Strona 1 z 1

Brak gwarancji producenta po naprawie w ASO

PostNapisane: 1 sierpnia 2019, 12:01
przez stefan72
Dzień dobry wszystkim! Piszę licząc na to, że ktoś już spotkał się z taką sytuacją.

Około 3 lata temu mój Leon 5F został uderzony w tylny lewy narożnik. Cała naprawa została wykonana w ASO Autokometa w Warszawie. Samochód od nowości (~4 lata) zawsze był serwisowany tylko i wyłącznie w autoryzowanych serwisach Seata.

Niestety ostatnio zauważyłem, że na rancie błotnika pojawiły się bąble wynikające z korozji nieprawidłowo naprawionego elementu. Udałem się zatem do ASO w celu zgłoszenia szkody i wykonania naprawy gwarancyjnej elementu bo przecież gwarancja perforacyjna na samochód trwa 12 lat. Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się, że serwis odmawia wykonania naprawy gwarancyjnej ponieważ na naprawiane elementy blacharskie obowiązuje 2 letnia gwarancja udzielana przez serwis i przestaje działać gwarancja producenta. Na moje pytanie jaki jest zatem sens wykonywać naprawy blacharskie w ASO dowiedziałem się, że oni mają lepszy dostęp do technologii producenta ale w kwestii gwarancji to bez różnicy.

Oczywiście napisałem pismo z reklamacją do VGP - w odpowiedzi w skrócie kazali mi spadać. Do tego stopnia, że twierdzili, że oni nie są stroną w sprawie i nie udzielają gwarancji na samochody (sic!). Przesłałem w odpowiedzi ksero umowy gwarancyjnej którą otrzymałem kupując samochód, mowa w niej o gwarancji udzielanej przez Volkswagen Group Polska - czekam na odpowiedź.

Naprawa to kilkaset złotych ale miałem już tyle przejść z VGP, np. w związku z brakiem części do samochodu itp., że tym razem nie odpuszczę :)
Ktoś z forumowiczów może miał już podobne przejścia i może coś poradzić?

Re: Brak gwarancji producenta po naprawie w ASO

PostNapisane: 1 sierpnia 2019, 21:22
przez Krzyzak
Musisz niestety sprawdzić jakie są dokładne zapisy o gwarancji na lakier, bo każdy producent stosuje inne, ale generalnie jest to właśnie w okolicach 2-3 lata:
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... wowac.html

Re: Brak gwarancji producenta po naprawie w ASO

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 07:46
przez karlos
stefan72 napisał(a):Oczywiście napisałem pismo z reklamacją do VGP - w odpowiedzi w skrócie kazali mi spadać. Do tego stopnia, że twierdzili, że oni nie są stroną w sprawie i nie udzielają gwarancji na samochody (sic!). Przesłałem w odpowiedzi ksero umowy gwarancyjnej którą otrzymałem kupując samochód, mowa w niej o gwarancji udzielanej przez Volkswagen Group Polska - czekam na odpowiedź.


Dostałeś jakąś odpowiedź?

Miałem w innej sprawie ale taką samą odpowiedź od VGP, że oni nie są gwarantem. Skontaktowałem się z UOKiK (rzecznikiem konsumenta) i on wydał opinie, że VGP udzieliło gwarancji na samochód i są stroną. Złóż również doniesienie do swojego miejscowego rzecznika konsumenta bo to co robią Panowie z VGP, pomijając ich oczywisty brak kompetencji, to jest żart.

-- 29 sierpnia 2019, 08:46 --

aktualizacja - odpowiedź VGP do miejskiego rzecznika konsumenta:

1) gwarantem jest sprzedawca - dealer, który sprzedał samochód
2) roszczenia z tytułu gwarancji można realizować u wszystkich autoryzowanych partnerów serwisowych, ale oni nie podlegają pod VGP, są oddzielnymi podmiotami gospodarczymi, każdy dealer, więc mogą odmówić uznania gwarancji "bo tak"
3) VGP nie bierze odpowiedzialności za pojazdy marki Seat, ze dealerów itd.

nie wiem na jakiej podstawie opiniują odwołania od roszczeń... Fajna ta gwarancja. Mogą ją wydłużyć i do 10 lat :bije: a ogólnie to są mega fajne samochody. Jak zawsze polskość musi psuć wszystko :/