Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Start & Stop

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Start & Stop

Postprzez pinkibass » 17 maja 2016, 10:06

Trochę wymyślacie koło na nowo Panowie :)

Po znajomości streszczę Wam dyskusję z jednego z wątków o TSI:
- tak, jest chłodzenie cieczą (dodatkowa elektryczna pompka) turbiny po wyłączeniu jeśli osiągnęła wysoką temperaturę
- nie, nie jest to wystarczające zabezpieczenie przed przysmażaniem oleju po nagłej utracie smarowania po zgaszeniu silnika z rozpędzoną i gorącą turbiną.

Nie ma za co ;)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Reklama

Re: Start & Stop

Postprzez wsowa » 17 maja 2016, 21:00

Czyli co? turbo bezpieczne? zarówno przy gaszeniu ręcznym jak i S&S?
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez pinkibass » 17 maja 2016, 21:22

Niestety nie - drugi punkt mojego poprzedniego posta (może napisałem niejasno?) mówi coś innego - samo chłodzenie wodą to za mało i główny problem, czyli nagły zanik obiegu oleju, dalej występuje.

Wiadomo - lepsze to niż nic ale wg informacji które kiedyś tam były w jednym z wątków, nie można stwierdzić że to rozwiązuje problem. Nie pamiętam w którym wątku toczyła się dyskusja.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Start & Stop

Postprzez Michal_ts » 21 maja 2016, 20:44

Start/Stop jest tak samo bezpieczny dla silników z turbo jak olej longlife :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michal_ts
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 kwietnia 2016, 17:37
Auto: Leon CUPRA ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez blader666 » 6 czerwca 2016, 15:06

Weźcie jeszcze pod uwagę, że w przypadku Cupry jazda 200 nie jest pałowaniem, ani katowaniem. Żeby ten silnik dostał zadyszki, trzeba pogonić go znacznie mocniej.
Poza tym ja również pytałem się w serwisie o turbinę, bo chciałem założyć turbo timer, ale mi powiedzieli, że nie ma takiej potrzeby, bo turbina ma dodatkowe wodne chłodzenie.
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez janek1988 » 6 czerwca 2016, 15:38

ehehe, na Cupre działają inne prawa fizyczne. No prosze Cię.. Turbo działa tak samo w każdym samochodzie, czy to jest 1.0l 3cyl forda, czy V8 biturbo czy cupra ze swoim 2.0 R4.

Nie wiem ile prawdy w chłodzeniu wodnym, ale chyba nie do końca te stwierdzenie jest prawdziwe.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Cobra_o7o » 6 czerwca 2016, 21:33

S&S jest bo daje to punkty do ekologii przez samą swą obecność (bez możliwości stałego wyłączenia), to daje wymierne korzyści producentowi. Rozwiązanie polegające na chłodzeniu turbosprężarki wodą po unieruchomieniu silnika ma niwelować skutki odcięcia smarowania rozgrzanego turbo. Osobiście traktuję je trochę jak tych wszystkich asystentów - pasa ruchu czy awaryjnego hamowania - gdy kierownik zawiedzie i doprowadzi do sytuacji, w której system zadziała to ten ograniczy skutki "awarii" kierownika.
Proponuję tak właśnie traktować patent chłodzenia wodą układu doładowania a z pewnością odwdzięczy się dłużą bezawaryjnością.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Cro0lick » 7 czerwca 2016, 06:40

Zgadzam się z Cobra_o7o, lepiej chuchać na zimne. To znaczy na chłodzone :) I nawet jeśli dla Cupry 200kmh to mniejsze (chociaż turbo pewnie trochę się już grzeje) pałowanie niż dla słabszych silników to zawsze lepiej, żeby silnik od razu nie gasł po zatrzymaniu.

A wracając do start&stop: U nas w PL raczej ludzie narzekają na ten system (ze mną włącznie), bo oszczędności na paliwie są znikome i główny argument to większe koszty ewentualnych napraw (np. turbo) niż oszczędzonego paliwa. ALE w innyc krajach na zachód od nas dopasowanie do wyśrubowanych norm emisji spalin pozwala sporo zaoszczędzić na podatkach po stronie kierowcy/właściciela. I chyba właśnie dlatego tak dużo ludzi jeździ na zachodzie (nie tylko niemcy) dieslami - to nie tylko kwestia przebiegów. Niestety nie znam szczegółów - może ktoś jest bardziej w temacie? Jestem ciekaw jak bardzo opłaca się klientowi kupić auto z S&S i ACT żeby oszczędzać każdą kroplę paliwa? Wydaje mi się, że oszczędności są rzędu dziesiątek EUR miesięcznie i to już inaczej siękalkuluje w odniesieniu do np. naprawy turbo po jakimś czasie.
Zobacz Profil
Cro0lick
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 kwietnia 2016, 07:52
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez EDITH » 15 czerwca 2016, 20:19

Ja mam Start & Stop zawsze go wyłączam każde uruchomienie silnika skraca jego żywotność. Mniej się zużywa rozrusznik akumulator bardzie też cierpi rozrząd szczególnie jeśli jest łańcuch . A poza tym chce się wykonać szybki start po Start & Stopie nie można tego zrobić , silnik potrzebuje czasu aby się uruchomił i turbina się rozkręciła .
Kiedyś jak chciałem zrobić szybki start to silnik zgasł mi na światłach.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
EDITH
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 27 września 2015, 14:18
Lokalizacja: śląsk
Auto: seat leon
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Start & Stop

Postprzez night » 17 lutego 2017, 22:18

Kontynuując stary wątek (stałem się posiadaczem x-perience'a) dla mnie SS to nie tyle uporczywe ustrojstwo (bo jest...) co w pewnych sytuacjach stanowi bardzo duże zagrożenie dla bezpieczeństwa. Swoją drogą zastanawiam się czy prowadzą statystyki odnośnie takich przypadków. Dam przykład, który możliwe, że przerabialiście. Wyjazd z garażu z rana i niepita kawa (zapomniałem wyłączyć SS). Drogę mam akurat taką, że bez świateł dojeżdzam do miejsca gdzie muszę skręcić z prawego pasa w lewo, a na wprost jedzie "kolumna". Widzę przesmyk i wciskam gaz. Niestety, miałem radio głośno i zapomniałem o SS. Zabrakło 1-1,5 sekundy. Zonk z innym autem z naprzeciwka.... Abstrakutaszę od "wymuszenia" itp. to może się stać coś złego. Niby doświadczony kierowca i tak ogarnie w tą sekundę, że auto nie rusza i wciska hamulec, ogarniając, że SS był włączony to zawsze może być taki poranek, że nie damy rady.
Zobacz Profil
night
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 17 lutego 2017, 22:05
Lokalizacja: Toruń
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez marpit » 18 lutego 2017, 12:47

night jakieś kosmiczne rzeczy piszesz, rano po wyjeździe z garażu ten system się nigdy nie włączy. U mnie nawet po 3-4 km nic sie nie dzieje a najczęściej zauważam to na pierwszych światłach po 9 km. Musi zadziałać parę czynników na pewno, pewnie też i tmp oleju...
Co do niebezpieczeństwa to na każdej krzyżowce jest on niebezpieczny w zależności od sytuacji. Czasami jest tak debilny że dojeżdżam do świateł i 0,5 s i włącza się zielone.
Jest to kolejny system do robienia dobrej kasy na samochodach i tyle.
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez ramzei » 18 lutego 2017, 12:51

Ja tam nie mam problemów z S&S- nauczyłem się go używać, mam manuala dlatego jest to łatwiejsze. Sprzęgło puszczane kiedy wiem że będę stał dłużej niż 1min. Natomiast jak moja żona jeździ... W korku czy po zjeździe z autostrady "zapomina" a człowiek tyle się na tłumaczy...
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Niuch » 18 lutego 2017, 20:33

Nie znam dokładnie szczegółów, jakie warunki muszą być spełnione, aby SS się włączył, jednakże zauważyłem ciekawą sprawę. Zazwyczaj wyłączam SS od razu po odpaleniu silnika, ale czasami zdarza się zapomnieć. I zaobserwowałem, że potrafi mi zadziałać, nawet gdy płyn chłodzący ma ledwo co 70*C, natomiast po Krakowie, mam w pełni rozgrzany silnik (olej i płyn), jadę w korku, staję i nic, SS nie działa. I zaczynam się zastanawiać, dlaczego :) Raz się włączy, kiedy kompletnie tego nie chcę, a raz się nie włączy, kiedy właśnie powinien.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez miroA3 » 18 lutego 2017, 20:43

a jak była wtedy temperatura na zewnątrz ? ( po naszemu na polu )
jak jest za niska, to SS nie działa

jesli klimatyzacja wymaga ciaglego zasilania to nie zadziala
jesli w dieslu wypala sie DPF to nie zadziala
jak jest slaby akumulator, to jest to pierwsza rzecz ktora zostaje przez kompa " odcieta " tak jak np podswietlenie klamek itd
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez Niuch » 18 lutego 2017, 20:48

Po mojemu na dworze :D jednake przyzwyczaiłem się, że niektórzy wychodzą na pole w mieście :D

Było na pewno powyżej 0, bo deszcz padał. Odnośnie klimatyzacji nie potrafię tego stwierdzić, zwykle mam nastawioną na 19-20. Mam benzyne, brak problemu z dpfem. Aku niemalże nowy. Dlatego mnie to zastanawia coraz bardziej ;)
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Cobra_o7o » 18 lutego 2017, 21:05

Niuch napisał(a):Po mojemu na dworze :D jednake przyzwyczaiłem się, że niektórzy wychodzą na pole w mieście :D

To nie tak...
"Na pole" wychodzą PANY, bo gdzie mają wychodzić skoro mieszkają we dworze?
"Na dwór" idą CHŁOPY, no bo skoro mieszkają na polu...
To tak BTW.

Drugie BTW, system to Stop&Start bo on ma zatrzymywać i uruchamiać silnik, a nie odwrotnie.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 18 lutego 2017, 21:30

SS jest tylko po to aby wyliczenia w excelu się zgadzały u europejskich biurokratów dot emisji co2. Dla zwykłego użytkownia jest on bezużyteczny i powodujący usterki.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Niuch » 18 lutego 2017, 21:42

Cobra_o7o napisał(a):Drugie BTW, system to Stop&Start bo on ma zatrzymywać i uruchamiać silnik, a nie odwrotnie.


Jak zwał tak zwał, każdy wie o co chodzi. Chociaż wszędzie figuruje to jako nazwa Start/Stop ;)
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 18 lutego 2017, 22:01

System jest nazywany różnie, zależy od producenta. Start-stop, stop&start, co za różnica. Najbardziej wkurzający jest w 2.0 TDI, w benzynach tak nie czuć tego rozruchu choć ja i tak od razu odłączam, ale czasem człowiek zapomnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Niuch » 18 lutego 2017, 22:34

Najgorsze jest to, że potrafi zadziałać jak się dotaczam do skrzyżowania, próbuję skręcać kierownicą i zonk - wspomagania nie ma, silnik nie pracuje ... Tylko ekoterroryści mogli to wymyślić.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 18 lutego 2017, 23:06

Jak szarpniesz mocniej kierą to się włączy silnik :p
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 19 lutego 2017, 09:45

Ja w swoim leonie generalnie nie używam SS, w sumie 90% jazdy mam trasę więc siłą rzeczy nie ma jak. Gdy wjeżdżam do miasta wyłączam. No chyba że są sekundniki na krzyżówce i widzę że będę stał 2 minuty. Najbardziej irytuje mnie że po każdym odpaleniu auta trzeba to wyłączać.
Skoda to nie seat tak w 100%, ale koledze w nowej fabii (1,5 roczna) po przebiegu 30kkm rozleciał sie cały ten SS - auto np nie odpalało mu na środku skrzyżowania (SS nigdy nie wyłączany i jazda po mieście w jego przypadku). Szczegółów nie znam co tam zawiniło czy rozrusznik czy coś innego. Wiem że bez lawety nie poszło.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez feels3 » 19 lutego 2017, 10:16

Raz mialem taka sytuacje ze dojezdzalem do glownej drogi i chcialem sie szybko wlaczyc do ruchu, dosc dynamicznie jechalem, zaczalem hamowac i zerkac czy jest gdzie sie wcisnac, praktycznie juz nie mialem predkosci i bylem tuz przy glownej drodze i dziad wylaczyl mi silnik ulamek sek przed tym jak chcialem dodac gazu. Zatrzymalem sie doslownie na ulamek sekundy...kiedy odpalil to mnie wystrzelilo do przodu bo mialem gaz w podlodze.

Prawie wpadlem pod pedzace auto. Moze i sam moj manewr nie byl przemyslany, ale S&G zabralo mi te cenne 2sek ktorych potrzebowalem planujac manewr jak jeszcze zblizalem sie glownej. Na szczecie mam wylaczonoe to ustrojstwo pernamentnie. Nie trzeba nowego softu, wystarczy vcds jakby ktos sie zastanawial.
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 19 lutego 2017, 11:12

Polecam VCDS i "wyłączenie" start stop. Od miesiąca mam święty spokój ;)
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez michal99 » 19 lutego 2017, 11:16

A w ASO jeśli dobrze się z nimi żyje zrobią coś takiego jeśli auto jest nadal na gwarancji?
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 19 lutego 2017, 11:36

Raczej nie.
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 19 lutego 2017, 12:07

Pytałem przy okazji dezaktywacji syntezatora- nie robią takich rzeczy. Może trzeba przyjechać z bombonierką.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez ramzei » 19 lutego 2017, 19:45

feels3 napisał(a):Raz mialem taka sytuacje ze dojezdzalem do glownej drogi i chcialem sie szybko wlaczyc do ruchu, dosc dynamicznie jechalem, zaczalem hamowac i zerkac czy jest gdzie sie wcisnac, praktycznie juz nie mialem predkosci i bylem tuz przy glownej drodze i dziad wylaczyl mi silnik ulamek sek przed tym jak chcialem dodac gazu. Zatrzymalem sie doslownie na ulamek sekundy...kiedy odpalil to mnie wystrzelilo do przodu bo mialem gaz w podlodze.

Prawie wpadlem pod pedzace auto. Moze i sam moj manewr nie byl przemyslany, ale S&G zabralo mi te cenne 2sek ktorych potrzebowalem planujac manewr jak jeszcze zblizalem sie glownej. Na szczecie mam wylaczonoe to ustrojstwo pernamentnie. Nie trzeba nowego softu, wystarczy vcds jakby ktos sie zastanawial.


Noo w manualu to nie możliwe bo trzeba wciśnąć sprzęgło... Więc każdy taki zabieg wymaga wrzucenia biegu. Czy to w dsg wyłącza silnik jak się jeszcze toczy?
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 19 lutego 2017, 19:56

W manualu też wyłącza ale musimy się toczyć na luzie, dlatego zanim wciśniemy sprzęgło i wrzucimy jedynkę to silnik się już uruchomi i takich sytuacji nie ma
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Niuch » 19 lutego 2017, 20:43

W dsg w momencie toczenia się potrafi wyłączyć silnik. Tylko idiota mógł to tak wymyślić. Żeby było eko ...
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 19 lutego 2017, 20:56

Dokładnie, w DSG silnik jest wyłączany przy prędkości 3, 4 km/h. z delikatnie wciśniętym hamulcem
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez adbur » 12 marca 2017, 09:24

Szanowne grono forumowiczów :)
Mam zapytanie czy z napisem "Usterka: system Start & Stop" zapala wam się kontrolka EPC (u mnie tak się dzieje i nie wiem czy to z powodu s&s czy coś innego )?

-- 12 marca 2017, 09:24 --

adbur napisał(a):Szanowne grono forumowiczów :)
Mam zapytanie czy z napisem "Usterka: system Start & Stop" zapala wam się kontrolka EPC (u mnie tak się dzieje i nie wiem czy to z powodu s&s czy coś innego )?


Słaby AQU- przejechałem ponad 170kilometrów i zero błędów - auto stało tydzień nieużywane w salonie zanim je odebrałem to prawdopodobna przyczyna (chyba że coś żre prąd).
Zobacz Profil
adbur
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 7 marca 2017, 06:00
Lokalizacja: ZST
Region: zachodniopomorskie
Auto: Ateca
Silnik: benzyna inny

Re: Start & Stop

Postprzez rastro » 20 marca 2017, 09:20

Blad napisał(a):Dokładnie, w DSG silnik jest wyłączany przy prędkości 3, 4 km/h. z delikatnie wciśniętym hamulcem


A to bardzo ciekawe... bo u siebie zauważyłem że da się tak trzymać pedał hamulca żeby auto stało i silnik się nie wyłączał... ale trzeba do tego mieć sporo wyczucia, trochę lżej i auto zaczyna się toczyć a ciut mocniej i silnik gaśnie. (trochę zakres działania jest za wąski jak dla mnie więc raczej staram się wyłączyć ten feature)
Zobacz Profil
rastro
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 marca 2017, 09:13
Auto: Leon III ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 23 sierpnia 2017, 16:58

Blad napisał(a):Polecam VCDS i "wyłączenie" start stop. Od miesiąca mam święty spokój ;)
jak to zrobiłeś za pomocą VCDSa? Zmieniając napięcie na aku czy też jest jeszcze inny sposób jak to wyłączyć.
Mógłby ktoś podesłać ew. adaptację jak to zrobić.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 25 sierpnia 2017, 09:12

Już nie pamiętam, ale zmieniłem napięcie aku chyba z 9.6 na 12. Wiem że u mnie nie było tej opcji z temperaturą więc zrobiłem to napięciem
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez tatian » 25 sierpnia 2017, 18:40

O napięciu wiem, ale nie wiem czy wtedy wszystko będzie ok stąd pytam o inny sposób.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 25 sierpnia 2017, 21:36

U mnie wszystko jest ok. Poprostu na FISie pojawia się ikonka że nie ma warunków do wyłączenia silnika z tytuły start-stop i tyle.
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Aremzi » 30 sierpnia 2017, 17:28

Ostatnio zauważyłem pewną przypadłość u siebie. W momencie podjeżdżania do skrzyżowania czy do świateł zdarza się, że silnik bez mojej wiedzy zgaśnie, a kiedy chce ruszać wyskakuje mi komunikat: "uruchom silnik ręcznie". Miałem tak również przy wyłączonym start/stop. Nie wiem skąd to się bierze, nie jest to częste, bo sytuacja miała miejsce kilkukrotnie w ciągu 3 miesięcy, ale ostatnio się nasila.
Nie wydaje mi się, żebym tak delikatnie i wolno na biegu podjeżdżał, że mi na biegu gaśnie, bo nie czuje szarpnięcia. po prostu jestem zaskoczony, zresztą kierowcy za mną też... Gorzej kiedy sytuacja będzie miała miejsce przy szybkim manewrze skrętu w lewo...
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aremzi
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 8 czerwca 2017, 17:29
Auto: Leon ST FR 1.4
Silnik: benzyna 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Winiar » 31 sierpnia 2017, 06:59

tak się może dziać jak podjeżdzasz w zasadzie toczysz się do swiateł na luzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Winiar
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 15 września 2014, 06:29
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez B3N » 3 listopada 2017, 12:14

Ostatnio doszły mnie słuchy o "inwersji" przycisku START-STOP. Otóż w niektórych samochodach da się zamienić działanie przycisku, czyli odwrócić jego funkcje. Mianowicie przycisk START/STOP włącza a nie wyłącza system. Czy wie ktoś jak to zrobić, koszernie i czy jest to możliwe?
Wiem, że niektórzy robią tricki zmieniając parametry przy którym S/S działa, żeby oszukać system żeby się nie włączał bo warunki nie są spełnione, a czy da się to zrobić inaczej? Na zasadzie odwrócenia funkcji działania przycisku w domyślnym ustawieniu?
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez Eldar » 3 listopada 2017, 12:26

Chyba tylko w Audi można odwrócić. Jak jesteś z okolicy Krakowa/ Wadowic to mogę się podłączyć pod auto i zobaczyć.
Jeśli nie ma to pozostaje wyłączenie na stałe przez zmianę minimalnego napięcia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Eldar
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 14 sierpnia 2017, 19:58
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Region: małopolskie
Auto: Ibiza FR 6j
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez szadubaba » 3 listopada 2017, 14:59

Ten system to przeklenstwo, w DSG jak auto sie delikatnie toczy juz gasi silnik, na skreconych kolach rowniez - nie powinno sie to wlaczac gdy kola sa skrecone tak uwazam.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 3 listopada 2017, 15:46

W manualu też gaśnie jak auto się toczy. Jak szarpniesz mocniej kierownicą to silnik się sam włączy. Ja przed zakupem gdzieś przeczytałem, że w trybie Cupra ten system nie działa, a tu rozczarowanie. W trybie cupra komputer marnuje paliwo, żeby wydech prykał przy zejściu z obrotów, a s&s dalej działa... Bezsens.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez chlorek » 3 listopada 2017, 15:59

Da się ustawić tak aby zapamiętał na stałe po zgaszeniu auta;
1. Gasisz auto z włączonym i odpalasz z włączonym.
2. Gasisz auto z wyłączonym i odpalasz z wyłączonym.
Trzeba tylko pobawić się z wartościami. Na życzenie kolegi w Audi wyłączyłem na stałe. Jak dobrze pamiętam trzeba mieć vingen aby odblokować możliwość ingerencji w tej grupie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Start & Stop

Postprzez shreku » 21 listopada 2017, 23:58

maciek89 napisał(a):W manualu też gaśnie jak auto się toczy. Jak szarpniesz mocniej kierownicą to silnik się sam włączy. Ja przed zakupem gdzieś przeczytałem, że w trybie Cupra ten system nie działa, a tu rozczarowanie. W trybie cupra komputer marnuje paliwo, żeby wydech prykał przy zejściu z obrotów, a s&s dalej działa... Bezsens.
W automacie w trybie skrzyni sport - nic nie gasnie :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 2 stycznia 2018, 19:02

Odświeżę troszkę temat, bo chciałem spytać czy może próbował ktoś takiej metody ?
Ciekawi mnie czy zadziała w MY17, bo nie jest jakoś bardzo skomplikowane.

https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 3 stycznia 2018, 09:51

Po co grzebać w kabelkach jak VCDSem jesteś w stanie zrobić to samo i w każdej chwili proces możesz odwrócić z dwie minuty
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez biz0n » 3 stycznia 2018, 15:26

Nie znalazłem nigdzie procedury odwrócenia funkcjonowania SS, podpowiedz coś więcej kolego, jakiś link :?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biz0n
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 10 lipca 2017, 21:02
Region: śląskie
Auto: Seat Leon Xcellence
Silnik: CZCA 1.4

Re: Start & Stop

Postprzez Blad » 4 stycznia 2018, 09:01

Nie ma możliwości odwrócenia działania SS.
Możesz tylko zmienić temperaturę lub napięcie i SS będzie nie aktywny.
O odwróceniu procesu pisałem w sensie że można przywrócić wartości domyślne i wszystko działa
Zobacz Profil
Blad
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4 października 2014, 08:54
Auto: Cupra290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Start & Stop

Postprzez maciek89 » 4 stycznia 2018, 09:57

shreku napisał(a):
maciek89 napisał(a):W manualu też gaśnie jak auto się toczy. Jak szarpniesz mocniej kierownicą to silnik się sam włączy. Ja przed zakupem gdzieś przeczytałem, że w trybie Cupra ten system nie działa, a tu rozczarowanie. W trybie cupra komputer marnuje paliwo, żeby wydech prykał przy zejściu z obrotów, a s&s dalej działa... Bezsens.
W automacie w trybie skrzyni sport - nic nie gasnie :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

W automacie w trybie S nie działa start& stop?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość