Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez dbfr » 23 marca 2017, 14:37

Jak jest w końcu z trybem sportowym w tym modelu? Czy zmieniać powinien się dźwięk silnika? Czy tylko powinno wyłączyć się wspomaganie i powinny się zapalić czerwone LEDy?
Zobacz Profil
dbfr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 marca 2017, 23:49
Auto: Leon 3 ST FR 1.4 ACT
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez marcin1ja1 » 23 marca 2017, 17:16

Zmienia się tylko czułość wspomagania (na pewno nie wyłącza wspomagania) oraz wrażliwość pedała gazu. Jedynie przy 1,8 zmienia się dźwięk silnika. Jeżeli jest to manual i bez DCC to na tym tryb sportowy się kończy.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL ST
Silnik: CGGB 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez dbfr » 23 marca 2017, 20:42

Mogli dać zmianę dźwięku :) a czulosc czyli co? Pp prostu przepustnica sie szybciej otwiera ? dziex.
Zobacz Profil
dbfr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 marca 2017, 23:49
Auto: Leon 3 ST FR 1.4 ACT
Silnik: benzyna 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez marcin1ja1 » 23 marca 2017, 21:49

dbfr napisał(a):Mogli dać zmianę dźwięku :) a czulosc czyli co? Pp prostu przepustnica sie szybciej otwiera ? dziex.


Bardziej czuły jest pedał gazu - szybciej reaguje. Najbardziej czuć zmianę na kierownicy. Na pewno tryby kucy nie dodaje. Tak naprawdę te tryby dają wymierne znaczenie jak ma się DSG i zawieszenie DCC. W innym wypadku traktował bym to jak bajer.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL ST
Silnik: CGGB 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Pik » 23 marca 2017, 21:49

Jedynie przy 1,8 zmienia się dźwięk silnika.
O ile wiem, Sound actuator jest od pewnego czasu montowany tylko w Cuprze i nie ma go już w 1,8.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez marcin1ja1 » 23 marca 2017, 22:06

Pik napisał(a):
Jedynie przy 1,8 zmienia się dźwięk silnika.
O ile wiem, Sound actuator jest od pewnego czasu montowany tylko w Cuprze i nie ma go już w 1,8.


Postaram się jutro to potwierdzić. Wydaje mi się, że ma ale to może być kwestia trzymania większych obrotów w trybie sport na DSG. Będę miał przynajmniej powód aby nacieszyć się jazdą :-D
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL ST
Silnik: CGGB 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez mycek » 24 marca 2017, 10:33

marcin1ja1 napisał(a):
dbfr napisał(a):Mogli dać zmianę dźwięku :) a czulosc czyli co? Pp prostu przepustnica sie szybciej otwiera ? dziex.


Bardziej czuły jest pedał gazu - szybciej reaguje. Najbardziej czuć zmianę na kierownicy. Na pewno tryby kucy nie dodaje. Tak naprawdę te tryby dają wymierne znaczenie jak ma się DSG i zawieszenie DCC. W innym wypadku traktował bym to jak bajer.


W manualu czuć różnicę i nie tylko chodzi o wspomaganie.
Tryby pracy zmieniają tak jak wspomniane czułość na pedał gazu, ale też tryb pracy silnika i tryb pracy ACT. Nie jest to jakaś 'mega' różnica, ale subiektywnie ja to odczuwam.
Zobacz Profil
mycek
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 10 listopada 2011, 07:31
Lokalizacja: GD
Auto: Leon 5F FR 150
Silnik: CJXA 2.0

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez janek1988 » 24 marca 2017, 10:56

Ja mam 1.8tsi bez DCC i w manualu.
W trybach mam tylko do wyboru: uklad kierowniczy, silnik, klimatyzacja, podświetlenie.
W ukladzie kierowniczym mam tylko 2 opcje: normal, sport i czuć wyraźną różnicę.
W silniku mam eco, normal, sport. I czuć wyraźną różnicę między eco i pozostałymi dwoma, ale między normal a sport w ogóle nie czuję żadnej różnicy.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez mycek » 24 marca 2017, 13:40

miedzy normal, a sport mocno czuć różnice we wspomaganiu kierownicy
Zobacz Profil
mycek
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 10 listopada 2011, 07:31
Lokalizacja: GD
Auto: Leon 5F FR 150
Silnik: CJXA 2.0

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez dbfr » 24 marca 2017, 13:47

mycek napisał(a):
marcin1ja1 napisał(a):
dbfr napisał(a):Mogli dać zmianę dźwięku :) a czulosc czyli co? Pp prostu przepustnica sie szybciej otwiera ? dziex.


Bardziej czuły jest pedał gazu - szybciej reaguje. Najbardziej czuć zmianę na kierownicy. Na pewno tryby kucy nie dodaje. Tak naprawdę te tryby dają wymierne znaczenie jak ma się DSG i zawieszenie DCC. W innym wypadku traktował bym to jak bajer.


W manualu czuć różnicę i nie tylko chodzi o wspomaganie.
Tryby pracy zmieniają tak jak wspomniane czułość na pedał gazu, ale też tryb pracy silnika i tryb pracy ACT. Nie jest to jakaś 'mega' różnica, ale subiektywnie ja to odczuwam.


A co rozumiesz przez tryb pracy silnika ?
Zobacz Profil
dbfr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 marca 2017, 23:49
Auto: Leon 3 ST FR 1.4 ACT
Silnik: benzyna 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Oracle » 24 marca 2017, 14:42

Oprócz innej reakcji na pedał gazu, sound actuatora, zmienionej siły wspomagania kier., pracy DSG, charakterystyki DCC, układu klimatyzacji, profile jazdy mają wpływ także na sposób działania ACC (aktywny tempomat) - można wybrać albo tryb "Normal", albo "Sport".

Z powyższych powodów dziwię się, że ktoś kupuje wersję Xcellence bez "Drive Profile" zamiast FR... :|
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez maciek89 » 24 marca 2017, 15:11

Xcellence ma komfortowe amortyzatory i raczej na taką komfortową jazdę jest nastawiony w przeciwieństwie do FR szczególnie bez DCC. Jeśli dobierzesz DCC to pewnie i tak dostaniesz drive profile, a na pewno można sterować siłą wspomagania. Przy DSG różnicę robi raczej tryb S niż ustawienie drive profile.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez boban » 24 marca 2017, 19:07

U mnie przy DSG czuć rożnicę, reakcja na gaz szybsza bez zmulenie w zwykłym trybie i ciągnie wyżej po obrotach na poszczególnych biegach
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez maciek89 » 24 marca 2017, 19:11

Ale jak dasz tryb silnika normal a w dsg wbijesz S to masz to samo?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Niuch » 25 marca 2017, 01:18

U mnie największą różnicę robi po prostu wbicie S. Osobiście jeżdzę na dwóch trybach - normal i indywidual (kierownica sport, dcc sport). Imho reszta trybów jest zbędna.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez szczekas » 26 marca 2017, 14:20

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj: czy dokupując DCC, układ kierowniczy ma inny zakres obrotu? Cupra ma trochę ponad 2 obroty od max położenia w lewo do max w prawo, a zwykły Leon FR chyba więcej. Jakbym mógł prosić o sprawdzenie właścicieli Leosiów to byłbym bardzo wdzięczny :)
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szczekas
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 22:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Ateca FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez feels3 » 26 marca 2017, 14:35

Cupra ma progresywne wspomaganie kierownicy.
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez m1chal_p » 26 marca 2017, 14:42

Kupując pakiet dynamiczny, w skład którego wchodzi DCC, otrzymujesz również progresywne wspomaganie układu kierowniczego.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez szczekas » 29 marca 2017, 09:01

Czyli rozumiem, że w obu przypadkach progresywne wspomaganie układu kierowniczego oznacza mniejszy, bardziej sportowy zakres obrotu kierownicą?
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szczekas
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 22:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Ateca FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez szadubaba » 29 marca 2017, 09:43

W zaleznosci od trybu jaki wybieresz :) masz normal, eco, comfort i sport
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez szczekas » 29 marca 2017, 09:47

Wiem, wiem :) Chodzi mi o ilość obrotów kierownicą od max lewo do max prawo (albo odwrotnie).
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szczekas
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 22:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Ateca FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Oracle » 29 marca 2017, 10:20

szczekas napisał(a):Czyli rozumiem, że w obu przypadkach progresywne wspomaganie układu kierowniczego oznacza mniejszy, bardziej sportowy zakres obrotu kierownicą?


Progresywny układ kierowniczy to w tym przypadku nie tylko inne (ale stałe) przełożenie układu kierowniczego w porównaniu ze standardowym... Nie należy też mylić go z progresywnym wspomaganiem (siłą wspomagania zależną od prędkości, bądź trybu jazdy)... :|


Progresywny układ kierowniczy (ten, które występuje w modelu Cupra, albo w pakiecie dynamicznym z DCC) oznacza, że kąt skrętu kół jest nieliniową funkcją kąta obrotu kierownicy (czyli, że koła skręcają tym szybciej, im położenie kierownicy bardziej różni się od punktu "0"). Oczywiście w takim układzie ilość obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi wychyleniami kół jest mniejsza.

W praktyce realizowane jest to za pomocą przekładni kierowniczej z listwą o zmiennym zazębieniu. Przy okazji też taka przekładnia napędzana jest mocniejszym silnikiem.
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez szczekas » 29 marca 2017, 11:26

To w 100% wyjaśnia moje wątpliwości. Dzięki!
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szczekas
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 22:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Ateca FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez boban » 29 marca 2017, 18:58

maciek89 napisał(a):Ale jak dasz tryb silnika normal a w dsg wbijesz S to masz to samo?


W sporcie zmienia się jeszcze wspomaganie i podświetlenie boczne na czerwono, ale ja osobiście jeżdżę, tak jak ktoś wyżej napisał, czyli tryb indywidualny: podświetlenie na czerwono :-D , silnik sport, kierownica normal. Samo przełączenie z trybu normal na S, czyli lewarek do tyłu zmienia tylko silnik.
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Prawoimotoryzacja » 31 marca 2017, 08:12

Układ kierowniczy pracuje z większym oporem i auto bardziej spontanicznie reaguje na naciskanie gazu :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Prawoimotoryzacja
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 31 marca 2017, 08:01
Auto: Golf 6
Silnik: CDLA 2.0

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez maciek89 » 31 marca 2017, 08:24

boban napisał(a):
maciek89 napisał(a):Ale jak dasz tryb silnika normal a w dsg wbijesz S to masz to samo?


W sporcie zmienia się jeszcze wspomaganie i podświetlenie boczne na czerwono, ale ja osobiście jeżdżę, tak jak ktoś wyżej napisał, czyli tryb indywidualny: podświetlenie na czerwono :-D , silnik sport, kierownica normal. Samo przełączenie z trybu normal na S, czyli lewarek do tyłu zmienia tylko silnik.


Pytałem tylko o silnik, bo w Cuprze też mam te tryby to wiem jak to działa. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez boban » 31 marca 2017, 18:27

Odpowiedziałem kulturalnie pełnym zdaniem :mrgreen:
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Oracle » 31 marca 2017, 18:52

boban napisał(a):tryb indywidualny: podświetlenie na czerwono


O co chodzi z tym czerwonym podświetleniem w trybie indywidualnym? Dawno już nie siedziałem w Leonie, ale jestem wręcz pewien, że w opcjach trybu indywidualnego nie ma opcji pozwalającej na zmianę koloru podświetlenia drzwi... (Leon 2014, rok modelowy 2015). :roll:
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez piorun » 31 marca 2017, 19:40

W FR 2016 jest taka opcja
Zobacz Profil
piorun
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 stycznia 2016, 09:04
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Vampire1984 » 31 marca 2017, 19:48

Ciekawostka z Seatem ST Style 1.4/150 z DCC na 225/45/17 Dunlop Sport Maxx RT
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez marpit » 1 kwietnia 2017, 19:57

piorun napisał(a):W FR 2016 jest taka opcja

Tak?
Tylko w indywidualnym można cokolwiek ustawiać. Pozostałe 3 są na sztywno i tylko sport ma czerwone.
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez Cro0lick » 21 maja 2017, 20:15

Vampire1984 napisał(a):Ciekawostka z Seatem ST Style 1.4/150 z DCC na 225/45/17 Dunlop Sport Maxx RT
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw


Ktoś zna hiszpański i rozumie o co chodzi z oponami? Od slalomu i przejechanego kilka razy testu łosia zostały tak zniszczone? Dla mnie wygląda, jakby z tymi oponami było coś nie tak co najmniej.
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: ST FR a tryb Sport - 1.4 150 km ACT manual

Postprzez gsl » 24 maja 2017, 06:26

Cro0lick napisał(a):
Vampire1984 napisał(a):Ciekawostka z Seatem ST Style 1.4/150 z DCC na 225/45/17 Dunlop Sport Maxx RT
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw


Ktoś zna hiszpański i rozumie o co chodzi z oponami? Od slalomu i przejechanego kilka razy testu łosia zostały tak zniszczone? Dla mnie wygląda, jakby z tymi oponami było coś nie tak co najmniej.


Możesz sobie włączyć tam angielskie napisy :) Nie są zbyt dokładne, ale można zrozumieć, że od slalomu i dociskania opon w narożnikach opony 'nieprawidłowo' ucierpiały.
Zobacz Profil
gsl
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 23 lutego 2017, 07:39
Auto: Leon 5f
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron