Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dystanse do 1M

Pytania, testy, porady fachowców ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dystanse do 1M

Postprzez bacardi » 21 lipca 2005, 09:18

Chce sobie zalozyc dystanse 20mm na tyl, aby lepiej wypelnic nadkola i poprawic trzymanie sie drogi, nie wiem jednak na co nalezaloby zwrocic uwage przy zakupie. Slyszalem kiedys, ze trafiaja sie dystanse aluminiowe, ktore potrafia pekac juz podczas dokrecania kola pneumatem... :|
Na allegro znalazlem ciekawa aukcje z dystansami 20 mm za 130zl (na ogol oscyluja ok 200), tylko sie wlasnie boje jak bedzie z ich jakoscia... Ktos moze miał z nimi do czynienia, albo moze mi cos podpowiedziec ?

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=57164074
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Reklama

Re: Dystanse

Postprzez Barth » 21 lipca 2005, 09:33

bacardi, dowiaduj sie ja tez potrzebuje :D
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 21 lipca 2005, 09:38

barth, hehe, pewnie nie Ty jeden ;)
btw moze ktos z okolic Krakowa zna firmę z allegro która podałem w poprzednim poscie?
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Silver » 21 lipca 2005, 10:00

Pamietajcie o jednym !!! Jezeli zalozycie dystanse to zmienicie przez to rozstaw kol (logiczne) ale tylko na osi tylnej > sam tak mam . Niestety kola przednie nadal maja swoj ori rozstaw. Nie jest to zbyt poprawne rozwiazanie. Proponuje zaczerpnac jezyka u Patiego z CompSport-u -powiniem bardziej obrazowo nam to wyjasnic !

Ale faktycznie poprawia to wyglad i chyba nawet wlasciwisci jezdne tez. Razem z obnizeniem zawiasu efekt jest baaardzo przyjemny.
Jesli chodzi o dystanse to lepiej poszukacie i zaplaccie wiecej za porzadne i z glowa zrobione pierscienie. :!: Bezsensowne jest zakladane dystansu do ktorego musisz dokupic dluzsze sruby :!: - nigdzie od 2 lat nie widzialem srub zabezpieczajacych felgi przewidzianych do dystansow > czyli dluzszych srub zabezpieczajacych . (zamieszalem troszke)
Ogladalem swietne dystanse u kolegi mm.maxa - przykrecasz je do piasty srubami i dopiero do nich ori srubkami felge - kazde zabezpieczenie pasuje i nie musisz w wypadku "kapcia" (przebicia opony) wozic dodatkowego zesawu srub ori,zeby przykrecic zapas !!!
Przyjemnego szukania - pozdrowka.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 21 lipca 2005, 10:17

No wlasnie, z przodem tez sie w sumie zastanawiam, myslalem aby dolozyc tu 5mm, ale nie wiem czy dobrze jest tu cos grzebac przy kolach napedzajacych, chetnie bym wysluchal opini ktoregos z ekspertow...
Co do samych dystansow przykrecanych do piasty, to ja bym sie tu z kolei bal co do trwalosci takiego rozwiazania, wowczas musi byc chyba naprawde super material. Jak przykrece sruby przez dystanse do piasty, to przynajmniej mam pewnosc ze t obedzie trzymac...??? tak mi sie przynajmniej wydaje na logike... Co do dłuższych srub, to właśnie ostatni słyszałem ze mozna dostać też z zabezpieczeniem, ale samemu jeszcze nie szukalem...
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Fawor » 21 lipca 2005, 11:10

Jesli dystanse to TYLKO te na dłuzszą srubę => bezpieczeństwo. Bałbym sie jezdzic na takich, które jedymi srubami przykreca sie do piasty, a drugimi koło do dystansu :-o Przeciez wtedy cała "odpowiedzialnosc" spada na cztery srubki, które muszą wytrzymywać wszystkie przeciążenia. A tak po drugie to nigdy nie kupowałbym niczego związanego z bezpieczeństwem z allegro, co jak co, ale nie mozna oszczedzac na własnym życiu. W ogóle to najlepiej mieć jakiegos zaufanego tokarza i zlecić wytoczenie z jakiegos dobrego materiału, ja własnie tak bede robic :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 21 lipca 2005, 11:42

Fawor, przeciez allegro to tylko inna droga posrednictwa, liczy sie producent... :wink:
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez mm.max » 21 lipca 2005, 11:48

Fawor napisał(a):Jesli dystanse to TYLKO te na dłuzszą srubę => bezpieczeństwo. Bałbym sie jezdzic na takich, które jedymi srubami przykreca sie do piasty, a drugimi koło do dystansu Przeciez wtedy cała "odpowiedzialnosc" spada na cztery srubki, które muszą wytrzymywać wszystkie przeciążenia.

Ja nie jestem zwolennikiem długich śrub. Moje dystanse mocowane są identycznymi śrubami jak koło i o takich samych parametrach wytrzymałościowych i jest tych śrub pięć a nie cztery. Poza tym skoro dystans ma wszyskie certyfikaty bezpieczeństwa zarówno KBA (taki certyfikat bezp. jak bity jest na felgach) oraz TUV to chyba o czymś to świadczy.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 21 lipca 2005, 11:53

mm.max, a mozna Cie spytac ile placiles za te dystanse i co to jest dokladnie?
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez mm.max » 21 lipca 2005, 12:10

bacardi napisał(a):mm.max, a mozna Cie spytac ile placiles za te dystanse i co to jest dokladnie?

Nie mam zielonego pojęcia, jak kupiłem mój poprzedni samochód (Borę) to miałem dystene i eibachy+blinsteiny założone, o czym sprzedawca samochodu nie wiedział wiec gdy ja sprzedawałem borę dystanse wyciągnąłem i teraz w leonku jeżdzą jak bede miał kiedyś trochę czasu to strzele fotkę jak to wygląda, ale z tego co wiem to cięzko kupic takie dysnase bo silver_leon szukał a jak juz gdzieś znalazł to cena w porównaniu to tych prostych dystansów z długimi śrubami była większa o kilkadziesiąt procent.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Dystanse

Postprzez dave » 21 lipca 2005, 12:11

ja mam dystanse na przodzie i tyle z tym ze tam nie ma wiecej niz 10 mm. przod wyglada fajnie bo jest rowno z blotnikiem, tyl natomiast wchodzi troche do srodka i przydaloby sie jeszcze z 10 mm. mam przelotowe dystanse i tak jak pisal ktos wyzej, balbym sie kupowac dystanse przykrecane do piasty a potem na to kolo a juz wogole niedalbym zrobic czegos takiego tokarzowi nawet zaufanemu. w takim wypadku proponuje dluzsze sruby i dystanse przelotowe. no chyba ze tak jak ma Michal, dystanse z TUV-em, to bym jeszcze zalozyl :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dystanse

Postprzez Fawor » 21 lipca 2005, 12:18

mm.max - jak jest TUV to zupełnie inna gadka :-D Ja miałem na mysli takie "firmowe niewiadomoco". Jesli przeszły TUV o raczej nie ma sie czego obawiac :ok:

dave - co do toczenia to miałem na mysli oczywiscie przelotowe :) I prawde mówiąc to własnie takich byłbym naprawde pewien. Wiem z jakiej stali/aluminium są zrobione i wiem, ze sie nie rozlecą :idea:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: Dystanse

Postprzez mm.max » 21 lipca 2005, 12:31

Fawor napisał(a):jak jest TUV to zupełnie inna gadka Ja miałem na mysli takie "firmowe niewiadomoco". Jesli przeszły TUV o raczej nie ma sie czego obawiac



TUV to tylko TUV ale uważam że ważniejszym jest certyfikat bezpieczeństwa KBA (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) czyli niemiecki Urząd Federalny ds. Pojazdów Silnikowych, który nadaje certyfikat KBA będący znakiem bezpieczeństwa i dopuszczenia do ruchu. W takim wypadku TUV jest tylko certyfikatem jakości, a KBA certyfikatem bezpieczeństwa i dopuszczenia do ruchu i jest przez to wazniejszy.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4922
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Dystanse

Postprzez Silver » 22 lipca 2005, 09:10

Fawor napisał(a):Jesli dystanse to TYLKO te na dłuzszą srubę => bezpieczeństwo. Bałbym sie jezdzic na takich, które jedymi srubami przykreca sie do piasty, a drugimi koło do dystansu :-o Przeciez wtedy cała "odpowiedzialnosc" spada na cztery srubki, które muszą wytrzymywać wszystkie przeciążenia. A tak po drugie to nigdy nie kupowałbym niczego związanego z bezpieczeństwem z allegro, co jak co, ale nie mozna oszczedzac na własnym życiu. W ogóle to najlepiej mieć jakiegos zaufanego tokarza i zlecić wytoczenie z jakiegos dobrego materiału, ja własnie tak bede robic :D


Stary - co Ty piszesz ???? Przeczytaj jesze raz to co napisales i zastanow sie nad tym!!!
"-o Przeciez wtedy cała "odpowiedzialnosc" spada na cztery srubki, które muszą wytrzymywać wszystkie przeciążenia-" a czym masz przykrecone kolo do piasty ??? nie srubkami ??? Wolisz zeby tokarz zrobil Ci dystanse - a co ze srubami ??? Jasli zalozysz "zwykle" dluzsze srubki to na zakrecie mozesz zostawic kolo ,bo one sie poprostu odksztalca plastycznie- jesli dobierzesz zbyt twarde (np-10,9 i wiecej ) to przy dokrecaniu mozesz gwinty lub sruby pozrywac ,a sruby popekaja przy zawrtotce z recznym lub kontaktem zima z kraweznikiem!!! A moze i tokarz srubki Ci dorobi???
Znajomosc praw fizyki i mechaniki - im dluzsza sruba tym sila na jej koncu wieksza - naprezenia zginajace i tnace wieksze ...... dluuuga sruba i "bum" !!!

Piszesz : " -W ogóle to najlepiej mieć jakiegos zaufanego tokarza i zlecić wytoczenie z jakiegos dobrego materiału, ja własnie tak bede robic" - OK Twoj wybor, ale - pamietaj,ze nie moze to byc material zbyt ciezki- duza masa i sila bezwladnosci przylozona do piasty napewno wplynie na szybsze zuzycie lozysk i da wieksza mase wirujaca -w efekcie minimalne zmniejszenie skutecznosci hamulcow ! Nie moze to tez byc zbyt miekki material (np zwykle aluminium ) bo przy dokreceniu sie odksztalci a jadac w trase z zaladunkiem okaze sie ,ze srubki sa luzne i kolo Ci lata - dlatego,ze material nadal sie odksztalca !

Moja rada- moze to byc Allegro lub inny rodzaj zakupow internetowych - ale zawsze lepiej obgladnac towar przed podjeciem decyzji (tym bardziej,ze bezpieczenstwo oraz zycie swoje i innych w rachube wchodzi) - ja kupowalem dystanse w zaprzyjaznionej firmie i zdalem sie na fachowosc sprzedajacego - efekt - doplacilem troszke ale mam pewne , solidne dystanse i sruby (niestety dlugie) . Produkt z certyfikatem i homologacja - ale i tak przez kilka miesiecy jezdzilem z dusza na ramieniu zastanwiajac sie czy dobrze zrobilem (tym bardziej jak zobaczylem mm.maxa dystanse w pelni profi wykonane) . Jak na razie jestem zadowolony ale jesli gdzies spotkam profi dystanse to wymienie moje majace jadnak kilka wad.
OT tyle w temacie - mam nadzieje ze nie namieszalem zbytnio.
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 22 lipca 2005, 09:29

silver_leon napisał(a):Jak na razie jestem zadowolony ale jesli gdzies spotkam profi dystanse to wymienie moje majace jadnak kilka wad.

moglbys opisac te wady (poza dlugimi srubami)? Mysle ze t omoze przydac sie mi i innym :)
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Silver » 22 lipca 2005, 09:57

bacardi napisał(a):
silver_leon napisał(a):Jak na razie jestem zadowolony ale jesli gdzies spotkam profi dystanse to wymienie moje majace jadnak kilka wad.

moglbys opisac te wady (poza dlugimi srubami)? Mysle ze t omoze przydac sie mi i innym :)


sie robi ...
1- jus pisalem (dlugie sruby - brak zabezpieczen w konfiguracji :2 srubki dlugie+2 standardowe)
2- aluminium (jakis stop Al+Mg+ cos tam jeszcze) sniedzieje (utlenia sie ) zwlaszcza po sezonie zimowym (sol+woda+piasek=papka z solanka) - przy demontazu kola sa problemy z "oderwaniem go" od piasty lub oddzielenem dystansu od felgi
3- brak otworu do ustalenia i przykrecenia dystansu do piasty - efekt : przy probie zalozenia kola dystans przekreca sie napiascie i nie mozna ,ze tak powiem - "trafic w dziurke srubka" ***
no na razie chyba tyle mi w pamieci zostalo - jak cos nowego sie przypomnie dopisze.

***- dot. Moniki - prosze bez jednoznacznych skojarzen :-D :D :mrgreen:
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Dystanse

Postprzez Asgaard » 22 lipca 2005, 10:15

silver_leon, przecież na śruby nie działają siły wyginające je w takim stopniu o jakim piszesz, śruby mają docisnąć felgę do piasty i to właśnie powierzchnia styku felgi z piastą przenosi największe przeciążenia, gdyby było inaczej nie ważne jakie śruby byś zastosował ścinałyby się przy każdej większej wyrwie w drodze, tym bardziej że otwory w felgach są wieksze niż średnica śrub. Wiadomo, że im dłuższa szpilka tym większe przeciążenia, ale według tego co gdzieś czytałem dystanse przelotowe do 20mm są bezpieczne, powyżej 20mm przelotowe odpadają ze względu właśnie na długość szpilek (przesadzać nie można) wtedy tylko takie dystanse jak ma mm.max z KBA, nieprzelotowym dystansom NONAME nigdy bym nie zaufał.
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Dystanse

Postprzez dave » 22 lipca 2005, 10:41

to ja tak dodam jeszcze od siebie.. zdaje sobie sprawe ze Michala dystanse sa powiedzmy bezpieczne jednak chcialbym zwrocic uwage na jedna rzecz. a mianowicie chodzi mi o to ze jesli mamy do czynienia z dystansami najpierw przykrecanymi do piasty a potem do owych dystansow kolo to pamietajmy o tym ze wytrzymalosc takiego matrialu wg mnie drastycznie spada dlatego ze w przypadku takiego dystansu mamy w nim nim nie 5 dzior jak w piascie a 10 (przynajmniej ja tak to rozumuje) i nigdy przenigdy nie zalozylbym takich dystansow firmy NONAME do auta :|
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 22 lipca 2005, 11:08

Napisałem maila do firmy Alucar z allegro z pytaniami o certyfikaty, homologacje i wszyskto co by mi moglo ulatwic podjecie decyzji i odpisali mi tak:
Współpracujemy bezpośrednio z producentem dystansów. Zgodnie z polskim prawem dystanse nie wymagają certyfikacji, a wykonane są z wałka aluminiowego PA6. Śruby są o twardości 10,9.

Co o tym sadzicie?
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Fawor » 22 lipca 2005, 12:40

silver_leon napisał(a):Stary - co Ty piszesz ???? Przeczytaj jesze raz to co napisales i zastanow sie nad tym!!!
"-o Przeciez wtedy cała "odpowiedzialnosc" spada na cztery srubki, które muszą wytrzymywać wszystkie przeciążenia-" a czym masz przykrecone kolo do piasty ??? nie srubkami ??? Wolisz zeby tokarz zrobil Ci dystanse - a co ze srubami ??? Jasli zalozysz "zwykle" dluzsze srubki to na zakrecie mozesz zostawic kolo ,bo one sie poprostu odksztalca plastycznie- jesli dobierzesz zbyt twarde (np-10,9 i wiecej ) to przy dokrecaniu mozesz gwinty lub sruby pozrywac ,a sruby popekaja przy zawrtotce z recznym lub kontaktem zima z kraweznikiem!!! A moze i tokarz srubki Ci dorobi???
Znajomosc praw fizyki i mechaniki - im dluzsza sruba tym sila na jej koncu wieksza - naprezenia zginajace i tnace wieksze ...... dluuuga sruba i "bum" !!!

Piszesz : " -W ogóle to najlepiej mieć jakiegos zaufanego tokarza i zlecić wytoczenie z jakiegos dobrego materiału, ja własnie tak bede robic" - OK Twoj wybor, ale - pamietaj,ze nie moze to byc material zbyt ciezki- duza masa i sila bezwladnosci przylozona do piasty napewno wplynie na szybsze zuzycie lozysk i da wieksza mase wirujaca -w efekcie minimalne zmniejszenie skutecznosci hamulcow ! Nie moze to tez byc zbyt miekki material (np zwykle aluminium ) bo przy dokreceniu sie odksztalci a jadac w trase z zaladunkiem okaze sie ,ze srubki sa luzne i kolo Ci lata - dlatego,ze material nadal sie odksztalca !

Moja rada- moze to byc Allegro lub inny rodzaj zakupow internetowych - ale zawsze lepiej obgladnac towar przed podjeciem decyzji (tym bardziej,ze bezpieczenstwo oraz zycie swoje i innych w rachube wchodzi) - ja kupowalem dystanse w zaprzyjaznionej firmie i zdalem sie na fachowosc sprzedajacego - efekt - doplacilem troszke ale mam pewne , solidne dystanse i sruby (niestety dlugie) . Produkt z certyfikatem i homologacja - ale i tak przez kilka miesiecy jezdzilem z dusza na ramieniu zastanwiajac sie czy dobrze zrobilem (tym bardziej jak zobaczylem mm.maxa dystanse w pelni profi wykonane) . Jak na razie jestem zadowolony ale jesli gdzies spotkam profi dystanse to wymienie moje majace jadnak kilka wad.
OT tyle w temacie - mam nadzieje ze nie namieszalem zbytnio.


silver_leon, ogólnie to sie troszke nie zrozumieliśmy :wink: Moje porównanie z tokarzem tyczyło sie dystansów NONAME, których jest pełno na allegro (masz przykład z certyfikatem ->taka rzecz, będąca podstawą bezpieczeństwa moim zdaniem powinna, a wręcz musi go miec) Chodziło mi o to, ze wolałbym zlecić wykonanie takiego elementu z materiału, który wiem, ze jest pewien. Byłby to materiał taki sam, z jakiego wykonują dystanse firmy swiatowe, H&R itp. Następna sprawa: pewnie sądzisz, ze tokarzem byłby jakiś Pan Heniek :) Nie nie, byłaby to firma, kóra zajmuje sie obróbką metalu na skalą Polski, której mogę zaufać w 100%.
Reasumując: Nie chodzi mi o to, ze najlepszymi dysansami bedą te, wykonane tak jak wyżej. Ja jestem zwolennikiem wyrobów firmowych, posiadających wszelkie homologacje, certyfikaty itp, które są gwarancją bezpieczeństwa i pewności podróżowania :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 22 lipca 2005, 12:50

słuchajcie, mam pełne namiary na firme którą podałem wyżej, czy ktoś z okolicy może miałby czas aby podjechać i obejrzeć te dystanse z bliska?

F.H.U. Alucar s.c.
30-149 Kraków, ul. Balicka 4
tel. (0-12) 636-44-07
gsm 0606 668-130
www.alucar.krakow.pl

Ciekawe jest tez, ze w oderwaniu od mojego wczesniejszego cytatu na stronie www mozemy przeczytac:
Wszystkie towary są nowe, pełnowartościowe i posiadają certyfikaty TUV i PIMOT oraz roczną gwarancję producenta.
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Silver » 22 lipca 2005, 15:52

Asgaard napisał(a):silver_leon, przecież na śruby nie działają siły wyginające je w takim stopniu o jakim piszesz, śruby mają docisnąć felgę do piasty i to właśnie powierzchnia styku felgi z piastą przenosi największe przeciążenia, gdyby było inaczej nie ważne jakie śruby byś zastosował ścinałyby się przy każdej większej wyrwie w drodze, tym bardziej że otwory w felgach są wieksze niż średnica śrub. Wiadomo, że im dłuższa szpilka tym większe przeciążenia, ale według tego co gdzieś czytałem dystanse przelotowe do 20mm są bezpieczne, powyżej 20mm przelotowe odpadają ze względu właśnie na długość szpilek (przesadzać nie można) wtedy tylko takie dystanse jak ma mm.max z KBA, nieprzelotowym dystansom NONAME nigdy bym nie zaufał.


Tak masz racje !!!!
Celowo przesadzilem z przykladem ,zeby uzmyslowic na jakiej zasadzie dziala dystans przelotowy i jak go montujemy oraz jak jest to wazne !
Dzieki Asqaard za dodatkowy opis - to tez podniesie wiedze i podpowie na co zwrocic uwage przy zakupie .

Fawor -peace for uoy !!! :piwo: juz wiem co chciales napisac !~

[ Dodano: Wto 26 Lip, 2005 ]
Wracajac do tematu wad :| dlugich srubek - znalazlem dzisiaj zabezpieczenia anty kradziezowe felg aluminiowych do zastosowana na dluzsze srubki :D (takie jak do dystansow ~20mm) :mrgreen: . W piatek bede mial je w reku - zapodam foty-jak patent sie sprzeda to i moze jakies rabaty wytarguje u dostawcy dla LC.
Pozdrowki .
Only Diesel Gazole
Zobacz Profil
Silver
TopSport
TopSport
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 21:48
Lokalizacja: Swiętokrzyskie
Auto: Leon

Re: Dystanse

Postprzez leoTDI » 27 listopada 2005, 20:39

silver_leon napisał(a):Pamietajcie o jednym !!! Jezeli zalozycie dystanse to zmienicie przez to rozstaw kol (logiczne) ale tylko na osi tylnej > sam tak mam . Niestety kola przednie nadal maja swoj ori rozstaw. Nie jest to zbyt poprawne rozwiazanie. Proponuje zaczerpnac jezyka u Patiego z CompSport-u -powiniem bardziej obrazowo nam to wyjasnic !

Ale faktycznie poprawia to wyglad i chyba nawet wlasciwisci jezdne tez. Razem z obnizeniem zawiasu efekt jest baaardzo przyjemny.
Jesli chodzi o dystanse to lepiej poszukacie i zaplaccie wiecej za porzadne i z glowa zrobione pierscienie. :!: Bezsensowne jest zakladane dystansu do ktorego musisz dokupic dluzsze sruby :!: - nigdzie od 2 lat nie widzialem srub zabezpieczajacych felgi przewidzianych do dystansow > czyli dluzszych srub zabezpieczajacych . (zamieszalem troszke)
Ogladalem swietne dystanse u kolegi mm.maxa - przykrecasz je do piasty srubami i dopiero do nich ori srubkami felge - kazde zabezpieczenie pasuje i nie musisz w wypadku "kapcia" (przebicia opony) wozic dodatkowego zesawu srub ori,zeby przykrecic zapas !!!
Przyjemnego szukania - pozdrowka.


... ano właśnie, przymierzam się na wiosnę do czegoś takiego (dla 16") :

http://shop.strato.de/epages/Store.sf/? ... .571.05.20

Fakt :arrow: nie są tanie :!: ale dla mnie liczy się przede wszystkim jakosć (czerwony kolor oznacza, że mają dopuszczenie TÜV)

...oczywiście mają KBA :
http://shop.strato.de/epages/Store.sf/? ... es/Imprint
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dystanse

Postprzez snimacz » 27 listopada 2005, 23:16

Hej, jestem po studium dystansów. Na tył zgoda! Wystarczy 17 mm. To właściwie minimum by uzyskać samocentrowanie, na nizszych dystansach nie sposób zastosować centrowanie otworem. Jeśli chodzi o przód, to wystarczy dla optyki zastosować coś około 8 mm, ale wtedy nie ma centrowania otworem i koła biją jak diabli. Uwierzcie, zdjąłem po kilkuset metrach. Teraz mam też 17-ki i jest niemal dobrze, ale mimo to zastanawiam się nad zdjęciem ich. Autko stało się niesłychanie podsterowne, odjeżdża w zakrętach. Nie daj boże jak jest mokro... Tył poprawił się , trzymanie jest chyba lepsze. Najbardziej wpływa to jednak na wygląd. Tylnia oś jest zdecydowanie za krótka w ORI. Teraz wygląd lepszy, czy ma to wielki wpływ na jazdę??? Nie. Na przodach jazdę wręcz pogarsza. Poważnie się zastanów. Pamiętaj, że `luźne` dystanse, takie bez otworów centrujących to jest dramat. Jeśli już koniecznie trzeba wydłużyć oś, to zdecydowanie polecam odpowiedni dobór ET dla felgi. Im mniej elementów na piaście tym lepiej.
Zobacz Profil
snimacz
 

Re: Dystanse

Postprzez prospect » 28 listopada 2005, 22:16

Jezeli chodzi o ul.Balicka w Krakowie moge podjechac pracuje niedaleko takze sluze pomoca.Prosze o wiecej info na Pw
Zobacz Profil
prospect
 

Re: Dystanse

Postprzez Yawel » 30 listopada 2005, 19:37

ja jeździłem jakiś okres poprzednim leonkiem i miałem w pewnym okresie na przodzie 20mm na koło i 32mm na tylne koło. Nie narzekałem na podsterowność, albo się tak tym nie przejmowałem. Mi się wydaje, że jak zwiększać rozstaw kół dystansowo to jednocześnie przód i tył, zachowując proporcje. A co do bicia kół, to mi nic nie biło, nawet przy duzych prędkościach.
A jak kogoś by to interesowało, to mam na sprzedaż te aluminiowe dystanse 2X20mm i 2X32mm wraz z kompletem śrub.
Zobacz Profil
Yawel
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwietnia 2004, 19:58
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Leon Cupra R

Re: Dystanse

Postprzez Barth » 30 listopada 2005, 20:03

Yawel, te 20 moge od ciebie wziac !!!3


A co to sa za dystanse ?? tzn czy bez obaw mozna je zalozyc!!
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Dystanse

Postprzez snimacz » 30 listopada 2005, 23:59

Yawel, nie miałes bicia kół bo miałeś wysokie dystanse. bicie jest jak nie wycentrujesz dystansów na kołach. a to jest możliwe tylko przy niskich , poniżej 10 mm dystansach. wykonanie tuleji centrującej jest wtedy niemożliwe :)
dziwię się, że nie czułeś podsterowności, która i tak w leonie jest przeogromna. co do trzymania proporcji, to tylne koła są mocniej ukryte w błotnikach. żeby wizualnie to wyrównać, to z tyłu musi być z 3-4 mm więcej na jedno koło. wtedy proporcjonalność zostaje właśnie naruszona. dając do tyłu 2,4 cm więcej mocno te proporcje naruszyłeś, ale wyglądało pewnie kozacko.
Zobacz Profil
snimacz
 

Re: Dystanse

Postprzez Yawel » 1 grudnia 2005, 08:21

racja, podsterowne to są leonki, dupa czasami zaskoczyć niemile, a jest sens centrujące dystanse zakładać? pamiętam że też się zastanawiałem jakie wybrać, wybrałem te działające jako podkładki z dłuższymi śrubami i nie żałowałem. obecnie do swojego nie zakładam bo felgi są szersze (obawa o błotniki), pamiętam żę kiedyś czytałem, żę im szerszy rozstaw tylnych kół i bardzo przekracza rozstaw przednich może to spowodować nie trzymanie się auta na zakrętach, tył może się zachowywać na zakrętach bardzo nie mile. rozstaw generalnie powinien byc chyba węższy.
A co do wyglądu: Jak wcześniej pisałem, miałem z przodu rozstaw zwiększony o 4cm z tyłu o 6,4cm. Pamiętam dwa lata temu jak pojechałem do chłopaków do Zasteca wymienić sprężyny na niższe, to sami się spytali co on tak szeroko stoi, tak potężnie wygląda... Wyjaśniłem im :-D
Zobacz Profil
Yawel
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 9 kwietnia 2004, 19:58
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Leon Cupra R

Re: Dystanse

Postprzez snimacz » 1 grudnia 2005, 11:52

Yawel, ja jeżdże teraz na zimowych stalowych 15-kach i te dystanse ( 17 mm) zapewniają - mimo fatalnych kół dobry wygląd. wyjaśnię moze centrowanie:
otwór w dystansie jest wtedy pasowany na ciasno na piaście. Jednak takie dystanse , aby móc wytoczyć pasowny otwór przenoszący pasowanie z piasty na obręcz wymaga conajmniej 12 mm grubości.
dla mnie ta podsterowność( z cięzkim dieslem) jest często nie do wyprowadzenia. może macie jakies rady? choć to inny temat.
Zobacz Profil
snimacz
 

Re: Dystanse

Postprzez bacardi » 1 grudnia 2005, 22:27

snimacz napisał(a):dla mnie ta podsterowność( z cięzkim dieslem) jest często nie do wyprowadzenia. może macie jakies rady? choć to inny temat.

moze SJS ?? :wink:
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Dystanse

Postprzez Tonny S » 2 grudnia 2005, 08:32

snimacz, Nie wiem gdzie jezdzisz, jak jeżdzisz ale z tego co piszesz to przydał by ci sie kurs SJS :mrgreen: i nauka dociazenia przodu przed zakretem - kto ukończył szkolenie ten wie o co chodzi i nikt nie narzekał na podsterowność :wink: :mrgreen:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dystanse

Postprzez snimacz » 2 grudnia 2005, 21:43

Tonny S, taaaaa. teraz to mi będzie absencję na SJS wypominał :oops: wiesz co, ja to chętnie nauczyłbym się przód w zakręcie odciążać. dla mnie to on jest za ciężki. :brawo:
Zobacz Profil
snimacz
 

Re: Dystanse

Postprzez Asgaard » 2 grudnia 2005, 23:11

znaczy, że co? przód za ciężki i dupą zamiata? :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Dystanse

Postprzez Tonny S » 3 grudnia 2005, 00:16

Asgaard napisał(a):znaczy, że co? przód za ciężki i dupą zamiata? Wink

Znaczy sie nie Leonem smigasz albo silnik masz w bagazniku ;-)


snimacz napisał(a):wiesz co, ja to chętnie nauczyłbym się przód w zakręcie odciążać. dla mnie to on jest za ciężki. Brawo!
Odpowiednie sterowanie pedalem przyspieszenia i wszystko do ogarniecia ale nie przy rozkladzie masy przod 60:40 tyl nie ma takiej opcji albo masz syndrom ciaglego recznego albo za duzo pije i nie wiem co czytam ;-)

BTW w przednim napedzie lepiej jak przod jest ciezszy niz inaczej wtedy mozna lepiej dociazyc os kierunkowa + predzej na wyjsciu docisnac gaz co daje duze plusy na czasie niemniej jednak na torach tyl naped silnik z przodu jest poezja bo ma sie 2 osie kierujace tor jazdy wyjatkiem jest Porsche no ale to klasa sama dla siebie.

Pozdro

I nic nie wypominam bo w maju bedziesz mial okazje sie popisac. ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dystanse

Postprzez Asgaard » 3 grudnia 2005, 09:32

Tonny S napisał(a):w przednim napedzie lepiej jak przod jest ciezszy niz inaczej wtedy mozna lepiej dociazyc os kierunkowa + predzej na wyjsciu docisnac gaz co daje duze plusy na czasie niemniej jednak na torach tyl naped silnik z przodu jest poezja bo ma sie 2 osie kierujace tor jazdy wyjatkiem jest Porsche no ale to klasa sama dla siebie.


Dokładnie Tonny :) ujęcie gazu w szybkim zakręcie i leon z podsterowności przechodzi w ładną nadsterowność, w każdym samochodzie dociąża się w zakręcie lekko przód, w rwd najlepiej jest stosować tzw lewą nóżkę :wink: wtedy masz przód dociążony a tył napiera, zabawa na maxa :D w fwd też dużo to pomaga tyle, że np w leonach bez zabawy kabelkami jest to niewykonalne bo każde dotknięcie hamulca odcina gaz (fuckin' zmniejszanie spralania na siłę przez producenta) :(

Jak chcecie mieć frajde z zarzucania tyłem to proponuje wywalić tylną kanapę i koło zapasowe :D fajnie się wtedy lata, szczególnie jak jeszcze wywalisz bezpiecznik od abs'ów, radzę potrenować na dużym parkingu, hehe....
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Dystanse

Postprzez snimacz » 3 grudnia 2005, 10:00

no to mamy OT. ja lubiłbym dociążać fwd na wyjściu z zakrętu. problem mój polega na tym , że podsterowność leona uniemożliwia dobre w zakręt wejście. wyjście jest rzecz jasna przyjemne. o ile nie wyjedziemy z leonkiem poza łuk :cry: ręczny nie jest tu potrzebny. znam ludzi co nie pamiętają już jak się kierownicę dwoma rękami trzyma, ale to chore. ideałem jest dla mnie robić szybko zakręt tak, aby nie przycinać drugiego pasa i aby ewentualni pasażerowie z tyłu nie mieli torsji. ja nie myślałem o `sportowej`-torowej zabawie. znam kilku objeżdżaczy różnych aut. uczyłem się od nich jazdy bez szarpnięć, pisków opon, płynnej jazdy. to jest bardzo trudne, wierzcie mi. a dystans, szeroka guma, twardy zawias w takich zabiegach też sa pomocne. dlatego się włączyłem w ten temat. sorry, jeśli kogoś niepotrzebnie wprowadziłem w błąd. :x
Zobacz Profil
snimacz
 

Re: Dystanse

Postprzez Barth » 25 marca 2006, 22:41

Wiosna sie zbliza no wiec i mody trzeba robic :)


Mam pytanie , skad w miare tanio ale dobre jakosciowo dystanse kupic ???
Chce zalozyc 15 mm na tył oraz 5- 10 mm na przod i w zwiazku z tym mam pytanie , czy przez zakladanie dystansów lozyska nie sa bardziej narazone na to ze sie wysypia ??

Pozdraiwam
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Dystanse

Postprzez pilpi » 26 marca 2006, 09:34

barth napisał(a):czy przez zakladanie dystansów lozyska nie sa bardziej narazone na to ze sie wysypia Pytajnik


Są bardziej narażone, ale co się nie robi dla ...
a) wyglądu
b) trakcji
wybierz odpowiedz ktora cię satysfakcjinuje.

pozdro
szybszy niż Cupra Ryyyyyy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pilpi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 891
Dołączył(a): 28 maja 2004, 22:50
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Toledo

Dystanse do 1M

Postprzez paul78 » 23 lutego 2009, 08:14

Witam wszystkich :palacz:

mam zamiar sprawic sobie dystanse na tylne i przednie koła i tu nasuwa sie pytanie:
jezdzę na alusach 225/45/17 ET 35

jakie dystanse załozyć aby się nie obcierało o nadkola oraz aby auto nie było podsterowne,
mam na myśli dystanse o grubosci 20 mm czy one podejdą?

Proszę wszystkich którzy już mają takowe dystanse o opinie na ten temat za co z góry dziękuję :mruga:
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez wgi » 23 lutego 2009, 08:29

Podaj jeszcze szerokość felgi :)

Generalnie przodu nie ma co ruszać na tył przy et38 17mm jest idealne.
Myślę, że 20mm u Ciebie da radę.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez paul78 » 23 lutego 2009, 08:52

wgi napisał(a):Podaj jeszcze szerokość felgi


7,5J

wgi napisał(a):Generalnie przodu nie ma co ruszać


chodzi o podsterownosc? moze jakieś 10mm?
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez konstant » 23 lutego 2009, 12:24

6,5JX16H2ET 43

przy takiej feldze 20mm na tyl na da rade zalozyc? :x
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez Sammael » 23 lutego 2009, 19:22

paul78 napisał(a):chodzi o podsterownosc? moze jakieś 10mm?

zakładaj takie same przód/tył
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez paul78 » 23 lutego 2009, 22:37

Sammael napisał(a):zakładaj takie same przód/tył


ok ale 10 mm czy 20 mm czy moze jakies inne?
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez wgi » 23 lutego 2009, 22:46

paul78, przednie koło ładnie wypełnia nadkole więc nie ma sensu dawać dystans?
Seryjnie tył to troche po bacardiemu tramwaj i tam warto założyć dystans - u Ciebie 20mm powinno dać radę :)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez Sammael » 23 lutego 2009, 22:49

paul78, tutaj pisałem trochę o dystansach: viewtopic.php?t=12374&postdays=0&postorder=asc&start=77

Interesujący post powinien wyświetlić Ci się jako pierwszy.
Jak update dodam, że mam po 17mm, obecnie na zimówkach 205/50/17 przy takim setupie imho na suchej nawierzchni auto w zakręcie prowadzi się lepiej. Powiedziałbym, że nawet bardziej wciąga do wewnątrz zakrętu - troche jak szpera (wiadomo do tego to daleko). Może to subiektywne odczucia, może nie - mnie to pasuje, odpowiada i ogólnie sexi.

Koło FR szerokość wg. katalogu 7" (w rzeczywistości więcej) ET38.
Z tyłu:
http://picasaweb.google.pl/RL.Sammael/Z ... 5403286834
Z przodu:
http://picasaweb.google.pl/RL.Sammael/Z ... 9844910738
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez paul78 » 23 lutego 2009, 23:07

wgi,

Sammael,

Panowie dzięki za oswiecenie jutro zamawiam na tył 20 mm ,a z przodem narazie się wstrzymam do czasu :ok:
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Dystanse

Postprzez konstant » 17 marca 2009, 14:14

Panowie chcialem zalozyc dystans na tył. Mam do wyboru 17 lub 20mm. Ktory lepiej wybrac? Chcialbym zeby kolo mniej wiecej zrownalo sie z przodem. Dystans jest nieprzelotowy a felgi 7x16 ET35.
help.

[ Dodano: Czw 19 Mar, 2009 ]
ludzie pomozcie.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

[All] Dystanse zmieniające rozstaw śrub

Postprzez RafRoo » 18 marca 2009, 12:48

Witam,
Czy spotkaliście sie z czymś takim jak DYSTANSE ZMIENIAJĄCE ROZSTAW z 5x100 na 5x112 i odwrotnie....

http://www.allegro.pl/item577458215_dystanse_zmieniajace_rozstaw_5x100_i_5x112_20mm.html

Spytam krótko:
Czy to jest bezpieczne ??

Pozdrawiam,

Rafał
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Następna strona

Powrót do Opony, Felgi, itp.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości