woolf napisał(a):Podobno aktualne skrzynie dwusprzęgłowe, aby ograniczyć zużycie sprzęgieł są zaprogramowane na bardziej szarpaną jazdę niż wcześniejsze modele. Poza DSG (Karoq 1.5 TSI) jechałem tradycyjnym automatem (mazda 3) oraz nowoczesnym CVT (Civic) i pomimo mniej sportowych wrażeń komfort w konstrukcjach nie dwusprzęgłowych był wyższy.
Są różne dwusprzęgłowe konstrukcje, w aktualnie ujeżdżanej DSG7 (DQ381) jazda jest całkowicie płynna na wszystkich przełożeniach w trybie drive i sport, i nawet przy sekwencyjnym wymuszeniu łopatkami. Tylko przy gwałtownym otwarciu przepustnicy potrafi szarpnąć przy redukcji o 2 biegi w dół (ale na to przecież czekamy) albo w trybie eco (gdy skrzynia wrzuca bieg jałowy by auto się toczyło, wtedy jest lekka zwłoka między dociśnieciem gazu a odczuwalną zmianą prędkości - ale taki był zamysł tego trybu - szarpania jako takiego dalej nie wyczujesz). W porównaniu do A3 z DSG6 (DQ250) to tam faktycznie poszarpywało nawet gdy auto było młode a wrzucenie wstecznego dawało czasem efekt rodeo