Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Detailing

Profesjonalne czyszczenie auta, autokosmetyki, auto-detailing

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Detailing

Postprzez Smart » 6 marca 2013, 20:26

Mozne ktos podac jakies konkretne produkty - linki
ARL + Pakiet CUPRA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Smart
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 czerwca 2011, 12:17
Lokalizacja: Radlin
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Detailing

Postprzez skiba » 6 marca 2013, 20:59

Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez Norbertoo » 6 marca 2013, 21:10

Kolega napisał, że lakier robi się matowy, więc Meg's UC na pewno nie wystarczy. Po pierwsze przydałoby się wyglinkować samochód, żeby oczyścić lakier. Następnie poleciłbym pasty Menzerny (FG500, PF2500, SF4000) i zrobić korektę lakieru (akurat masz promocję na wszystkie trzy w komplecie http://www.pielegnowacauto.pl/zestaw-pa ... 250ml.html). Po pastach zastosuj cleaner http://www.pielegnowacauto.pl/valetpro- ... 500ml.html i przydałby się jeszcze wosk (w tym wypadku jest sporo testerów do wyboru, które spokojnie wystarczą Ci na parę woskowań) http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... juice.html :) Do tego musisz doliczyć IPA (15,99 zł za 1litr) i mikrofibry do docierania. Zakładam, że jak masz dostęp do polerki to i do padów też :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Norbertoo
Sport
Sport
 
Posty: 687
Dołączył(a): 16 maja 2012, 18:23
Lokalizacja: Lublin
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 6 marca 2013, 21:21

skiba napisał(a):
Smart napisał(a):Cena jaka moge wydac na kosmetyki to do 200zl

no to na pady i pasty już masz,teraz tylko reszta...

Sama korekta będzie psu na budę jak później nie zabezpieczysz odpowiednio lakieru, a przede wszystkim nie zmienisz swojej filozofii mycia samochodu. Przed korektą należało by odsmolić gada i usunąć lotną rdzę czyli odpowiednio Prickbort (ok 33,- za litr) i IronX (20,- tester 50ml, 70,- za 0,5l). Później glinkowanie (glinka ok. 33,- za 100g) aby dokładniej oczyścić karoserię i dopiero później korekta. Podstawowy zestaw do korekty dwustopniowej to:
- Flexipads Backing Plate Soft 125mm - 65,-
- pad cutting Flexipads biały 135 mm - 23,- (dla wygodnej pracy przydałyby się minimum dwa)
- pad finishing Flexipads żółty 135 mm - 23,- (jw.)
- pasta cutting Manzerna FG500 250ml - 39,90
- pasta finishing Manzerna FF3000 250ml - 39,90
+ oczywiście polerka rotacyjna z softstartem i stabilizacją obrotów
Litry IPA (alkoholu izopropylowego) - ok. 15,- za litr
No i po korekcie przydałoby się zabezpieczyć padło czyli:
- oczyścić chemicznie lakier cleanerem (cenowo to od 55 zeta trzeba liczyć), bądź w ostateczności zmywacz silikonowy pomoże (ok. 15,- za litr)
- wosk naturalny/wosk hybrydowy/sealant - do wybory do koloru... testery od 20 zeta
- quick detailer aby odświeżać lakier po myciu - modny ostatnio Sonax Brillant Shine Detailer :)

No i jak wspomniałem na początku zmiana filozofii mycia samochodu czyli:
- pre-wash aktywną pianą -> opłukanie myjką od dołu do góry,
- mycie szamponem na dwa wiadra,
- osuszanie w odpowiedni sposób odpowiednim ręcznikiem - Fluffy Drayer - 33,- za sztukę
- masa fibr i aplikatorów - tego nigdy za mało

I tak dalej i tak dalej :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez skiba » 6 marca 2013, 21:23

ja chciałem żeby się kolega trochę wysilił,a tu masz... :-P
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2013, 21:41

Ostatnio od Karola z ShiningCar.pl zamówiłem sobie na początek taki oto zestawik:
1.Meguiar's NXT Generation Car Wash
2.ValetPro niebieska ( Glinka )
3.Valet Pro Achilles Prep
4.Colonite 476
5.Shiny Garage Almond Quick Detailer
Z miesiąca na miesiąc kompletuje sobie zestaw tak by być w pełni zadowolonym z efektu.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 6 marca 2013, 21:49

Chciałbym uzyskać fajny efekt. Powiedzcie mi w skrócie czego mam użyć. Czy wystarczy coś takiego?
Szampon --> glinka --> wosk ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2013, 21:50

Poza glinką musisz mieć jeszcze cleaner
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 6 marca 2013, 21:50

SEBOOL2006 napisał(a):Z miesiąca na miesiąc kompletuje sobie zestaw tak by być w pełni zadowolonym z efektu.

To powodzenia życzę Ci, wytrwałości i budżetu. Ja już wydałem ponad 1000 w ciągu pół roku, a jeszcze nie mam nic aby przeprowadzić polerkę maszyną (maszyna minimum 300 i zestaw BP, padów i past do korekty dwustopniowej kolejne 300), że nie wspomnę o siuwaksach z wyższej półki typu Zymol lub Svisswax :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 6 marca 2013, 21:52

SEBOOL2006 napisał(a):Poza glinką musisz mieć jeszcze cleaner

Kolego polecisz coś tanieeego? Jakiś szampon, glinkę, cleaner i wosk? Auto czarne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2013, 21:53

Wiem wiem LoozaQ kosmetyki do samochodu to tak samo skarbonka bez dna ;)
Ale dam jakoś radę. Na razie muszą mi wystarczyć moje rączki do machania :D ale później tak czy inaczej zainwestuje w polerkę ;)

dreadlook ja na swój zestaw co wyżej podałem wydałem 220 zł ;)
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 6 marca 2013, 21:56

Detailer kiedy się stosuje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2013, 21:59

Myślę,że ten temat znacznie Ci pomoże jak i ułatwi działania ze wszystkim :)
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2601
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez WhiteBoy » 6 marca 2013, 22:17

Mam pytanko w sprawie rysek na szybach jaki środek polecicie do spolerowania szyb? Słyszałem o tlenku ceru? Ktoś testował? Może jakiś inny produkt firmowy?
Zobacz Profil
WhiteBoy
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 19:29
Lokalizacja: M.Mazowiecki
Auto: Leon
Silnik: APP 1.8

Re: Detailing

Postprzez caligator » 7 marca 2013, 21:44

A co myślicie o produktach Diamondbrite? Nie chcę odkopywać starego tematu, który de facto dotyczył zabiegu renowacji lakieru, a nie samych kosmetyków... osobiście miałem doczynienie z paroma produktami Diamondbrite i sprawowały się rewelacyjnie (jednak były to podstawowe produkty jak szampon, conserver, system woskujący stage 1 i stage 2), ale bywam zbyt przyzwyczajony do sprawdzonych produktów i chciałbym się poradzić czy czasem nie znalazłbym czegos lepszego? Na stronie diamondbrite'a w polsce mozna kupic juz prawie wszystkie ich produkty tylko czy mieliście z nimi doczynienia?

Zależy mi głównie na nabłyszczeniu i usunięciu mini rysek z lakieru... chciałbym znaleźć też coś na ryski które mam na polakierowanym na czarno dachu:/
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: Detailing

Postprzez lukaszlsw » 8 marca 2013, 15:14

WhiteBoy, ja testowałem tlenek ceru. Różowy z allegro po 4godz polerowanie nie dał nic, wyczyścił ładnie szyby. Na kosmetyce aut polecają biały, kupiłem jak będę miał czas przetestuje. Ale jeśli chcesz usunąć dołki od kamyczków to tylko wymiana szyby, tlenkiem można ściągnąć lekkie zarysowania po np;. wycieraczce i to po całodniowej pracy maszyną...
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez WhiteBoy » 8 marca 2013, 18:48

lukaszlsw, poprzedni właściciel a dokładnie właścicielka używała chyba tylko skrobaczki do odśnieżania ! Mam drobne rysy wiec może coś da ten biały tlenek ceru jak przetestujesz to daj znać Pozdrawiam
Zobacz Profil
WhiteBoy
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 19:29
Lokalizacja: M.Mazowiecki
Auto: Leon
Silnik: APP 1.8

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 8 marca 2013, 21:38

Rękawice jaką nabyć do mycia? (z tańszych) :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez saddam » 8 marca 2013, 21:51

Z tańszych, dobrym wyborem będzie Meguiar's Microfiber Wash Mitt (~50zł). Po roku użytkowania wygląda jak nówka (oczywiście odpowiednio pielęgnowana). Czasami na allegro można ją wyrwać w licytacji za mniejsze pieniądze. :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez REV » 8 marca 2013, 21:55

A ja odradzam, poczekaj dozbieraj $ i zainwestuj w rękawice CarPro za 100 zł.
Poczytaj opinie na kosmetyce aut to zmienisz zdanie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez skiba » 9 marca 2013, 16:33

dreadlook napisał(a):Rękawice jaką nabyć do mycia? (z tańszych) :P

Nirgin,czerwona lub niebieska,ok 10 zł w Auchan lub Real-za te kase bdb
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez sławek » 10 marca 2013, 16:31

SEBOOL2006 napisał(a):Wiem wiem LoozaQ kosmetyki do samochodu to tak samo skarbonka bez dna ;)
Ale dam jakoś radę. Na razie muszą mi wystarczyć moje rączki do machania :D ale później tak czy inaczej zainwestuje w polerkę ;)

dreadlook ja na swój zestaw co wyżej podałem wydałem 220 zł ;)

Ja trochę więcej, a i tak jeszcze wiele brakuje:
Obrazek
Na szczęście zima za oknem, to jeszcze jest czas na dozbieranie reszty. :-|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez bledow » 10 marca 2013, 19:14

Panowie a co polecili byście do czyszczenia jasnej alcantary ? Chciałbym ją najpierw czymś przeprać a potem zaimpregnować.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez sławek » 10 marca 2013, 19:37

Colourlock.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez skiba » 10 marca 2013, 19:45

sławek wrzuc jakąś fote jak Leoś wygląda po Black Light-cie :-)
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez sławek » 10 marca 2013, 19:56

Jeszcze nie robiłem.
Jak poprawi się pogoda, to zacznę się bawić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Maras2003 » 11 marca 2013, 19:27

bledow napisał(a):Panowie a co polecili byście do czyszczenia jasnej alcantary ? Chciałbym ją najpierw czymś przeprać a potem zaimpregnować.


mam zestaw Colourlock do skóry + drugi podobny, do alcantary. Do kupienia za ok. 90zł. Robotę robią ;) Tylko te szmatki co dołączają, to mi wystarczyły na fotel kierowcy, później musiały iść do prania :)
Zestaw do alcantary zawiera: szczoteczkę do układania włosków, szmatkę, środek do czyszczenia i - co ważne - środek do impregnacji.
Jeżeli masz jakieś zmechacenia czy sfilcowania - polecam papier ścierny 1500 (za 1,5zł ;) ) lub pad szlifujący za 15-25zł.
Najpierw mycie, później usuwanie slifcowań papierem. Trzesz normalnie jak kawałek deski, tylko nie ruchy okrężne, najlepiej od lewej do prawej strony fotela. Później odkurzanie resztek, znowu mycie, odczekanie chyba 2 godzin i można impregnować :)

W razie pytań - pisz, co będę wiedział to odpowiem...

@down, poprawiłem... ciekawe czemu sie tak stało...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez bledow » 11 marca 2013, 19:59

Zmechaceń nie mam bo usuwałem papierem ściernym tak jak piszesz :). Jeżeli faktycznie tak polecacie Colourlock to będę go musiał wypróbować. Maras2003 coś cytowanie Ci się potentegowało :-P :-P
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez jeremy » 11 marca 2013, 21:11

SEBOOL2006 napisał(a):Albo Karola z ShiningCar.pl


Każdy ma swoich sprawdzonych ludzi :D i miejsca 8) A tu Panowie prawie fan klub maja :D
Co waszym zdaniem najlepsze do jasnej skóry?
Zobacz Profil
jeremy
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 30 października 2012, 12:58
Auto: seat

Re: Detailing

Postprzez carire1 » 12 marca 2013, 08:09

jeremy napisał(a):
SEBOOL2006 napisał(a):Albo Karola z ShiningCar.pl


Każdy ma swoich sprawdzonych ludzi :D i miejsca 8) A tu Panowie prawie fan klub maja :D
Co waszym zdaniem najlepsze do jasnej skóry?


a w jakim jest ona stanie?
Moj leon: viewtopic.php?t=26655

ARL + by CompSport
193PS/385 NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
carire1
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 27 marca 2011, 13:31
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon 1M TopSport +

Re: Detailing

Postprzez Maras2003 » 12 marca 2013, 17:51

A ja mam pytanie o konserwację czarnej skóry :)
Mam zestaw colourlock, ale nie wiem czy jest tam środek natłuszczający. Skóra jest miejscami sucha, po delikatnym wciśnięciu widać jakby "pajęczyne" wewnętrznych spękań. Dodatkowo standardowo fotele od strony wejściowej są spękane.
Czym natłuścić i odświeżyć skórę ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Seba86 » 15 marca 2013, 18:48

Koledzy potrzebuje jakiegoś dobrego zestawu do alcantary,co mozecie polecić?
Powered by KINGSOFT XXX i XXX
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba86
Sport
Sport
 
Posty: 453
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, 18:14
Lokalizacja: WRA
Auto: SSS
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Smart » 15 marca 2013, 22:17

Witam.
Zaczynam z detailingiem poki co zakupilem :
-Szampon z woskiem Nielsen Car Shampoo & Wax 1L
-Prickbort MAC 124 usuwanie smoły 1 l
-Wosk syntetyczny w płynie Duragloss Aquawax 951 650 ml
-ValetPRO glinka Yellow Poly 100g
-Zestaw kosmetyków do zabezpieczenia lakieru wosk Collinite 476 + R222 Cleaner
-Mleczko polerskie Meguiar's SwirlX
-Mleczko polerskie Meguiar's Ultimate Compound
-Politura Ultimate Polish Meguiar's
+ 3x recznik z MF + 2x Meguiar's Soft Foam Applicator Pad aplikator piankowy + 1x aplkator z MF

Planuje jeszcze zakup czegos do wnetrza (skóra + alcantara)
ARL + Pakiet CUPRA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Smart
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 6 czerwca 2011, 12:17
Lokalizacja: Radlin
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Maras2003 » 16 marca 2013, 09:07

Seba86 napisał(a):Koledzy potrzebuje jakiegoś dobrego zestawu do alcantary,co mozecie polecić?


Colourlock do alcantary ;) 89zł i daje rade, pisaliśmy o tym 3 posty wyżej ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Seba86 » 16 marca 2013, 09:47

Maras2003 dzięki za odpowiedź,no i fakt nie doczytałem sorki i jeszcze raz dzięks :-D
Powered by KINGSOFT XXX i XXX
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba86
Sport
Sport
 
Posty: 453
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, 18:14
Lokalizacja: WRA
Auto: SSS
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Doniek77 » 16 marca 2013, 18:33

Mam pytanie: nakładałem wosk colli 476 jakieś 2 tyg temu (oczywiście odpowiednio przygotowując wcześniej lakier). Czy mogę nałożyć jeszcze jedną warstwę wosku dla lepszej ochrony? Czy jest w ogóle sens?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Doniek77
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 12 listopada 2012, 22:16
Lokalizacja: EOP
Auto: Leon 1M
Silnik: ASZ 1.9

Re: Detailing

Postprzez Seba86 » 16 marca 2013, 19:48

Doniek77 sens zawsze jest :wink: nakłądaj :D
Powered by KINGSOFT XXX i XXX
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba86
Sport
Sport
 
Posty: 453
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, 18:14
Lokalizacja: WRA
Auto: SSS
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 16 marca 2013, 20:38

Doniek77 napisał(a):Czy jest w ogóle sens?


Jasne, przecie woskowanie to przyjemność.... :-D
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez Doniek77 » 16 marca 2013, 21:48

Tak tak, tylko trzeba się trochę namachać. Teraz jeśli dobrze myślę to po myciu do sucha i jazda z woskiem 2 raz?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Doniek77
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 12 listopada 2012, 22:16
Lokalizacja: EOP
Auto: Leon 1M
Silnik: ASZ 1.9

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 17 marca 2013, 17:46

Doniek77, wosk nakładamy bardzo cieńko, absolutnie nie powinno być problemów by się namachać, zarówno podczas aplikacji jak i ścierania.
Tak, wosk aplikujesz na czyste auto, w obecnych warunkach najlepiej w garażu :-)
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 18 marca 2013, 23:12

zamierzam niedługo w końcu zabrać się za odżywienie/odświeżenie/korektę lakieru i nie tylko na moim Leonie - 1M, czarny, oznaczenie lakieru LC9Z
przeczytałem cały temat od samego początku (trochę to zajęło:) ) i zaplanowałem sobie pewien zestaw na początek - nadmienię, że nie jestem maniakiem detailingu (przynajmniej na razie), chcę po prostu żeby auto ładnie wyglądało, chcę pozbyć się swirli po zimie i drobnych zarysowań na lakierze (generalnie nie jest w takim złym stanie), planuję polerkę ręczną. poniżej zestaw i kolejność prac, proszę o opinię, starałem się wybrać produkty w miarę dobre, ale jednak żeby nie wydać na wszystko dużo kasy, chociaż i tak wyjdzie około 300 złotych za całość. jeśli coś namieszałem, z góry dziękuję za sugestie :)
1. najpierw myjemy auto na 2 wiadra, szampon Meggs Gold Class i rękawica z microfibry Nigrin z marketu
2. nie ma dużego sensu teraz go osuszać, bo kolejne jest glinkowanie - Valet Pro niebieska
3. jeśli zostaną jakieś ślady smoły np. przy nadkolach itp - benzyna ekstrakcyjna
4. ponowne mycie wodą z szamponem na 2 wiadra
5. suszenie mikrofibrą - mam jakieś 2 marketowe, planuję jeszcze kupić jakąś porządną, która będzie dobrze wchłaniać wodę i może jakieś marketowe do różnych prac
6. czyszczenie lakieru Meggs Ultimate Compound, do tego aplikator Monster Shine TriColor
7. IPA w stosunku 1:1 z wodą destylowaną (odpuszczam na razie cleanera w ramach oszczędności)
8. wosk Dodo Juice Blue Velvet ( na zimę kupię coś syntetycznego) nakładany drugą stroną TriColora, polerowanie microfibrą

w przerwach między woskowaniami - Meggs Quick Detailer
opony - Nielsen Brillance
felgi - Tenzi Alux
wnętrze - Nielsen Finesse

a teraz pytania :)
ponieważ auto raczej nigdy nie było glinkowane, wybrałem niebieską glinkę (średnia) a nie żółtą (miękka) - czy to dobry wybór?
kiedy powinienem zrobić ewentualne zaprawki lakieru? czy na samym początku, czy np. przed UC?
po UC czyszczę auto, tak, żeby nie został po nim żaden ślad przed woskiem?
czy po nałożeniu UC od razu działam, czy czekam aż wyschnie?
i najważniejsze - mam dostęp do takiej marketowej polerki - chyba nazywa się oscylacyjna, z dwoma uszami :) czy mogę jej użyć do któregokolwiek z etapów, np do UC? (pewnie znacznie ułatwiłoby mi to pracę )

z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie, generalnie mam nadzieję, ze nic nie pomieszałem, ale dopiero zaczynam się w to bawić :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez swierg » 19 marca 2013, 12:36

seb_jag ARL, generalnie ok, ale...
1. IMO przed glinką też warto osuszyć lakier. Twarda woda, zacieki itp. to zawsze jakiś syf na lakierze, po którym będziesz jeździć glinką.
2. Jak nie masz mocno zniszczonego lakieru spokojnie możesz brać miękką glinkę. Za pierwszym razem trochę więcej się napracujesz, ale na kolejne glinkowania miękka będzie ok. Sam mam miękką i nie narzekam. Na 3.5 letnim, nigdy nie glinkowanym aucie, dałem radę. Przy drugim glinkowaniu było o wiele łatwiej, tzn. mniej syfu do zebrania.
3. UC nie nakładasz i nie czekasz aż wyschnie, tylko od razu działasz, wpracowujesz, polerujesz, aż większość preparatu zniknie z lakieru. Jak będziesz niezadowolony z efektu bierzesz ponownie trochę UC na pad i powtarzasz procedurę np. tam gdzie lakier jest bardziej zniszczony. Po wszystkim przecierasz MF, aby zebrać pozostałości UC.
4. Po UC możesz od razu woskować.
5. UC spokojnie możesz nakładać mechanicznie, ale konkretnie na co uważać się nie wypowiem, bo nigdy nie pracowałem z polerką.
6. IPA zamiast cleanera to rozsądny wybór na początek. I tak zapewne będziesz zadowolony z efektu, clenaer możesz dokupić w przyszłości jak stwierdzisz, że go potrzebujesz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 13:18

swierg napisał(a):seb_jag ARL, generalnie ok, ale...
1. IMO przed glinką też warto osuszyć lakier. Twarda woda, zacieki itp. to zawsze jakiś syf na lakierze, po którym będziesz jeździć glinką.
2. Jak nie masz mocno zniszczonego lakieru spokojnie możesz brać miękką glinkę. Za pierwszym razem trochę więcej się napracujesz, ale na kolejne glinkowania miękka będzie ok. Sam mam miękką i nie narzekam. Na 3.5 letnim, nigdy nie glinkowanym aucie, dałem radę. Przy drugim glinkowaniu było o wiele łatwiej, tzn. mniej syfu do zebrania.
3. UC nie nakładasz i nie czekasz aż wyschnie, tylko od razu działasz, wpracowujesz, polerujesz, aż większość preparatu zniknie z lakieru. Jak będziesz niezadowolony z efektu bierzesz ponownie trochę UC na pad i powtarzasz procedurę np. tam gdzie lakier jest bardziej zniszczony. Po wszystkim przecierasz MF, aby zebrać pozostałości UC.
4. Po UC możesz od razu woskować.
5. UC spokojnie możesz nakładać mechanicznie, ale konkretnie na co uważać się nie wypowiem, bo nigdy nie pracowałem z polerką.
6. IPA zamiast cleanera to rozsądny wybór na początek. I tak zapewne będziesz zadowolony z efektu, clenaer możesz dokupić w przyszłości jak stwierdzisz, że go potrzebujesz.


1. ok, spoko
2. tylko że mój lakier ma 9 lat :) generalnie różnicy w cenie nie ma, po prostu sądziłem, że średnia nada się bardziej. lakier nie jest jakoś bardzo zniszczony, ale oczywiście sporo rzeczy na nim widać. czyli jednak sugerujesz miękką? :)
3. ok, rozumiem, że ten pad TriColor będzie ok?
4. A nie czyszczę IPĄ po UC? bo piszesz, że od razu wosk...
5. to jest taka zwykła, idioto odporna polerka samochodowa, za 100 zł, z dwoma uszami. nie jest to polerka taka jak flex, tak tłumaczę trochę na okrągło, ale nie znam fachowych nazw. raczej chyba nic nią nie zniszczę? bo planowałem zacząć nią działać z UC, jeśli nie da rady, to zakasać rękawy i jazda ręcznie... :D
6. zgadza się, nie wszystko na raz, a budżet rośnie, tylko dlatego IPA zamiast cleanera :)
A te zaprawki w którym momencie powinienem zrobić?
Dzięki za pomoc :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez REV » 19 marca 2013, 13:22

Do UC tricolor się nada. Tutaj masz pokazane jak fajnie powyciągał niektóre elementy ręcznie - http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 84&start=0
Pozostałości po UC czyścisz IPĄ.
Pod glinke jako poślizg mozesz rozrobić troche wody z szamponem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 13:22

seb_jag ARL napisał(a):to jest taka zwykła, idioto odporna polerka samochodowa, za 100 zł, z dwoma uszami.

A czy przypadkiem niema ona stałej prędkości obrotowej 3000 RPM?? Jeśli tak to ja bym uważał....
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 14:01

LoozaQ napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):to jest taka zwykła, idioto odporna polerka samochodowa, za 100 zł, z dwoma uszami.

A czy przypadkiem niema ona stałej prędkości obrotowej 3000 RPM?? Jeśli tak to ja bym uważał....

to jest polerka z tego co kojarzę bardzo podobna do poniższej
http://allegro.pl/polerka-samochodowa-1 ... 23133.html
czy mam się bać jej używać? :D
REV - rzeczywiście nieźle, zobaczymy co mnie z tego wyjdzie, niedługo zamierzam wszystko kupić, jak tylko ustalę tutaj z Wami szczegóły :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 19 marca 2013, 14:14

Złożyłem praktycznie juz swój zestaw, mam tylko pytanie, bede stosował Megsa UC recznie, a jako cleaner zamówiłem Dodo lime prime, nie jestem pewien czy dobrze ? może zmienic na Lime Prime Lite ?? na poczatku miało być bez UC ale jednak postanowiłem zrobic korekte lakieru
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 14:35

seb_jag ARL napisał(a):
LoozaQ napisał(a):
seb_jag ARL napisał(a):to jest taka zwykła, idioto odporna polerka samochodowa, za 100 zł, z dwoma uszami.

A czy przypadkiem niema ona stałej prędkości obrotowej 3000 RPM?? Jeśli tak to ja bym uważał....

to jest polerka z tego co kojarzę bardzo podobna do poniższej
http://allegro.pl/polerka-samochodowa-1 ... 23133.html
czy mam się bać jej używać? :D
REV - rzeczywiście nieźle, zobaczymy co mnie z tego wyjdzie, niedługo zamierzam wszystko kupić, jak tylko ustalę tutaj z Wami szczegóły :)

Heh... Moja multiszlifierka ma więcej mocy niż to to co wkleiłeś :D Dodatkowo nie ma regulacji obrotów, stałe 3100 i koniec. Do polerki zgodnie ze sztuką to raczej się nie nadaje. Tutaj wypadałoby mieć regulację minimum od 900 RPM i kończyć na 1500 RPM...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 14:39

LoozaQ a więc raczej mi nie pomoże w UC? :) czy zatem ta polerka może mi się do czegokolwiek przydać? :) bo skoro ją mam, to pytam, czy mogę sobie jakoś oszczędzić ręcznej pracy :D
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 14:49

Spróbować możesz, ale Twoje ryzyko. Ani stabilizacji obrotów, ani regulacji, dodatkowo średnica tarczy 240 i nakładka baran albo raczej futro polerskie. Nic dobrego z tego raczej nie wyjdzie....
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Detailing - auto kosmetyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem