Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Detailing

Profesjonalne czyszczenie auta, autokosmetyki, auto-detailing

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 12 kwietnia 2011, 16:18

toka, jak nie będziesz podjadał, to nie zużyjesz go aż tak dużo :hahaha:
P.S.:Jak ostatnio nakładałem to postawiłem słoik pod halogenem , bo inaczej nie chciał się nakładać na aplikator.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Detailing

Postprzez rufu » 12 kwietnia 2011, 22:18

toka napisał(a):Lakiernika nie, ale jeśli chcesz żeby to było zrobione profesjonalnie to :
CarSPA Warszawa
al.Jerozolimskie 309
Warszawa


Wiesz ile kosztuje tam odnowa lakieru???
Zobacz Profil
rufu
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 listopada 2010, 16:30
Lokalizacja: WAWA
Auto: Seat

Re: Detailing

Postprzez Seba » 12 kwietnia 2011, 22:20

rufu, na stronie masz podane orientacyjne ceny
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez rufu » 12 kwietnia 2011, 22:25

Seba napisał(a):rufu, na stronie masz podane orientacyjne ceny


Wiem dlatego pytam czy kolega zna ceny czy podaje tą firmę tak przepadkowo. Niestety jest tam drogo, nawet bardzo co widać po samochodach jakie tam przyjeżdzają.
Zobacz Profil
rufu
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22 listopada 2010, 16:30
Lokalizacja: WAWA
Auto: Seat

Re: Detailing

Postprzez Seba » 12 kwietnia 2011, 22:29

Na pewno tańsze od lakierowania całego auta a i to nie odda takich efektów. Jedynie możesz próbować sam lub poszukać kogoś kto nie zajmuje się tym stricte profesjonalnie ale równie dobrze.
Jest jeszcze www.swissvax.pl z firm renomowanych.
Generalnie polecałbym zadzwonić i porozmawiać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 14 kwietnia 2011, 18:29

Czym przesmarować elementy gumowe (głównie o uszczelki chodzi), tak żeby ładnie wyglądały i nie skrzypiały?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Seba » 14 kwietnia 2011, 19:10

Ja używam silikonu w spray'u nakładanego jakąkolwiek gąbką a na zimę sztyft do uszczelek Wurth.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez Evo » 15 kwietnia 2011, 08:21

Czym przesmarować elementy gumowe (głównie o uszczelki chodzi), tak żeby ładnie wyglądały i nie skrzypiały?


Zasadniczo tym samym co inne elementy gumowe,jak np opony ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 15 kwietnia 2011, 22:57

To jeszcze jedno pytanie :) Co z oferty AutoGlyma warto sobie sprawić (oprócz SRP i CGP)? Chce kupić 1L SRP w UK (kosztuje tyle co 0,5L u nas) i się zastanawiam czy przy okazji coś jeszcze ściągnąć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 16 kwietnia 2011, 12:24

noktoto, 1l SRP to dość dużo. Ja kupiłem rok temu pół litra i jeszcze 1/5 mi została. Ale szczerze mówiąc to już mi się znudził ;) Może znajdź kogoś kto się z Tobą złoży. SRP to świetny produkt, szczególnie na start.
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0 29 stron o produktach Autoglyma...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 16 kwietnia 2011, 16:11

evotuning napisał(a):Nie każdy lubi myć wełną, ja np nie znosze, ale są tacy co ubóstwiają. Sama rękawica jest wykonana porządnie.

Tą wełnianą rękawicą myje mi się bardzo dobrze (no morze trochę śmierdziała na początku ;) ), ale nie wiem jak ją teraz doprowadzić do przyzwoitego stanu bo się miejscami ciemno szara zrobiła i sporo paprochów się we włosie wplątało :(

bubolak, co do litrowego opakowania SRP to chcę kupić i niech sobie stoi nawet kilka lat (chyba się nie popsuje ;) ). Teraz tylko te 29 stron przejrzeć...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Seba » 17 kwietnia 2011, 09:19

Do wyczyszczenia rękawicy możesz użyć szarego mydła w ogóle do prania fibr i różnego rodzaju aplikatorów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 17 kwietnia 2011, 10:38

"Biały Jeleń" robi dobra robotę :mruga:
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 17 kwietnia 2011, 10:44

No już po nocnym namaczaniu w jeleniu, ale biała to ta rękawica raczej nigdy nie będzie ;) Trudniej wszelkie paproszki z tego włosia wyplątać, grzebień trochę pomógł :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez adam1.9TDI » 17 kwietnia 2011, 13:59

Koledzy mam takie pytanie ;) Czy przed mechaniczna polerka obędzie się bez glinki??? Czy wystarczy naprawdę dobrze umyć auto???
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Evo » 17 kwietnia 2011, 15:24

Nie obejdzie się.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez adam1.9TDI » 18 kwietnia 2011, 22:12

a co sie moze stac jak bede probowal polerowac bez wcześniejszego użycia glinki????
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez jagood » 19 kwietnia 2011, 06:59

Na przykład mogło by ci ziarnko piasku po niedokładnie umytym aucie zostać i wejść pod gąbke a wtedy zamiast wypolerować mógłbyś jedynie porysować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: Detailing

Postprzez Evo » 19 kwietnia 2011, 07:04

Piachu to nie powinno być już po myciu. Bardziej chodzi o kropki z asfaltu czy smoły, jak wjedziesz na nie rozpędzonym padem to będziesz miał rozmazany asfalt na aucie, i pad do umycia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 19 kwietnia 2011, 08:06

Glinka służy temu, żeby oczyścić lakier i doprowadzić by był gładki jak pupa niemowlaka ;)
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez adam1.9TDI » 19 kwietnia 2011, 19:37

Dzieki Koledzy ale juz wiem doskonale o czym mowicie. Dzisiaj podczas mycia swojego auta zobaczylem co na nim jest!!! :no: Przy przednich nadkolach aż pełno kropek asfaltu i smoły, to wszystko to juz chropowate sie zrobilo i ciekawy jestem czy wystarczy mi 100g glinki. Juz zakupilem na allegro :yes: Uff ale bylo by nieciekawie podczas polerki :kreci:
Zapytam od razu w tej wypowiedzi. Czy pasta polerska 3 FARECLA 250 gramów starczy mi na cale auto? Czy przy pomocy mięciutkiej gąbki<czarnej> polerskiej IXELL i tej pasty niebedzie trudno o ślady wirowań i hologramy?

[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 00:14 ]
Czytam o tej 3G pascie do polerki i jest no good :no: Jaka pastę najlepiej zakupić na czarny metalic??? Jestem na poziomie coś kumam ale profeską tego nie nazwę :)) Z tego co wyczytałem to Meguiars Ultimate Compound powinna być ok? Dodam ze to będzie polerka mechaniczna
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez martig » 21 kwietnia 2011, 21:37

adam1.9TDI, ja bym poszedł w megusa UC , zreszta sam chyba zdecyduje sie na takie rozwiazanie bo kupiłem z polerke mechaniczna z amazona i musze teraz do tego pady i kosmetyki dokupic bo mam zestaw Megusa glinka + clener,Step 1, Step2, NSX wosk , ale chce cos bardziej agresywnego , no i na poczatekl nie na Leonie tylko jakims struclu

A co byscie polecali do wypolerowania tych przezroczystych plastików od prędkosciomierza itp, bo zauwazyłem ostatnio ze maja troche rysek??
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 21 kwietnia 2011, 22:42

martig napisał(a):ale chce cos bardziej agresywnego , no i na poczatekl nie na Leonie tylko jakims struclu


Do polerki :
MENZERNA Power Finish PF 2500
MENZERNA Super Finish SF 4000
MENZERNA Top Inspection TI - płyn do inspekcji po polerowaniu

martig napisał(a):A co byscie polecali do wypolerowania tych przezroczystych plastików od prędkosciomierza itp, bo zauwazyłem ostatnio ze maja troche rysek??


Meguiar's Plast-X

:okulary:
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 21 kwietnia 2011, 23:48

vti81 napisał(a):MENZERNA Top Inspection TI - płyn do inspekcji po polerowaniu
jeśli kosztuje mniej niż 13zł (10zł IPA i 3zł woda destylowana) to ok.
Menzerna raczej nie ma sampli. Ja bym poszedł w sample 3M (żółty, zielony korek), PB SSRy, Megs (105,205).
UC jest dość mocno ścierny, i ma formułę "dla początkujących" podobnie SwirlX, który jest łagodniejszy. Tylko oba są w dużych butelkach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 22 kwietnia 2011, 07:55

bubolak napisał(a):UC jest dość mocno ścierny, i ma formułę "dla początkujących" podobnie SwirlX, który jest łagodniejszy. Tylko oba są w dużych butelkach.


Dobrze, że chociaż tego sami nie rozlewają ;)
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez Seba » 22 kwietnia 2011, 08:59

Menzerna występuje w oryginalnych samplach po 250ml.
a zamiast TI doskonale sprawdzi się IPA z wodą destylowaną jak bubolak napisał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 22 kwietnia 2011, 10:58

Seba napisał(a):Menzerna występuje w oryginalnych samplach po 250ml.


O takich właśnie piszę :mruga:

Seba napisał(a):a zamiast TI doskonale sprawdzi się IPA z wodą destylowaną jak bubolak napisał.


Jeden lubi Pepsi Cola, drugi Hoop Cola :okulary:
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez Seba » 22 kwietnia 2011, 12:42

Miałem na myśli względy ekonomiczne 5l IPA + 5l WodyDestylowanej ~ 70zł co nam daje ~ 10l produktu natomiast 500ml TI kosztuje ~ 40zł zwykła ekonomika a co najważniejsze zostaje jeszcze sporo $$ na dobre :zdrowie: :piwo: i :tancze: ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 16:05

Czy należy zachować jakiś odstęp czasowy pomiędzy nakładaniem : UC - SRP i woskiem Collinite 476?
Obecnie jestem po glinkowaniu i UC. Odczekałem już z godzinę i nie wiem czy jeszcze odczekać czy można lecieć dalej z SRP.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Seba » 22 kwietnia 2011, 16:10

Po UC niema potrzeby odczekiwania, po SRP ok 2h należałoby odczekać przed woskiem a po wosku dobrze jest autko na słońce wystawić żeby się wygrało i na końcu je wypolerować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 16:15

OK no to dziś chyba już nie zdążę. Można zrobić tak że dziś jeszcze nałożę SRP. Jutro jak wrócę do domu opłucze auto i nałożę wosk ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Seba » 22 kwietnia 2011, 16:17

Jasne że tak ale lepiej fibra tylko kurz delikatnie zebrać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 16:52

A jak by tak ten kurz za pomocą QD zrobić będzie dobrze ? Czy lepiej samą fibrą delikatnie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez krz_p » 22 kwietnia 2011, 17:33

lepiej spłukać, chyba,że chcesz narobić rys
Golf V GTI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krz_p
Sport
Sport
 
Posty: 430
Dołączył(a): 22 marca 2006, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Golf V GTI
Silnik: BWA 2.0

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 17:54

No to mam dwie różne opinie:
1- przetrzeć mikrofibrą
2- spłukać wodą

Ktoś może jeszcze coś polecić ?
Dla przypomnienia ;) położyłem UC i SRP jutro położę wosk tylko czym przetrzeć auto z kurzu aby nie zaszkodzić położonym wcześniej preparatom ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez jamallorock » 22 kwietnia 2011, 17:58

i tu z pomocą przychodzi nam quick detailer od megsa ;)
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Detailing

Postprzez Seba » 22 kwietnia 2011, 18:13

SRP jest produktem AIO ale jego właściwości zabezpieczające są znikome, QD może wymyć fillery tak samo jak i mycie, jeżeli autko będzie stało w garażu to nic mu się nie stanie delikatna fibra i delikatne ruchy i będzie :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 18:15

mam QD ale nie od megsa tylko FK 425.
Tylko nie wiem czy zastosowanie FK 425 bezpośrednio na SRP nie spowoduje jego usunięcia czy czegoś innego....
Osobiście widzę trzy rozwiązania :
1- przetrzeć delikatnie mikrofibrą
2- spłukać delikatna mgiełką i przetrzeć mikrofibrą
3- użyć QD i przetrzeć mikrofibrą.

czy ktoś bardziej doświadczony mógłby coś poradzić ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez adam1.9TDI » 22 kwietnia 2011, 18:35

powie ktoś coś o paście G3 FARECLA??? Czy zakupić coś lepszego(polerka mechaniczna)? Mam dużo takich kolistych rys, po złej polerce u jakiegoś partacza;/
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 22 kwietnia 2011, 19:38

Seba, auto będzie stało w garażu ale rano zrobi krótki kurs i się delikatnie zakurzy (dojazd do domu mam szutrowy).
A jak by tak po tej krótkiej trasie delikatnie go spryskać wodą ze szlaucha u przetrzeć mikrofibrą ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez AdamTower » 22 kwietnia 2011, 21:11

Ojciec, uważam, że woda + microfibra będzie ok. Sam tak robiłem. Ponieważ mocno wiało i auto się kurzyło, a robiłem w otwartym garażu, każdy elemet przed aplikacją spryskiwałem czystą wodą i przecierałem MF.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 22 kwietnia 2011, 21:36

vti81, sory, zwracam honor. Nie wiedziałem o samplach Menzerny.
IPA jest też w butelkach 0,5 litra, co w zupełności wystarcza. Ja wole CocaCole :D
Jak auto by stało w garażu to można tylko firbą przelecieć, ale jak wyjedzie na szuter to nie ma takiej opcji.
Jest sens nakładanie więcej niż 2 warstw wosku na felgi? Chodzi mi o trwałość. Tak żeby #16 wytrzymał miesiąc, dwa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Evo » 23 kwietnia 2011, 05:31

Powiem tak - czy to w garażu czy na dworzu - więcej niż 1h stania i w życiu nie dotknąłbym lakieru samą mikrofibrą/aplikaotrem etc. Tylko płukanie i suszenie. A już szczególnie o tej porze roku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez Ojciec » 23 kwietnia 2011, 07:49

Seba napisał(a): a po wosku dobrze jest autko na słońce wystawić żeby się wygrało i na końcu je wypolerować.

Seba, nie bardzo rozumiem...chodzi Ci o :
1- nałożyć wosk na całe auto, poczekać trochę np ok godziny i później polerować wszystko ?
czy
2- nałożyć wok wypolerować, wystawić na słońce i jeszcze raz prze polerować?

Czy ktoś może się też wypowiedzieć na ten temat?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez konstant » 24 kwietnia 2011, 15:35

czy to normalne, ze miesiac po potrakowaniu z Bilt Hamblera lakier juz nie jest taki galdki jak zaraz po operacji?

Co jaki czas powinno sie glinkowac ?
Co jaki czas wosk (w moim przypadku FK 1000p) ?
Co jaki czas AG SRP ?
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Detailing

Postprzez Tasaq » 24 kwietnia 2011, 17:31

konstant napisał(a):czy to normalne, ze miesiac po potrakowaniu z Bilt Hamblera lakier juz nie jest taki galdki jak zaraz po operacji?

Co jaki czas powinno sie glinkowac ?
Co jaki czas wosk (w moim przypadku FK 1000p) ?
Co jaki czas AG SRP ?


Jeździłeś autem przez ten miesiąc -> na auto oddziaływał kurz i inne zanieczyszczenia-> miało prawo się pobrudzić.

Ad1) To zależy co zamierzasz robić - jeżeli chcesz nałożyć wosk to prawidłowo powinieneś wyglinkować auto - ja jednak jeżeli miałbym zamiar kłaść wosk na auto to nie mógłbym go kłaść wiedząc, że nie wyglinkowałem, wyczyściłem porządnie lakieru. Poza tym ewentualne kładzenie wosków na brudny lakier mija się z celem bo raz, że nakładając środki doprowadzasz do rysowania niewyglinkowanego lakieru a dwa, że taki wosk szybciej spłynie - krócej będzie się utrzymywał na aucie. Trzeba to podkreślić - Glinka to PODSTAWA. Beż niej nawet nie ma co dotykać auta z myślą o "korekcji" lakieru.

Ad2) To już jest subiektywna opinia zależna raczej od wielu czynników - warunków w jakich się jeździło, kilometrażu, mycia auta - woskować powinno się gdy wosk już nie kropelkuje czyt. krople nie przybierają regularnych kształtów tylko są nierównomierne. Nakładając wosk zgodnie ze sztuką zauważysz co mam na myśli mówiąc regularne krople. FK1000 powinien bez problemu wytrzymać 3 miesiące na aucie, no chyba, że 2x w tygodniu auto myjesz na szczotach albo inną przemysłową chemią:)

Ad3) AG SRP przed nałożeniem wosku. Chodzi tutaj o to, że nie możesz przejść do etapu 3, którym jest woskowanie z pominięciem punktu 2, którym w tym wypadku będzie nałożenie SRP.

Niestety, wydaje się taka pielęgnacja auta czasochłonna, męcząca, kosztowna i w ogóle do bani, ale wciąga ;]

[ Dodano: 24 Kwiecień 2011, 18:40 ]
Poniżej masz zdjęcie lakieru po 2 warstwach FK 1000 ( no i oczywiście odpowiednim przygotowaniu)
kropelkowanie
Zobacz Profil
Tasaq
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 8 lutego 2009, 10:24
Lokalizacja: Poznań
Auto: Fabia F1

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 26 kwietnia 2011, 18:40

Stosuje standardowy sposób odświeżania fury polecany w tym temacie, tzn: szampon->glinka->SRP->colli 476. Mam dwie sprawy. Po pierwsze czy da się ten proces przyspieszyć/usprawnić korzystając z polerki mechanicznej (choćby niedrogiego Silverstorma) do polerowania SRP i wosku? Ma to sens? Druga sprawa, jakim woskiem zastąpić Colli w lato, tak żeby był wciąż w miarę trwały (1-2 miesiące wystarczą), ale dawał przyzwoity efekt wet look i nie kosztował majątku (nad Natty's Red się zastanawiam)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez vti81 » 26 kwietnia 2011, 22:06

noktoto napisał(a):Druga sprawa, jakim woskiem zastąpić Colli w lato, tak żeby był wciąż w miarę trwały (1-2 miesiące wystarczą), ale dawał przyzwoity efekt wet look i nie kosztował majątku (nad Natty's Red się zastanawiam)?


Moja propozycja :

Chemical Guys Butter Wet Wax
FINISH KARE 1000P Hi-Temp Paste Wax
DURAGLOSS Clear Coat Polish 111

A z polerką mechaniczną, jeśli chcesz użyć najpierw sprawdź pasty np. 3M, pady itp
Samym SRP całości nie ogarniesz ;)
Car Detailing
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vti81
www.shiningcar.pl
 
Posty: 299
Dołączył(a): 1 listopada 2006, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Auto: sDI

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 26 kwietnia 2011, 22:20

SRP nakłada się tak samo jak ręcznie tylko ręce nie bolą i zajmuje to 5 razy mniej czasu. Łatwo, szybko i przyjemnie :D Wosk tylko ręcznie. Chyba sam kupie Red'a. Pamiętaj, że do maszyny musisz kupić BP i pad/y. Zresztą z czasem kupisz pasty, więcej padów i będziesz się bawił w korektę. Ale na start SRP jest fajne, bo nie da się nic zniszczyć, a wyczujesz maszynę na tych wszystkich obłościach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez noktoto » 26 kwietnia 2011, 22:50

vti81 napisał(a):Samym SRP całości nie ogarniesz

Wiadomo :) Ale:

bubolak napisał(a):SRP nakłada się tak samo jak ręcznie tylko ręce nie bolą i zajmuje to 5 razy mniej czasu. Łatwo, szybko i przyjemnie

bubolak napisał(a):Zresztą z czasem kupisz pasty, więcej padów i będziesz się bawił w korektę. Ale na start SRP jest fajne, bo nie da się nic zniszczyć, a wyczujesz maszynę na tych wszystkich obłościach.


Jakie pady na początek? I jakiej wielkości BP?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Detailing - auto kosmetyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem