Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
johnny napisał(a):co polecacie na sezon 2013, chodzi mi o opony letnie w rozmiarze 19. Zastanawiam się nad pirell p zero, ale słyszałem że się szybko zużywają.
johnny napisał(a):pirell p zero
Test ten jest realizowany z wykorzystaniem standardowego auta wyposażonego w system ABS. Hamowanie jest mierzone w trakcie wytracania prędkości z 80 do 20 km/h. Regulamin zawiera wszystkie warunki, które muszą zostać spełnione podczas testu. Oto kilka z nich:
Temperatura: od 2° do 20 °C dla opon zimowych, od 5° do 35 °C w przypadku opon letnich.
Ilość wody na drodze: wysokość wody mieści się pomiędzy 0,5 i 1,5 mm
Charakterystyka drogi: nachylenie, jednorodność, jakość nawierzchni, tekstura, właściwości cierne...
Przy doborze opony do pojazdu trzeba pamiętać, że każdy kierowca to inny styl jazdy, inny pojazd, odmienne potrzeby w zależności od typu pojazdu, liczby przejeżdżanych kilometrów w ciągu roku, rodzaju pokonywanych dróg (ruch miejski, transport długodystansowy itd.). Jeśli kierowca ma być zadowolony z ogumienia, to powinien wziąć pod uwagę więcej niż trzy parametry opony
Na etykiecie znajdą się trzy wybrane kryteria klasyfikujące opony. Ocena opon na podstawie tylko tych trzech parametrów jest więc w dużym stopniu uogólniona. Musimy również pamiętać o innych parametrach opony, które są równie ważne i istotnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort jazdy, jak chociażby, np. hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, czy jakże ważne a pominięte na etykiecie właściwości zimowe opon. Informacje podane na etykiecie mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie wartości danego produktu. Dużo dokładniejszych informacji dostarczają nam testy opon prowadzone przez profesjonalne ośrodki badawcze i pisma motoryzacyjne, które uwzględniają od kilkunastu do kilkudziesięciu istotnych parametrów bieżnika.
T.Młodawski z Michelin Polska: W rzeczywistości producenci często zmieniają osiągi bez zmiany opisu produktu i numeru katalogowego. Grupa Michelin jako jedyna wystawiła w tym zakresie Deklarację Zgodności (załączam dokument). Wiemy, że inni producenci obecni na europejskim rynku pozmieniali osiągi aktualnych gam produktowych (w ostatnich miesiącach) bez zmiany ich oznakowania, do czego nawet przyznają się oficjalnie w branżowej prasie.
saddam napisał(a):Continental CSC5 91V oraz Pirelli P7 Cinturato 91V.
Obie mają opory toczenia klasy C. Zachowanie na mokrym: klasa B dla Pirelli, klasa A dla Continentala.
Będzie odczuwa różnica w przyspieszaniu i spalaniu względem opon 205/55/16 ContiPremiumContact (I generacji) 91V: opory toczenia klasy E, zachowanie na mokrym klasy B?
Które z dwóch pierwszych modeli na dłużej starczą?
saddam napisał(a):Pytanie w kontekście opon letnich.
Są 2 opony w rozmiarze 225/45/17:
Continental CSC5 91V oraz Pirelli P7 Cinturato 91V.
Obie mają opory toczenia klasy C. Zachowanie na mokrym: klasa B dla Pirelli, klasa A dla Continentala.
Będzie odczuwa różnica w przyspieszaniu i spalaniu względem opon 205/55/16 ContiPremiumContact (I generacji) 91V: opory toczenia klasy E, zachowanie na mokrym klasy B?
Które z dwóch pierwszych modeli na dłużej starczą?
PaVLo napisał(a):Na co ci szersze na tyłdo przednionapędowego Toledo ?, to nie tylnonapędowe BMW
johnny napisał(a):co polecacie na sezon 2013, chodzi mi o opony letnie w rozmiarze 19. Zastanawiam się nad pirell p zero, ale słyszałem że się szybko zużywają.
k1icoR napisał(a):Witam, Panowie muszę kupić opony na lato, ponieważ moje PZero Rosso są już zdarte na maksa i nie wiem na co się zdecydować. Oczywiście rozważam PZero Rosso, ponieważ są genialne. Oponka 225/40 R18. Pytanie co powiecie na:
1. Pirelli P Zero Rosso 225/40 R18 92 Y, ZR XL
2. Pirelli P Zero 225/40 R18 92 Y XL
3. Continental ContiSportContact 3 225/40 R18 92 Y XL, FR, MO
4. Pirelli P7 Cinturato 225/40 R18 92 W
która będzie lepsza do FR na razie w serii 170km...
k1icoR napisał(a):przez k1icoR » wczoraj, o 11:30
normalnie zabrakło mi słów...masakra...dobrze że przynajmniej kolega z rezulteo opony wyraził jakąś rozsądną opinie...
Barton napisał(a):Mam okazję kupić 2 opony Continental SportContact 5 z rocznika 2012 ( 5 i 6 tydzien) w bardzo okazyjnej cenie. Obydwie opony mają te same wymiary 225/45, poziom bieżnika praktycznie taki sam 7,5mm. Jedyną różnicą jest indeks prędkości oponJedna ma 91V czyli do 240km/h, natomiast druga 91Y czyli 300km/h. Czy założenie tych opon na tylną oś samochodu będzie w jakimś stopniu niebezpieczne? Dodam, że mój samochód jest w stanie maksymalnie osiągnąć 220km/h, ale praktycznie takich prędkości nie rozwijam.
Szukam opon na tylną oś, gdyż przed zimą jedną z opon rozciąłem o krawężnikPoczątkowo planowałem zakup 1 używanej opony na podmiankę (Conti SportContact 3 z rocznika 2009) na allegro, ale ceny oscylują w okolicy 200zł/szt za oponę z bieżnikiem ~5mm
W tej cenie mogę kupić oponę nie dość, że młodszą o 3 lata, to z większym bieżnikiem i nowszą modelowo. Tylko ten indeks prędkości mnie martwi
![]()
Z góry dzięki za rady
rezulteo opony napisał(a):Różnica między tymi dwoma indeksami prędkości jest zbyt duża, dlatego nie należy montować ich na tej samej osi
Xargo napisał(a):Witam!
Mam pytanie odnośnie opon letnich, gdyż planuję zakup i chciałbym się trochę was poradzić. Rozmiar alu mam 16, no więc opona najlepsza by była chyba 205/55? No i jakie oponki na lato byście najbardziej polecali? Nie jeżdżę dużo, w większości to po mieście, i chciałbym się zmieścić w 1000zł za komplet, wiem że za te pieniądze nie naszaleje, ale nie wiem czy kupić nowe jakieś teoretycznie "Gorszej" firmy, czy jakieś używki "lepszej" marki? Co sądzicie o tych Dębicy Presto, bo ich jest pełno po allegro w miarę dobrej cenie, lub znalazłem teraz te TOYO z 2010 roku : http://moto.allegro.pl/4szt-205-55r16-t ... 49889.html
Co radzilibyście wybrać? czy jakieś nowe jeżeli tak to jakie proponujecie, czy może jakieś używki w dobrym stanie?
Z góry dziękuję bardzo za odpowiedzi
Pozdrawiam
rezulteo opony napisał(a):Witamy,
Czy posiadany i za razem szukany rozmiar to 205 55R16 91W ? Jeśli nie to proszę napisać jaki i coś doradzimy
Rezulteo
dominik082 napisał(a):Xargo tak samo zastanawiam się nad tymi oponami TOYO co ty ale jeszcze są te:
http://moto.allegro.pl/205-60r16-riken- ... 84483.html
http://moto.allegro.pl/205-60r16-toyo-p ... 38692.html
Nie wiem co wybraćszkoda że gościu nie ma tych TOYO w rozmiarze 215/60R16
Dotyczy: reklamacji 2 szt opon 225/40R18 Ultrac Vorti DOT 0512
Szanowni Państwo!
W dniu 19.12.2012 otrzymaliśmy reklamację na ww. opony ( Ultrac Vorti ). Opony zostały sprawdzone na okoliczność nadmiernych wibracji - uwagi zgłoszone przez użytkownika ( klienta ).
Po szczegółowym sprawdzeniu opon wynika, że nadmierne wibracje i/lub hałas przenoszony na układ kierowniczy jest spowodowany nierównomiernym zużywaniem się opon tzw. ząbkowaniem. Przyczyną tego zjawiska mogą być np. nieprawidłowe za wysokie ciśnienie w oponach nie dostosowane do obciążenia auta co powoduje wzrost zjawiska ząbkowania, uszkodzone zawieszenie i zużyte amortyzatory co również bardzo znacząco wpływa na pogłębianie zjawiska ząbkowania.
Po przeanalizowaniu ww. zgłoszenia nie udaje się stwierdzić żadnych wad powstałych z winy producenta.
W związku z powyższym jesteśmy zmuszeni Państwa reklamację oddalić.
Należy jednak zaznaczyć, że ten rodzaj nierównomiernego zużycia nie ma bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo jazdy, obniża jedynie komfort jazdy powodując hałas.
Zalecenia: rotacja opon
Decyzja – reklamacja oddalona
Uwagi: opona przeznaczone do dalszej eksploatacji
Z poważaniem
Dział Techniczny
Vredestein Polska Sp.z.o.o.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość