



Ostatni test różnych opon z "Motoru". Moim zdaniem całkiem obiektywny, chociaż teraz nie wiadomo komu wierzyć.

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
barteq73 napisał(a):Po długich przemyśleniach i przeczytaniu całego internetu, no i jednej podpowiedzi tu w dziale padło na VIKING PROTECH HP 225/45R17.
Pierwsze wrażenia pozytywne ładny gruby bieżnik, produkcja Rumunia, data 0416.
Wrażenia manualne mieszane kord porządny sztywny, boki miękkie (w porównaniu do Pirelki cinturato).
Za zapach (tzn. smród) wielki minus. Nawet na felgach jak auto stoi na parkingu to z metra je czyje.
W sumie nie do wąchania tylko jeżdżenia one służą.
Z wyważeniem najmniejszych problemów nie było, fachowiec bardzo te gumy chwali, kiedyś nimi handlowali, ale jak inni zaczęli w necie nimi handlować to dali sobie spokój.
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, ciche......i tyle na razie mogę powiedzieć. Niecałe 40 km. na nich przejechałem. Na pewno ciszej jak na Pirelli, z tym że jedna lekko wyząbkowana.
Na razie jestem bardzo zadowolony cena+jakość+moje przebiegi=będzie Pan zadowolony.
Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
Tomek1419 napisał(a):Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
Z opinii użytkowników tych opon, wynika właśnie, że te opony mają miękką ściankę boczną, dlatego pływają na suchym przy szybkiej jeździe. Dobre trzymanie na mokrym, pływanie na suchym... Coś za coś
Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
barteq73 napisał(a):Cztery lata temu za kpl. pirelli płaciłem ponad 2000, a za vikinga tylko 800 zł, to różnica trochę większa.
Tomek1419 napisał(a):Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
Z opinii użytkowników tych opon, wynika właśnie, że te opony mają miękką ściankę boczną, dlatego pływają na suchym przy szybkiej jeździe. Dobre trzymanie na mokrym, pływanie na suchym... Coś za coś
Jacol napisał(a):Tomek1419 napisał(a):Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
Z opinii użytkowników tych opon, wynika właśnie, że te opony mają miękką ściankę boczną, dlatego pływają na suchym przy szybkiej jeździe. Dobre trzymanie na mokrym, pływanie na suchym... Coś za coś
Dokładnie. Miałem okazję je ostatnio wypróbować w E36 i strasznie pływało autko powyżej 100 km/h. A opony dopiero co założone. Wtedy myślałem, że coś jest nie tak ale skoro inni też tak mają to bardzo duży minus tych opon.
artur_r0 napisał(a):Damiano_89 napisał(a):Witam Panowie założyłem nowe oponki Uniroyal Rainsport 3 225/40/18 felga Toora 8J i mam wrażenie , że na suchej drodze przy gwałtownym skręcaniu troszkę pływa tył , miał ktoś styczność z tymi oponami ? bo tak już się zastanawiam czy to normalne czy coś jest nie tak z oponą którąś
miałem wcześniej oponki Toyo t1r 225/45/17 i kleiły na suchym super.
Właśnie ze względu na to nie zdecydowałem się na te gumy. Sporo osób to potwierdza. Zastanawiałem się jeszcze, czy nie zaryzykować tych opon ale z podwyższonym indeksem nośności - efekt pływania teoretycznie powinien być mniejszy. Ale cena opon XL była porównywalna z modelami z półki premium więc zrezygnowałem.
A zwiększenie ciśnienia w oponach nie zmniejszy trochę skali problemu? Przerabiałem kilka modeli Uniroyalów i w jakimś starym modelu Rallye 680 wszyscy radzili zwiększyć ciśnienie o 0,2 - 0,3 bara, żeby zmniejszyć efekt pływania - działało. Miękkie boki i miękka mieszanka to chyba cecha charakterystyczna dla Uniroyala.
-- 5 maja 2016, 23:24 --barteq73 napisał(a):Cztery lata temu za kpl. pirelli płaciłem ponad 2000, a za vikinga tylko 800 zł, to różnica trochę większa.
Ja pisałem o swoim rozmiarze - 205 55 16. W przypadku 225 45 17 różnica jest oczywiście większa. Co nie zmienia faktu, że bardzo dużo zapłaciłeś za te Pirelki. Opony z wysokiej półki w tym rozmiarze można kupić za 350-400zł. Oczywiście to wciąż około 200% ceny Vikingów.![]()
Twoja opinia tylko potwierdza moje odczucia - lepsza nowa budżetówka niż używana opona premium.
Jacol napisał(a):artur_r0
Damiano_89 napisał(a):Jacol napisał(a):artur_r0
zostawię po 2.5
artur_r0 sprawdzałem z ciekawości i moje mają ten indeks XL
no zobaczymy może się przyzwyczajęczekam na opinie innych którzy mają 225/40/18 Uniroiala Rainsport 3
Roberto napisał(a):Witam,
Panowie prośba o poradę. Aktualnie na letnich mam rozmiar 225/45/17 lecz czas na zmianę.
Czy warto wejść w rozmiar 205/50/17 czy pozostać przy 225/45? Zaznaczam, że moj Leon ma zaledwie 1.6 101km
Cena dobrych opon w tym rozmiarze 205/50 Dunlop to 470zł/szt. Fulda 390zł/szt. - oponeo
Panowie co robić?
mirek_p11 napisał(a):zobaczcie jeszcze koreańskie oponki Nexen. Świetna jakość i przystępna cena.
Miałem w Octavii 1.8 tsi 160hp rozmiar 205/50/17 i spisywały się bardzo dobrze.
Model warty uwagi to Nexen N'blue HD Plus. Jedyną wadą był brak rantu ochronnego. Przy rozmiarze 205/50 optymalna szerokość felgi to 7 cali, bo przy szerokości 7,5 oponka będzie już lekko naciągnięta.
Dyaus84 napisał(a):W samochodzie z napędem na jedną oś można założyć (na tych samych osiach) parę opon kierunkowych i parę asymetryczny prawda?
Dyaus84 napisał(a):Muszę wymienić u siebie 2 opony 225/45R17. Zastanawiam się nad Dunlopami tylko nie wiem który model brać: SP SportMaxx RT czy SP SportMaxx RT 2. Domyślam się ten drugi to nowszy model. Skłaniam się bardziej w stronę RT 2 bo domyślam się że poprzedni model będzie wycofywany z produkcji na rzecz nowego. Byłbym wdzięczny za Waszą opinię. Wcześniej kupiłem okazyjnie yokohamy ale gdy później uszkodziła mi się jedna z nich, to okazało się że to stary model i dostępne na rynku są tylko bardzo stare używki więc nie chciałbym popełnić podobnego błędu.
Maly_P_kow napisał(a):Witam.
Jest sens kupować nowe nieużywane opony ale produkcja 2011/2012 rok ? Opony normalnie są z gwarancją
np. UNIROYAL RAINSPORT 2 92Y 225/40R18 za 350 zł
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości