Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra dsg6 vs dsg7

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez freak13 » 3 lutego 2019, 09:51

Witajcie,
Tak szukałem na forum, ale nie znalazłem wystarczających informacji. Zastanawiam się nad Cuprą wersja ST i raczej 4drive. Mam do wyboru dwie, rok produkcji taki sam, tylko że jedna modelowo 2018 (jest to demo z małym przebiegiem), a druga 2019 (jest to nówka). Wyposażenie również podobne, różnica jest w głośnikach: 2018 - SSS, 2019 – Beats i ten 2018 na dodatkowo ten przedni „radar”. Największą różnicą jest skrzynia i o to właśnie chciałbym się zapytać: 2018 ma dsg6, a 2019 ma dsg7 (oczywiście poza ceną 12 k różnicy między nimi). Czy ma ktoś może jakieś doświadczenie/porównanie odnośnie tych skrzyń? Jakieś wrażenia/opinie... Czy ktoś w Cuprach z dsg6 miał do tej pory jakieś złe doświadcczenia z tą skrzynią i oczywiście jakie przebiegi ma wykręcone. Jeżdżę „normalnie” i zależy mi na bezawaryjnym użytkowaniu. Może co również jest ważne, kupuje z zamiarem dłuższego użytkowania >5 lat. Czy osoby w temacie „Cuprowym” czy doświadczeniu ze skrzyniami dsg mogłyby się wypowiedzieć.
Zobacz Profil
freak13
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 grudnia 2015, 22:16
Region: podlaskie
Auto: FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez GazMajster-G1 » 3 lutego 2019, 13:32

Brałbym z radarem , bo to super sprawa. Skrzynie dsg6 były montowane najpierw bo dsg 7 nie były przygotowane do przeniesienia takiej mocy , być może poprawili dsg 7 ( generalnie podobno dsg6 jest mocniejsza,) być może na dsg 7 auto jest minimalnie bardziej oszczędne .
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez Pawel20053 » 3 lutego 2019, 15:15

GazMajster-G1 napisał(a):Brałbym z radarem , bo to super sprawa. Skrzynie dsg6 były montowane najpierw bo dsg 7 nie były przygotowane do przeniesienia takiej mocy , być może poprawili dsg 7 ( generalnie podobno dsg6 jest mocniejsza,) być może na dsg 7 auto jest minimalnie bardziej oszczędne .


Kolego dsg 7 biegów w cuppprze to zupełnie inna skrzynia niż 7 biegowe DQ200 montowane w innych leonach
Moje Ex:
- Calibra 2,0 :) (pierwszy własny pojazd)
- BMW E34 3,0i V8 218KM
- Audi S6 C5 4,2 V8 340KM
- Volvo S60 2,4i
- Audi A8 3,7 V8 280KM
Aktualna:
- Honda CBR 1000rr 172KM
- Leon ST FR 1,8tsi
Zobacz Profil
Pawel20053
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 stycznia 2018, 08:18
Lokalizacja: Puck
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez mrcn » 3 lutego 2019, 15:25

Ja miałem chyba jedyną na tym forum awarię dsg6 przy 35tys. km (wymiana na nową na gwarancji). Odnośnie różnic - jeździłem Atecą Cuprą w zeszłym tygodniu i jak dla mnie dsg7 nie szarpie tak jak dsg6 (płynniejsze zmiany i redukcje) - ale co kto lubi, niektórym to się podoba ;) Jakbym miał wybór - wolałbym dsg7 (zwłaszcza jak się sporo jeździ w trasy).
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mrcn
Sport
Sport
 
Posty: 298
Dołączył(a): 8 września 2015, 16:32
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez ramzei » 3 lutego 2019, 18:08

Jak tylko pozbyli się "okazjonalnego" duszenia zmiany biegu z 3 na 2 jakie jest w DSG6 to bez zastanowienia brałbym z DSG7 ;)
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez sql » 3 lutego 2019, 18:37

Ja mam 7 i nie trafiłem dotychczas na jakieś głupie numery ze strony oprogramowania/mechaniki.
Wie ktoś w ogóle jak wyglądają różnice w przełożeniach między 6 i 7?
Ja mam mniej więcej takie obroty:
- 100km/h ~ 1750rpm,
- 120km/h ~ 2150rpm,
- 160km/h ~ 2900rpm,
Zobacz Profil
sql
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez freak13 » 3 lutego 2019, 18:47

Dziękuje za informacje, jeżeli ktoś jeszcze może niech dopisze. Póki co nie mam gdzie przetestować na żywo jednej, jak i drugiej (nie ma do jazdy). Tą nową DQ381 to ja mam aktualnie w FR (wersja 2.0 tsi 190 km). Mimo, że taka sama skrzynia byłaby w Cuprze to przypuszczam, że ze wzgledu na inny "charakter" samochodu - Cupra a FR- plus 4drive to jej praca/zachowania może być inne :roll: . W FR chodzi gładko i w miarę płynnie. Przyzwyczaić się trzeba do jej charakteru - podczas normalnej jazdy szybko wrzuca wyższe biegi, co skutkuje bardzo niskimi obrotami, nawet rzędu 1000 rpm. Z kolei po włączeniu trybu Sport, jakoś tak dziwnie przeciąga te biegi, a generowany odgłos silnika jest taki sobie :shock:
Zobacz Profil
freak13
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 4 grudnia 2015, 22:16
Region: podlaskie
Auto: FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez Limak9 » 3 lutego 2019, 18:56

Compsport swapuje 7B dsg w mocniejszych projektach wiece pewnie znosi więcej niż 6b dsg.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez mczelny2401 » 3 lutego 2019, 19:23

To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez kaCuCh » 3 lutego 2019, 20:35

mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez Krzyzak » 3 lutego 2019, 22:43

Nie kupiłbym auta demo - pamiętam jak mi pracownik salonu pokazywał co potrafi cupra na takim aucie :)
Podobnie traktuje ją niemal każdy tester... inne auta demo zresztą też.
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez Limak9 » 4 lutego 2019, 00:10

kaCuCh napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019

Wcześniej już były w golfach te skrzynie montowane DQ380 i DQ381 w 4Drive
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez kaCuCh » 4 lutego 2019, 06:19

Limak9 napisał(a):
kaCuCh napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019

Wcześniej już były w golfach te skrzynie montowane DQ380 i DQ381 w 4Drive
Ale w Leonach nie były.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez jedreg » 11 lutego 2019, 11:49

Cupre z DSG6 mialem tylko przez dwa dni i kilka jazd probnych. W swojej mam DSG7. W obu zmiana biegów była płynna, o niebo lepsza niz w starej DSG6 (DQ250 w 200-konnej A3). W aktualnym uzytkowaniu nie wrocilbym do 6 biegowej bo 7ka wchodzi juz od 65km/h nawet w miescie co przy tak elastycznym silniku przeklada sie nieco na spalanie (ok ok, wiem to temat tabu, mnie tez srednie w miescie nie schodzi ponizej 15L/100). Na autostrade zas dodatkowy bieg jest idealny. Zmiana sekwencyjna (łopatkami) jest bezbłędnie synchronizowana, zero szarpniec tylko zmiana wysokosci tonu pracy silnika i pozycji wskazowki na obrotomierzu, "rev-matching" rewelacyjny. Więc skrzynia w codziennej jezdzie sprawia sie 3ci miesiac genialnie, choc dla niektorych z perspektywy jazdy sportowej moze byc nieco nudnawo ;)
Zobacz Profil
jedreg
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 9 lipca 2018, 10:32
Region: małopolskie
Auto: Cupra 300 ST 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez GazMajster-G1 » 11 lutego 2019, 20:37

czy skrzynia DSG7 ma suche czy mokre sprzęgła ?
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez mczelny2401 » 11 lutego 2019, 20:43

Ta nowa w silnikach 2.0 ma mokre
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez GazMajster-G1 » 11 lutego 2019, 22:23

no to może trochę pochodzi , bo stare skrzynie dsg7 miały suche sprzęgła i to nie jeździło zbyt długo.

tyle ,że VW w swoich nowinkach zawsze jakąś lipę strzeli , i dopiero po 2-3 latach jest to trochę dopracowane.

Ciekawe czy ktoś ma nową dsg7 po jakimś sporym przyroście mocy i pałowaniu . i jak to wytrzymuje , podobno dsg7 nowa to mniejsza wersja DQ500 - a DQ500 -bynajmniej na ruskich forach nie wytrzymuje zbyt długo.

z drugiej strony , jak się kupuje nowe auto to się o tym nie myśli bo jest gwarancja. Ja swoje auto będę trzymał jeszcze może rok i sprzedaje z przebiegiem 70 000 -80 000 km. więc brałem co było , i za bardzo się nie zastanawiałem nad trwałością .
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez mczelny2401 » 12 lutego 2019, 08:00

Nowa w Leonie ale jak już pisali koledzy wcześniej montowania w VW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez miroA3 » 12 lutego 2019, 08:24

w leonie tez nie jest nowa,
nowa jest w cuprze

a od dawien dawna jest w s3 i potem w golfieR
o roznych mocnych dieslach calego koncernu nie wspominajac..

nie jest to zadna nowinka, znaczne,bezawaryjne podniesienie mocy tez nie jest zadna nowoscia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1697
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZ 2.0

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez GazMajster-G1 » 15 lutego 2019, 01:54

ma ktoś tabele z przełożeniami tych skrzyń w leonie ?

dla ciekawych : https://forum.vw-passat.pl/topic/58186- ... g6-a-dsg7/

-- 15 lutego 2019, 01:54 --

czy ten model jest po liftowy , czy przed liftowy , a jaka jest skrzynia ?

https://allegro.pl/ogloszenie/seat-leon ... 7843342839
Zobacz Profil
GazMajster-G1
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 3 grudnia 2016, 14:32
Auto: LEON CUPRA ST 290
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez kaCuCh » 15 lutego 2019, 06:11

To jest MY18 z DSG6
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

Postprzez Kanisz » 20 lutego 2019, 02:36

Nie wiem jak to jest w Seacie ale już dawno byly mokre i suche DSG, tylko mokre dedykowane byly do mocniejszych silnikow oraz sportowych natomiast suche do słabszych aut drogowych.

Tekst autorstwa Wojciecha Frelikowskiego:
Od kilku lat karierę robi przekładnia dwusprzęgłowa. Taka skrzynia biegów jako pierwsza na rynku pojawiła się na początku tego wieku w samochodach Volkswagena, choć wcześniej spotykana była w autach rajdowych i w wyścigowych modelach Porsche. Chodzi o przekładnię DSG (Direct Shift Gearbox - z ang. skrzynia z bezpośrednim przełożeniem). Obecnie takie skrzynie występują już u wielu producentów, m.in. w autach marek koncernu Volkswagena, a także w BMW czy Mercedesach AMG lub Renault (np. Megane i Scenic).


Skrzynia dwusprzęgłowa jest to połączenie skrzyni mechanicznej i automatycznej. Skrzynia może działać w pełnym trybie automatycznym, jak i z funkcją umożliwiającą manualne przełączanie biegów.
Najważniejsza cechą konstrukcyjną tej przekładni są dwa sprzęgła, czyli tarcze sprzęgłowe, które mogą być w wersji suchej (słabsze silniki) lub mokre, pracujące w kąpieli olejowej (mocniejsze silniki). Jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste oraz bieg wsteczny, drugie sprzęgło obsługuje biegi parzyste. Z tego powodu można mówić o dwóch równolegle przełączanych skrzyniach biegów zamkniętych we wspólnej obudowie.

Oprócz dwóch sprzęgieł są jeszcze po dwa wałki sprzęgłowe i po dwa wałki główne. Dzięki takiej konstrukcji kolejny, wyższy bieg cały czas jest gotowy do natychmiastowego uaktywnienia. Auto jedzie np. na trzecim biegu, ale bieg czwarty jest już wybrany, lecz jeszcze nieaktywny. Po osiągnięciu momentu obrotowego idealnego do zmiany biegów otwiera się sprzęgło nieparzyste odpowiedzialne za realizację trzeciego biegu, podczas gdy sprzęgło parzyste zamyka się w celu uaktywnienia biegu czwartego, czyli koła na osi napędowej cały czas odbierają moment obrotowy z silnika. Proces przełączania biegów zajmuje około czterech setnych sekundy, czyli krócej niż trwa mrugnięcie powieką.
Niemal wszystkie przekładnie dwusprzęgłowe są wyposażone w dodatkowe tryby pracy, np. sport.

Zdaniem eksperta
Witold Rogowski, sieć ProfiAuto:

- W przekładni dwusprzęgłowej nie występuje przerwanie przepływu momentu obrotowego. Dzięki temu samochód ma bardzo dobre przyspieszenie. Poza tym silnik pracuje on w optymalnym zakresie momentu obrotowego. Do tego dochodzi jeszcze jeden atut - zużycie paliwa jest w wielu przypadkach mniejsze niż w przypadku skrzyni manualnej. Wreszcie skrzynie dwusprzęgłowe są bardzo trwałe. Jeśli użytkownik pilnuje wymiany oleju co 60 tys. km, to praktycznie są nie do zdarcia. Jednak na rynku wtórnym spotkane są auta, w których podkręcono licznik i w takim przypadku trudno o zachowanie prawidłowego okresu serwisowania takiej przekładni. Zresztą [b]można się też natknąć na samochody, w których tych przeglądów nie przestrzegano i skrzynia jest po prostu wyeksploatowana. Zagrożeniem dla tych przekładni jest także uszkodzenie dwumasowego koła zamachowego, bo wtedy niepożądane drgania są przenoszone na mechanizm skrzyni[/b].

-- 20 lutego 2019, 02:36 --

GazMajster-G1 napisał(a):ma ktoś tabele z przełożeniami tych skrzyń w leonie ?

dla ciekawych : https://forum.vw-passat.pl/topic/58186- ... g6-a-dsg7/

-- 15 lutego 2019, 01:54 --

czy ten model jest po liftowy , czy przed liftowy , a jaka jest skrzynia ?

https://allegro.pl/ogloszenie/seat-leon ... 7843342839


Cupra ST370 carbon to model MY18 z DSG6 tuningowana przez ABT
ale dziwna ta oferta bo auto bylo oferowane za 210tys a tu chcą 225tys i pokazują czerwone a w opisie piszą że sprzedają niebieskie.
Za 262tys mozna kupic Cuprę ST MY19 z DSG7 o mocy 521KM tuningowaną przez niemieckiego tunera Siemone Racing
Zobacz Profil
Kanisz
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: inny


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], bober841 i 3 gości

cron