Chciałbym poruszyć temat XDS. Jest to funkcja ESP która wykorzystując czujniki ABS pozwala przyhamować ślizgające się koło i dzięki temu przekierować więcej momentu obrotowego do koła które ma przyczepność. Zgodnie z opisem działa to do 40km/h.
Tyle teorii.
W praktyce w moim Seacie nie działa to zupełnie. Jak zaczyna buksować koło to zapala się lampka i ogranicza po prostu moc silnika. Nie następuje żadne przyhamowanie buksującego koła. Podjeżdżałem pod stromą ośnieżoną górę i na 1 biegu i samochód zwolnił do 10km/h i musiałem się zatrzymać.
Testowałem wcześniej Renault Laguna z tym systemem i tam było wyraźnie słychać jak system się uaktywniał - dźwięk podobny jak przy ABS - takie jakby trzaski.
Jak to działa u was ? Czy są jeszcze jakieś dodatkowe warunki, żeby to zadziałało - np. skręt kół powyżej 15% ?
Może trzeba zmienić ASR na OFF ? (jeszcze nie testowałem)
Z racji, że aura teraz umożliwia bezproblemowy test tej funkcji byłbym wdzięczny za sprawdzenie.