przez karlos » 15 maja 2020, 19:20
Aktualnie obowiązują dwa przepisy dotyczące odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - dotyczy tylko konsumentów, osób fizycznych:
- 14 dniowy termin w przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi, więc tylko u sprzedawcy. Każde ASO i Salon to oddzielna firma sprzedająca auto / usługi i praktycznie nie ma możliwości prawnej by domagać się czegololwiek od importera / producenta. VW Polska jest tylko "pomocą".
- 30 dniowy termin odpowiedzi, art. 7 ustawy o prawach konsumenta:
Art. 7a 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.