Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Detailing

Profesjonalne czyszczenie auta, autokosmetyki, auto-detailing

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 14:58

hmmm to mnie nie pocieszyłeś? :)
ale rozumiem, że cały zestaw i kolejność postępowania generalnie jest ok jak na początek?
a co odnośnie tych zaprawek, bo nikt mi nie odpowiedział...
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 15:21

seb_jag ARL napisał(a):a co odnośnie tych zaprawek, bo nikt mi nie odpowiedział...

To zależy czy robisz zaprawkę samym lakierem bazowym czy zabezpieczasz go jeszcze klarem (bezbarwnym).
W pierwszym przypadku zrobiłbym zaprawki po korekcie. W drugim natomiast zrobiłbym tak: odtłuścić zmywaczem silikonowym bądź IPA -> zaprawka cienką warstwą -> bezbarwny z górką żeby wystawał ponad powierzchnie fabrycznego klaru -> odczekać aż się utwardzi (od 1 do kilku dni) -> http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=6215 -> korekta
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 15:41

mam sam bazowy, zatem dzięki za info, po prostu kilka miejsc punktowo uszkodzonych zaprawię już na sam koniec
ostatnie pytanie odnośnie tej glinki - czy średnia, tak jak planowałem, czy jednak miękka?
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 19:56

Ja na 13-letnim padle używam miękkiej, ale obficie opryskuje wcześniej Prickbortem i IronX newralgiczne partie karoserii, przez co glinka ma mniej do roboty... Bez tego na pewno więcej się namachasz miękką glinką. Na debiut będzie dobra. Nie przesadź z szamponem do wody, bo dasz za dużo i glinka może Ci się zacząć rozpuszczać po pewnym czasie. Maksymalnie 5 kropli wystarczy na 500ml wody...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 19 marca 2013, 22:10

Sluchajcie... jest sens aplikowac Megsa UC recznie ?? bo sie zastanawiam czy go zamowic, a na jakas polerke mechaniczna mnie nie stac
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez REV » 19 marca 2013, 22:14

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 19 marca 2013, 22:21

dzięki wielkie za pomoc i podpowiedzi, planuję kompletować niedługo zestaw i jak zrobi się trochę cieplej zaczynać całą zabawę :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 19 marca 2013, 22:29

anty1234 napisał(a):jest sens aplikowac Megsa UC recznie ??

Jak jesteś uparty, masz parę w rękach i dużo czasu... bierz :D
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 19 marca 2013, 22:54

widzialem ta fotorelacje tylko ze koles zrobil tylko recznie chyba klape i sie wkurzyl, kupil polerke. Dlatego pytam, czasu mam duzo, pare w lapach moze tez :D ale glownie chodzi mi o to czy recznie mozna zdzialac cos tylko nie robiac 1 elementu przez caly dzien...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez Norbertoo » 19 marca 2013, 23:04

Zerknij tutaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 97&start=0. W tym egzemplarzu korekta lakieru została wykonana ręcznie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Norbertoo
Sport
Sport
 
Posty: 687
Dołączył(a): 16 maja 2012, 18:23
Lokalizacja: Lublin
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 19 marca 2013, 23:34

no fajnie wyszlo, ale nie wiem jak lakier w 300c vagowskie podobno twarde? w kazdym badz razie zamowie megsa i aplikator, bede walczyc ;d
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 20 marca 2013, 07:29

Niegługo biorę się za polerkę UC i woskowanie Collinite, myślicie, że lepiej laikowi zaopatrzyć się w maszynę? Nie narobię nią szkód na lakierze?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 20 marca 2013, 07:51

Maszyna, BP, pady i pasty to przy dwustopniowej korekcie koszt około 500 zeta... zastanów się :)
Ja robiłem maskę (4 wypracowania UC) i błotniki przednie (2 wypracowania UC) praktycznie cały dzień z przerwami. Efekt jak na pierwszy raz więcej niż zadowalający. Pomachaj Tricolorem, zrób kilka 50/50 i będziesz wiedział czy ma to sens :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez skiba » 20 marca 2013, 08:15

LoozaQ napisał(a):Ja robiłem maskę (4 wypracowania UC) i błotniki przednie (2 wypracowania UC) praktycznie cały dzień z przerwami.


ja też,dokładnie jak kolega...-(i yebnąłem tym i na resztę blach kupiłem maszynę... :-D ),syzyfowa robota,choć bardzo wiele zależy od stanu lakieru
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez neostar » 20 marca 2013, 08:16

skiba napisał(a):
LoozaQ napisał(a):Ja robiłem maskę (4 wypracowania UC) i błotniki przednie (2 wypracowania UC) praktycznie cały dzień z przerwami.


ja też,dokładnie jak kolega...i yebnąłem tym i na resztę blach kupiłem maszynę... :-D ,syzyfowa robota,choć bardzo wiele zależy od stanu lakieru


+1
a Twój kot jak reaguje po zobaczeniu blasku Twojego auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neostar
Sport
Sport
 
Posty: 250
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 13:35
Lokalizacja: Okolice Płocka
Auto: Toledo II

Re: Detailing

Postprzez skiba » 20 marca 2013, 08:22

dreadlook napisał(a):myślicie, że lepiej laikowi zaopatrzyć się w maszynę? Nie narobię nią szkód na lakierze


miałem ten sam dylemat,i jak masz czas,miejsce i możliwości,to załatw sobie jakąś starą maskę,drzwi czy błotnik,i potrenuj,zobaczysz że nie aż taki diabeł straszny :wink:
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez swierg » 20 marca 2013, 09:10

Dopowiem swoje 3 grosze:

Osobiście uważam, że jest sens stosowania ręcznego UC. Sam użyłem na swoim czarnym 1P i byłem zadowolony z efektu. Poniżej linki do zdjęć:
- porównanie 50/50
- wszystkie zdjęcia

Poniżej uwagi do postów powyżej.
seb_jag ARL napisał(a):4. A nie czyszczę IPĄ po UC? bo piszesz, że od razu wosk...

Czyścisz, ale chodziło o to, że po UC możesz od razu przejść do kroku następnego, tak jak po IPA możesz od razu kłaść wosk.
REV napisał(a):Pozostałości po UC czyścisz IPĄ.

Ja robię tak, że UC poleruję TriColorem, później wycieram resztę suchą MF, a dopiero następnie jadę cały lakier IPĄ oczywiście połączeniu z MF.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 20 marca 2013, 11:45

A czy IPA jest konieczne ?? czy po UC moge nalozyc od razu cleaner
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 20 marca 2013, 12:03

IPA używasz po UC do inspekcji tzn. sprawdzasz czy jeszcze raz musisz machać tricolorem czy już wystarczy i efekt Cię zadowala. Jak jest OK to jechane cleanerem :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez carire1 » 20 marca 2013, 12:30

anty1234 napisał(a):A czy IPA jest konieczne ?? czy po UC moge nalozyc od razu cleaner


jak robisz ręcznie to i tak zbyt dużo nie zdziałasz więc dawaj cleaner od razu :-)
Moj leon: viewtopic.php?t=26655

ARL + by CompSport
193PS/385 NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
carire1
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 27 marca 2011, 13:31
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon 1M TopSport +

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 20 marca 2013, 15:27

Jaką maszynę wybrać z budżetówek i co do niej musiałbym mieć?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 20 marca 2013, 16:03

mam pytania :)
- rozumiem, że takie środki jak IPA, quick detailer (z atomizerem) używam bezpośrednio na lakier? czyli spryskuję lakier i wycieram microfibrą? czy należy chwilę odczekać, czy wycierać od razu?
- czy może orientuje się ktoś, czy Tri Colorem będę w stanie "wygrzebać" wosk z opakowania Dodo Juice 30 ml? :) czy będzie za duży i wziąć oddzielny aplikator? i tak go kupuję do UC (żółta strona), ale mam jeszcze drugą :D
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Seba86 » 20 marca 2013, 16:15

rozumiem, że takie środki jak IPA, quick detailer (z atomizerem) używam bezpośrednio na lakier? czyli spryskuję lakier i wycieram microfibrą? czy należy chwilę odczekać, czy wycierać od razu?


Tak,mozesz zastosować bezpośrednio na lakier i przetrzyj mikrofibrą :wink:

czy może orientuje się ktoś, czy Tri Colorem będę w stanie "wygrzebać" wosk z opakowania Dodo Juice 30 ml? :) czy będzie za duży i wziąć oddzielny aplikator? i tak go kupuję do UC (żółta strona), ale mam jeszcze drugą


Ja osobiscie polecał bym Ci zakupić sobie dodatkowy aplikator bo jednak te próbki Dodo Juice 30ml są malutkie i lepszy mniejszy aplikator się przyda,co do tri colora to zawsze może Ci się przydać np do uzycia cleanera który się stosuje przed nałożeniem wosku :wink:
Powered by KINGSOFT XXX i XXX
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba86
Sport
Sport
 
Posty: 453
Dołączył(a): 16 grudnia 2011, 18:14
Lokalizacja: WRA
Auto: SSS
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez skiba » 20 marca 2013, 16:30

dreadlook napisał(a):Jaką maszynę wybrać z budżetówek i co do niej musiałbym mieć

widzałem kolegę na forum kosmetyki-gość tam sprzedaje PowerUp-a z zestawem padów za 200 zł-mysle ze na początek to wystarczyło by Ci
Ja kupiłem Graphita i pady z ABW,i poki co jestem bardzo zadowolony-no ale to już trochę więcej wydasz niz 200 zł
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 20 marca 2013, 16:34

tez slyszalem ze graphite ma dobre opinie i sam zamierzam kiedys sie w takowa zaopatrzyc :) a to z pewnosci budzetowa polerka nadajace sie do takich zadan, tansze ktore sa np na alledrogo sprzedawane za nawet 70zl nie maja regulacji obrotow i zwykle to sa tylko wysokie predkosci wiec z takich nici
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 22 marca 2013, 12:30

Panowie!! Jakby któryś z Was preferował to proszę się rejestrować i dopisywać:
Zakup grupowy - POLERKA ROTACYJNA K2pro
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Norbertoo » 22 marca 2013, 13:32

A jak wychodzi jej porównanie Graphite 59G242 ? Na pierwszy rzut oka K2 jest cięższa o 0,5kg. W sumie byłem już gotowy do zakupu wyżej wymienionej firmy Graphite, ale może nie ma sensu przepłacać :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Norbertoo
Sport
Sport
 
Posty: 687
Dołączył(a): 16 maja 2012, 18:23
Lokalizacja: Lublin
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 22 marca 2013, 13:40

W mojej ocenie na korzyść tej przemawiają obroty minimalne. Było kilka pozytywnych komentarzy odnośnie starej wersji polerki K2 ta jest ponoć ulepszona :)
Za Graphitem przemawia to, że już jest sprawdzony i ma fajna walizkę. Choć ostatnio pojawiły się wątpliwości odnośnie niektórych egzemplarzy.
Ja jestem zdania, że na dwa użycia w ciągu roku w zupełności mi starczy, a 200 to nie pieniądze w tej pasji :D Jak się nie uzbiera wymagana ilość pięciu chętnych zakupię pewnie Graphita.

Nie traktowałbym Graphita w kategorii przepłacania... raczej dopłacania do walizki i gwarancji na 24 miechy :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 22 marca 2013, 15:33

W zasadzie za taka cene jak padnie po roku to nie ma co plakac :) Jak najwiecej wykorzystac ja przez rok i te 200zl sie moze nawet wrocic. Sam sie zastanawiam nad tym zakupem, moze sie skusze...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 22 marca 2013, 19:00

Jak kładę UC to nie przecieram tego na sucho, jadę cały czas germanem a mikrofibrą dopiero jak popsikam IPA, czy jak? Bo nie rozumiem tego. Jakie kawałki robić, to co robię zaznaczać taśmą? Cały samochód jechać IPA dopiero po skończeniu jazdy UC? :aniol:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 22 marca 2013, 19:40

Z tego co sie dowiedzialem to rozcierasz UC dotad az go calkiem nie wypracujesz. Jak wypracujesz UC to przecierasz sucha mikrofibra, recznie napewno nie wyciagniesz wyszstkiego od razu wiec znowu rozcierasz UC i tak az bedziesz w miare zadowolony, nastepnie przemywasz IPA i dopiero cleaner potem wosk. IPA sluzy do tego zeby sprawdzic co juz uzyskales polerujac lakier, jak sie nie podoba to znowu korekta. Wlasnie odebralem paczke z kosmetykami i teraz czekam na jakas dobra pogode zeby zrobic testy :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 22 marca 2013, 19:50

A ile UC kłaść na germana i jakie pola nim polerować? To mnie najbardziej zastanawia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez REV » 22 marca 2013, 19:53

No male kawałki sobie taśmą zaznaczaj tak żebyś wiedział ile dasz rade zrobić.
Niewiele, z resztą próbuj aż zobaczysz jak Ci wygodniej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez dreadlook » 22 marca 2013, 19:55

Którą stroną germana? Muszę to robić w garażu? Czy zacienione miejsce na działce też da radę?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez saddam » 22 marca 2013, 19:57

Żeby coś osiągnąć to twardą stroną "germana". Garaż byłby lepszy ale zacienione miejsce na działce też będzie OK. Ważne by nie wiało i nie nanosiło syfu na lakier.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez REV » 22 marca 2013, 19:59

Z tego co wiem to żółta strona jest do polerowania itp. , a czarna do nakładania wosków, dressingów itp.
Najlepiej w garażu, brak wiatru itp żadne pyłki nie będą siadać na lakier.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez carire1 » 22 marca 2013, 23:13

dreadlook napisał(a):Którą stroną germana? Muszę to robić w garażu? Czy zacienione miejsce na działce też da radę?
\

stroną twardsza pracujesz z pastami natomiast zolta możesz nakładac woski itp. spokojnie :-)
Moj leon: viewtopic.php?t=26655

ARL + by CompSport
193PS/385 NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
carire1
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 27 marca 2011, 13:31
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon 1M TopSport +

Re: Detailing

Postprzez skiba » 23 marca 2013, 12:46

carire1 napisał(a):
dreadlook napisał(a):Którą stroną germana? Muszę to robić w garażu? Czy zacienione miejsce na działce też da radę?
\

stroną twardsza pracujesz z pastami natomiast zolta możesz nakładac woski itp. spokojnie :-)


kolega zasypiał chyba już i miesza Ci w głowie :-P -żółta jest ta twardsza do polerowania,a czarna do cleanerów,od biedy może być do wosków,choć ciężko mi sobie wyobrazić jak tak wielki aplikator wpychasz do słoiczka,chyba że paluchem... :wink:
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 23 marca 2013, 22:12

dreadlook napisał(a):A ile UC kłaść na germana i jakie pola nim polerować? To mnie najbardziej z


Ja np. maskę podzieliłem na sześć kawałków. Mam akurat gąbkę VP Ergo, ale wielkością to praktycznie to samo co German i tam dawałem 3-4 małe groszki UC na jedno wypracowanie.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez LeonWOT » 25 marca 2013, 18:03

Panowie jaką politurę polecacie do czarnego koloru? Jest to bodajże kolor akrylowy o symbolu L041..
Dodam też że na politurę + jakaś glinka, chce położyć wosk Megsa "Ultimate Quik Wax" którego już mam.
Zastanawiam się nad SONAXem Xtreme Polishing&Wax 2 NanoPro - politura z woskiem nano do lekko zarysownych zmatowiałych lakierów... Będzie to dobry zestaw na wiosenne pucowanie??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LeonWOT
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 12 października 2012, 06:12
Lokalizacja: Otwock / Warszawa
Auto: Seat Leon 1M1
Silnik: APG 1.8

Re: Odp: Detailing

Postprzez swierg » 25 marca 2013, 18:43

Do czarnego na lato fajna jest politura PB Black Hole. IMO robi mega robotę. Pamiętaj, że ta politura osłabia trwałość wosku, choć u mnie Colli #476 trzymał ze 2.5-3 miesiące, więc jak na lato trwałość w zupełności wystarczająca.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 25 marca 2013, 19:13

a będzie ok jak do swojego zestawu dorzuce jeszcze tego PB black hole? wyglądalo by to tak... wiadomo mycie, glinkowanie, potem recznie UC i nastepnie cleaner dodo lime prime, politura PB BH i na koniec wosk colli 476
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Odp: Detailing

Postprzez swierg » 25 marca 2013, 19:50

Będzie ok, ale nie wiem czy cleaner i na to politura to nie trochę przerost formy nad treścią. Większość cleaner'ów i politur ma w sobie zarówno składniki czyszczące, typowe dla cleaner'ów jak i odżywcze, typowe politur/glaze'ów. Kwestia tylko ich proporcji. Cleaner stosujesz dla wyczyszczenia podłoża pod wosk, a mniej dla efektu wizualnego. Z kolei politurę stosujesz głównie dla uzyskania lepszego efektu wizualnego i samo oczyszczenie lakieu schodzi w tym wypadku na drugi plan.

Jak widzisz jest to kwestia osobistych preferencji i tego co chcesz uzyskać.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 25 marca 2013, 19:58

Ok... wiem, że może mało kto miał takie porównanie, ale czy bedzie różnica na czarnym lakierze stosując PB BH, albo Dodo LP. Dodam że wolał bym rozwiązanie które bardziej sprawdzi się przy polerce ręcznej czyli żeby troche przykryło rysy, swirle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Odp: Detailing

Postprzez swierg » 25 marca 2013, 19:59

PB BH zamaskuje więcej niż DJ LP. Ja z zestawu UC -> BH -> #476 przy ręcznej korekcie byłem bardzo zadowolony.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez anty1234 » 25 marca 2013, 20:11

To zamówie sobie tester ;) 120ml na ile aplikacji wystarczy ? 1 ? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
anty1234
Signo
Signo
 
Posty: 191
Dołączył(a): 1 stycznia 2013, 10:36
Auto: Leon 1M

Re: Odp: Detailing

Postprzez swierg » 25 marca 2013, 20:26

Wystarczy na więcej. Obstawiam 3+

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 25 marca 2013, 23:07

szybkie pytanko - słyszałem ostatnio, że wosk najlepiej jest nakładać ręcznie - bez aplikatorów :) czyli wosk na łapki, ogrzeje się od ciepła ciała i smarujemy auto. co Wy na to, prawda to? :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez saddam » 25 marca 2013, 23:14

Można smarować w taki sposób ale woskami naturalnymi. Hybrydami typu Collinite 476 nie polecam. Chyba, że lubisz odwiedzać dermatologa. :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez seb_jag ARL » 26 marca 2013, 14:35

myślę o Dodo Juice Blue Velvet, zatem z tego co wiem - wosk naturalny :)
czyli lepiej aplikatorem czy ręką? :)
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Detailing - auto kosmetyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości