Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 16 listopada 2014, 17:05

Panowie,
widzę, że wg instrukcji do 5F powinno się dawać płyn G13 / G12 ++.
G11 / G12 nie są zalecane.

Które z płynów dostępnych na rynku spełniają tą normę (poza oryginalnym z ASO)?

Ja znalazłem HEPU i FEBI. I ze zdziwieniem odkryłem, że używany do tej pory przeze mnie Prestone niestety nie jest zalecany, bo spełnia normy G11, G12, G12+, a G12++ / G13 już nie...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Vampire1984 » 16 listopada 2014, 18:23

A jak często się go powinno zmieniać?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 16 listopada 2014, 22:53

Gdyby był dostępny zakres czynności przeglądowych na poszczególne przebiegi / lata to pewnie byśmy wiedzieli ;)
Może salony i mają, ale jakoś chyba żaden się jeszcze nie podzielił...
Z tego co wiem w większości przypadków zaleca się minimum raz / 5 lat.

Mi się ostatnio zapaliła kontrolka. Akurat 500m od stacji paliw. Zatrzymałem się i płyn chłodzący był nieco poniżej MIN.
Na stacji nie było G13 / G12++ więc dolałem 0,25 litra wody destylowanej. Teraz zastanawiam się ile w sumie jest płynu w układzie i na jaką minusową temp. jest moja obecna mieszanina.

Z tego co widzę np. tutaj:
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... ES2603076/
33% koncentratu jest na -17C, 50% na -36C, 68% na -68C

W instrukcji piszą, że fabrycznie zalewają nie mniej niż 40% G13 i wtedy jest na -25C.
Ale nie widzę informacji o całkowitej pojemności. Jak będę wiedział ile wchodzi w sumie czynnika chłodzącego do 1.8TSI???
to sobie mniej więcej policzę i będę wiedział na ile stopni mam ochronę ;>

Zima ma niby nie być mroźna, ale lepiej byłoby wiedzieć co mam teraz w środku. Może powinienem wymienić w tej sytuacji.

A innego koncentratu nie zalałem, bo nie wiem czy czasem płynu nie ubywa i jeżeli tak to dlaczego.
Na razie po dolewce zrobiłem 500 km i trzyma. Jak zacznie ubywać i np. okaże się, że padła pompa to nie chciałby dawać nikomu pretekstu do wykluczenia z gwarancji - że niby zły czynnik wlałem to i pompa padła...

edit:
chyba nie tylko mnie to spotkało w TSI
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42727
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez SDeba » 17 listopada 2014, 10:00

KAI, trochę mnie "uspokoiłeś". Sam ostatnio zaglądałem pod maskę i płyn jest na granicy MIN. Jeszcze nie dolewałem, bo i tak do ASO w przyszłym tygodniu oddaję, więc po znajomości mi, mam nadzieję, pomogą.

Co do zakresu czynności przeglądowych: Pobierzcie sobie oficjalną aplikację Seat Connect na telefon/tablet. Tam po podaniu VINu i innych danych w zakładce serwisowej pojawi się prognoza przeglądów - zawsze coś ;)
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Vampire1984 » 17 listopada 2014, 12:10

Jaki masz przebieg ze już wymieniasz go? Samochodu nie masz dłużej niż ja
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez SDeba » 17 listopada 2014, 15:11

Nie wymieniam, ale raczej trzeba będzie dolać. Ja mam 23 700km
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Misiek3city » 17 listopada 2014, 17:17

Generalnie w każdym nowym VAG-u zanim układ się porządnie odpowietrzy musi trochę minąć.
Stąd te niedobory o których piszą na forum OCP. Po pierwszej porządnej dolewce płynu powinno przestać ubywać.
Inna kwesta to wadliwe pompy wody w silnikach TSI (1.4 i 1.8) Kolega po 7500 km wymieniał cieknącą pompę w VW Golfie 7 1.4 Tsi
i nagle skończyły się problemy z dolewaniem.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Cieknąca pompa płynu chłodniczego

Postprzez WoWun » 14 lipca 2015, 16:37

Chciałem zapytać czy ktoś może miał podobny problem. Auto było sprawdzane po zakupie w ASO. Po zdjęciu osłon widoczny było zabrudzenie spowodowane wyciekiem z pompy chłodzenia. Winne okazało się mocowanie. Podobno jest to problem diagnozowany w częsci silników TSI a mianowicie źle obliczona jest średnica połączenia pompy z przewodem i powstaje nieszczelność.
Pompa wymieniona w całości oczywiście na gwarancji ale niesmak pozostał :-P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WoWun
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 23 marca 2015, 20:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 5f FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cieknąca pompa płynu chłodniczego

Postprzez daniel28 » 21 lipca 2015, 12:54

Jak duży mialeś wyciek ? Tak sobie sprawdziłem ilość płynu i jest na mini. Pamiętam jak był nowy, było max. Więc mi brakuje od max do mini, nie wiele po przejechaniu 25 tyś. Jak będę w Aso to powiem że ubywa dużo, niech sprawdzą :)
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 21 sierpnia 2015, 19:39

Dzisiaj zrobiłem kolejne 300 km (czyli w sumie już 800 km od dolewki) i na razie ciągle trzyma.
Szkoda tylko, że tak trudno kupić to G13/G12++ w sytuacji awaryjnej - na stacjach tego raczej nie ma. Ja sobie kupię i niech będzie w bagażniku. A póki co policzyłem:
- płynu jest w sumie 5 litrów (wg ASO),
- jeżeli zalali fabrycznie 40% koncentratu w 5 litrach to po dolaniu 0,25 litra wody mam 38% koncentratu.
Czyli miałem na -25C, a mam na około -22C.
Niedługo planuje przegląd olejowy - poproszę o zmierzenie temp. zamarzania.

Co ciekawe - ASO mi dzisiaj przy okazji powiedziało, że oni zwykle przy wymianie zalewają 1,5 litra koncentratu G13 i resztę wody.
Jeżeli całość ma 5 litrów to by dawało 30% koncentratu - czyli mieszanina na około -15C.
Przynajmniej wg etykiety z linku, który podałem powyżej. Dziwne...

-- 19 listopada 2014, 21:50 --

Dolałem dzisiaj 0,1 litra koncentratu fioletowego FEBI G13 (do max). W sumie wyszedłem prawie na to samo stężenie co było.
Poziom się nie zmienił po 1000 km - te 0,1 litra do max już było po ostatniej dolewce.

-- 26 listopada 2014, 22:51 --

Dzisiaj sprawdzili mi temp. zamarzania w ASO. Jest na -28C.
Czyli tyle mniej więcej musiało też być fabrycznie. Przy okazji mówili, że w ASO jak jest <=-25C to na warunki polskie uznają za OK.

-- 21 sierpnia 2015, 20:39 --

Niestety mam powtórkę z rozrywki - tzn. podsumowując:
16 000 km - ubytek i dolewka
44 000 km - ubytek i dolewka

Dzisiaj zrobiłem trasę autostradową Wrocław - Rzeszów - Wrocław - prawie 1000 km.
Poziom się nie zmienił. Nie jestem w stanie zrozumieć tego dziwnego zjawiska...

Chyba coś "trochę" pada. Co w sumie nie jest dobrą sytuacją.
W czwartek i tak mam przegląd olejowy - ale obawiam się, że usterki ASO nie stwierdzi, bo w chwili obecnej :? objawów nie ma
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cieknąca pompa płynu chłodniczego

Postprzez KAI » 14 września 2015, 08:17

Panowie, bez paniki - mój wątek o drobnym ubytku:
viewtopic.php?f=87&t=48103&p=571081&hilit=g13#p571081
To było przy przebiegu około 15k km. Teraz jest 40k km i od czasu tej jednej dolewki jest wszystko OK.

-- 28 sierpnia 2015, 19:38 --

Auto w ASO. Czekają na części z VGP. Z tego co zrozumiałem, to wymienią 06L121111G
viewtopic.php?f=89&t=48786&p=582967&hilit=termostat#p582967

-- 14 września 2015, 09:17 --

Część 06L121111H wymieniona u mnie 07.09.2015.
Więc jednak tych ubytków nie ma co lekceważyć.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez bmelon » 24 października 2015, 07:01

KAI napisał(a):Panowie, bez paniki - mój wątek o drobnym ubytku:
viewtopic.php?f=87&t=48103&p=571081&hilit=g13#p571081
To było przy przebiegu około 15k km. Teraz jest 40k km i od czasu tej jednej dolewki jest wszystko OK.

-- 28 sierpnia 2015, 19:38 --

Auto w ASO. Czekają na części z VGP. Z tego co zrozumiałem, to wymienią 06L121111G
viewtopic.php?f=89&t=48786&p=582967&hilit=termostat#p582967

-- 14 września 2015, 09:17 --

Część 06L121111H wymieniona u mnie 07.09.2015.
Więc jednak tych ubytków nie ma co lekceważyć.

U mnie po 3000 km przy pierwszej wymianie oleju ASO dodało 300 ml. Teraz jest poniżej minimum czyli ubywa jak u Ciebie.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 24 października 2015, 10:37

3k km to nie jest duży przebieg. Moja rada - jak będziesz miał czas to zgłoś im, że znowu ubyło i zażądaj sprawdzenie układu po ciśnieniem.
Tylko poczytaj dobrze co ja napisałem o czasie tej naprawy i braku auta zastępczego:
viewtopic.php?f=90&t=45549&p=613660&hilit=vgp#p613334
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez bmelon » 24 października 2015, 12:43

Dzisiaj próba cisnieniowa wykazała nieszczelność. Panowie z ASO powiedzieli, że muszą zadać pytanie gwarantowi co z tym zrobić i będą mnie informować co dalej.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 24 października 2015, 17:23

bmelon napisał(a):Dzisiaj próba cisnieniowa wykazała nieszczelność. Panowie z ASO powiedzieli, że muszą zadać pytanie gwarantowi co z tym zrobić i będą mnie informować co dalej.

No tak. Bo wymienić nieszczelny element to zbyt oczywiste... trzeba się zastanowić i przedyskutować.
Swoją drogą - powiedzieli Ci co jest nieszczelne? Chłodnica, przewody, termostat/pompa..?
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez daniel28 » 24 października 2015, 18:35

U mnie będzie próba z zaklejoną plombą, nie widać nieszczelności.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez bmelon » 24 października 2015, 21:59

KAI napisał(a):
bmelon napisał(a):Dzisiaj próba cisnieniowa wykazała nieszczelność. Panowie z ASO powiedzieli, że muszą zadać pytanie gwarantowi co z tym zrobić i będą mnie informować co dalej.

No tak. Bo wymienić nieszczelny element to zbyt oczywiste... trzeba się zastanowić i przedyskutować.
Swoją drogą - powiedzieli Ci co jest nieszczelne? Chłodnica, przewody, termostat/pompa..?

Tego mi nie powiedzieli. Z rozmowy wynikało ze muszą się o pomoc co może być nieszczelne zwrócić do vgp.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez esde » 30 grudnia 2015, 20:48

A to ciekawe - mam jakieś 2200 km na liczniku i zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego jest na minimum. Zastanawiam się, czy zrobić dolewkę i patrzeć (nie wiem ile było jak wyjechałem z salonu, ale pewnie max) czy od razu do ASO aby sprawdzili nieszczelność.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 30 grudnia 2015, 21:48

esde pytanie jak u Ciebie z czasem. Podjechać zawsze można. Za koncentrat dasz koło 30 zł.
Podejrzewam, że jak pojedziesz na sprawdzenie to Ci doleją "grzecznościowo". I od razu możesz poprosić o zmierzenie temp. zamarzania po dolewce.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez esde » 30 grudnia 2015, 22:45

Zamówilem koncentrat, sam doleję najpierw a potem będę śledził, czy nie ubywa. Jeżeli coś zejdzie, to pojadę do ASO, żeby sprawdzili (nie)szczelność.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 31 grudnia 2015, 16:17

No to przy drugim ubytku nie dolewaj, wzywaj lawetę (najlepiej spod domu) i niech wiozą do ASO.
W przeciwnym SEAT nie musi Ci dać auta zastępczego. A mi termostat wymieniali tydzień.
viewtopic.php?f=14&t=45549&p=613660#p613334
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Radzi89 » 12 stycznia 2016, 11:01

Czesc,

Wczoraj w mojej cuprze rowniez wyswietlil sie komunikat o niskim poziomie plynu. Faktycznie byl na minimum lub nawet lekko ponizej. Kupilem koncentrat i dolalem jakies 200 ml. Przebieg auta 1600 km.
Zobacz Profil
Radzi89
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 listopada 2015, 23:19
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez esde » 12 stycznia 2016, 16:24

Radzi89 napisał(a):Kupilem koncentrat i dolalem jakies 200 ml. Przebieg auta 1600 km.

To zrobiłeś tak jak ja, teraz czekamy :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez facet03 » 23 stycznia 2016, 20:39

Kupiłem dzisiaj taki płyn do chłodnicy. Jest na napis napisane płyn a nie koncentrat pomimo tego że to g12+. Doczytałem gdzieś żeby g12+ mieszać z wodą destylowana 1:1. Co o tym myślicie? Obrazek

Obrazek

Don't be the same, be better.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 23 stycznia 2016, 20:46

Jest napisane, że jest już rozcieńczony na -35C więc wlewaj jak jest.
Tak tylko jeszcze raz przypomną - do 5F ma być G13 / G12++
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez facet03 » 23 stycznia 2016, 21:11

To do 1P więc będzie ok.

nie widzę nigdzie że piszę że jest rozcienczony

Don't be the same, be better.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez facet03 » 23 stycznia 2016, 21:42

KAI napisał(a):Jest napisane, że jest już rozcieńczony na -35C więc wlewaj jak jest.
Tak tylko jeszcze raz przypomną - do 5F ma być G13 / G12++

Gdzie tam jest napisane że już rozcienczony?

Don't be the same, be better.
Zobacz Profil
facet03
Cupra
Cupra
 
Posty: 2314
Dołączył(a): 28 listopada 2015, 00:00
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez KAI » 23 stycznia 2016, 22:35

michu napisał(a):Gdzie tam jest napisane że już rozcienczony?
Jest napisane, że to płyn - więc nie koncentrat - więc rozcieńczony ;)
No i ta temperatura jasno na to wskazuje... Wyżej jest też czytelna tabelka z mojego (koncentratu G13) gdzie piszą, że 68% jest na -68C
Krótko mówiąc musi być to już rozcieńczony płyn, a nie koncentrat :)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez artek90 » 19 sierpnia 2017, 21:40

Witam w moim leonie dolałrm dynagel 2000 ktory spelnia normy g12/g12+/g12++. Czy ten płyn jest kompatybilny z g13?

-- 19 sierpnia 2017, 21:40 --

dostalem info od producenta ze G12++ jest kompatybilny z G13 roznica jest taka ze obydwa maja w skladzie glikol ale g13 ma tez gliceryne, mieszanie ich nie wplywa na jakosc ani nie wchodza w reakcje.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez sarius » 24 stycznia 2019, 20:40

Po kupnie auta miałem wyżej poziom, niż obecnie, po 15k km (zdjęcia później). Zauważyłem to tydzień temu, dzisiaj robiłem trasę po A4 i nie zauważyłem ubytku. Może układ się porządnie odpowietrzył? Nie wiem, czy podjechać do ASO, czy mieć w dupie i jak się kontrolka zapali, to dzwonić po lawetę i niech zabierają a mi dają auto zastępcze.
Nie wiem kurde tylko, czy mi coś dolewali przy 7k km, jak pojechałem na wymianę fabrycznego oleju. ObrazekObrazek

________________________________
Klepnięte na telefonie, więc przepraszam za ewentualną jakość posta ;)
Toledo 1.9 TDI ASV 110KM -> Leon ST Xcellence 5F8 1.4 DSG 150 KM MY18 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sarius
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 15:30
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 ST 150KM DSG
Silnik: benzyna 1.4

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez myszazwc » 24 stycznia 2019, 21:03

Jest w normie jeździć i obserwować
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
myszazwc
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 26 maja 2017, 13:27
Lokalizacja: Zwierzyniec
Auto: tolek
Silnik: AUS 1.6

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez sarius » 25 stycznia 2019, 05:32

myszazwc napisał(a):Jest w normie jeździć i obserwować
Jak w normie, jak poniżej dolnej kreski w sumie już jest?

________________________________
Klepnięte na telefonie, więc przepraszam za ewentualną jakość posta ;)
Toledo 1.9 TDI ASV 110KM -> Leon ST Xcellence 5F8 1.4 DSG 150 KM MY18 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sarius
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 15:30
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 ST 150KM DSG
Silnik: benzyna 1.4

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez wanraf89 » 25 stycznia 2019, 09:31

Powiedz jak sprawdzales poziom? Otwierales zbornik wyrownawczy na zimnym silniku? Jest tak ogolnie ze to 30 tys km moze ubywac bo niby przez ten czas silnik sie odpowoetrza...jezeli dosc w szybkim tempie bedzie ubywac zapewne obudowa termostati do wymiany.
Zobacz Profil
wanraf89
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 maja 2017, 04:45
Auto: Cupra300 2017
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez sarius » 25 stycznia 2019, 09:40

wanraf89 napisał(a):Powiedz jak sprawdzales poziom? Otwierales zbornik wyrownawczy na zimnym silniku? Jest tak ogolnie ze to 30 tys km moze ubywac bo niby przez ten czas silnik sie odpowoetrza...jezeli dosc w szybkim tempie bedzie ubywac zapewne obudowa termostati do wymiany.
Trochę wczoraj pojezdziłem i jak już zjechałem do garażu, to pomaleńku odkręcałem korek.
Właśnie słyszałem o tym, że przy takim przebiegu jak mój, to taki ubytek jest normalny.

________________________________
Klepnięte na telefonie, więc przepraszam za ewentualną jakość posta ;)
Toledo 1.9 TDI ASV 110KM -> Leon ST Xcellence 5F8 1.4 DSG 150 KM MY18 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sarius
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 15:30
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 ST 150KM DSG
Silnik: benzyna 1.4

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Tomektr » 25 stycznia 2019, 14:57

Ja też to zaobserwowałem parę dni temu i mam przejechane 26kkm. Dolałem do górnej kreski i będę obserwował.
Co do obudowy to to występowało w 1.8, o tym problemie w 1.4 nie słyszałem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez B3N » 25 stycznia 2019, 17:47

Dolać na full na zimnym, jeździć, jeździć.... za 5000 km sprawdzić też na zimnym wskazanie...jak ubyło dość dużo... z dużym prawdopodobieństwem obudowa termostatu pęka :) Uzbroić się w cierpliwość i słuchać w ASO twierdzeń, że "układ się odpowietrza"... Wyjść uspokojonym.... pojeździć 1000 km, sprawdzić poziom...wrócić do serwisu na wymianę obudowy :)

Mityczne odpowietrzanie :) Taaaa...
Może mi ktoś wyjaśnić jak układ sam ma się odpowietrzyć skoro jest szczelnie zamknięty?
Sam z siebie się odpowietrzy? Magicznie?
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez brtk » 28 stycznia 2019, 13:01

Tak, przez korek. Włączasz dmuchawę na full by wszędzie płyn się rozszedł i dolewasz płynu systematycznie jak ubywa z wyrównawczego. Czasami dopiero jak da się w buta w trasie do końca się odpowietrzy. Tylko nie powinno to trwać 1000km..
Zobacz Profil
brtk
Signo
Signo
 
Posty: 166
Dołączył(a): 27 kwietnia 2017, 21:52
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez Voodoo199 » 7 sierpnia 2019, 13:09

Często problem z odpowietrzeniem tworzy się przez elektryczną pompę wody, a co za tym idzie z niby znikającym płynem,a tak naprawdę to układ się odpowietrza przez milion lat, bo ktoś nie zrobił tego przez kompa, albo chociaż patentem czego nie jestem zwolennikiem
Zobacz Profil
Voodoo199
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 sierpnia 2019, 12:33
Region: zagranica
Auto: LEONIII
Silnik: CJXA 2.0

Re: płyn do chłodnic G13 / G12 ++

Postprzez sarius » 29 listopada 2019, 20:19

B3N napisał(a):Mityczne odpowietrzanie :) Taaaa...
Może mi ktoś wyjaśnić jak układ sam ma się odpowietrzyć skoro jest szczelnie zamknięty?
Sam z siebie się odpowietrzy? Magicznie?

Dokładnie nie wnikam, jak on tam jest wykonany, ale problem ogólnie przestał występować.


________________________________
Klepnięte na telefonie, więc przepraszam za ewentualną jakość posta ;)
Toledo 1.9 TDI ASV 110KM -> Leon ST Xcellence 5F8 1.4 DSG 150 KM MY18 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sarius
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 15:30
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 ST 150KM DSG
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości