Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Lub raczej "przyjemności z prowadzenia".dudek_jd napisał(a):DCC do FRki to po prostu zwiększenie komfortu jazdy.
A to już można bardzo docenić - jeśli ktoś lubi "zwinne" auto.dudek_jd napisał(a):masz zmniejszony skok na przekładni kierowniczej -> trzeba mniej kręcić kierownicą, autem po prostu się łatwiej manewruje
Coś w tym jest. Szukałem dla żony nowego, oszczędnego (mały silnik i małe spalanie) i niedużego auta do miasta. Zaczęło się od Yarisa, poszło przez Aurisa, Lexusa CT, CHR w hybrydzie, Megane, Civica, Golfa i Audi A3. Skończyło - o dziwo na Leonie FR! Zdecydowały jazdy próbne: praca zawieszenia i wrażenia "na kierownicy". O dziwo: ani Golf ani A3 nie prowadziły się tak dobrze w zakrętach, jak Leon.dudek_jd napisał(a):Pamiętam że pierwsze 2 miesiące to na zakrętach/rondach banan z twarzy nie znikał.
W 6:52 tego wideo subiektywna ocena układu kierowniczego FRki. Trochę wcześniej ocena trybów jazdy.dudek_jd napisał(a):DCC do FRki to po prostu zwiększenie komfortu jazdy. Moim zdaniem dobrze wydane pieniądze. Kwestia co dla Ciebie jest priorytetem. Tak jak napisał kolega Vampire1984 oprócz regulowanej pracy amortyzatorów masz zmniejszony skok na przekładni kierowniczej -> trzeba mniej kręcić kierownicą, autem po prostu się łatwiej manewruje. Pamiętam że pierwsze 2 miesiące to na zakrętach/rondach banan z twarzy nie znikał.
Ja właśnie z tych asystentów co pisałeś zrezygnowałem. Nie żałuję, chociaż wiadomo że bajer fajny.
grexons napisał(a):Zainteresowany musi odbyć jazdę testową i wybrać a nie każdy mu wciska swoją "racje"
grexons napisał(a):Ja mam przejechane 3000km wersją FR i jeździ się bardzo dobrze, a dcc nie posiadam...
marekwar napisał(a):W 6:52 tego wideo subiektywna ocena układu kierowniczego FRki.
marekwar napisał(a):Dość sporo naczytałem się postów na całym forum Leona. Rzuca się w oczy nadreprezentacja cuprowców oraz singli - albo przynajmniej tych co oprócz siebie wożą powietrze.
W realnym życiu na tylnej kanapie siedzi czasem kobieta w ciąży albo teść / dziadek z kiepskim klejem do protez.
Często na prawym fotelu z przodu siedzi miłość życia pijąca gorącą kawę z Mac'a i robi sweet focie tym z tyłu.
Z zawieszeniem FR będzie ciężko.
Ale kierowca będzie miał zawsze frajdę.
Ale on tam testował starą wersję FR i to jeszcze bez DCC.marekwar napisał(a):W 6:52 tego wideo subiektywna ocena układu kierowniczego FRki.
CT sprawiał wrażenie "ciężkiego" auta - jakby ważył 2 tony. Możliwe, że to wrażenie jest efektem sztywnego i niezłego zawieszenia - bo nierówności nie robiły na nim wrażenia - jakby był dużo większym autem. Dobre wyciszenie i niezłe audio. Z zewnątrz najładniejsze z wszystkich testowanych aut. Materiały też świetne. Za to koszmarnie mały bagażnik i brak schowków (np. brak kieszeni w tylnych drzwiach). Zawieszenie dość twarde, kierownica niezbyt poręczna. Co do spalania - w mieście potrafi spalić mało, ale kosztem wqrwiania innych uczestników ruchu (mocniejsze wciśnięcie gazu to wyskoczenie z trybu EV)maciek89 napisał(a):@servo a jak w porównaniu z leonem prowadziło ci się CT?
Nie sądzę - FR daje nieco komfortu i spokojnie można jeździć w nim na co dzień. Jeździliśmy wersjami FR bez DCC i balans pomiędzy komfortem a bujaniem w zakrętach żona uznała za "idealny". Dzieciom również pasowało. Zamawiając DCC martwiliśmy się nawet, czy na ustawieniach "sport" nie będzie zbyt twardo a na ustawieniach "komfort" zbyt miękko w porównaniu do zwykłego zawiasu FR.marekwar napisał(a):Często na prawym fotelu z przodu siedzi miłość życia pijąca gorącą kawę z Mac'a i robi sweet focie tym z tyłu.
Z zawieszeniem FR będzie ciężko.
Zgadzam się z kolegą. Wersja FR nie jest twardą taczką a ACC z pakietem front assist - czy jak on się w Seacie nazywa (wykrywanie pieszych i rowerzystów - ten sam radar, co ACC) czasem pomaga uniknąć kolizji lub wykrywa niewidocznego rowerzystę...sql napisał(a):Mając w zwykłym leonie wybór między DCC a ACC (z powodów finansowych) wybrałbym jednak ACC.
marekwar napisał(a):W 6:52 tego wideo subiektywna ocena układu kierowniczego FRki. Trochę wcześniej ocena trybów jazdy.
marekwar napisał(a):Jest to zbieżne z moimi odczuciami, które każą mi subiektywnie ocenić, że wersja FR to Excellence tylko z utwardzonym zawieszeniem i obszyciem tapicerki czerwoną nitką.
grexons napisał(a):Coś tam już potrafię jeździć samochodem i sam umiem dostosować sposób jazdy do warunków typu nawierzchnia itp.
Absolutnie nie neguje tego że warto wziąć dcc, ale i bez tego można czerpać przyjemność z jazdy
marekwar napisał(a):W realnym życiu na tylnej kanapie siedzi czasem kobieta w ciąży albo teść / dziadek z kiepskim klejem do protez.
Często na prawym fotelu z przodu siedzi miłość życia pijąca gorącą kawę z Mac'a i robi sweet focie tym z tyłu.
Z zawieszeniem FR będzie ciężko.
flito napisał(a):Peter, ale omawiales w salonie ta konfigurację? masz już finalna cenę z rabatem?
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości