Hej
Przy zmianie opon letnich na zimowe zauważyłem nierównomierne ścieranie bieżnika.
Wczoraj udało mi się odnaleźć miernik głębokości bieżnika i okazuje się, że część zewnętrzna opony jest bardziej zużyta (o 1.4-1.5mm) niż część wewnętrzna opony.
Powyższa sytuacja jest identyczna dla wszystkich czterech opon. To samo tyczy się kompletu zimowego. Dodam tylko, że opony letnie jak i zimowe są na dedykowanych felgach.
Co może być przyczyną tego, że zewnętrzna część opony ściera się mocniej niż wewnętrzna (nie ma tak że jest różnica np do połowy i od połowy w głębokości bieżnika, bieżnik zużyty jest najbardziej z zewnątrz, a później głębokość bieżnika na każdym z 3 pozostałych rowków rośnie aż do wewnętrznej części).
Dzięki za podpowiedzi.
ASO twierdzi, że wjechałem w dziurę i jest problem z geometrią. Chcą 200 za sprawdzenie i kolejne 200 za naprawę. Może to być dobry trop, ale jakoś nie wierzę w to, że nagle na 4 się geometria rozjechała i to w dodatku tak samo.
Uchylają się od naprawy gwarancyjnej - co nie jest dziwne w ich przypadku.