielmus » 1 grudnia 2018, 00:34

Witam.

Jestem po pierwszej jeździe moim nowym Leonem z Wwa-y do Lubelskiego,jest system odłączania 2 cylindrów i start stop i powiem krótko....przesiadka z 1P do 5F do tak jak był kiedyś taki program telewizyjny "dwa światy" jest mega przeskok techniczny przez te 7 lat. Silnik mój ma 130 koni żeby jechał dynamicznie trzeba go kręcić powyżej 4 tyś a to wiadomo obfituje w większe spalanie. Ale przesiadka z disla też wymaga dłuższego wcielenia się w ten specyficzny tryb zmiany biegów...Pozdrawiam
Był:
Seat Leon 1.6 Bp+LPG 2000r.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002r.
Seat Leon 1.9 TDI 2010r.
Jest:
Set Leon 5F 1.5 TSI 2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cielmus
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16 października 2007, 21:32
Lokalizacja: LKR/LOP
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez duszypaw » 10 grudnia 2018, 20:32

A jak wygląda spalanie w tym silniku?
Zobacz Profil
duszypaw
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 listopada 2018, 20:28
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST Full Led
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Cielmus » 10 grudnia 2018, 20:51

Spalanie w delikatnej jeździe oscyluje w granicach 5.2-5.5 l/100 km, już wymieszanie stylów jazdy lekkiej i troszkę bardziej agresywnej to 6,3 l/100km. Ogólnie przyjął bym te 6,5 litra dla jazdy mieszanej.
5,3- jazda spokojna według zaleceń
6,5- jazda w miarę spokojna z szybkim wyprzedzaniem
7,2- jazda dynamiczna do 170 km/h
Mam auto tydzień zrobiłem nim 2700 km i spalanie długodystansowe wychodzi 6,3 litra.

Jak by coś chętnie odpowiem na pytania.
Był:
Seat Leon 1.6 Bp+LPG 2000r.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002r.
Seat Leon 1.9 TDI 2010r.
Jest:
Set Leon 5F 1.5 TSI 2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cielmus
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16 października 2007, 21:32
Lokalizacja: LKR/LOP
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez flito » 11 grudnia 2018, 14:06

duszypaw napisał(a):Wiem że 1.5 TSI niezależnie od wersji ma już dwumasę oraz GPF.


Dwumase to ma każdy TSI od hoho i dawno temu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
flito
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 29 sierpnia 2013, 19:44
Auto: Seat LEON
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez alehandro » 11 grudnia 2018, 16:31

Generalnie jak z kulturą pracy jednostki?
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Cielmus » 11 grudnia 2018, 21:35

Jest ok.....w kabinie bardzo cicho a na zewnątrz silnik jest ledwie słyszalny, przy większych obrotach słychać normalny dźwięk silnika a nie kosiarki....podoba mi się... wyciszenie w kabinie również na dobrym poziomie .Zdarzało mi się zapomnieć wyłączyć silnik przed puszczeniem pedału sprzęgła po prostu jest cichy
Był:
Seat Leon 1.6 Bp+LPG 2000r.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002r.
Seat Leon 1.9 TDI 2010r.
Jest:
Set Leon 5F 1.5 TSI 2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cielmus
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16 października 2007, 21:32
Lokalizacja: LKR/LOP
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez brzooza » 12 grudnia 2018, 17:00

Nie każdy tsi ma dwumase. 1,4 125hp nie ma dwumasy.

Ja nie wiem jak ty jeździsz ze masz takie spalanie. Ja po Warszawie, centrum miasta to mam okolice 8l, po obwodnicy mam 6L przy prędkości 140 około.
Jak korek to już 9l teraz

1,4 tsi 125hp
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 7 stycznia 2019, 23:13

Cielmus,
A nie masz tak, że jak ruszasz zwłaszcza na zimnym silniku to auto tak chwilowo dostaje takiego przymulenia, bo u mnie ten problem występuje a samochód posiadam od kilku dni. Taki jakby efekt kangura przy spokojnym ruszaniu. Na innych forach użytkownicy tego silnika też o tym piszą. Ponadto jak przełączam na wyższy bieg, to auto od razu nie ciągnie tylko jest chwila zwłoki i dopiero za chwilę pojawia się moc. Nie ukrywam, że jest to irytujące w nowym samochodzie. Podobno Vw na razie nie ma rozwiązania tego problemu.
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez keczup » 17 lutego 2019, 16:55

Cześć,
Przymierzam się do zakupu Golfa VII z tym silnikiem i skrzynią DSG. W Internecie jest bardzo mało informacji o tym silniku.
Cielmus, czechu77 - jak wyglądają Wasze opinie teraz? Są z nim jakieś problemy? Jak łapie gaz? Szybko?
Dzięki.
Zobacz Profil
keczup
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lutego 2019, 16:52
Region: wielkopolskie
Auto: Golf VI 1.6 TDI
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 17 lutego 2019, 22:05

U mnie cały czas występują te ubytki mocy przy niższych obrotach na I i II na zimnym silniku. Nie jest to jakieś tragiczne ale problem istnieje. Zgłosiłem to w serwisie przy wymianie oleju to Pan kierownik dziwnie się na mnie patrzył, jak bym sobie coś wymyślał. Później jednak, w trakcie oczekiwania podszedł do mnie i oświadczył, że kontaktował się z centralą i że znają ten problem. Powiedział, że Volkswagen pracuje nad aktualizacją oprogramowania, która wyeliminuje ten problem... Poza tym zgłosiłem również klekotliwą pracę silnika i tu oczywiście po jeździ próbnej nie dopatrzyli się żadnych nieprawidłowości. Dla mnie ten silnik nieprzyjemnie pracuje podczas przyspieszania w zakresie oborotów tak od 1800 do 3000. Jest to taki klekot czy stukot troszkę przypominający diesla lub jakby dwumas był zużyty ( to oczywiście wykluczam). Przy schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem) tego nie słychać tylko normalny buczący dzwięk benzynówki. Poza tym silnik elastyczny, nieprzenoszący drgań ( na jałowym prawie nie czuć, że pracuje), radzący sobie z budą i w miare ekonomiczny. Miasto krótkie odcinki do 8L, miasto dłuższe odcinki, rozgrzany i z ekodrivingiem 5,5l. Trasa - tu już dużo zależy od prędkości. Zaliczyłem ostatnio ferie w Słowacji to średnia wyszła 5,9l. Przy prędkościach powyżej autostradowych myśle że może wyjść 8l lub więcej. Przebieg na tą chwilę 3700km.
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 18 lutego 2019, 09:07

czechu77 napisał(a):U mnie cały czas występują te ubytki mocy przy niższych obrotach na I i II na zimnym silniku. Nie jest to jakieś tragiczne ale problem istnieje.

Potwierdzam. Dodatkowo u mnie kilka razy nie było reakcji na pedał gazu przy ruszaniu i auto po prostu zgasło (zimny silnik). Dziwna uczucie, wciskasz gaz a tu nic się nie dzieje. Na forum o ile dobrze pamietam Seat'a Ateca też już ktoś o tym wspominał. Generlanie mam wrażenie, że silnik czy raczej oprogramowanie do niego jest po prostu jeszcze niedopracowane.
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez AndrzejK » 18 lutego 2019, 13:57

Mając 1600km przebiegu pojechałem do Włoch na narty.
Padła klima... wiało ciepłym tylko z przedniego lewego nawiewu. Cała reszta full zimne.
niezależnie od ustawień klimatyzacji.

Wróciłem i wstawiłem do serwisu. Wymiana nagrzewnicy. Trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą.
Jest super.... :evil:
Zobacz Profil
AndrzejK
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 15:14
Region: mazowieckie
Auto: Leon III
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 18 lutego 2019, 17:07

piorun napisał(a):Potwierdzam. Dodatkowo u mnie kilka razy nie było reakcji na pedał gazu przy ruszaniu i auto po prostu zgasło (zimny silnik). Dziwna uczucie, wciskasz gaz a tu nic się nie dzieje. Na forum o ile dobrze pamietam Seat'a Ateca też już ktoś o tym wspominał. Generlanie mam wrażenie, że silnik czy raczej oprogramowanie do niego jest po prostu jeszcze niedopracowane.

Hej.. ale ty masz w opisie przecież 1.4TSI.. Byłem pewien, że ten problem dotyczy tylko 1.5TSI
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 18 lutego 2019, 20:10

Pisze o 1.5TSI MY2018. W domu mam zresza jeszcze 1.4TSI MY2016 takze mam porownanie na biezaco. Z 1.4 zadnych problemow do dzis a juz 90kkm nakrecone. Stad moje podejrzenie, ze oprogramowanie sterujace praca silnika 1.5 jest po prostu niedopracowane, inne fora zdaja sie tez to potwierdzac. I nie ma znaczenia czy wersja z GPF czy bez, aczkolwiek do Leon'a pakowali chyba juz tylko te z filtrem czastek stalych.
Generalnie troche zaluje, ze skusilem sie na 1.5 ale wszystkie 1.4 byly juz porejestrowane z uruchomiona gwarancja a mnie zalezalo na pelnych 5ciu latach, auto zamierzam wymienic na miesiac przed jej koncem na cos nowego.
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 18 lutego 2019, 22:06

Szczerze też trochę żałuję, może błędnie, że nie wybrałem sprawdzonej konstrukcji 1.4tsi ale wszędzie pisali w necie, że 1.5 lepszy, nowocześniejszy, mniej pali itd. Zobaczymy jak to będzie. A tak dla przyszłych nabywców, którzy lubią depnąć to sugeruję odżałować te około 7tysi. i brać 150KM. Ja bym teraz tak zrobił....
Piorun.. skoro masz doświadczenia z obydwoma jednostkami to fajnie jak być porównał kulturę pacy pomiędzy nimi..
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 18 lutego 2019, 23:53

czechu77 napisał(a):U mnie cały czas występują te ubytki mocy przy niższych obrotach na I i II na zimnym silniku. Nie jest to jakieś tragiczne ale problem istnieje. Zgłosiłem to w serwisie przy wymianie oleju........
...... Przebieg na tą chwilę 3700km.


Dlaczego już zmieniłeś olej skoro masz dopiero przejechane 3700km?
Czy sprawdzacie olej?
Czy 1.5tsi bierze olej?
... Według info z sieci 1.5 miały byc poprawione tak zeby nie braly oleju, ale chciałem sprawdzić u siebie stan oleju prz 3000rpm i nic nie widac na bagnecie, oprocz tego ze przy pierwszym wyjeciu bagnetu trysneło delikatnie powietrzem i kilkoma kropelkami oleju.

Co do chwilowej utraty mocy na b1 i b2 to też potwierdzam i podejrzewam, ze jest to efekt podobny do turbodziury wywołany przycinająca sie gruszką turbo sprężarki tak tylko porównuję...., żeby nie było że tak twierdzę.... Może to też byc

albo efekt zimnego oleju silnikowego, ktory napedza pompe podciśnieniową ktora gorzej steruje lopatkami sprężarki vtg...? Albo niedopracowane mapy silnika, lub moze ten filtr GPF blokuje spaliny?
Najbardziej zasmucilo mnie to ze w tyvh silnikach jest GPF i Dwumas
Czy OBD11 ma funkcję monitorowania GPF?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez metzz » 19 lutego 2019, 07:30

Kanisz napisał(a):Dlaczego już zmieniłeś olej skoro masz dopiero przejechane 3700km?


Bo wbrew zapewnieniom producentów w oleju, który zalany jest na samym początku jest bardzo dużo zanieczyszczeń.
Zobacz Profil
metzz
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 7 listopada 2017, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk / Toruń
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 19 lutego 2019, 08:49

To przysłowiowe kangurowanie na 1 i 2 biegu występuje również w Seat Ateca / Skoda Karoq i to od samego początku montażu 1.5TSI, czyli również w wersjach jeszcze bez GPF'a. Na zagranicznych formach też ostro wałkują ten temat.

A co do porównania 1.4 i 1.5 - jak dla mnie zdecydowanie 1.4, pracuje bardziej harmonijnie, płynniej rozwija moc, nie poszarpuje tak jak jego następca. Do tego 1.5 nawet w wersji 130KM ma już ACT a to też ma wpływ na jego kulturę pracy, praca na dwóch cylindrach jest wyczuwalna - jak dla mnie system zupełnie niepotrzebny w takim silniku, spalanie i tak jest porównywalne. Ale za to 1.4 bardziej klekocze :-) Obstawiam, że za jakiś czas będą po prostu podczas przeglądu wgrywać nowe oprogramowanie sterujące silnikiemi i tyle.

Póki co auto odpala, jeździ, gwarancji jaka by nie była jest 5 lat więc nie zamierzam zbytnio się przejmować. Ale drobna nauczka na przyszłość - lepiej brać to co sprawdzone.
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez sdss » 19 lutego 2019, 10:10

Dziwne mi 1.4 nie szarpie.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 19 lutego 2019, 11:58

sdss napisał(a):Dziwne mi 1.4 nie szarpie.

Poszarpuje 1.5, szczególnie nierozgrzany.
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 19 lutego 2019, 20:44

metzz napisał(a):
Kanisz napisał(a):Dlaczego już zmieniłeś olej skoro masz dopiero przejechane 3700km?


Bo wbrew zapewnieniom producentów w oleju, który zalany jest na samym początku jest bardzo dużo zanieczyszczeń.


Poza tym, chociaż ASO twierdzi, że silniki docierane są już w fabryce, to w instrukcji jest napisane, że przez pierwsze 1500km silnik się dociera - unikamy przeciążeń, zbyt wysokich obrotów itd. Samochód pewnie zostanie u mnie na parę lat i staram się dbać o wozidło. Poza tym nie toleruję trybu longlife. Mam zamiar wymieniać oliwę nie rzadziej niż co 15kkm

-- 19 lut 2019, o 21:41 --

Kanisz napisał(a):o efekt zimnego oleju silnikowego, ktory napedza pompe podciśnieniową ktora gorzej steruje lopatkami sprężarki vtg...? Albo niedopracowane mapy silnika, lub moze ten filtr GPF blokuje spaliny?
Najbardziej zasmucilo mnie to ze w tyvh silnikach jest GPF i Dwumas
Czy OBD11 ma funkcję monitorowania GPF?

Zmianna geometria w naszych turbinkach sterowana jest przez slinik krokowy czyli elektrycznie - podciśnienie nie ma tu nic do rzeczy.. GPF blokuje spaliny, tak samo jak DPF w dieslu i efektem tego jest opóźnienie w rekcji na pedał gazu. Co do GPF i dwumasy: GPF to nowy wynalazek ale teoretycznie ma być znacznie bardziej bezproblemowy niż DPF. Dwumasa w benzynce zwłaszcza gdzie mamy 200NM max momentu nie dostaje tak po du..pie jak w dieslu, gdzieś w necie wyczytałem, że ma być "wieczna". No cóż.. czas i przebieg wszystko zweryfikuje

Prze OBD11 możesz podejrzeć wartości związane z GPF ale w tej chwili szczegółów nie podam
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez PotterH » 4 marca 2019, 22:20

krótkie info po przejechaniu 7 tyś - silniczek chodzi cicho, równo, nie szarpie ( przynajmniej na razie)
spalanie długookresowe z 7 tyś - 6,6 litra. W trasie krajowej ( średnia prędkość 90 - 100 na godzinę) potrafi zejść na 5,5 litra, więc spalanie, jak najbardziej na plus.
Silnik ma zamontowanego GPF. Próbowałem się czegoś o nim dowiedzieć w salonie. Czy jest jakieś wypalanie? co on oznacza dla mnie, jako zwykłego Kowalskiego? czy muszę jakoś o niego szczególnie dbać, na co zwrócić uwagę? - odpowiedź kierownika serwisu: "jeszcze nic o nim nie wiemy, jeszcze ich nie naprawialiśmy... " żadnej informacji nie wyciągniesz, w książce serwisowej też nic nie napisane - coś tam zamontowali, ale nikt nie wie co to jest :)

Szykuje się do pierwszej wymiany oleju? 5 W30 z normy 504, 507 ? chce wymienić teraz przy 7 tyś - później 20 tyś, 30 itd. co 10 tyś.

Pozdro
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 10 marca 2019, 01:44

Chyba lepsze parametry ma WV508 00, 0W/20 parę PLN droższy... Też będę zmieniał ale tak po 10tys km,
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 13 marca 2019, 09:15

Dzwoniłem ostatnio do ASO i dostałem informację, iż mają przykaz zalewania 1.5TSI tylko olejami z normą 508.00, nawet przy wymianie co 15kkm...
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez PotterH » 13 marca 2019, 11:28

ja na wymianę jestem umówiony w środę za tydzień - dzwoniłem do trzeciego serwisu, i kolejni chcą wlewać coś innego:
1 serwis: 5w30 (504/507), 2 serwis: 0w20 (508), 3 serwis: 0w30 (504/507) - czyli co serwis to inna teoria - "bądź mądry i sobie wlej co chcesz" :-D
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez kapishon » 16 marca 2019, 16:23

Witam, mam pytanie odnośnie 1.5 TSI 150km z DSG, czy może ktoś z Was ma wiedzę jaką VAG pcha tam skrzynie ?? co prawda interesuje mnie zakup Tourana 1.5 TSI i zastanawiam się nad skrzynia manual czy DSG. Czy są to suche skrzynie czy mokre ?? i ew. jakie oznaczenie tych skrzyń jest ?
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 18 marca 2019, 19:57

A nie wolisz Seata Tarraco 7os SUV...?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez sdss » 18 marca 2019, 21:24

Kanisz napisał(a):A nie wolisz Seata Tarraco 7os SUV...?


Trochę z grubsza inna półka cenowa.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez kapishon » 19 marca 2019, 23:39

Tarraco fajny ale wg. mnie nie na 1.5 TSI. Zreszta tłukę teraz Tourana rocznik 2016 1.4 TSI w manualu i jako auto rodzinne spisuje się rewelacyjne. W związku, że mi się kończy w sierpniu Leasing Easy Drive szukam informacji odnośnie takiego autka z 1.5 TSI.
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez czechu77 » 27 marca 2019, 16:35

Czy któryś z kolegów z Leonem 1.5tsi mieszka w łódzkim lub sensownej odległości od Tomaszowa Maz.? Chciałbym, żeby mnie ktoś kawałek przewiózł swoim samochodem, bo cały czas nie daje mi spokoju dźwięk silnika przy przyspieszaniu. Jest taki lekki stukot - klekot tak od 1800 do 300obr/min. Dźwięk występuje niezależnie czy silnik zimy czy gorący, natomiast jest mniej wyczuwalny gdy na zewnątrz są wyższe temperatury. Chciałem się upewnić, czy ten typ tak ma czy w moim egzemplarzu coś poszło nie tak w fabryce. W serwisie zgłaszałem problem ale nic nie stwierdzili. Podejrzewam, że może coś rezonować albo może źle siedzi silnika na poduszkach, bo jednego dnia jak robiłem trasę to nie było tego słychać
Zobacz Profil
czechu77
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 20:10
Lokalizacja: tomaszów maz.
Region: łódzkie
Auto: 1.5TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez piorun » 27 marca 2019, 21:19

Żabia Wola jakby co, 1.5 TSI 130KM.

A nie prościej przejechać się demówką w salonie? 1.5 TSI to mają chyba wszędzie...
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 3 kwietnia 2019, 21:39

Panowie znowu wprowadzę trochę kontrowersji oraz zamieszania i zadam dwa pytania, może ktoś wie i się wypowie:

pytanie 1) czy 1.5TSi to silnik z bezpośrednim wtryskiem stosującym wtrysk dwusystemowy tj zarówno wtrysk bezpośredni jak i pośredni (wielopunktowy) tak jak w niektórych silnikach 1.8tsiAudi ..?
...czy może jest to zwykły wtrysk bezpośredni ...to było by smutne, ponieważ te wersje cierpią na gromadzenie się nagaru w układzie dolotowym.
Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, natomiast niby te 1,5tsi miały być ulepszonymi TSI, więc może zastosowano w nich bezpośredni wtrysk dwusytemowy?

pytanie 2) wiem, że to auto nie jest do ścigania się ale od czasu do czasu trzeba przepalić lub ruszyć szybciej więc chciałem zapytać jak chcecie szybko ruszyć to przy jakiej prędkości obrotowej zmieniacie z 1biegu na 2bieg czy ktoś zmieniał z 1b na 2b przy 7000-8000rpm...?
- pytam bo w Subaru Impreza mogłem trzymać na jedynce do oporu, (ale reguły zmieniałem powyżej 6000rpm), natomiast w Leonie 1.5TSI jak przytrzymałem na 1biegu do prawie oporu bo nie wiem czy było 7000rpm czy już 8000rpm gaz wciśnięty na maksa to w pewnym momencie poczułem jakby przestał ciągnąc i zaczął zwalniać ...czyżby zadziałał jakiś system ../? po zmianie na 2bieg przyspieszał przez chwilę jakby wolniej ....,
...kiedy rozpędzam na 1biegu do 5000-6000rpm i zmiana biegu na 2b idzie całkiem sprawnie nawet czuć szybkie przyspieszenie ale zastanawiam się z tym rozłączaniem napędu powyżej 7000-8000rpm ...czy to norma czy coś się dzieje...?
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez sql » 4 kwietnia 2019, 06:56

Nie przewiało Cię z tymi prędkościami obrotowymi? 8krpm w 1.5? To nawet Cupra tyle nie kręci przecież.
6k i odcinkę masz - w samochodach z reguły nie można sobie jeździć po czerwonym polu.
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Tomektr » 4 kwietnia 2019, 10:43

sql napisał(a):Nie przewiało Cię z tymi prędkościami obrotowymi? 8krpm w 1.5? To nawet Cupra tyle nie kręci przecież.
6k i odcinkę masz - w samochodach z reguły nie można sobie jeździć po czerwonym polu.


Powiem Ci sql że ostatnio dość mocno wieje więc wszystko możliwe :mrgreen: 8 tys obrotów to jest zamknięcie blatu obrotomierza w 1.5 :boje:

Co do braku mocy na 2 biegu w 1.5 to jest to temat znany serwisom i podobno VW pracuje nad aktualizacją softu do sterownika silnika. Nie jest to związane z obrotami. Informacje od kolegi z forum Ateci
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 4 kwietnia 2019, 11:22

Czyli to normalne ze jak za bardzo przytrzymałem prawdopodobnie powyżej 7000rpm to rozłączył. Nie wiem jak w Cuprach ale chyba bez problemu krecą do 7000rpm..., tym bardziej że jak chcesz sie poscigac i startujesz autem to cisniesz go na 1b az do ponad 6000rpm fakt ze w atach z 300KM i wiecej silnikiem trwa to 1-2 sekundy
Robiłem test przyspieszenia i nie wiem czy było ponad 7000rpm czy doszło do 8000rpm czy tylko do 7000rpm bo jak przestał przyspieszać jak popatrzyłem na obrotomierz bylo juz 6000rpm.
Do ponad 6000rpm przyspiesza idealnie i całkiem nieźle przyjnuje 2bieg i dalej ładnie przyspiesza.
Zauważyłem, że jak chcemy szybko ruszyc i szybko rozpedzic auto z 1b na 2b najlepiej zmieniać w przedziale 5000rpm, dalej z 2b na 3b przy 4500rpm, z 3b na 4b przy ponad 4000rpm... Dalej nie rozpedzałem bo mam jeszcze zimowe opony, ale jak zmienię i przekroczę 7000km, sprawdzę jaką ma maksymalną prędkość, katalog podaje 215km/h ale wydaje mi się, że w zależności od warunków atmosferycznych i uksztaltowania terenu można uzyskac ponad 220km/h..., tak wiem że liczniki w autach są na wyrost skalowane, ale spróbuję porownać z odczytem z GPS..., ale to przyszłość.
... Ogólnie teraz widzę, że te 130KM CZY 131KM to jednak mało... mimo zmiany biegów w przedziale obrotów maksymalnej mocy, wolno się zbiera, można bylo wziąć wersję 150KM...,

-- 4 kwietnia 2019, 10:52 --

Panowie nie dziwcie się, wiosna przyszła i trzeba było przewietrzyć auto:)

-- 4 kwietnia 2019, 11:20 --

... Brak mocy na 2b występuje tylko na zimnym silniku i przy normalnym przyspieszaniu w zakresie powyżej 1500-1800rpm, jak rozgrzeje auto to nie ma tej turbodziury oraz na lekko rozgrzanym tj pracujacym od 4 min od odpalenia przy zmianie biegów np. powyzej 4000rpm tez nie ma tego efektu turbodziury, co do której mam swoja teorię ale żebym ją przedstawił to wczesniej chciałem wiedzieć czy 1.5tsi jest na wtrysku bezpośrednim dwusystemowym? Tzn. czy jest to juz poprawiona jednostka TSI która ma zastosowane oba rodzaje wtryskow tj pośredni wielopunktowy i bezposredni jednoczesnie, tak jest w niektorych silnikach Audi Tsi... i tak mi się wydaje że chyba te 1.5tsi tez tak mają ale w necie nie znalazłem potwierdzenia.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Tomektr » 4 kwietnia 2019, 11:36

Tu masz link do tematu z Ateci odnośnie mocy na dwójce https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... &start=110 Co do układu wtryskowego to na pewno 2.0TSI w Cuprach ma podwójny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez brzooza » 4 kwietnia 2019, 13:19

Jedz sobie na hamownie i zobaczysz wykres, do kiedy masz max moment i do kiedy warto trzymać na obrotach przed zmiana na wyższe przełożenie.
Ja mam 1,4 125hp i max moment mam do 3900rpm później spada, moc max mam 5000-6400 później tez spada i nie ma sensu dalej ciągnąć na tym samym biegu.
Tak jak ty piszesz 7-8k rpm to jakoś wydaje się mało realne ale ok może tak masz nie dociekam
Cupry tez max moc ma do lekko ponad 6000 i zmieniają bieg.

Fakt jak miałeś kase to było brać 150hp, ja miałem tylko na 125. Chociaż najlepsza opcja jeszcze lekko ponad 100k było 1,8 180
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez Kanisz » 4 kwietnia 2019, 19:07

Z tą kasą to różnie..., rożnica była spora, więc albo dodatki albo lepszy silnik,..., ale nie jest źle, może za 2 lub 3lata wezmę Tarraco Cupra..., może bedzie mnie stać, lub auta potanieją:)
Obrazek

Nie wiem czy miałem 7000, czy8000rpm, napisałem, że prawdopodobnie, ponieważ trzymałem gaz w podłodze i miałem już 6000rpm i jeszcze przyspieszał stad wstrzymalem sie ze zmiana biegu, i sekundę później nagle przestał oraz tak jakby zaczął zwalniać wtedy popatrzyłem na prędkościomierz i juz bylo 6000rpm i wbiłem 2b, stąd moje podejrzenie, że musiało wykręcić 7000rpm lub moze i 8000 po czym rozlaczylo napęd, nie powtórzyłem tego ponownie bo nie chciałem uszkodzic silnika, anigdy nie spotkalem sie z czyms takim ze rozlaczyło mi naped po osiagnieciu maksa na obrotomierzu, natomiast do ponad 6000rpm kreci i przyspiesza, oraz niezły zryw ma na 2b kiedy przełącza sie z 1b na 2b przy 6000rpm, chociaż wydawało mi się, że powyżej 5000rpm trzymając go do 6000rpm niepotrzebnie traciłem od 1sek do 1.5sek, gdzie wczesniej zmieniajac na 2b przy ponad 5000rpm równie żwawo można przyspieszyć i szybciej osiąga wyższą prędkość.

Co do ja to nazywam turbodziuru na 2biegu, to poczytam, ale znany jest mi problem bo już kiedys konsultowalem to z innym kolegą z tego forum.
U nnie turbodziura na 2biegu jest tylko zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i tylko wtedy kiedy przy malej prędkości obrotowej zmieniam z 1b na 2b i za mocno wcisnę gaz, w innych przypadkach brak defektu oraz jak sie zagrzeje tez nie ma takich sytuacji.

-- 4 kwietnia 2019, 19:07 --

Na YouTube znalazłem, że w Cupra pierwsze 3 biegi z 1,2, 3 zmienia przy 7000rpm

Film
https://youtu.be/pyHlh8rSB_8
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon 5F 1.5TSI porady i opinie (wady i zalety)

Postprzez KriSSo » 4 kwietnia 2019, 20:07

Kanisz napisał(a):
Na YouTube znalazłem, że w Cupra pierwsze 3 biegi z 1,2, 3 zmienia przy 7000rpm

Film
https://youtu.be/pyHlh8rSB_8


No niestety nie jest tak. Obejrzyj kolejny raz film, który sam wkleiłeś. Ani razu wskazówka nie dociera do 7000 rpm.
Ehhh, znowu dyskusja z czapy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Następna strona

Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość